Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ollut nykyisessä työssäni pari vuotta niin tosi pitkä ja ennen kaikkea lihava miespuolinen työtoverini sanoi minulle että kun tulin töihin tånne niin hän katsoi ettå onpas siinä tiukan oloinen ihminen mutta ettå sinähän oletkin todella mukava. En tiedä luuliko hän itse ettå ottaisin tuon kehuna vai miten mutta en ottanut kehuna.
Olisi tehnyt mieli sanoa ettå kun tulin tånne töihin niin katsoin ettå onpa törkeän lihava mies ja niinhän sinä olet vieläkin. Mutta ei maksa vaivaa.
Ei ole kiinnosranut porista tuon henkilön kanssa muuta kuin pakolliset työasiat.
Minulle sanoi kans työkaveri myöhemmin että oli ensin ajatellut että "mikäs kuorotyttö tuo oikein on, mutta sähän ootkin ihan super!" En loukkaantunut vaan otin kohteliaisuutena vaikkakin mietin että mitäs vikaa kuorotytöissä on. :D Mutta siis, sinunkin työkaveri varmasti tarkoitti tuon kohteliaisuutena, voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin kauppaan tai kaverille, en muista mutta jonnekin kävelin XD. Oli kesä. Jotkut pikkupoijjaat huusivat että kauneuteni sokaisee heidät XDDDDD olin ihan hämmentynyt XDD. JA HUOM!! Vaikka tästä on vuosia aikaa, muistan selkeästi miten surkea ulkomuotopäivä minulla silloin oli XD. Vihasin peilikuvaani sinä päivänä. Oli huono hiuspäivä ja mitä lie kaikkea. No se oli sitten vain omassa päässäni XD.
Muistan myös kun työskentelin paikassa x, jossa työtä tehtiin työkavereiden kera että oltiin kaikki siinä samassa sumpussa XD. Joku työkaveri sitten sanoi yhtäkkiä jonkun pikkutytön kommentoineen, että kaunis tyttö, ja tarkoitti minua awwww XDD. Minä en kuullut yhtään mitään enkä osannut edes odottaa sellaista kommenttia kuuna päivänä XD
XD. XD awww. XD XD!!
XD.
Ollessani 10-vuotias minua 3 vuotta nuorempi paksu poika sanoi että näytän possulta. 15 vuotta myöhemmin ja edelleen mietin kommenttia. En tajua miten se iski niin kovaa, yleensä annan ikävien kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaupassa pakkasin ostoksiani ja toisella puolella oli kolme n.15 v tyttöä. Yhtäkkiä yksi tytöistä katsoi suoraan silmiin ja sanoi: "Ruma."
Olin ihan että wtf.
Olisiko ollut joku yllytysjuttu? Siis että teinit on keskenään lyöny vetoa tai muuten yllyttäneet toisiaan että uskaltaako tehdä jotain tuollaista älytöntä.
Että musta ei tuu koskaan mitään, sanoi isäni joskus. No ei tullutkaan.
Olin ensimmäisiä kertoja av:lla. Jossain keskustelussa, ilmeisesti koskien kaupassa asioimista/käyttäytymistä, mainitsin käyttäväni ruuan verkkokauppaa. Siihen joku ilmeinen av-mamma kommentoi jotain, että olenpa kyllä ihmispelkoinen, kun en uskalla kauppaan mennä ja miten surkeaa on olla niin sosiaalisesti rajoittunut peräkammarin poika. Oli melkonen selvännäkijä 😂. Eikä ilmeisesti ollut kuullut, että ruokaa verkkokaupasta tilaavat eniten perheelliset. Ajattelen tuota kommenttia vieläkin monesti, kun teen ruokaostoksia verkkokaupassa, että tässä sitä taas vältellään sosiaalisia kontakteja kun ei mennä kassajonoon tuijottamaan edellä olevan niskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollessani 10-vuotias minua 3 vuotta nuorempi paksu poika sanoi että näytän possulta. 15 vuotta myöhemmin ja edelleen mietin kommenttia. En tajua miten se iski niin kovaa, yleensä annan ikävien kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Minä muistan kuinka 12 v. vanhempi veljeni sanoi minun ollessani 9-vuotias, ettei ota minua autonsa kyytiin "koska ei kuljeta norsuja". Muistan varmaan tuon 100-vuotiaanakin vielä.
Teini-ikäisenä en ollut laiha, mutta en myöskään yhtään ylipainoinen.
Kerran eräissä kotibileissä, farkut jalassa, kumarruin sitomaan kengännauhoja, ja sain eräältä kaveripiirin pojalta kommentin: "nyt kun kumarrut, niin sunkin perse on farkuissa ihan ok. Yleensä sun perse on ihan hel*vtin ruma".
Seuraus: en ole koskaan käyttänyt farkkujen kanssa lyhyitä paitoja, vaan yritän aina peittää takapuoleni.
Olen nyt 38v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaupassa pakkasin ostoksiani ja toisella puolella oli kolme n.15 v tyttöä. Yhtäkkiä yksi tytöistä katsoi suoraan silmiin ja sanoi: "Ruma."
Olin ihan että wtf.Olisiko ollut joku yllytysjuttu? Siis että teinit on keskenään lyöny vetoa tai muuten yllyttäneet toisiaan että uskaltaako tehdä jotain tuollaista älytöntä.
Tuskin. Olen kyllä oikeastikkin ruma että varmaan tarkoitti sitä. Sillä hetkellä hölmistyin ja loukkaannuin toki, enkä osannut sanoa mitään takaisin. Aika pitkään asian kanssa painiskelin ja on jäänyt ikävällä tavalla mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäisenä en ollut laiha, mutta en myöskään yhtään ylipainoinen.
Kerran eräissä kotibileissä, farkut jalassa, kumarruin sitomaan kengännauhoja, ja sain eräältä kaveripiirin pojalta kommentin: "nyt kun kumarrut, niin sunkin perse on farkuissa ihan ok. Yleensä sun perse on ihan hel*vtin ruma".
Seuraus: en ole koskaan käyttänyt farkkujen kanssa lyhyitä paitoja, vaan yritän aina peittää takapuoleni.
Olen nyt 38v.
Oletteko kuitenkin naimissa sen pojan/miehen kanssa? Selvä kosioriittihän tuo oli.
Olin 9. luokalla, odoteltiin luokan pääsyä. Viereisen luokan oven edestä eteeni kävelee minua 2 vuotta nuorempi kuvaamataidon opettajamme tytär, semmoinen tosi pieni taskuvenus. Katsoo minua ja sanoo kovaan ääneen maireasti; Eikö sinua sureta kun olet niin pitkä ettet koskaan löydä miestä?
Hieman hölmistyin.
Tiedoksi sinulle Tiina J: minulla kävi niin mieletön tuuri, että löysin ilmeisesti Suomen ainoan yli 173-senttisen miehen. Naimisissa oltu nyt 31 vuotta.
Korjaus, odoteltiin luokkaan pääsyä.
T. 513
Ysiluokalla luokkalaiseni poika totesi välitunnilla kaikkien kuullen, että olen maailman rumin ja muut nauroivat päälle.
Niitä on paljon. Äiti on ilkeillyt usein. Toinen on anoppi, joka kerran satutti niin, että muistan sen ikuisesti. Loukkaus liittyi perheeseeni. Miehen siskot ovat häijyydessään ihan omaa tasoa, kun haluavat. Yksikin vierailu oli vaan minusta ja minulle piruilua. Omassa perheessäkin pari sisarusta, jotka nauttii kun saavat pistää halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Olin 9. luokalla, odoteltiin luokan pääsyä. Viereisen luokan oven edestä eteeni kävelee minua 2 vuotta nuorempi kuvaamataidon opettajamme tytär, semmoinen tosi pieni taskuvenus. Katsoo minua ja sanoo kovaan ääneen maireasti; Eikö sinua sureta kun olet niin pitkä ettet koskaan löydä miestä?
Hieman hölmistyin.Tiedoksi sinulle Tiina J: minulla kävi niin mieletön tuuri, että löysin ilmeisesti Suomen ainoan yli 173-senttisen miehen. Naimisissa oltu nyt 31 vuotta.
Jäi epäselväksi, että miksi miehen piti olla yli 173cm pitkä?
Ollessani eka- tai tokaluokalla vaihdoimme luokassa istumajärjestystä satunnaisiin paikkoihin. Taakseni osui eräs roteva kiusaajapoika, jonka kanssa minulla oli ollut jotain kränää aikaisemmin. Hän ilmoitti kovaan ääneen, että minähän en tuon AKAN lähelle istu. Istui kuitenkin, ja koko seuraavan tunnin ajan kuulin, kuinka hän jupisi takanani: "Hyi. Ruma. Ällö. Verisuonetkin pullistelee tolla tavalla päässä".
En tiedä miksi on jäänyt mieleen, mutta nykyisin tuo muistikuva naurattaa :D
Lukiossa olin menossa koulun ulko-ovista sisään, ja eräs samalla vuosikurssilla kanssani ollut "suosittu" poika oli tulossa yhtä aikaa ulos. Melkein törmäsimme, jolloin hän sanoi minulle vihaisesti "hyi s**tana" ja työntyi ohitseni.
Tuolloin olin juuri alkanut päästä yläasteajan kiusaamisista yli, mutta olemukseeni liittyvät epävarmuudet palasivat kommentin myötä takaisin saman tien. Sain kuulla vastaavia heittoja koulukavereiltani koko teini-iän, ja pidin siksi itseäni vuosien ajan jotenkin vastenmielisenä ja rumana. Nykyään tämä tuntuu kuitenkin naurettavalta, sillä kun vanhoja kuviani katsoo, niin olen ollut täysin tavallisen näköinen, sievähkö teini. Mikä lie sitten saa ihmiset kommentoimaan toisilleen noin, tässäkin ketjussa on valtavasti vastaavia kokemuksia.
Mulla on kuulemma uskovat silmät.
Ensimmäinen poikaystäväni sanoi "Mä myyn sut. Kullasta saa hyvän hinnan." Ja virnuili päälle.
Hymyilin ujosti takaisin.
"tässä ei ole mitään tajuttava" matematiikan opettaja 7luokalla kun en hiffannut kuinka laskut oli tarkoitus laskea. Jostain syystä en vieläkään osaa prosenttilaskuja.