Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2807)
"Tyttöjen tehtävänä on olla hiljaa ja näyttää nätiltä".
"Seurakunnassa naisen tulisi vaieta, se on helppo toteuttaa. Siinä ei sanottu muusta elämästä mitään".
Vierailija kirjoitti:
"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella.
"Sinusta ei tule yhtään mitään!" Sama lause mutta sitä toistettiin lastenkodissa ja ympäristöstä käsin koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Opettaja taas oli eri mieltä vaikka monet opettajat olivatkin samalla kannalla yläasteella.
Tosin kävi ja nämä kaikki muut tosin olivat väärässä kaikessa muutenkin. Ehkä se pisti näyttämään kenestä tulee mitäkin heille kaikille.
Oppi sekin oli. Ei ole "koiraa karvoihin katsominen" sanontana huono. Puree se kiltti koirakin, jos sitä tarpeeksi ärsyttää.
Liki 50 v sitten romaninainen kerjäsi kadulla minulta rahaa ja kun ei ollut mitään antaa manasi, etten tule koskaan olemaan elämässäni onnellinen. Tuo tulee välillä mieleen, ei osannut eukko ennustaa, eikä manauskaan mennyt putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Menetin lapsena läheisiäni tsunamissa ja yksi kaveri sitten sanoi koulussa että miksi et auttanut sun perhettä.
Hahah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten työkaverini sanoi minulle että on se talon rakentaminen rankkaa kun nuo housut niin flusajaa (en muista oliko se just tuo sana mutta tarkoitti pitkiä housujani, jotka olivat liian löysät takapuolesta eli roikkuivat, ja meillä oli talon rakentaminen todellakin meneillään).
Olemme molemmat naisia. Ja nykyään hyviä ystäviä. Joskus tekisi mieli muistuttaa tuosta tosi ikävästä huomautuksesta. Se satutti, koska kyllä se rakentaminen kokopäivätyön ohessa otti voimille, ja ehkä olin laihtunut.
Oliko siis seitsemän alapeukuttajan mielestä ihan oikein, että työkaveri noin ilkeästi sanoi?
Toihan oli vain kommentti, jolla osoitettiin, että ymmärsi raksan rankkuuden? Ei se mikään haukku ollut?
"Hyi ku sä oot laiha". Tätä toisteltiin eri ihmisten suusta niin usein, ettei se voi hävitä mielestä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa olin ujo, hiljainen ja hyljeksitty. Ryhmätyötunneilla kukaan ei pyytänyt minua ryhmään..paitsi kerran armosta kommentilla" Leenakin on ihminen"..Muista tämän ikuisesti, kerran ihmiseksi mainittu. Ja ex- miesystäväni " kehui" minua: Ei kukaan tuollaista kahta kertaa katso, tuollaisia mahtuu kolmetoista tusinaan. Rahani kelpasivat, minä ihmisenä en.
Aika sairas toi "leenakin on vain ihminen" kommentti
Vierailija kirjoitti:
Ompa se iso! Sanoi tyttöystävä aikonaan, nykyää vaimo.
Pienimunasilla menny tunteisiin kun 6 alpeukkua. HAH.
Olet älykäs, opiskele lisää.
Tuollaisia tyttöjä on tusinakaupalla jossain Puolan maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Menetin lapsena läheisiäni tsunamissa ja yksi kaveri sitten sanoi koulussa että miksi et auttanut sun perhettä.
Näitkö mitä niille tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten työkaverini sanoi minulle että on se talon rakentaminen rankkaa kun nuo housut niin flusajaa (en muista oliko se just tuo sana mutta tarkoitti pitkiä housujani, jotka olivat liian löysät takapuolesta eli roikkuivat, ja meillä oli talon rakentaminen todellakin meneillään).
Olemme molemmat naisia. Ja nykyään hyviä ystäviä. Joskus tekisi mieli muistuttaa tuosta tosi ikävästä huomautuksesta. Se satutti, koska kyllä se rakentaminen kokopäivätyön ohessa otti voimille, ja ehkä olin laihtunut.
Oliko siis seitsemän alapeukuttajan mielestä ihan oikein, että työkaveri noin ilkeästi sanoi?
Toihan oli vain kommentti, jolla osoitettiin, että ymmärsi raksan rankkuuden? Ei se mikään haukku ollut?
Se kyllä tuntui "piruilulta," siltä se kuulosti, kuin olisi varta vasten halunnut loukata. Olisihan asian voinut sanoa toisinkin, esim. että oletko laihtunut kun teillä on nyt aika rankkaa. Eikä viitata lököttäviin housuihin, vaikka ne hänen silmiään vaivasivatkin.
En ikimaailmassa menisi itse toiselle noin sanomaan.
Mutta ilmeisesti kaikki täällä kommentoivat puhuisivat työkavereilleen samaan tyyliin! Juuri mikään muu kommentti ei ole saanut yhtä paljon alapeukkuja. Sellaisia me suomalaiset siis olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä tuntui "piruilulta," siltä se kuulosti, kuin olisi varta vasten halunnut loukata. Olisihan asian voinut sanoa toisinkin, esim. että oletko laihtunut kun teillä on nyt aika rankkaa. Eikä viitata lököttäviin housuihin, vaikka ne hänen silmiään vaivasivatkin.
En ikimaailmassa menisi itse toiselle noin sanomaan.
Mutta ilmeisesti kaikki täällä kommentoivat puhuisivat työkavereilleen samaan tyyliin! Juuri mikään muu kommentti ei ole saanut yhtä paljon alapeukkuja. Sellaisia me suomalaiset siis olemme.
Voi hyvää päivää...on siinä ansarikukka.
Entisenä koulukiusattuna noita ikäviä mieleen syöpyneitä kommentteja varsinkin ulkonäöstä valitettavasti riittää, mutta ujona ja epävarmana teininä ikävimpiä on olleet isältä tuolloin saadut kuittaukset, mm.
"Oletko sä hidasälyinen vai tyhmä?"
Ei ihme että kukaan ei pidä susta kun oot tollanen outo, plus kaikki ulkonäköä halventavat kommentit.
Minkäs minä outoudelleni ja rumuudelleni voin.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä koulukiusattuna noita ikäviä mieleen syöpyneitä kommentteja varsinkin ulkonäöstä valitettavasti riittää, mutta ujona ja epävarmana teininä ikävimpiä on olleet isältä tuolloin saadut kuittaukset, mm.
Sama juttu. Kerran oltiin perhelomalla katsomaan Ruotsin puolella mereneläviä mm hylkeitä ja sanoin hyvällä mielin että onpas tasapaksu pötkylä ja isä vastas no niin säkin. Siltä sai aina kuunnella ulkonäköä ja luonnetta halveeravia naisvihamielisiä kommentteja, tarkoitus oli varmaan ajaa itsarin partaalle mutta eipä äijä onnistunut, nyt karma kostaa sille erinlaisten sairauksien ja vaivojen osalta.
Minulle eksän veli sanoi että et tule koskaan saamaan töitä. Noh, ensimmäinen työpaikka mitä hain oli oman alan työpaikka ja pääsin heti töihin. Sen jälkeen pitikin pysähtyä miettimään tarkasti mitä paikkaa kannattaa hakea kun useimmiten pääsin heti töihin. Pätkätöitä enimmäkseen tein, yksi pitempi 8 v pätkä ennen työnantajan konkurssia. Työkyvyttömänäkin joutunut parista haastattelusta kieltäytymään ja yhdestä tarjotusta työstä. Harmittaa. Kyseinen mies joutui oman maatilansa lopettamaan ja jäi peräkammarin pojaksi äitinsä hoteisiin, ei saanut koskaan ensimmäistäkään naista ja joi lopulta itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Kerran oltiin perhelomalla katsomaan Ruotsin puolella mereneläviä mm hylkeitä ja sanoin hyvällä mielin että onpas tasapaksu pötkylä ja isä vastas no niin säkin. Siltä sai aina kuunnella ulkonäköä ja luonnetta halveeravia naisvihamielisiä kommentteja, tarkoitus oli varmaan ajaa itsarin partaalle mutta eipä äijä onnistunut, nyt karma kostaa sille erinlaisten sairauksien ja vaivojen osalta.
Tälläkin palstalla usein saa lukea että itsari on oma valinta mutta kyllä jotkut oikeasti yrittää ajaa toista ihmistä päättämään päivänsä. Todistit tämän just kommentillasi. Minullakin on äiti joka on koko ikäni, 60v, puhunut minusta muille pahaa ja viime vuodet myös huutanut minulle suoraan. Ei olla enää puheväleissä. Ehkä joku päivä joskus kysyn että miksi on koko elämäni ajan yrittänyt saada minut tppamaan itseni. Ei tule tapahtumaan, ikinä, ihan ilkeyttäni elän pitkään.
Vierailija kirjoitti:
"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella.
Samoin sanoi myös minun opettajani, jopa useampi heistä. Mutta käänsin tämän voitokseni ja minusta tuli aikalailla menestynyt henkilö.
Ehkä tämä oli sitä käänteistä psykologiaa heidän mielestään. Terveiset vain 70 luvun Porvoon Keskikouluun.
Taisi olla se kun äiti kertoi, että olisi pitänyt antaa minut pois adoptoitavaksi. Olin noin 5 vuotias tuolloin ja en yhtään ihmettele sitä miksi aina tuntuu siltä, että en kuulu tänne lainkaan.