Miksi peität näkymän kotiisi?
Asun varsin kivalla alueella, ja olen ihmetellyt kun jotkin naapurit peittävät ikkunat ja parvekelasit vuorokauden ympäri. Jos olet itse tällainen hlö, niin miksi teet niin?
Kiinnostaa kuulla. Itse en edes omista verhoja ja sälekaihtimiakin pidän ainoastaan yöunien ajan -> usein vedän ne kokonaan pois jotta on tilava ja valoisa tunnelma kotona. :) minusta luo kivaa tunnelmaa, että verhot eivät ole ikkunassa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Olen menninkäisille sukua, nautin pimeydestä. Mulla on aina säleet ja verhot ikkunoiden edessä.
Oletko steppaava menninkäinen?
Ei meillä yötä päivää verhot kiinni ole. Joskus sälekaihtimet saattaa aamulla jäädä kiinni kun lähdetään kotoa ja kun tullaan niin onkin jo pimeää, joten ei enää aukaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa nähdä kolmekymppinen naikkosen ilkosillaan päätään raapimassa? :D
Arvaa?
Yksinkertaisesti sen takia, että olen alkanut vihaamaan naapureita ja en jaksa heidän naamoja enää! Aina kun joku on pihalla niin kaihtimet kiinni ja jos pihalla ei ole ketään niin kaihtimet ovat auki. Samassa taloyhtiössä asunut jo 12 v. Aika laittaa asunto myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän säleverhot kiinni ja alhaalla ainoastaan Tosi kuumalla kesähelteelllä ja silloinkin vain siinä huoneessa ja sen ajan ,kun aurinko porottaa sisälle. Esim ,nyt talvella kaikkien kuuden huoneen kaihtimet on auki j ajos vähänkään on hämärä päivä , on miellyttävä valaistus huoneessa ,missä joku on.
Kyllä näyttää ulos kodikkaalta. Rivarissa asumme kaupungissa ,mutta ei siellä kukaan tervejärkinen viitsi katsella sisälle. Ja mitä sit .jos katsoo.Ajattelen itsekin näin. Todella kummallista peitellä, kun eihän ketään kiinnosta, mutta luo kivaa tunnelmaa naapurustoon ettei ole ”salailtavaa”.
Olette omituisia. Sen jälkeen kun ensimmäinen stalkkeri on ikkunan takana on taatusti toinen ääni kellossa. Suojelen yksityisyyttäni ja haluan olla rauhassa. Minkä ihmeen takia haluatte kurkkia toisten asuntoihin? Senkin pervot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sälekaihtimet menee heti pimeän tullen kiinni. En halua että kaikki katselee tekemisiäni.
Oletko julkimo tms? Vai miksi luulet, että kukaan katselisi?
Ihminen on luonnostaan utelias.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni hyypiö.
Heti ikkunan alapuolella (asun kerrostalon 5. kerroksessa) on vilkas kävelykatu, ja täältä on myös suora näkymä naapuritalon kulmahuoneistoihin (ja toisinpäin), enkä halua olla kuin näyteikkunassa.
Nytkin jos pitäisin sälekaihtimia auki, näkyisi ulos kuinka röhnötän tietokoneen ääressä pelkät sukkahousut jalassa ja suunnilleen tissit ulkona. Ei kiitos.
Näkymä? En minä ole mikään näyttelyesine, joka sinun pitäisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Pakollakin herää kysymys, mitä nuo tyypit salailevat kotonaan kun pitää peittää näkymä. Eihän sitä kukaan toisia ikkunoista tiiraile, mutta pakollakin alkaa kiinnittää huomiota kun on verhot ikkunoilla koko päivän, että mitä outouksia siellä tapahtuu..
Kannabista ikkunalaudat täynnä. Kannattaa olla varovainen.
Onko ap joku lahkolainen kun haluaa kytätä ja kontrolloida mitä toiset tekee kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakollakin herää kysymys, mitä nuo tyypit salailevat kotonaan kun pitää peittää näkymä. Eihän sitä kukaan toisia ikkunoista tiiraile, mutta pakollakin alkaa kiinnittää huomiota kun on verhot ikkunoilla koko päivän, että mitä outouksia siellä tapahtuu..
Minun kotonani tapahtuu sellaisia outouksia että kuljen siellä säännönmukaisesti ilman rintaliivejä, välillä myös yläosattomissa.
No tämä on looginen selitys. Olen itse ajatellut, että joko siellä harrastetaan intimiiyttä, ollaan alasti tai sitten jotain outoksia / rikollista. Vahvistit ainakin osittain oletuksia. Mutta että koko vuorokausi jatkuvasti jotain näistä?
Ja mitä se sulle kuuluu? Mikä on kiva alue? Onko asia yhtä vakava vähemmän kivalla alueella? Sinua vaan taitaa tympiä, kun on yksi ikkuna, josta et näe lainkaan mitä siellä touhutaan
Minusta on tärkeää, että on yhteisöllistä, joten onhan se harmi, että joku ei halua kuulua joukkoon. Kiva alue = arvostettu alue, upeita kämppiä ja mukavia, ulospäin suuntautuneita / sosiaalisia ihmisiä. Vähemmän kivalla alueella varmaankin voi pelätä esim. naapureita tms., jolloin verhojen pitäminen pelosta on perusteltua. Meidän alueella tällaista uhkaa ei kuitenkaan ole ja porukka tosi mukavaa. En minä ole kiinnostunut niiden ikkunoista, jotka uskaltavat verhoja pitää auki, vaan nimenomaan niistä, joissa verhoja pidetään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän säleverhot kiinni ja alhaalla ainoastaan Tosi kuumalla kesähelteelllä ja silloinkin vain siinä huoneessa ja sen ajan ,kun aurinko porottaa sisälle. Esim ,nyt talvella kaikkien kuuden huoneen kaihtimet on auki j ajos vähänkään on hämärä päivä , on miellyttävä valaistus huoneessa ,missä joku on.
Kyllä näyttää ulos kodikkaalta. Rivarissa asumme kaupungissa ,mutta ei siellä kukaan tervejärkinen viitsi katsella sisälle. Ja mitä sit .jos katsoo.Ajattelen itsekin näin. Todella kummallista peitellä, kun eihän ketään kiinnosta, mutta luo kivaa tunnelmaa naapurustoon ettei ole ”salailtavaa”.
Olette omituisia. Sen jälkeen kun ensimmäinen stalkkeri on ikkunan takana on taatusti toinen ääni kellossa. Suojelen yksityisyyttäni ja haluan olla rauhassa. Minkä ihmeen takia haluatte kurkkia toisten asuntoihin? Senkin pervot.
Samaa mieltä! Ja kuljen kotonani vähissä vaatteissa, en halua että kukaan kurkkii kotiini.
Tottakai päivällä on verhot auki, mutta heti kun on valot päällä, pistän verhot kiinni. Ja se ei kuulu kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kotonani tapahtuu sellaisia outouksia että kuljen siellä säännönmukaisesti ilman rintaliivejä, välillä myös yläosattomissa.
No tämä on looginen selitys. Olen itse ajatellut, että joko siellä harrastetaan intimiiyttä, ollaan alasti tai sitten jotain outoksia / rikollista. Vahvistit ainakin osittain oletuksia. Mutta että koko vuorokausi jatkuvasti jotain näistä?
Ja mitä se sulle kuuluu? Mikä on kiva alue? Onko asia yhtä vakava vähemmän kivalla alueella? Sinua vaan taitaa tympiä, kun on yksi ikkuna, josta et näe lainkaan mitä siellä touhutaan
Minusta on tärkeää, että on yhteisöllistä, joten onhan se harmi, että joku ei halua kuulua joukkoon. Kiva alue = arvostettu alue, upeita kämppiä ja mukavia, ulospäin suuntautuneita / sosiaalisia ihmisiä. Vähemmän kivalla alueella varmaankin voi pelätä esim. naapureita tms., jolloin verhojen pitäminen pelosta on perusteltua. Meidän alueella tällaista uhkaa ei kuitenkaan ole ja porukka tosi mukavaa. En minä ole kiinnostunut niiden ikkunoista, jotka uskaltavat verhoja pitää auki, vaan nimenomaan niistä, joissa verhoja pidetään kiinni.
Toivottovasti en ikinä osu asumaan tuollaiselle kivalle alueelle. En halua olla naapureiden kanssa missään tekemisissä olipa ne millaisia tahansa.
Ketjun otsikosta jo näkee, että ap haluaa stalkata. Muuten hän olisi käyttänyt ilmaisua miksi pidät verhot kiinni. Juuri ap:n kaltaisten takia ne ovat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jotain muuta tekemässä niin sitten kyllä. Heheh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä asia, jos naapureiden takia pitää muuttaa käytöstään. En viihtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sälekaihtimet menee heti pimeän tullen kiinni. En halua että kaikki katselee tekemisiäni.
Oletko julkimo tms? Vai miksi luulet, että kukaan katselisi?
Ihminen on luonnostaan utelias.
Ei normaali elämä kyllä normaalia kanssaihmistä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ap on esimerkki tästä kivasta naapurustosta niin on kyllä ahdistava paikka. Paras naapurusto on se, jossa naapurit ei näy eikä kuulu. Hlvettiäkö toisten verhot, kodit ja tavat teille kuuluu?