Onko teillä lähipiirissä Pirkko Jalovaaran, takavuosien parantajahuijarin, uhriksi joutuneita?
Tai muita vastaavalla tavalla uhriksi joutuneita.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään uhria. Itse olen kerran käynyt rukousjonossa ja kun en kaatunut, Pirkko yritti tönäistä :D . Ja selkeästi ärsyyntyi tilanteesta.
Minulla on sama kokemus! Käännyin kannoillani nyökättyäni hänelle ”rukoilun” jälkeen, ja olin kuulemma ylenkatseellinen ja hän ei ollut koskaan nähnyt demonisenpaa ihmistä kuin minä. Joo, en uskonut.
Sanoiko hän muka sulle niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ateisti kirjoitti:
Voisiko joku selittää mistä nämä kaatumiset johtuu? Olin teininä tällaisessa tilaisuudessa vain koska ihastukseni oli siellä, en siis uskonut tippaakaan mihinkään kristilliseen sanomaan. Silti kun Pirkko kosketti minua en voinut olla kaatumatta vaikka tappelin kaikin voimin vastaan, jalat vain pettivät altani.
Ihmisessä on tiettyjä hermopisteitä, joita ei tarvitse edes koskea voimakkaasti, että ihminen kaatuu, nuo kyllä tietää ne (oppineet toisia seuraamalla ja toiset ehkä vahingossa, joku voi olla tietoisestikin opetellut). Kyosho Jitsu (Suomessa Kyoshu Jutsu) esim. painottaa kamppailutekniikoissa juuri näihin hermopisteisiin osumista. Tässä yksi video, jossa näytetään joitain tekniikoita, mm. se miten kevyellä kosketuksella poskeen saa hyökkääjän kaatumaan.
Lisäksi tuollaisessa tilanteessa tietynlainen jännitys ja oma psyyke jopa alitajuisesti voi tehdä sen, että kaatuu kun joku pukkaa otsasta (sitähän nuo käyttää), varsinkin jos on silmät kiinni. Omaa tasapainoa voi hämätä sekin kun ihmisiä kaatuilee ympäriltä. Vähän sama kun istut paikallaan olevassa autossa ja viereinen auto lähtee sopivasti liikkeelle niin tulee tunne, että oma auto liikkuu, vaikka ei liikkuisikaan.
Se kaataminen ei perustu mihinkään hermopistetekniikkaan (Olen budo-opettaja, ja aika hyvin perehtynyt niihin). Olen myös käynyt jos vaikka minkälaisten kaatajapastorien kaadettavana, mutta aina olen seissyt. Sekös heitä turhauttaa. Joskus ovat vähän yrittäneet työntää, mutta arvaa huviksesi pystyvätkö tuollaiset pulkannarut kaatamaan muuten kuin ihan psykologisella taikatempulla? 😂
Ihan sama, ei se minua haittaa... Painan jalallani käärmeen suun kiinni, jotta siitä ei jää mitään jäljelle, koska on omaa häntäänsä pureva....
Samoin budoilevat, koska olen Elämä, en kaadu sinun edessäsi. Olet mikä Budo hyvänsä. Minulla on lopullinen voitto sinusta. Minun jalkani on sinun pääsi päällä.
Ettet erehtynyt.
Päätyikö Jalovaara vastaamaan huijauksistaan?
Vierailija kirjoitti:
Päätyikö Jalovaara vastaamaan huijauksistaan?
Sai ehdollista + rahalliset korvaukset.
Kääntyi ortodoksiksi ja nykyään tottelee nimeä Maria.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä kohtaan on syytä olla varauksellinen, koska lääkärit ei edes tarkista kunnolla potilaan lääkelistoja koneelta uutta lääkettä määrätessään, että onko sopiva. Mitä helvettiä niitä sinne sitten kirjataan tai vielä enemmän niin hoitsut kuin lääkärit itkee, kuinka paljon aikaa kaiken kirjaaminen vie. Todellisuudessa ei ne ota mitään vastuuta siitä, että hoidossa menee jokin pieleen jo lääkkeiden osalta. Sitten jos menet itse sanomaan jotain hoidoista, niin ollaan niin loukkaantuneita, että ”Ai, olet vai netistä vähän tsekannut asioita” Mistä sitä sitten tietoa yrittää saada, kun hoitohlökunta ei välitä ja itse ei saisi asioita selvittää, kun se on näköjään joku arvovaltakysymys. Eli toistan, älkää nielkö ehdoin tahdoin kaikkia pillereitä, mitä vain rahasta kiinnostuneet lääkärit teille määräävät.
Miksi tätä alapeukutettu?! Kirjoittaja aivan selvästi on ymmärtänyt terveydenhoidon todellisen tilan ja sen henkilöstön mm.potilaslakia toistuvasti rikkovan toimintatavan-heikoilla olevaa voi nykyään potkia päähän niin paljon kuin huvittaa,kun edes näennäiseen vastuuseen joutumisen riski on häviävän pieni järjestelmän mielivaltaisuuden johdosta! Tällainen tilannehan se juuri ajaa sairaat ja epätoivoiset huijari-jalovaarojen kynsiin,ettekö sitä tajua, alapeukuttelijat?
kirkossa voi olla elämyksellistä ja hyvän olon tunteita. muut ihmiset ja ihana musiikki esimerkiksi,ihan joulukirkos kun kynttilät palaa ja soi kaunein musiikki voi kokea mielihyvää. uruis esim.varmaan juttuja, ääniaallot, jotka aiheuttaa taajuuksia joilla fyysisiä vaikutuksia. itse kova klassisen musiikin fani.
kuitenkin joskus voi mennä elämysten haku överiks, varsinkin vapais piireis, liehutaan ,huudetaan ja tanssitaan, järjestys puuttuu, ulkopuolisena, joskus ahdistunu tästä touhusta.tuntuu et haetaan elämystä ja spektaakkelia ,ei aina näytä kovin hartaalta ,voin olla itekin vääräs.se voi olla jollekin tärkeetä.
kaatuilu vaikuttaa musta pelottavalta, mut jotkut kokenu jotain hyvää oloa ja jopa parantumista sairaudesta. tosiaan ateisti voi kaatua ja toisaalta uskova voi olla skeptinen eikä koe koskaan yliluonnollista. ateisteja on kuitenkin joutunu joskus hurmokseen ja tulleet uskoon eli on ihmeelistä tää elämä.
Kaatumiset ovat juurikin itsesuggestiota ja joukkosuggestiota. Niilo Yli- Vainio taitaa olla kuuluisin kaataja Suomessa. Joukkohurmosta paasataan ja saarnataan niin ,että ihmisen pää sekoitetaan. Osa sekoaa niin että alkaa puhumaan muka " kielillä" mutta mongerrus ei ole mitään kieltä mitä kukaan voi tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
onkohan pirkko narsisti tai psykopaatti?
Veikkaan molempia. Ei mikään terve sisimmältään. Huijaukset mielessä ja rahankiilto silmissään. Ehdotonta olis pitänyt saada tuomiolla.
Eikös tuo Meller vikitellyt nuoria naisia seurakunnassa?
Muistan jonkun lehtijutun.
Oma kommenttini ei varsinaisesti liity tähän henkilöön, vaan ilmiöön.
Olin viime kesänä käymässä hengellisen tiedon kaupassa ihan vaan uteliaisuuttani. Siellä järjestetään meediotilaisuuksia ja näin kun porukkaa virtasi sisään saliin. Laitoin merkille, että valtaosa osallistujista oli n. 60-80v+, eli enimmäkseen vanhuksia.
Tavallaan ihan järkeenkäypää, koska kun elämä alkaa olla lopuillaan ja monen ystävät ja puolisot ovat siirtyneet toiselle puolelle, monella on varmasti jonkinlainen pelko ja uteliaisuus siitä mitä siellä toisella puolella on, sekä ehkä kaipaus edesmenneitä läheisiä kohtaan. Pelko usein voittaa rationaalisuuden näissä asioissa ja tunteet ja vaistot on vahvoja. En tiedä kerättiinkö siellä rahaa tai mistä tilaisuudessa oli kyse. Toivottavasti ne vanhukset saivat edes kaipaamansa vastaukset ja rauhan jos rahaa siihen laittoivat.
On ihan inhimillistä pohtia ja kipuilla näiden asioiden parissa ja vaikeaa tänä päivänä saada niihin perspektiiviä ja rauhaa tuovia vastauksia. Rauha kun on ainoa mitä voi toivoa, koska totuutta ei meistä kukaan uskonasioissa voi varmuudella luvata.
Kuk-kuu kirjoitti:
Yksi Ba lensi yli käenpesän.
Niinkin kävi.
B `a on egyptiläinen. Sinun sielusi, toinen olemuksesi, peilikuva, sinä itse. Mutta se ei toki alunperin tarkoita, ettei B `a osaa myös fyysistä, ja silti se, sinä on, olet myös ikuisuus. Mutta vain jos olet elämän antajan ottanut itseesi, kuten myos sen ettei elämän antaja anna elämää kuolemalle....Se käärme saa aseen iskun päähänsä. Jotta sitä ei ole.
".....He ovat huutavat, kun hän tulee "tuonelasta" veitsi kädessään...."
Käärmettä ja seuraajia ei enää ole.
Lainaus hieroglyfeistä.
Vierailija kirjoitti:
Oma kommenttini ei varsinaisesti liity tähän henkilöön, vaan ilmiöön.
Olin viime kesänä käymässä hengellisen tiedon kaupassa ihan vaan uteliaisuuttani. Siellä järjestetään meediotilaisuuksia ja näin kun porukkaa virtasi sisään saliin. Laitoin merkille, että valtaosa osallistujista oli n. 60-80v+, eli enimmäkseen vanhuksia.
Tavallaan ihan järkeenkäypää, koska kun elämä alkaa olla lopuillaan ja monen ystävät ja puolisot ovat siirtyneet toiselle puolelle, monella on varmasti jonkinlainen pelko ja uteliaisuus siitä mitä siellä toisella puolella on, sekä ehkä kaipaus edesmenneitä läheisiä kohtaan. Pelko usein voittaa rationaalisuuden näissä asioissa ja tunteet ja vaistot on vahvoja. En tiedä kerättiinkö siellä rahaa tai mistä tilaisuudessa oli kyse. Toivottavasti ne vanhukset saivat edes kaipaamansa vastaukset ja rauhan jos rahaa siihen laittoivat. 60 vuotiaat eivät ole mitään vanhuksia.
On ihan inhimillistä pohtia ja kipuilla näiden asioiden parissa ja vaikeaa tänä päivänä saada niihin perspektiiviä ja rauhaa tuovia vastauksia. Rauha kun on ainoa mitä voi toivoa, koska totuutta ei meistä kukaan uskonasioissa voi varmuudella luvata.
Miksi tällä palstalla väitetään että yksityishenkilö ei voi saada lupaa rahankeräämiseen jos tuo Jalovaarakin on kerran saanut? Vai laittomastikko se kaikki vuodet rahaa keräsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ja saanut avun. Hänellä on profetoimisen armolahja. Harvoja jotka kiersi kymmeniä vuosia ympäri Suomen rukoilemassa kun muut ei. Piti myös yksityisvastaanottoa. Menisin uudestaan jos olisi tilaisuuksia.
Sua ei haittaa, että keräsi kaikki ne isot rahat itselleen ja 4% meni (nimellisesti) hyväntekeväisyyteen.
En ole se jolta kysyit, mutta onhan "työmies palkkansa ansainnut". Jalovaarakin kiersi niin paljon, ettei varmaan ehtinyt juuri muuta työtä tehdä. Milläs hänen olisi pitänyt elää? Toki siinä hän kompastui, että sumutti viranomaisia sanomalla että rahat menevät hyväntekeväisyyteen. Mutta niinkin kävi varmaan siksi, että hänelle ei annettu henkilökohtaista rahankeräyslupaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla väitetään että yksityishenkilö ei voi saada lupaa rahankeräämiseen jos tuo Jalovaarakin on kerran saanut? Vai laittomastikko se kaikki vuodet rahaa keräsi?
Hän ei siis voinut kerätä itselleen, omaksi palkakseen. Siksi hän sortui sumuttamaan viranomaisia sanomalla, että ne menevät hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt ja saanut avun. Hänellä on profetoimisen armolahja. Harvoja jotka kiersi kymmeniä vuosia ympäri Suomen rukoilemassa kun muut ei. Piti myös yksityisvastaanottoa. Menisin uudestaan jos olisi tilaisuuksia.
Sua ei haittaa, että keräsi kaikki ne isot rahat itselleen ja 4% meni (nimellisesti) hyväntekeväisyyteen.
En ole se jolta kysyit, mutta onhan "työmies palkkansa ansainnut". Jalovaarakin kiersi niin paljon, ettei varmaan ehtinyt juuri muuta työtä tehdä. Milläs hänen olisi pitänyt elää? Toki siinä hän kompastui, että sumutti viranomaisia sanomalla että rahat menevät hyväntekeväisyyteen. Mutta niinkin kävi varmaan siksi, että hänelle ei annettu henkilökohtaista rahankeräyslupaa...
Hänellä oli isommat kuukausitulot kuin piispalla, sen verran palkkaa maksoi itselleen.
Ja oli ok ottaa tuo raha vakavasti sairailta, hädässä olevilta, ihmisiltä? Vanhuksilta, joilla olemattomat eläkkeet, eikä varaa perusasioihin? Pelotella nämä ihmiset uskomaan, että parantuvat vain hänen avullaan ja lääkkeet on s aatanasta?
Tämä oli oikein???
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo Meller vikitellyt nuoria naisia seurakunnassa?
Muistan jonkun lehtijutun.
"Huhtikuussa 1986 Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa.[5] Helsingin Sanomien artikkelin mukaan tuomion peruste oli Patmos ry:n rahojen kavaltaminen ja veropetos.[4] Meller itse väitti tuomion olleen osa ajojahtia, joka häneen kohdistettiin Raamattujen salakuljetuksesta Neuvostoliittoon.[4] Päiväkirjaa patmoslaisuudestaan pitäneen naisen mukaan Meller kirjoitti lahjoittajille vääriä laskuja sanoen, että Saatanalta saa kerätä kaiken rahan kaikin keinoin."
"Pastori Seppo Juntunen on arvostellut Mellerin toimintaa kertoen hänen painostavan arvostelijoitaan vaikenemaan. Kiista johti vuonna 2006 lehtikirjoitteluun Kirkko ja kaupunki -lehdessä, joka keräsi myös Mellerin uhrien haastatteluja anonyymisti.lähde? Kirkko ja kaupunki -lehti kertoi 3. joulukuuta 2006 Mellerin tehneen poliisille tutkintapyynnön lehden kirjoituksista.[2] Meller ei saapunut sovittuun aikaan mennessä poliisiasemalle kertomaan näkemystään kunnianloukkauksesta, jolloin poliisi tulkitsi asian rauenneeksi. Meller sanoi luopuneensa oikeusjutusta antaakseen sovulle mahdollisuuden.[12]"
PetoSote kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä kohtaan on syytä olla varauksellinen, koska lääkärit ei edes tarkista kunnolla potilaan lääkelistoja koneelta uutta lääkettä määrätessään, että onko sopiva. Mitä helvettiä niitä sinne sitten kirjataan tai vielä enemmän niin hoitsut kuin lääkärit itkee, kuinka paljon aikaa kaiken kirjaaminen vie. Todellisuudessa ei ne ota mitään vastuuta siitä, että hoidossa menee jokin pieleen jo lääkkeiden osalta. Sitten jos menet itse sanomaan jotain hoidoista, niin ollaan niin loukkaantuneita, että ”Ai, olet vai netistä vähän tsekannut asioita” Mistä sitä sitten tietoa yrittää saada, kun hoitohlökunta ei välitä ja itse ei saisi asioita selvittää, kun se on näköjään joku arvovaltakysymys. Eli toistan, älkää nielkö ehdoin tahdoin kaikkia pillereitä, mitä vain rahasta kiinnostuneet lääkärit teille määräävät.
Miksi tätä alapeukutettu?! Kirjoittaja aivan selvästi on ymmärtänyt terveydenhoidon todellisen tilan ja sen henkilöstön mm.potilaslakia toistuvasti rikkovan toimintatavan-heikoilla olevaa voi nykyään potkia päähän niin paljon kuin huvittaa,kun edes näennäiseen vastuuseen joutumisen riski on häviävän pieni järjestelmän mielivaltaisuuden johdosta! Tällainen tilannehan se juuri ajaa sairaat ja epätoivoiset huijari-jalovaarojen kynsiin,ettekö sitä tajua, alapeukuttelijat?
Samaa mieltä täysin. Välillä ei edes lueta esitietoja eikä kysytä potilaalta sairauksista ja lääkityksistä ja kun itse sanoo, niin naljaillaan ja ivataan kunnes hupsista, "sehän olikin kannassa että sulla on x ja siihen lääkitys y". Jokainen on luulosairas valittaja, jolle tarjotaan joko buranaa tai masennuslääkkeitä. Mitään ei tutkita eikä saa kunnollisia ohjeita sairauden kanssa elämiseen ja toimimiseen, ei edes välttämättä lääkityksen käyttöön.
Sitten ne epätoivoiset, oman onnensa nojaan jätetyt sairaat kääntyvät näiden uskomushoitojen, rohtojen ja hujariparantajien puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Pirkko Jalovaara ei hakenut rahankeräyslupaa omissa nimissään eikä omaksi hyödykseen. Hänellä oli Rukousystävät niminen yhdistys, jolle viranomaiset myönsivät rahankeräysluvan yleishyödyllistä (hyväntekeväisyys) tarkoitusta varten.
Yhdistyksensä sivuilla hän lupasi näin:
"Lähetämme aina lahjoittamasi varat suoraan avustuskohteisiimme. Emme ota mitään hallinnollisia kuluja."
Tämä sitten osoittautui valheeksi. Kävi ilmi, että Jalovaara oli vuosien ajan huijannut paitsi lahjoittajia myös viranomaisia ja ottanut leijonanosan lahjoitetuista varoista itselleen. Kun tämä kävi ilmi, poliisi perui Rukousystävien rahankeräysluvan ja aloitti tutkinnan Pirkko Jalovaaran henkilökohtaisesta toiminnasta. Hänet tuomittiin lopulta ehdolliseen vankeuteen rahankeräysrikoksesta sekä maksamaan korvauksia vilpillisin keinoin kerätyistä varoista.
Aivan. Jumala häntä auttakoon 😆