Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lähipiirissä Pirkko Jalovaaran, takavuosien parantajahuijarin, uhriksi joutuneita?

Vierailija
05.01.2020 |

Tai muita vastaavalla tavalla uhriksi joutuneita.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Edesmennyt isoäitini.

2/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee aina olemaan ja on aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Edesmennyt isoäitini.

Voitko kertoa tarkemmin?

Itselläni lähisukulainen vanhus, jolla vieläkin näkyy tämä Pirkon syöttämä ajatus lääkkeiden haitallisuudesta( suoranaisesta ”pahuudesta”).

Hankalaa on.

Ap

Vierailija
4/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää demonisoida lääkkeet ja korjata itse sato.

Vierailija
5/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tavannut jalovaaran pariin otteeseen, kävin rukoiltavanakin(olin tuohon aikaan vielä melko arviointikyvytön) ja huomasin, ettei tuossa naisessa ollut yhtään mitään 'jumalallista', vaan samanlainen pettymyksiä ihmisille tehtaileva helppoheikki, kuin muutkin huijarit uskonnollisena kentällä. Ihmisten paljous eri tapahtumissa aikoinaan vain hämäsi, en vielä ymmärtänyt, että Jeesus ei toimi tuolla tavalla :-) Hän, kuten moni muukin 'katajapappi' ja ulkomaalainen saarnamies, ovat olleet todella hämmentyneitä, kun en olekkaan rukousjonoissa kaatuilut-kun suggeroijan persoonan ja toimintatavan sekä mekanismin oppii ymmärtämään, kaatuilut loppuvat siihen ja sitten voikin lähteä etsimään sitä Oikeaa Jumalan ilmestymistä omassa rukouskammiossaan arjen keskellä.

Vierailija
6/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevää demonisoida lääkkeet ja korjata itse sato.

Pirkolle taisi ne omat demonit ollakin vähän tuntemattomampi käsite.

Vierailija
7/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalovaara rakastui esilläoloon, rahaan ja sen tuomaan valtaan ja toimi sen maksimoimiseksi. Jalovaara ei ole teologi, vaan maallikkosaarnaaja ja ammatiltaan ekonomi. Nykyään tuomittu talousrikollinen, aivan kuten Leo Mellerkin.

Kaikki hengellisellä kentällä toimivat kuitenkaan eivät ole huijareita, niinkuin joku tuossa esitti.  Monet ovat, mutteivät kaikki.  Kun pitää järjen päässään ja on varovainen, tunnistaa kyllä kuka on ja kuka ei.

Vierailija
9/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että moni huijari valikoi seurakunnat toiminnan alueeksi, koska siellä on helppoja uhreja. omal paikkakunal oli tälläinen lehdis ylistetty hyväntekijä ja usein istui seurakunnan etupenkeil, oli myöhemmin tuomittu petos ja varkaus rikoksista. varmaan etsi sieltäkin uhreja . moni samas kirkos käyvä oli ihmetelly miks tää ihminen käy siellä, kun teki kaikkee kummaa raha koplausta ja ei vaikuttanu uskovan jumalaan eli oli varmaan kulissia tämä kirkos käynti, ihminen ei välttämättä sydämmen uskos ,vaikka kävis kirkos. usein sydämmen uskovat toimii kuten hursti, eli pyrkii itse lahjottan köyhil .

toisaalta luulen et saarnaajil, jotka alus ollu hyväl asial, voi tulla sellainen vauhtisokeus, että kuvitellaan itsestä liikoja, ei pidä itseä tavallisena ihmisenä, vaan luulee olevansa spesiaali "hengellinen" tämä on oikeasti vaarallinen merkki. kun ihmiset lahjoittaa vaikka rahaa, niin varmaan tulee houkutuksia.

uskovien pitää ajatella seuraavansa raamattua ja jeesusta ei ketään pappia, saarnaajaa yms. koska ihminen tekee virheitä ja ihmistä ei pidä palvoa. näin pysyt terveellä pohjalla.

Vierailija
10/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään uhria. Itse olen kerran käynyt rukousjonossa ja kun en kaatunut, Pirkko yritti tönäistä :D . Ja selkeästi ärsyyntyi tilanteesta.

Olen uskovainen ja avoin monelle asialle... Mutta kenties sitten kuitenkin sen verran realisti ja jalat maassa (katse Taivaissa) , ettei tuo nyt vaan tehonnut minuun. Mutta kuten sanoin, haluan olla avoin e kä tuomita, enne kuin itse koen.

11/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea harhaanjohtajat kirja.

Vierailija
12/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen kuunteli Jalovaaran radio-ohjelmaa ja siinä sivussa tuli kuultua, miten vetosi lahjoittamaan rahaa.

Siinä tuli sellainen nauhoitettu vetoomus, mikä lähetettiin useamman kerran lähetyksen aikana. Sai kuulostamaan asian siltä, että juuri ja juuri pystyy toimintaa jatkamaan, ja homma on vaarassa, jos lahjoituksia ei tule. Itki lahjoittamaan rahaa.

Pisti kyllä korvaan jo silloin. Ja mitä ökypalkkaa maksanut itselleen....

Vierailija
13/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään uhria. Itse olen kerran käynyt rukousjonossa ja kun en kaatunut, Pirkko yritti tönäistä :D . Ja selkeästi ärsyyntyi tilanteesta.

Olen uskovainen ja avoin monelle asialle... Mutta kenties sitten kuitenkin sen verran realisti ja jalat maassa (katse Taivaissa) , ettei tuo nyt vaan tehonnut minuun. Mutta kuten sanoin, haluan olla avoin e kä tuomita, enne kuin itse koen.

Saanut varmasti vallantunnetta tuosta.

Vierailija
14/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat liian fiksuja joutuakseen höynäytetyksi.

Vierailija
15/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt hyväkseen juuri heikoimmassa asemassa olevia: vaikeasti sairaat, esim. syöpä. Vanhukset, mielenterveysongelmaiset...

Todella häpeämätöntä.

Vierailija
16/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus! Käännyin kannoillani nyökättyäni hänelle ”rukoilun” jälkeen, ja olin kuulemma ylenkatseellinen ja hän ei ollut koskaan nähnyt demonisenpaa ihmistä kuin minä. Joo, en uskonut.

Vierailija
17/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksipääsinpois kirjoitti:

Oon tavannut jalovaaran pariin otteeseen, kävin rukoiltavanakin(olin tuohon aikaan vielä melko arviointikyvytön) ja huomasin, ettei tuossa naisessa ollut yhtään mitään 'jumalallista', vaan samanlainen pettymyksiä ihmisille tehtaileva helppoheikki, kuin muutkin huijarit uskonnollisena kentällä. Ihmisten paljous eri tapahtumissa aikoinaan vain hämäsi, en vielä ymmärtänyt, että Jeesus ei toimi tuolla tavalla :-) Hän, kuten moni muukin 'katajapappi' ja ulkomaalainen saarnamies, ovat olleet todella hämmentyneitä, kun en olekkaan rukousjonoissa kaatuilut-kun suggeroijan persoonan ja toimintatavan sekä mekanismin oppii ymmärtämään, kaatuilut loppuvat siihen ja sitten voikin lähteä etsimään sitä Oikeaa Jumalan ilmestymistä omassa rukouskammiossaan arjen keskellä.

Kunhan vielä ymmärtäisit, että mitään jumalaa ja jeesusta ei ole. Mutta hyvä alku kuitenkin. 

Vierailija
18/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus! Käännyin kannoillani nyökättyäni hänelle ”rukoilun” jälkeen, ja olin kuulemma ylenkatseellinen ja hän ei ollut koskaan nähnyt demonisenpaa ihmistä kuin minä. Joo, en uskonut.

Sanoi siis itse tämän sinulle?

Vierailija
19/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran hänen tilaisuudessa. Kaaduin ja Pirkko sanoi että Jeesus on nyt tämän äidin vieressä. Samassa tunsin kuinka rintakehääni koskettiin. Tuli valtavan hyvä olo, ikään kuin kaikki taakka olisi nostettu pois. Tätä voimakasta euforiaa kesti muutama päivä. On vain jäänyt harmittamaan kun en älynnyt kysyä onko Jeesuksella jotain sanottavaa minulle. Silmät kiinni kun siinä kirkon lattialla olin.

Vierailija
20/130 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran hänen tilaisuudessa. Kaaduin ja Pirkko sanoi että Jeesus on nyt tämän äidin vieressä. Samassa tunsin kuinka rintakehääni koskettiin. Tuli valtavan hyvä olo, ikään kuin kaikki taakka olisi nostettu pois. Tätä voimakasta euforiaa kesti muutama päivä. On vain jäänyt harmittamaan kun en älynnyt kysyä onko Jeesuksella jotain sanottavaa minulle. Silmät kiinni kun siinä kirkon lattialla olin.

Itsesuggestiolla voi olla voimakas vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä