Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lähipiirissä Pirkko Jalovaaran, takavuosien parantajahuijarin, uhriksi joutuneita?

Vierailija
05.01.2020 |

Tai muita vastaavalla tavalla uhriksi joutuneita.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeiden käyttö hengellisissä piireissä kans joskus kiista kapula. väärä menestys teologia painottaa ettei saa olla sairauksia ja kaiken pitää vaan parantua ja ei käytetä lääkkeitä. tämä harhaoppi vahingoittaa kristittyjä eikä ole raamatun mukaista.

uskova saa käydä lääkäris ja käyttää lääkkeitä siksi ne on keksitty .

moni raamatun henkilö ollut sairas ja silti jumalan suosiossa, sairaus ei kerro jumalan hylkäämisestä, vaan voi olla päivastoin. raamatus jobin kirja hänellä oli paiseita.

lazarus oli koditon ja sairas koko elämänsä, raamattu kertoo, että hän makaa aabrahamin helmassa, joka varmaan kaikille raamattua tunteville on kunnia paikka. maanpäällinen elämä eri, kuin taivaallinen elämä. kaikki hyvyys ja palkinto ei tule maan päällä, vaan tulee vasta taivaassa.

samoin raha joskus menestysteologian mukaan siunauksen merkki, tälle ei raamatus perusteita. sarpatin köyhä leski eli uskossa samoin moni muu, köyhyys ei ole rangaistus vaan voi olla vaikeusaste ja koettelemus elämässä.elämän tarkoitus ei ole rahan hankinta vaan jumalan seuraaminen

Vierailija
42/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkkeiden käyttö hengellisissä piireissä kans joskus kiista kapula. väärä menestys teologia painottaa ettei saa olla sairauksia ja kaiken pitää vaan parantua ja ei käytetä lääkkeitä. tämä harhaoppi vahingoittaa kristittyjä eikä ole raamatun mukaista.

uskova saa käydä lääkäris ja käyttää lääkkeitä siksi ne on keksitty .

moni raamatun henkilö ollut sairas ja silti jumalan suosiossa, sairaus ei kerro jumalan hylkäämisestä, vaan voi olla päivastoin. raamatus jobin kirja hänellä oli paiseita.

lazarus oli koditon ja sairas koko elämänsä, raamattu kertoo, että hän makaa aabrahamin helmassa, joka varmaan kaikille raamattua tunteville on kunnia paikka. maanpäällinen elämä eri, kuin taivaallinen elämä. kaikki hyvyys ja palkinto ei tule maan päällä, vaan tulee vasta taivaassa.

samoin raha joskus menestysteologian mukaan siunauksen merkki, tälle ei raamatus perusteita. sarpatin köyhä leski eli uskossa samoin moni muu, köyhyys ei ole rangaistus vaan voi olla vaikeusaste ja koettelemus elämässä.elämän tarkoitus ei ole rahan hankinta vaan jumalan seuraaminen

Tälle voisi vetää jonkun superyläpeukun! 💪🏼

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ollut Pirkon kaadettavana?

Yksikään, joka tanne kirjoittaa.

Itse olen ollut. Tuskin kuultavissa oleveia sanoja hänen suustaan, joista ei voinut muodostaa lausetta. Tunnet että vajoat....

Ja seuraava mita voit muistaa, on että "heräät" lattialta.

Olin siis siellä.  Tuolloin tavallaan kristittynä hakemassa jotain suurempaa, tai jotenkin jotain erinomaista elamälleni. Olinhan juuri päättyneessä parisuhteessa ja heitetty ulos.....

Sittemmin elämässäni yritin julistaa itseeni, seurata ateismia, mutta se ei oikein onnistu tai toimi minulla, siksi olen sitä mitä toiset sanovat vaikkapa pakanaksi. No minulle se on enemmän.....

Kuka Pirkko oli? Pirkko ei syvimmiltään ollut Elämän antaja. Ei ainakaan minulle. Muuten seuraisin häntä edelleen. Mutta en nyt ole aivan varma KAIKISTA MUISTAKAAN ikään kuin elämää antavista lääkkeistä tai lääkäreistä.

Elämä pelastakoon minut juuri näiltä kaikilta. Ja niin tapahtuu....

Vierailija
44/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että olisi buukattu meidänkin seurakunnan kirkkoon joskus, mutta viisas kirkkoherra, ei päästänyt.

Mutta on niitä toisenlaisiakin rukoilijoita, katsokaa Areenasta Taivaallista menoa: Ulla-Christina Sjöman. Inspiroiduin, tuli iloinen mieli tuosta. Ei vaikuta olleen oma kunnia tai raha hänellä motiivina.

Kuka ur po tuotakin on alapeukuttanut? Ihan hyvä dokkari oli. Noh, tuon reinikaisen olisi voinut jättää pois kuitenkin.

Vierailija
45/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ba; Ka; Jb; Khbt kirjoitti:

Itse olen ollut. Tuskin kuultavissa oleveia sanoja hänen suustaan, joista ei voinut muodostaa lausetta. Tunnet että vajoat....

Olin siis siellä.  Tuolloin tavallaan kristittynä hakemassa jotain suurempaa, tai jotenkin jotain erinomaista elamälleni. Olinhan juuri päättyneessä parisuhteessa ja heitetty ulos.....

Sittemmin elämässäni yritin julistaa itseeni, seurata ateismia, mutta se ei oikein onnistu tai toimi minulla, siksi olen sitä mitä toiset sanovat vaikkapa pakanaksi. No minulle se on enemmän.....

Kuka Pirkko oli? Pirkko ei syvimmiltään ollut Elämän antaja. Ei ainakaan minulle. Muuten seuraisin häntä edelleen. Mutta en nyt ole aivan varma KAIKISTA MUISTAKAAN ikään kuin elämää antavista lääkkeistä tai lääkäreistä.

Yksi neuvo: lakkaa käyttämästä useampaa pistettä välimerkkinä. Ei hyvä.

Vierailija
46/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin että olisi buukattu meidänkin seurakunnan kirkkoon joskus, mutta viisas kirkkoherra, ei päästänyt.

Mutta on niitä toisenlaisiakin rukoilijoita, katsokaa Areenasta Taivaallista menoa: Ulla-Christina Sjöman. Inspiroiduin, tuli iloinen mieli tuosta. Ei vaikuta olleen oma kunnia tai raha hänellä motiivina.

Kuka ur po tuotakin on alapeukuttanut? Ihan hyvä dokkari oli. Noh, tuon reinikaisen olisi voinut jättää pois kuitenkin.

👎

Vierailija
47/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt henkien erottamisen lahjaa että erottaisin hurmospuhujat oikeista Jumalaa palvelevista ihmisistä mutta alkaa tuntua että kyllä sen vähän näkee silmälläkin :D

Ei se henkien erotteleminen ainakaan minulla kovin usein esiinny jotenkin yliluonnollisena kokemuksena, vaan useimmiten niin että ”ihan paljaalla luonnollisella silmällä näkee”. Sanotaan että Henki on samaa mieltä kirjoitetun sanan kanssa.

T: tuon armolahjan omaava

Voitko kertoa lisää, uskon oikeastaan että se minulla on, mutta tosiaan tämä vaikuttaa enemmänkin sellaiselta, no aika rauhalliselta, "järkevältä" , pienimuotoiselta tiedolta jonka voisi arjessa sekoittaa ihan maalaisjärkeen. En tiedä, jos menisin jonnekin missä mukana on outoa hengellistä toimintaa, erottaisinko niitä nyt jotenkin, Jeesushan kysyi nimiä niiltä tai jotain, se "legioona" kohta, mutta kun sattuneesta syystä en hakeudu paikkoihin joissa jotain outoa olisi.

tuo jolle vastasit

Useimmiten se henkien erottelu toimii niin että joku puhe tai luettu teksti tuntuu ”väärältä” silleen ihan luonnollisella tavalla, ja mieleen alkaa palautua monia raamatunpaikkoja, jotka osoittavat mikä siinä on pielessä (tai oikein, henkien erottelu toimii myös positiivisen kautta).

Itselläni lisäksi (tosi harvoin, tyyliin kerran 5 vuodessa) siihen liittyy selkeä hajuaistiin liittyvä tuntemus. Minulle on olemassa kaksi hajuaistimusta, joista toinen on erittäin miellyttävä, ja toinen paha, epämiellyttävä. Ensimmäinen edustaa Pyhää Henkeä, jälkimmäinen Pimeyttä. Niitä on mahdotonta kuvailla, mutta eivät ole mitään mikä esiintyisi muuten kokemusmaailmassani.

Mutta jälkimmäinen on siis hyvin harvinaista, varmaan sellaisiin tilanteisiin kun Jeesus haluaa tyyliin ”värivaloilla ja äänimerkeillä” näyttää mistä on kyse.

Vierailija
48/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat raahanneet minut useamman kerran Pirkko Jalovaaran tilaisuuksiin parantumaan. Tilanteet ovat ahdistannet valtavasti. Kun Jalovaara paljastui huijariksi, he ovat vieneet minua muihin paranemiskokouksiin. Sain nuorena aivoinfarktin ja 2 aivoverenvuotoa. Pyrin kuntouttamaan itseäni ja nämä tilaisuudet eivät auta yhtään.

Vierailija
49/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ovat raahanneet minut useamman kerran Pirkko Jalovaaran tilaisuuksiin parantumaan. Tilanteet ovat ahdistannet valtavasti. Kun Jalovaara paljastui huijariksi, he ovat vieneet minua muihin paranemiskokouksiin. Sain nuorena aivoinfarktin ja 2 aivoverenvuotoa. Pyrin kuntouttamaan itseäni ja nämä tilaisuudet eivät auta yhtään.

Olen pahoillani.

Uskonnollinen väkivalta on pers eestä.

Vierailija
50/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä kohtaan on syytä olla varauksellinen, koska lääkärit ei edes tarkista kunnolla potilaan lääkelistoja koneelta uutta lääkettä määrätessään, että onko sopiva. Mitä helvettiä niitä sinne sitten kirjataan tai vielä enemmän niin hoitsut kuin lääkärit itkee, kuinka paljon aikaa kaiken kirjaaminen vie. Todellisuudessa ei ne ota mitään vastuuta siitä, että hoidossa menee jokin pieleen jo lääkkeiden osalta. Sitten jos menet itse sanomaan jotain hoidoista, niin ollaan niin loukkaantuneita, että ”Ai, olet vai netistä vähän tsekannut asioita” Mistä sitä sitten tietoa yrittää saada, kun hoitohlökunta ei välitä ja itse ei saisi asioita selvittää, kun se on näköjään joku arvovaltakysymys. Eli toistan, älkää nielkö ehdoin tahdoin kaikkia pillereitä, mitä vain rahasta kiinnostuneet lääkärit teille määräävät.

Öh, miten tämä sun kommentti vastasi ap: aloitukseen?

Vierailija
51/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva voida sanoa jotain lohduttavaa, joka antaisi toivoa paremmasta. Elämän raaka - raamatussakin monesti tunnustettu - tosiasia on, että ”monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapauttaa hänet niistä kaikista”. Ikävä kyllä monissa tapauksissa se vapautuminen jää ajan rajan tuolle puolelle.

Taidettiin tässäkin ketjussa jo mainita se Lasarus, joka makasi rikkaan miehen portin pielessä. Kiitos seisoi vasta lopussa kun ”enkelit kantoivat hänet Abrahamin helmaan”. Siihen asti oli kurjaa.

Ei sillä etteikö Jumala kykenisi parantamaan myös yliluonnollisesti, mutta yleensä niin ei käy, vaan meidän osamme on tyytyä kärsimykseemme, ja sen keskellä luottaa siihen että Jeesus pitää meistä huolen, ihan vain siksi että pyydämme sitä (”jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu”.)

Vierailija
52/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus on elämän antaja, elämä ja pelastaa. Pyydä häntä.

Vierailija
53/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt henkien erottamisen lahjaa että erottaisin hurmospuhujat oikeista Jumalaa palvelevista ihmisistä mutta alkaa tuntua että kyllä sen vähän näkee silmälläkin :D

Ei se henkien erotteleminen ainakaan minulla kovin usein esiinny jotenkin yliluonnollisena kokemuksena, vaan useimmiten niin että ”ihan paljaalla luonnollisella silmällä näkee”. Sanotaan että Henki on samaa mieltä kirjoitetun sanan kanssa.

T: tuon armolahjan omaava

Voitko kertoa lisää, uskon oikeastaan että se minulla on, mutta tosiaan tämä vaikuttaa enemmänkin sellaiselta, no aika rauhalliselta, "järkevältä" , pienimuotoiselta tiedolta jonka voisi arjessa sekoittaa ihan maalaisjärkeen. En tiedä, jos menisin jonnekin missä mukana on outoa hengellistä toimintaa, erottaisinko niitä nyt jotenkin, Jeesushan kysyi nimiä niiltä tai jotain, se "legioona" kohta, mutta kun sattuneesta syystä en hakeudu paikkoihin joissa jotain outoa olisi.

tuo jolle vastasit

Useimmiten se henkien erottelu toimii niin että joku puhe tai luettu teksti tuntuu ”väärältä” silleen ihan luonnollisella tavalla, ja mieleen alkaa palautua monia raamatunpaikkoja, jotka osoittavat mikä siinä on pielessä (tai oikein, henkien erottelu toimii myös positiivisen kautta).

Itselläni lisäksi (tosi harvoin, tyyliin kerran 5 vuodessa) siihen liittyy selkeä hajuaistiin liittyvä tuntemus. Minulle on olemassa kaksi hajuaistimusta, joista toinen on erittäin miellyttävä, ja toinen paha, epämiellyttävä. Ensimmäinen edustaa Pyhää Henkeä, jälkimmäinen Pimeyttä. Niitä on mahdotonta kuvailla, mutta eivät ole mitään mikä esiintyisi muuten kokemusmaailmassani.

Mutta jälkimmäinen on siis hyvin harvinaista, varmaan sellaisiin tilanteisiin kun Jeesus haluaa tyyliin ”värivaloilla ja äänimerkeillä” näyttää mistä on kyse.

Jeesus on lammas HIILIHANKO sorkassa.

Tämä tulee esille, jos luette Matt: 25. ja loppuun. Jeesus ei siis ole sellainen Elämän antaja, joka jättää ainoastaan Elämän; ikuisen sellaisen olemassaoloon. Hävittää sen vastakohdan olemassaolosta, ettei sitä enää ole.

Mutta niin tapahtuu........ ...Että vain Elämä, ikuinenkin, jää jäljelle. Muusta ei mitään.... . .

Ilo jää jäljelle.

Vierailija
54/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja seuraa Jeesusta, ei tarvitse Pirkko Jalovaaraa seurata tai muutakaan saarnaajaa tai pidäkään. Ei kannata myöskään seurata yksinomaan vaikkapa Maisa Torppaa, Sauli Niinistöä tai Steve Jobsia, ainoastaan Jeesus on poikkeus ja täydellinen.

Vierailija
55/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläinen puhujan ura on ansa sekä kuulijalle, että puhujalle ,vaikea toimi. joitakin puhujia voi motivoida narsismi, saa huomiota ja palvontaa. varsinkin naiveilta ja uusilta uskovilta, kun ei ole kokemusta, uskoo puheita arvostelematta, tietenkin kun ei ole raamatun tuntemusta vielä vuosien ajalta.itsekin nuorena sortunut tähän.

joskus puhuja on oikealla asialla ja puhuu raamatun tuntemuksen ja elämänkokemuksen tuomalla painolla ihan kaikkia auttavalla ja tukevalla tavalla. henkilö kuitenkin on tavallinen ihminen ,raamatttu kehottaa arvosteleen kaiken eli puhuuko yhtäpitävästi raamatun kanssa. puhuja voi olla myös yksityiselämässään virheitä tehnyt.on hyvä merkki jos puhuja kertoo itsestään nolojakin juttuja ei siis pidä itseensä muuna kun tavallisena tahvona.

jos puhuja pitää itseänsä jonain jumalan etäpisteenä on hän itse joutunut eksytykseen, eli on harhoissa voi olla että tämä, ei ole tahallista pahuutta. vaan on virhe, joskus jotkut kertoneet joutuneensa tälläisen harhan valtaan, mutta jumala pelastanu oikealle tielle, ovat pyytäneet uhreilta anteeksi myöhemmin.

kuulijakin on vastuussa tietyllä tavalla, etsinkö jotain mystistä kokemusta ja olen pettynyt kun sitä ei tule. haluanko, että joku muu kertoo ja päättää elämästäni, vaikka itse olen vastuussa omasta elämästäni.

ihan on inhimillistä tälläiset ajatukset mutta kertoo että oma henkinen kehitys kesken.

jeesus sanoo autuas se joka uskoo, ilman ihmeitä ja merkkejä eli ei tavoittele sellaisia spektaakkeleja, joita ei edes raamattu lupaa. ei anneta merkkiä sanotaan joskus raamatuskin. eli raamattu kertoo jo kaiken ei tarvi tapahtua mitään ihmeelistä, uskovalle pelkkä usko riittäää ja jumala pelastaa.

ihmeitä tapahtuu oikeassa elämäs, joku paranee syövästä,joku pelastui autokolarista ihmeellisellä tavalla ym. kaikki hyvä ja hieno, ihmekin voi tuntua tavalliselta.

Vierailija
56/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja seuraa Jeesusta, ei tarvitse Pirkko Jalovaaraa seurata tai muutakaan saarnaajaa tai pidäkään. Ei kannata myöskään seurata yksinomaan vaikkapa Maisa Torppaa, Sauli Niinistöä tai Steve Jobsia, ainoastaan Jeesus on poikkeus ja täydellinen.

Ei Kim Kardashiania, ei kadun juoppoa, ei koulun cooleinta, kenelläkään näistä ei ole sinulle antaa omaa parempaa elämää ja tietoa miten elää , asioita jotka myös sinun ehdottomasti elämässä täytyy tehdä.

Vierailija
57/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja saanut avun. Hänellä on profetoimisen armolahja. Harvoja jotka kiersi kymmeniä vuosia ympäri Suomen rukoilemassa kun muut ei. Piti myös yksityisvastaanottoa. Menisin uudestaan jos olisi tilaisuuksia.

Vierailija
58/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykelääkkeiden " hyvistä seurauksisya" voitte te mennä lukemaan suomi24 mt- sivuille. Et montaa positiivista viestiä löydä. Aonakaan sen jälkeen kun joku pn yrittänyt päästä niistä eroon. Itselleni ssri lääke toi uusia "tapa itsesi"- ajatuksia kovalla äänellä mieleeni. Onneksi lopetin heti siihen paikkaan.

Vierailija
59/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja saanut avun. Hänellä on profetoimisen armolahja. Harvoja jotka kiersi kymmeniä vuosia ympäri Suomen rukoilemassa kun muut ei. Piti myös yksityisvastaanottoa. Menisin uudestaan jos olisi tilaisuuksia.

Sua ei haittaa, että keräsi kaikki ne isot rahat itselleen ja 4% meni (nimellisesti) hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
60/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykelääkkeiden " hyvistä seurauksisya" voitte te mennä lukemaan suomi24 mt- sivuille. Et montaa positiivista viestiä löydä. Aonakaan sen jälkeen kun joku pn yrittänyt päästä niistä eroon. Itselleni ssri lääke toi uusia "tapa itsesi"- ajatuksia kovalla äänellä mieleeni. Onneksi lopetin heti siihen paikkaan.

Psyykenlääkkeistä luopumisella voi vakavasti sairaalle olla seurauksena hengen lähtö. Joko oman tai mahd. toisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän