Onko teillä lähipiirissä Pirkko Jalovaaran, takavuosien parantajahuijarin, uhriksi joutuneita?
Tai muita vastaavalla tavalla uhriksi joutuneita.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän se saa huseerata siellä ortodoksisella puolella?
Ei helkkari, jos erehtyisi menemään vaikka johonkin retriittiin luostariin ja tämä ”demonikuiskaaja” olisi siellä.
Onko se ortodoksi nyt??!!
On.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen. Kävin muutaman kerran Jalovaaran tilaisuuksissa, rukoiltavanakin . En koskaan kaatunut enkä kokenut mitään ihmettä. Kirkon lattialla makasi aina paljon ihmisiä. Niissä tilaisuuksissa kerättiin rahaa toiminnan rahoittamiseen, matkoihin, majoituksiin, tilavuokriin. Ei koskaan puhuttu mitään hyväntekeväisyydestä. En oikein osaa sanoa missä kohdassa asiat alkoivat mennä pieleen . Jeesus antoi erilaisen ohjeen sanoen, että kun menette viemään sanomaa, älkää ottako mitään mukaanne, ei rahaa eikä muutakaan. Tätä olen aina ihmetellyt, kun joillakin on omat lentokoneet.
Mitenkään, yhtään mitenkään Jalovaaraa puolustelematta, tuo ”älkää ottako mitään mukaan”- päiväkäsky oli vain apostoleille, ja vain sen hetkiseen tilanteeseen; Jeesus oli itse vielä maan päällä. Homman tarkoitus oli opettaa apostolit luottamaan siihen että Jumala itse täyttää kaikki heidän tarpeensa kun Hänen asioillaan liikutaan.
Myöhemmin Jeesus päinvastoin käski lähetystyötä varten jopa ”jos jollain on kaksi viittaa, myyköön toisen ja ostakoon miekan”.
Eli älkää kristityt kuvitelko menevänne vain takki auki, vaan suunnitelkaa ensin ja varautukaa, valmistautukaa. Ja se ei tarkoita Jalovaaran tekemän kaltaista kavallusta.
Omat vanhemmat on uskovaisia ja usein kun olin lapsi tai nuori niin esim. automatkoilla kuunneltiin kyseisen henkiön radio-ohjelmaa mihin ihmiset lähetti rukouspyyntöjä. Vieläkin tulee mieleen sen naisen nariseva ja rasittuneen kuuloinen ääni. Muistan, että aina tuli ahdistava olo kun piti kyseistä ohjelmaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ja saanut avun. Hänellä on profetoimisen armolahja. Harvoja jotka kiersi kymmeniä vuosia ympäri Suomen rukoilemassa kun muut ei. Piti myös yksityisvastaanottoa. Menisin uudestaan jos olisi tilaisuuksia.
Sua ei haittaa, että keräsi kaikki ne isot rahat itselleen ja 4% meni (nimellisesti) hyväntekeväisyyteen.
Joo mutta kirkkokon pitää isot rahat itsellään ja vain pieni osa hyväntekeväisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen. Kävin muutaman kerran Jalovaaran tilaisuuksissa, rukoiltavanakin . En koskaan kaatunut enkä kokenut mitään ihmettä. Kirkon lattialla makasi aina paljon ihmisiä. Niissä tilaisuuksissa kerättiin rahaa toiminnan rahoittamiseen, matkoihin, majoituksiin, tilavuokriin. Ei koskaan puhuttu mitään hyväntekeväisyydestä. En oikein osaa sanoa missä kohdassa asiat alkoivat mennä pieleen . Jeesus antoi erilaisen ohjeen sanoen, että kun menette viemään sanomaa, älkää ottako mitään mukaanne, ei rahaa eikä muutakaan. Tätä olen aina ihmetellyt, kun joillakin on omat lentokoneet.
Mitenkään, yhtään mitenkään Jalovaaraa puolustelematta, tuo ”älkää ottako mitään mukaan”- päiväkäsky oli vain apostoleille, ja vain sen hetkiseen tilanteeseen; Jeesus oli itse vielä maan päällä. Homman tarkoitus oli opettaa apostolit luottamaan siihen että Jumala itse täyttää kaikki heidän tarpeensa kun Hänen asioillaan liikutaan.
Eikö se Jumala nyt enää täytäkkään sananviejän tarpeita, vaan rahaa kerätään vaikka mummojen pienistä roposista. Eiköhän se miekan hiominen tarkoita hengen miekkaa.
Myöhemmin Jeesus päinvastoin käski lähetystyötä varten jopa ”jos jollain on kaksi viittaa, myyköön toisen ja ostakoon miekan”.Eli älkää kristityt kuvitelko menevänne vain takki auki, vaan suunnitelkaa ensin ja varautukaa, valmistautukaa. Ja se ei tarkoita Jalovaaran tekemän kaltaista kavallusta.
tästä rahaan suhtaumisesta ,osa uskovista säästää omalle tilille rahaa ja elää tavallista elämää,osa antaa paljon lahjoituksia hyväntekeväisyyteen eikä säästä itselle rahaa.
raamatun tulkinta vaikuttaa, osa pitää syntinä säästellä itselle tilille rahoja, jos joku toinen näkee nälkää.
tässä on eroavaisuuta, joku taas on hyvä bisneksessä ja sijoittamises ja rahaa kertyy paljon ylimäärästä.
vaikeita tapauksia lahjoittamises annanko pummille kadulla rahaa,mitä jos se ostaakin alkoholia ja kuolee myrkytykseen tms. mutta ainakin menee suoraan ihmiselle itselleen.
antaako ison summan yhdelle järjestölle,vai pieniä summia monelle. kaikki lahjoittajat varmaan tarkoittaa hyvää. näille puhujille, kuten pirkolle maksetaan siitä kiertolaisen elämästä,koska kayvät puhumas eri puolil maata,osa kokee just antaneensa rahaa tähän kiertämiseen.
Seurakunnan kirkkoherra eli sen johtaja on vastuussa, jos hän päästää huijareita pitämään tilaisuuksia. Nähtävästi ei olla paljon välitetty muusta kuin kävijämääristä ja ihmisten mielipiteistä. Tästä voi päätellä jotain siitä, millaisissa hoteissa moni seurakunta on ollut ja edelleen on.
Tämä ei tietenkään vähennä huijarin omaa vastuuta.
Verkostomarkkinointia ja pyramidihuijaus parhaimmillaan, jossa karismaattinen persoona saa heikot henkilöt ekstaasiin. Näissä vain myyntituotteena toimii jumala.
Onko se ortodoksi nyt??!!