Kannattaako kirppismyynti?
Jos viikkovuokra on 35€, millaisia hintoja kannattaa laittaa, että saa edes pöytävuokran?Helpommalla pääsisi, jos veisi kierrätyskeskukseen, mutta tarttisin nyt joka euron.
Kommentit (49)
Siivoilin varastoja ja olin viemässä kamoja kierrätyskeskukseen. Vaimo penko kasan ja otti osan ja sano varaavansa kirppispöydän. Viikon oli pöytä ja kerto saaneensa liki 300€. Mikäs siinä kun tykkää myydä.
Olen vienyt second myymälään vaatteita ym.
Ei todella kannata , voittoa tullut naurettavan vähän.
En vaivaudu enää moiseen , suoraan vie hyväntekeväisyys myyntiin.
Saa paremman mielen.
Ei kirpparimyynneillä tule lainkaan voittoa. Voitto tarkoittaa sitä että myy tavaran suuremmalla hinnalla kun on sen ostanut. Nykyään kukaan ei halua kirpparilla maksaa tavarasta edes puolta sen käyvästä arvosta. Mielellään otettaisiin ilmaiseksi.
Toki jos haluaa eroon ylimärräisestä tavarasta sitä voi kirpparilla myydä, mutta mitään voittoja siitä on turha odottaa, joskus on hyvä jos saa edes pöytävuokran kasaan.
No jos vaihtoehdot ovat myydä tai heittää kierrätyslavalle ( ja maksaa siitä), niin kannattaahan se jos saat pienen vaivanpalkan kulujen jälkeen.
Eli kannattaminen riippuu siitä miten hinnoittelet oman ajankäyttösi. Bonuksena kenties hyvä mieli siitä, että tavara menee tarvitsevalle eikä kaatikselle.
Harvoin kyllä ns. voittoa teet, eli saat enemmän kuin olet tavarasta maksanut.
Vein just hyväntekeväisyyteen muuttolaatikollisen tarrallisia muumimukeja, mariskooleja ja Iittalan lahjaksi saatuja, käyttämättömiä astioita, uusia lasten pelejä ja juhlamekkoja.
Yrittänyt myydä niitä tori.fi, vain harvinaisimmat meni kaupaksi. Tinkijiä oli mutta 5-10e hintaan en ala mitään käyttämätöntä paketissa olevaa 60e tuotetta myymään - tinkijät iskevät heti, sitä 20 euroa eivät suostu maksamaan 60e hintaisesta käyttämättömästä tuotteesta. Minä taas en tee hyväntekeväisyyttä kuin SPR ja eläinsuojeluyhdistyksen suuntaan, joten saavat hakea tavaransa sieltä.
En myöskään ymmärrä tinkijöiden logiikkaa. Jos uusi tavara on hinta jo puolet siitä mitä kaupassa maksaa, ja monta päivää tingitään ja ehdotellaan erilaisia outoja vaihtokauppoja... myyn sitten välistä sille hakijalle joka ostaa täydellä hinnalla. Niin MIKSI sitten vasta aletaan määkiä että olisin minäkin maksanut täyden hinnan 😂 MENI JO!
Koskaan en ole saanut kirpparilta voittoa, aina on tullut tappiota.
Mutta uskon vakaasti, että joskus saan myytävästä tuotteesta enemmän kuin olen siitä maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpparimyynneillä tule lainkaan voittoa. Voitto tarkoittaa sitä että myy tavaran suuremmalla hinnalla kun on sen ostanut. Nykyään kukaan ei halua kirpparilla maksaa tavarasta edes puolta sen käyvästä arvosta. Mielellään otettaisiin ilmaiseksi.
Toki jos haluaa eroon ylimärräisestä tavarasta sitä voi kirpparilla myydä, mutta mitään voittoja siitä on turha odottaa, joskus on hyvä jos saa edes pöytävuokran kasaan.
Niin. Siinä tapauksessa tarkoittaa, jos tavarat on myytäväksi ostettu. Mutta jos ne on ostettu joka tapauksessa omaan käyttöön, niin tilanne on se, että joko myyt tai annat ilmaiseksi/heität pois = nolla euroa. Ja voitolla tarkoitetaan summaa, joka jää, kun pöytävuokra yms. on vähennetty.
Kannattavuus riippuu ihan siitä, mitä ja millä hinnalla myyt. Itse myin teinien ja omia vaatteita, talvitakkeja, kenkiä ja esim. vanhoja legoja. Laskettelusukset. Ihan hyvin tuli rahaa. Mutta oli hyvää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siinä tapauksessa tarkoittaa, jos tavarat on myytäväksi ostettu. Mutta jos ne on ostettu joka tapauksessa omaan käyttöön, niin tilanne on se, että joko myyt tai annat ilmaiseksi/heität pois = nolla euroa. Ja voitolla tarkoitetaan summaa, joka jää, kun pöytävuokra yms. on vähennetty.
Ei verottajan mielestä voittoa noin lasketa. Jos myyt kirpparilla talvitakin 40e (maksoit itse uutena 100e), kolme paitaa 10e (maksoit yht 60e), ja lasten rattaat 100e (maksoit 300e), ja kirppispöytä maksoi 40e/viikko, niin vaikka sinä saat käteen +40+10+100-40=110e, niin verottaja laskee tuon että teit tappiota -350e.
Voit myydä samana vuonna omassa käytössä ollutta kirpparitavaraa 5000e VOITOLLA ennen kuin verottajaa alkaa kiinnostaa. Vasta yli 5000e voitoista pitää maksaa verot. Täytyy olla joku tosi hyvä designpaita tai haluttu merkkilaukku, jonka arvo myymällä nousee tuhansia. Tämä 5000e sääntö ei koske sijoituksia eli maalauksia, autoja, osakkeita, kultaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei voittoa tavoitella, vaan rahaa kulujen jälkeen. Ei oikeasti kukaan kuvittele saavansa voittoa. Besserwisserit voi mennä pätemään vaikka keskelle Mannerheimintietä
Viimeksi maksettiin 35€ viikko ja nettotuotto oli 284,70€. Merkkituotteita/vaatteita ei ollut kuin yksi.
Ei kannata. Itse myyn netissä ylimääräistä tavaraa, niin ei tarvitse maksaa mitään pöytävuokria, eikä kulkea järjestelemässä pöytää. Ainut vaiva on postittamisen vaiva, joka hoituu kauppareissulla.
Käytän vain kirppiksien täyspalvelua.
Aikaa menee älyttömästi perusylläpitosiivoukseen.
Appivanhemmat muuttavat ja sieltä oon saanut, viimeiset 5 v jotain, mikä menee suoraan retroryhmään. Myymättömät kirppikselle ja samalla siivoa omaa kotia, että max määrä tulee täyteen.
Joka vuosi myytävää tulee entistä vähemmän, paitsi nyt, kun appivanhemmat muuttavat 400 neliön asunnosta max 150 neliön asuntoon.
Huonekaluja myytiin viime kesänä useita kymmeniä. Nyt on kokonainen kerros tyhjä. Talolle vielä etsitään ostajaa ja uutta etsitään sitten vasta. Paljon on tekemistä
Olen huomannut että Iäkkäät ovat löytäneet kirppismyynnin. Mutta heillä hinnat on kohtuuttomat.
Näyttää menneen epätoivoiseksi kirpputorihommakin, hintapyynnit kovia ja likaiset, haisevat romut seisoo jopa vuositolkulla pöydissä, ihmettelen miten niitä kannattaa seisottaa niin pitkään kun ei näy vaan kaupaksi menevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voittoa tavoitella, vaan rahaa kulujen jälkeen. Ei oikeasti kukaan kuvittele saavansa voittoa. Besserwisserit voi mennä pätemään vaikka keskelle Mannerheimintietä
No, kun ei sitä rahaa jää kulujen jälkeen, maksat siis siitä ilosta että myyt. Sitten on tulossa vielä uusi sääntö että veroja alkaa mennä kun myynti ylittää 2000 euroa vuodessa. Sinä voit itse mennä sinne keskelle Mannerheimintietä, josta ilmeisesti olet tänne tullutkin.
Mullakin meni surkeasti kunnes ystävätär keksi, että kirppishintani ovat liian matalat. Sanoi, ettei kukaan osta mitään euron vaatteita, kun niiden päällä pitämisestä tulee ryysyläisen fiilis.
En uskonut, mutta tein kokeilun. Nostin hintoja ja yllätys oli kyllä suuri: kauppa alkoi käydä.
Joten neuvoni on:
Huolla myytävät vaatteet hyvin, tuuleta nyt ainakin jollet kaikkia kauan kaapissa olleita pese, pane kunnon hintalappu eli ei ainakaan mitään alle 10 euron hintoja. Viimeisenä päivänä tai viikkona sitten kunnon alennus 70 %. Silloin sinulle jää lopuistakin kamoista enemmän kuin jos olisit alunperin hinnoitellut sentti/eurotasoon.
Niin, ja jos kirppis tarjoaa päivittäistä siivouspalvelua niin maksa siitä! Henkilökunta osaa nostaa juuri ne oikeat tavarat esille ja somistaa ainakin paremmin kuin minä.
Siinä mielessä ei kannata, koskaan en ole kirppismyynnistä saanut rahaa enemmän kuin mitä olen itse tavaroihin laittanut hankkiessa.
Mutta useimmiten kun pari kertaa vuodessa pidän kirppispöytää, jää pöytävuokrien jälkeen noin 700-900€ käteen.
Myyn sisustusesineitä, keräilyastioita, laadukkaita lasten kenkiä, takkeja, haalareita yms. hyvin vähän käytettyä.
En myy yksittäistä halpiskamaa, kuten vauvojen bodyja tai t paitoja joista ei max paria euroa enempää saa.
Kyllä se on parempi tapa, kuin viemällä ylimääräiset tavarat roskikseen tai vaatteet kierrätykseen, siinä mielessä voittoa kerääntyy.
Alkuperäistä hintaa jos tavarasta tai vaatteesta haluaa, se olisi pitänyt palauttaa kuitteineen kauppaan. On vähän väärällä jalalla mielestäni liikkeellä, jos hamuaa saavansa mahdollisimman lähelle ostohintaa... ja vaivaahan se vaatii, että vaatteesta saa myyntikuntoisen. Rikkinäiset tai pinttyneellä tarhralla varustetut kannattaa laittaa surutta poistoon.
Itse olen jo jonkin aikaa koittanut päästä eroon tavaroista ja liian pienistä vaatteista myymällä kesäisin kirppiksillä. Ihan hauska tapa. Jos pelkästään hampaat irveessä, raha kiiluen silmissä juoksee voiton perässä, voi olla vähän ikävä fiilis jälkeen päin
Seuraavana on kokeilussa Vähänkäytetty. Vaatii aika paljon vaivaa ja aikaa. Saa nähdä miten onnistuu! Olen muutamia viikkoja käyttänyt vaatteiden pesuun, kuvailuun ja kirjaamiseen. Vielä on yksi erä puhtaita vaatteita odottamassa kuvaamista.
Mä oon myynyt aikuisten naisten suunnilleen s-kokoisia vaatteita edullisella hinnalla ja olen jäänyt aina melkein satasen voitolle. Melkein kaikki on menneet kaupaksi, loput lahjoitin eläinsuojeluun. En ole jaksanut edes käydä siistimässä pöytää missään vaiheessa.
Jos mietin itseäni kirpparilla, niin kiinnitän eniten huomiota sellaisiin pöytiin, joissa on pääosin sellaisia vaatteita joita etsin. Se taas jotenkin vähentää mielenkiintoa jos puolet pöydästä on jotain rojua tai vaikka xl-kokoisia miesten vaatteita siellä naisten vaatteiden seassa.