Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi peität näkymän kotiisi?

Vierailija
01.01.2020 |

Asun varsin kivalla alueella, ja olen ihmetellyt kun jotkin naapurit peittävät ikkunat ja parvekelasit vuorokauden ympäri. Jos olet itse tällainen hlö, niin miksi teet niin?

Kiinnostaa kuulla. Itse en edes omista verhoja ja sälekaihtimiakin pidän ainoastaan yöunien ajan -> usein vedän ne kokonaan pois jotta on tilava ja valoisa tunnelma kotona. :) minusta luo kivaa tunnelmaa, että verhot eivät ole ikkunassa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollakin herää kysymys, mitä nuo tyypit salailevat kotonaan kun pitää peittää näkymä. Eihän sitä kukaan toisia ikkunoista tiiraile, mutta pakollakin alkaa kiinnittää huomiota kun on verhot ikkunoilla koko päivän, että mitä outouksia siellä tapahtuu..

Mahtaa harmittaa ; p

Vierailija
22/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sälekaihtimet menee heti pimeän tullen kiinni. En halua että kaikki katselee tekemisiäni.

Miksi ajattelet, että ihmiset ovat niin kovin kiinnostuneita tekemisistäsi?

Jos ei olisi, niin tätäkään aloitusta ei olisi. Kukaan ei edes olisi huomannut miten muut pitävät verhojaan. He eivät tietäisi pidätkö valojasi päällä tai onko verhosi auki vai kiinni. Mutta selkeästi muita kiinnostaa ja jopa ihan syytkin käyttäytymiselle. Jopa siihen pisteeseen asti, että aaveelle tehdään aloitus. Joten älä selitä ettei ketään kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelman ja valaistuksen vuoksi pidän verhot kiinni. Pidän hämärästä/ pimeästä.

Vierailija
24/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sälekaihtimet menee heti pimeän tullen kiinni. En halua että kaikki katselee tekemisiäni.

Oletko julkimo tms? Vai miksi luulet, että kukaan katselisi?

Vierailija
25/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän säleverhot kiinni ja alhaalla ainoastaan Tosi kuumalla kesähelteelllä ja silloinkin vain siinä huoneessa ja sen ajan ,kun aurinko porottaa sisälle. Esim ,nyt talvella kaikkien kuuden huoneen kaihtimet on auki j ajos vähänkään on hämärä päivä , on miellyttävä valaistus huoneessa ,missä joku on.

Kyllä näyttää ulos kodikkaalta. Rivarissa asumme kaupungissa ,mutta ei siellä kukaan tervejärkinen viitsi katsella sisälle. Ja mitä sit .jos katsoo.

Vierailija
26/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollakin herää kysymys, mitä nuo tyypit salailevat kotonaan kun pitää peittää näkymä. Eihän sitä kukaan toisia ikkunoista tiiraile, mutta pakollakin alkaa kiinnittää huomiota kun on verhot ikkunoilla koko päivän, että mitä outouksia siellä tapahtuu..

Minun kotonani tapahtuu sellaisia outouksia että kuljen siellä säännönmukaisesti ilman rintaliivejä, välillä myös yläosattomissa.

Vierailija
27/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppä on kuuma, joten olen aina alkkareilla.

Kämppäsi ei ole mikään kasvihuone. Mitä jos lopettaisit kannabiksen kasvattelun? Etkö tiedä että sen kasvattaminen on laitonta.

Vierailija
28/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän säleverhot kiinni ja alhaalla ainoastaan Tosi kuumalla kesähelteelllä ja silloinkin vain siinä huoneessa ja sen ajan ,kun aurinko porottaa sisälle. Esim ,nyt talvella kaikkien kuuden huoneen kaihtimet on auki j ajos vähänkään on hämärä päivä , on miellyttävä valaistus huoneessa ,missä joku on.

Kyllä näyttää ulos kodikkaalta. Rivarissa asumme kaupungissa ,mutta ei siellä kukaan tervejärkinen viitsi katsella sisälle. Ja mitä sit .jos katsoo.

Ajattelen itsekin näin. Todella kummallista peitellä, kun eihän ketään kiinnosta, mutta luo kivaa tunnelmaa naapurustoon ettei ole ”salailtavaa”.

Vierailija
29/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissahan verhot pidetään aina auki. Koetaan nimenomaan outona pitää verhoja kiinni. Samaten Ruotsissa verhot pääasiassa aina auki.

Vierailija
30/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menninkäisille sukua, nautin pimeydestä. Mulla on aina säleet ja verhot ikkunoiden edessä.

Mun mies on kans. Se sammuttaa valot ja vetää verhot ikkunaan, kun tulee töistä, ettei tule "valomyrkytystä".

Vierailija
31/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä verhot on auki aina kun ulkona on valoisaa, illalla suljen heti kun pimenee. Ihan siitä syystä, että jos ulkona on pimeää niin kadulta näkyy sisälle. En halua jakaa elämääni ventovieraille ja olen usein vähissä vaatteissa kotona, myös kokonaan alasti jos siltä tuntuu. Ihan sama katsooko joku oikeasti sisään ikkunasta vai ei, en pidä siitä tunteesta että voisi katsoa.

Vierailija
32/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua elää akvaariossa. Sitä se on pimeän aikaan jos on valot päällä ja verhot auki, näkyy yksinkertaisesti kaikki. Eikä ttarvitse edes tiirailla erikseen, vaan ihan jos kuljet talorivin ohi niin kyllä se suorastaan paistaa silmiin jos joku tälläisessä akvaariossa elää ja silmät huomaa asunnossa liikettä. Pimeässä se erottuu niin hyvin että sinne katsahtaa tahattomasti, saatika ne jotka pahimmillaan jäävät sitten katselemaan mitä tapahtuu kun erottuu niin hyvin.

Valosalla voi hyvin pitää verhot auki, siinä ei ole ongelmaa koska ei valon keskellä ns. paista silmiin ja herätä ihmisten kiinnostusta, hyvä kun hädintuskin edes erottaa mahollista liikettä ikkunoissa eli ei erotu samalla tavalla ulos.

Vierailija
33/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menninkäisille sukua, nautin pimeydestä. Mulla on aina säleet ja verhot ikkunoiden edessä.

Mun mies on kans. Se sammuttaa valot ja vetää verhot ikkunaan, kun tulee töistä, ettei tule "valomyrkytystä".

😄

Vierailija
34/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ja yläaste ikäisenäkin oli kiva kierrellä kaverin/en kanssa ihmisten ikkunoiden takana kurkkimassa sisään. Yllättävän monilla oli omakoti ja rivitaloissa verhot auki. Ihmettelen vieläkin, että pääsääntöisesti kukaan ei koskaan huomannut, vaikka metelinhän täytyi olla melkoinen, kun kiivettiin kivijalan reunaakin monesti ylös, ja kädet tietenkin kiinni ikkunalaudan reunassa. Sisällä ihmiset/ihminen jatkoi vaikka vaan lukemista. Itse kyllä kuulen pienenkin liikehdinnän maatasossa asuessani.

Vierailija
35/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotonani tapahtuu sellaisia outouksia että kuljen siellä säännönmukaisesti ilman rintaliivejä, välillä myös yläosattomissa.

No tämä on looginen selitys. Olen itse ajatellut, että joko siellä harrastetaan intimiiyttä, ollaan alasti tai sitten jotain outoksia / rikollista. Vahvistit ainakin osittain oletuksia. Mutta että koko vuorokausi jatkuvasti jotain näistä?

Vierailija
36/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen itsekin näin. Todella kummallista peitellä, kun eihän ketään kiinnosta, mutta luo kivaa tunnelmaa naapurustoon ettei ole ”salailtavaa”.

Kaikilla on salattavaa

Vierailija
37/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa no kun pelailee niin valo häiritsee näyttöä.

Vierailija
38/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opein kerrasta kun naapurin pappa käveli ikkunani takaa kun olin yläosattomissa. 

Vierailija
39/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmassa asunnossa oli aina verhot auki, koska asunto oli sen verran korkealla ja sellaisella paikalla ettei sinne nähnyt ulkoa. Nautin luonnonvalosta kyllä paljon.

Nykyisessä ei huvita olla 24/7 esillä sadoille ihmisille, niin verhot on kiinni. Asun kaupungissa, kahden hyvin vilkkaan kadun risteyksessä ja kun verhot on auki, tämä on tosiaan kuin akvaario, kaikki näkyy kadulle ja osa ikkunoista on lattiasta kattoon.

Vierailija
40/77 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on looginen selitys. Olen itse ajatellut, että joko siellä harrastetaan intimiiyttä, ollaan alasti tai sitten jotain outoksia / rikollista. Vahvistit ainakin osittain oletuksia. Mutta että koko vuorokausi jatkuvasti jotain näistä?

Ja mitä se sulle kuuluu? Mikä on kiva alue? Onko asia yhtä vakava vähemmän kivalla alueella? Sinua vaan taitaa tympiä, kun on yksi ikkuna, josta et näe lainkaan mitä siellä touhutaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi