Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis ottamaan oman äitisi tai isäsi luoksesi asumaan jos tämä ei saa hoivapaikkaa?

Vierailija
28.08.2024 |

Olisitko valmis hoivaamaan vanhempaasi?

Vaihtoehdot

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöön? Tuskin. Jos asuisin jossain omakotitalossa niin sitten.

Vierailija
2/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat tietysti isompaan siinä kohtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä ymmärrä miksi hänen pitäisi silloin saada asua minun kanssa tai ylipäätään jokun kanssa.

Vierailija
4/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillekään mahdu. Muutenkin kamala ajatus. Ehkä jos olisi oikein iso talo, mutta sellaiseen ei ole mahdollisuutta. 

Vierailija
5/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä että?

Vierailija
6/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei yksiöissä asuvat vaihda vaikka heti omakotitaloon? Haloo taas.

Vierailija
7/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala edes mieheni omaishoitajaksi. Joten ei, en. Enkä usko että sisaruksistakaan siihen on.

Vierailija
8/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä ymmärrä miksi hänen pitäisi silloin saada asua minun kanssa tai ylipäätään jokun kanssa.

Pitääkö mädäntyä yksin, kun ei enää pärjää omillaan ja tuskin avustettunakaan kotona?

Vierailija
9/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, asiasta on jo sovittukin eli pihaan tulee siirrettävä pieni asunto, jotta kaikki saavat omaa rauhaa. 

Vierailija
10/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, asiasta on jo sovittukin eli pihaan tulee siirrettävä pieni asunto, jotta kaikki saavat omaa rauhaa. 

Siis on sovittu, etteivät mene hoivakotiin.

Vierailija
11/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin vanhempieni talossa sen aikaa kun oli tarvis omaishoitajana. Se oli ihanaa aikaa kaikessa luopumisen tuskassaan.

Vierailija
12/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo leikkimökkiin 👵🏻🏚

Vierailija
13/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö mädäntyä yksin, kun ei enää pärjää omillaan ja tuskin avustettunakaan kotona?

Voi hän muuttaa ihan vapaasti vaikka seniorikotiin jos kaipaa seuraa. Sitä paitsi aika pitkälle hän joutuisi olemaan myös täällä mun luona yksin.

Vierailija
14/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaa lapset ja tekee kotityöt

Vierailija
15/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, olenko itse vielä työelämässä, eli onko hoivaaminen ylipäänsä mahdollista. Riippuu siitä missä asun ja kenen kanssa. Riippuu siitä, mistä syystä vanhempi tarvitsee hoivaa. Riippuu siitä, miten vanhempi käyttäytyy, onko esim. muistisairauden vuoksi väkivaltainen.

Mutta kyllä, olisin periaatteessa valmis ottamaan. Miehen kanssa ollaan jo puhuttukin, että hänen äiti saa tulla meille asumaan, jos tarve tulee. Vähän olen nihkeämpi oman äitini suhteen, sillä hän osaa olla karmiva persoona, mutta jokusen vuoden sitäkin varmaan kestäisi jos olisi hautaan saattamisesta kyse. 

Vierailija
16/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkinut edes lasta kun en jaksa sitoutua kenenkään hoitamiseen enkä alkaisi edes puolison omaishoitajaksi. Alapeukuttajille tiedoksi, että en myöskään halua kenenkään läheiseni uhrautuvan minun hoitajaksi. 

Vierailija
17/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sisareni jos hän olisi halukas.on nyt avun tarpeessa, hyvin iäkäs. Mutta itsenäisenä vanhanapiikana menee ennemmin hoitokotiin. hänellä on rahaa valita paikkansa. Minulla olisi tilaa mutta ihan varmasti parempi näin. 

Vierailija
18/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiön tuossa joku mainitsikin. Asunnot ovat mallia kannankoppi isoissa asutuskeskuksissa. Seuraava kysymys koskee ympärivuorokautista hoivaa, eli pitääkö aikuisen lapsen jäädä omaishoitajaksi? Työpaikka ja ihmissuhteetkin sijaitsevat usein satojen kilometrin päässä lapsuudenkodista.

Näitä kodinomaisen hoivan paasaajia löytyy yllättävän paljon kristillisistä, jotka elävät puheittensa perusteella 50-lukua, jolloin suurperheiden äidit hoitivat niin lapset kuin vanhukset. Koko suku asui saman katon alla. Mennyttä maailmaa ei enää ole, eikä "kohtuun" ole kukaan kiivennyt takaisin.

Vanhainkodeilla on oma funktionsa keskitettyine palveluineen ja koulutettuine työntekijöineen, kuten päiväkodeilla ja kouluilla. Niin se moderni maailma toimii.

Vierailija
19/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksena en menisi lapsilleni asumaan. En halua olla haitta lapsilleni.  Pärjäisin kotiavun kanssa jos tämä.järkikulta pysyy päässä. Ja joku yhteiskunnan hoivapaikka kyllä löytyy jos kokopäiväistä apua tulen tarvitsemaan. Nyt 80.

Vierailija
20/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei yksiöissä asuvat vaihda vaikka heti omakotitaloon? Haloo taas.

Mihin ihmeen omakotitaloon? Miksi pitäisi asua omakotitalossa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme