Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lähipiirissä Pirkko Jalovaaran, takavuosien parantajahuijarin, uhriksi joutuneita?

Vierailija
05.01.2020 |

Tai muita vastaavalla tavalla uhriksi joutuneita.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tapaus osoittaa että vaikka rahan lahjoittaminen on kaunis teko ei pidä olla tyhmä. mene itse jakamaan ruokakasseja vapaa ehtoisena, niin näkee mihin lahjoitusrahat menee. jotkut hyväntekeväisyys tyypit ja järjestöt päästää tutustuun toimintaan, se on hyvä merkki, saat vaikka itse ojentaa lahjoittamasi ruuat ja vaatteet, huom. osta uusia vaatteita. monelle järjestölle likaiset ja rikkinäiset vaatteet aiheuttaa vaivaa ja jätekuluja.roskan lahjoittaminen ei ole lahjoittamista!!!!uuden vaatteen lahjoittaminen köyhälle on hyvä teko. ruuan pitää kans olla kaupan pakattua ja päiväys pitkä, että se oikeesti auttaa jos esim.ostat jouluksi. monella köyhäl ei ole pakastinta. järjestöiltä ja hyväntekeväisyys tyypeiltä, voi kysyä mitä tarvitaan, voi olla et tarvivat pakastinmen tai hyllyn, niin tiedät mitä heille voi ostaa ja lahjoittaa.

lahjoituksen ei tarvi olla iso ja itselle liian iso esim. tilille jolla autetaan vainottuja kristittyjä tai kodittomia lapsia voi laittaa esim.kuukausittain 20-40 e luulisi sopivan monelle. moni järjestö tiedottaa lehdillä ja kirjeillä tilastoja ja jopa juttuja ihmisistä kenelle menny apu. on hyvä merkki myös tilastot ja kirjanpito avusta lahjoittajille.

Vierailija
22/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noista kerätyistä rahoista tässä Pirkon tapauksessa mennyt juuri mitään hyväntekeväisyyteen.

Vähän huono verrata hyväntekeväisyysjärjestöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rupusakki pyörii jonkun Jalovaaran tilaisuuksissa

Vierailija
24/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että olisi buukattu meidänkin seurakunnan kirkkoon joskus, mutta viisas kirkkoherra, ei päästänyt.

Mutta on niitä toisenlaisiakin rukoilijoita, katsokaa Areenasta Taivaallista menoa: Ulla-Christina Sjöman. Inspiroiduin, tuli iloinen mieli tuosta. Ei vaikuta olleen oma kunnia tai raha hänellä motiivina.

Vierailija
25/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä kohtaan on syytä olla varauksellinen, koska lääkärit ei edes tarkista kunnolla potilaan lääkelistoja koneelta uutta lääkettä määrätessään, että onko sopiva. Mitä helvettiä niitä sinne sitten kirjataan tai vielä enemmän niin hoitsut kuin lääkärit itkee, kuinka paljon aikaa kaiken kirjaaminen vie. Todellisuudessa ei ne ota mitään vastuuta siitä, että hoidossa menee jokin pieleen jo lääkkeiden osalta. Sitten jos menet itse sanomaan jotain hoidoista, niin ollaan niin loukkaantuneita, että ”Ai, olet vai netistä vähän tsekannut asioita” Mistä sitä sitten tietoa yrittää saada, kun hoitohlökunta ei välitä ja itse ei saisi asioita selvittää, kun se on näköjään joku arvovaltakysymys. Eli toistan, älkää nielkö ehdoin tahdoin kaikkia pillereitä, mitä vain rahasta kiinnostuneet lääkärit teille määräävät.

Vierailija
26/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vakavasta sairaudesta kärsivä lopettaa lääkkeet siksi että joku sanoo niiden olevan paholaisesta, seuraukset voivat olla mittavat.

Ap

Vierailija
27/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä kohtaan on syytä olla varauksellinen, koska lääkärit ei edes tarkista kunnolla potilaan lääkelistoja koneelta uutta lääkettä määrätessään, että onko sopiva. Mitä helvettiä niitä sinne sitten kirjataan tai vielä enemmän niin hoitsut kuin lääkärit itkee, kuinka paljon aikaa kaiken kirjaaminen vie. Todellisuudessa ei ne ota mitään vastuuta siitä, että hoidossa menee jokin pieleen jo lääkkeiden osalta. Sitten jos menet itse sanomaan jotain hoidoista, niin ollaan niin loukkaantuneita, että ”Ai, olet vai netistä vähän tsekannut asioita” Mistä sitä sitten tietoa yrittää saada, kun hoitohlökunta ei välitä ja itse ei saisi asioita selvittää, kun se on näköjään joku arvovaltakysymys. Eli toistan, älkää nielkö ehdoin tahdoin kaikkia pillereitä, mitä vain rahasta kiinnostuneet lääkärit teille määräävät.

No, totta varmaan tuokin mutta ennen demoneja veikkaan taustalla olevan se tuttu tässä maailmassa palvottu jumala: raha.

Vierailija
28/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vakavasta sairaudesta kärsivä lopettaa lääkkeet siksi että joku sanoo niiden olevan paholaisesta, seuraukset voivat olla mittavat.

Ap

Niin tuossa Areenan ohjelmassa ei ollut mitään sellaista vaan itseasiassa lääkäri joka oli oikeasti välittänyt potilaistaan. Oli ollut ennen ateisti mutta jostain syystä päätynyt pyytämään rukousta potilaan puolesta. Sanoi että vaikeaan psoriaasipotilaan iho oli yhtäkkiä ollut kuin vauvan iho eikä se ole mahdollista.

Vierailija
29/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala toimii myös lääkäreiden ja lääkkeitten kautta, tiedän itse uskovia lääkäreitä. jeesuksen opetuslapsi luukas on kansanperinteen valos, ilmeisesti ollu lääkäri ja oliko myös eka ikoni maalari ,tästä ei raamattu kerro mut jotkut perinne lähteet jo ennen keskiaikaa. voin olla tästä väärässä, en muista kirjan nimee josta luin tän.

saddleback church englannin kielisestä youtube videosta katoi just videon jolla puhui lääkäri omasta elämästä ,olisko ollu when things dont go your way tms. oli hyvä.

Vierailija
30/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalovaarasta en tiedä, mutta anopilla 86-v on aina tv7 auki ja se kuuntelee ihan hurmoksessa niitä juttuja. Jatkuvasti siellä joku julistaja meuhkaa ja pyytää rahaa toiminnan tukemiseen. No, mä en ole anopin rahoja vailla, ja niin kauan kun hän lakunsa maksaa ja on ruokaa ja vaatteita, niin oma kai on asiansa mihin muut rahansa tunkee. Väki yrittää kyllä valaista häntä tuosta touhusta, mutta minkäs teet. Mummo on muuten terävässä kunnossa, muistin kanssa ei ole ongelmia.

Vierailija
31/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt henkien erottamisen lahjaa että erottaisin hurmospuhujat oikeista Jumalaa palvelevista ihmisistä mutta alkaa tuntua että kyllä sen vähän näkee silmälläkin :D

Vierailija
32/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lahjoitukset pysyy oman talouden kannalta kohtuullisena, se on ok ,on kuitenkin hyvä tiedostaa "sairas auttaminen" eli läheisriippuvuus, on ihmisiä jotka on niin empaattisia ja haluavat auttaa, että se on vahingollista omalle taloudelle.

isäni velkaantui auttaessaan muita, oventakana aina jono avuntarvitsijoita, osa oikeita köyhiä, osa huijareita. tämä hyvä tiedostaa, moni uskova on hyvä ihminen. mutta ei viisaalla tavalla.

läheisten ja perheen hyvä tiedostaa ja neuvoa tälläistä ihmistä.olen itse joskus antanu viimeiset rahat hyväntekeväisyyteen, mutta nyt olen tiedostanut olevani läheisriippuvainen. ei jumala tarvi mun rahoja, hän rakastaa ja auttaa minua. samalla tavalla jumala auttaa muita ihmisiä, en itse ole siihen kykenevä ei riitä voimavarat.

Vierailija
33/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt henkien erottamisen lahjaa että erottaisin hurmospuhujat oikeista Jumalaa palvelevista ihmisistä mutta alkaa tuntua että kyllä sen vähän näkee silmälläkin :D

Ei se henkien erotteleminen ainakaan minulla kovin usein esiinny jotenkin yliluonnollisena kokemuksena, vaan useimmiten niin että ”ihan paljaalla luonnollisella silmällä näkee”. Sanotaan että Henki on samaa mieltä kirjoitetun sanan kanssa.

T: tuon armolahjan omaava

Vierailija
34/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se henkien erotteleminen ainakaan minulla kovin usein esiinny jotenkin yliluonnollisena kokemuksena, vaan useimmiten niin että ”ihan paljaalla luonnollisella silmällä näkee”. Sanotaan että Henki on samaa mieltä kirjoitetun sanan kanssa.

T: tuon armolahjan omaava

Voitko kertoa lisää, uskon oikeastaan että se minulla on, mutta tosiaan tämä vaikuttaa enemmänkin sellaiselta, no aika rauhalliselta, "järkevältä" , pienimuotoiselta tiedolta jonka voisi arjessa sekoittaa ihan maalaisjärkeen. En tiedä, jos menisin jonnekin missä mukana on outoa hengellistä toimintaa, erottaisinko niitä nyt jotenkin, Jeesushan kysyi nimiä niiltä tai jotain, se "legioona" kohta, mutta kun sattuneesta syystä en hakeudu paikkoihin joissa jotain outoa olisi.

tuo jolle vastasit

Vierailija
35/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ihmetyttänyt näiden "kriitikoiden" marina siitä, että lääkärit ovat rahan perässä ja lääketeollisuus huijaa ihmisiä syömään myrkkyjä rahan takia. Samaan aikaan kuitenkin itse käydään homeopaatilla, joka laskuttaa saman verran kuin yksityinen lääkäri ja myy potilaalle purkin vettä kalliiseen hintaan. Kerran googlasin näitä enkelihoitoja. Pätevöityminen alalle olisi maksanut tuhansia euroja. Tai jos ei nämä vaihtoehdot kiinnosta, annetaan rahaa jollekin hihhulille, joka lupaa ihmeparanemista.

Joo, toki lääketeollisuus tekee rahaa. Mutta yleensä lääkärin hoidoista ja hänen määräämistään lääkkeistä on jotain hyötyäkin, eivätkä rahat mene Kankkulan kaivoon. Jotta lääke pääsee markkinoille, sen teho on todistettava lukuisissa tutkimuksissa. Näissä vaihtoehtohommissa riittää, kun väittää ja kerää hyväuskoisten rahat.

Sitä paitsi lääkärin palkan määrä ei riipu siitä, kuinka paljon hän määrää lääkkeitä. Ihan tunti- tai kuukausipalkkaa he nauttivat yleensä.

Vierailija
36/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään uhria. Itse olen kerran käynyt rukousjonossa ja kun en kaatunut, Pirkko yritti tönäistä :D . Ja selkeästi ärsyyntyi tilanteesta.

Minulla on sama kokemus! Käännyin kannoillani nyökättyäni hänelle ”rukoilun” jälkeen, ja olin kuulemma ylenkatseellinen ja hän ei ollut koskaan nähnyt demonisenpaa ihmistä kuin minä. Joo, en uskonut.

Sanoi siis itse tämän sinulle?

Jep.

Vierailija
37/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se saa huseerata siellä ortodoksisella puolella?

Ei helkkari, jos erehtyisi menemään vaikka johonkin retriittiin luostariin ja tämä ”demonikuiskaaja” olisi siellä.

Vierailija
38/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ihmetyttänyt näiden "kriitikoiden" marina siitä, että lääkärit ovat rahan perässä ja lääketeollisuus huijaa ihmisiä syömään myrkkyjä rahan takia. Samaan aikaan kuitenkin itse käydään homeopaatilla, joka laskuttaa saman verran kuin yksityinen lääkäri ja myy potilaalle purkin vettä kalliiseen hintaan. Kerran googlasin näitä enkelihoitoja. Pätevöityminen alalle olisi maksanut tuhansia euroja. Tai jos ei nämä vaihtoehdot kiinnosta, annetaan rahaa jollekin hihhulille, joka lupaa ihmeparanemista.

Joo, toki lääketeollisuus tekee rahaa. Mutta yleensä lääkärin hoidoista ja hänen määräämistään lääkkeistä on jotain hyötyäkin, eivätkä rahat mene Kankkulan kaivoon. Jotta lääke pääsee markkinoille, sen teho on todistettava lukuisissa tutkimuksissa. Näissä vaihtoehtohommissa riittää, kun väittää ja kerää hyväuskoisten rahat.

Sitä paitsi lääkärin palkan määrä ei riipu siitä, kuinka paljon hän määrää lääkkeitä. Ihan tunti- tai kuukausipalkkaa he nauttivat yleensä.

Niin , kai se on yksilöiden toiminnasta esim. tietyssä asemassa kiinni. Siis antaako rahan puhua vai sen minkä tietää hyväksi, oikeaksi, ja ihmisen tai vaikka sen potilaan hyvinvointia tukevaksi.

Vierailija
39/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän se saa huseerata siellä ortodoksisella puolella?

Ei helkkari, jos erehtyisi menemään vaikka johonkin retriittiin luostariin ja tämä ”demonikuiskaaja” olisi siellä.

:D :'(

Vierailija
40/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään uhria. Itse olen kerran käynyt rukousjonossa ja kun en kaatunut, Pirkko yritti tönäistä :D . Ja selkeästi ärsyyntyi tilanteesta.

Minulla on sama kokemus! Käännyin kannoillani nyökättyäni hänelle ”rukoilun” jälkeen, ja olin kuulemma ylenkatseellinen ja hän ei ollut koskaan nähnyt demonisenpaa ihmistä kuin minä. Joo, en uskonut.

Sanoi siis itse tämän sinulle?

Jep.

Umpinarsistinen ihminen. T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme