Apua! Minkälaista laattaa keittiön välitilaan?
Graniitinharmaa iso laatta lattiassa, seinät valkoiset. Alakaapit tammea + rosterivetimet, pöytälevy keskiharmaa, yläkaapeissa valkoiset kiiltävät vetimettömät ovet.
Millaista laattaa laittaisin? Miettinyt valkoista, vaaleanharmaata tai sitten joku värikäs?! Entäs koko: mosaiikki, 5x5, 10x10 vai tiililaatta (iso, pieni...?) Heittäkääpä ehdotuksia!
Kommentit (14)
mun mielestäni laminaatti sopii vallan mainiosti pöytälevyyn, mutta lattiaan en sitä laittaisi, vaikka se on nykyään kovin suosittua. No, inhoan jäljitelmiä aika tavalla, joten pöytälaminaateistakin hyväksyisin kohtuullisen tasaväriset versiot, mutten puu- tai kivijäljitelmiä. No, tapansa kullakin.
Itse en puutasoa keittiöön halunnut, vaikka muuten pidänkin puupinnasta intohimoisesti. Mielestäni käytettävyys on merkittävämpi tekijä, ja puun hoitaminen ja esim. leikatessa varominen on mulle liian vaivalloista. No, mä olenkin tosi laiska.
Tuosta laiskuudesta johtuen suosittelisin välitilalaatoiksi mahdollisimman suurta mallia. Ei tule niin paljon saumaa puhtaana pidettäväksi!
Meillä osittain puuta ja osa kiveä. Tosi ihana, ja pysynyt hyvänä.
Että laminaattejakin on erilaisia. Meille tuli juuri uusi keittiö, ja kyselemissämme keittiöfirmoissa suositeltiin laminaattia, ennemmin kuin massiivi tai kivitasoa. Jo senkin takia, että esim. kivitasoon kun tulee jokin " vika" niin vaihtaminen tulee todella kalliiksi, ja taas massiivia ei suositeltu lapsiperheeseen . Itse ostimme sitten kivijäljitelmätasot, jotka kylläkin maksoivat saman verran mitä olisi joutunut maksamaan massiivisesta tasosta. Mutta makujahan on monia, niinkun me kaikki tiedämme:)
Pitkulaismallista, tiililadonta. Kun ala- ja yläkaapit ovat eri väriset (plus lattia harmaa) valkoinen rauhoittaisi välitilassa. Istuu tammisten alakaappienkin kanssa hyvin.
Vaihtoehtoja on kaupat väärällään, joten onnea etsintään ja päätöksentekoon!
Meillä on ennestään pyökinvärinen laminaattitaso ja se on ollut hyvä ja kestävä. Massiivipuista en halua, koska haluan helppohoitoisen, ja mun mielestä puinen taso olisi tylsä tammikaappien kanssa. Harmaa tasavärinen pöytätaso kuulostaa tylsältä, mutta on ollut kivannäköinen joissakin mallikeittiöissä. Sitä todennäköisempi on kuitenkin kivijäljitelmätaso.
Lasiakin mietin välitilaan, mutta onko huono, kun on kiiltävät yläkaapit? Siis kiiltoa jo liikaa? Tai sitten vaihtaa yläkaapit mataksi. Myös toi tiililaatta on kiva ja ei-niin-supertavallinen. ap
valkoisia kaappeja en halua siksi, että meillä on iso 30 m2 keittiö ja haluan keittiöstä intiimimmän kuin nykyisellään. Nyt antiikinvihreät ovet pyökkitasoineen yhdellä seinällä ja saarekkeella. Remontissa kaapit laitettaisiin L-malliin. ap
Vierailija:
Osta Pukkilan valkoiset laatat ja säästä rahat massiivipuiseen pöytälevyyn (tai kivitasoon), nuo laminaattilevyt on kamalia! Vähän kuin sotkan sohvat! Yök!
Juuri keittiöremppaa tekevänä olen tutustunut kaikkiin vaihtoehtoihin, ja ei voi mitään, kivi on rumaa. punainen graniitti esimerkiksi on ihan hirveää, ei kiitos meille. Laminaatit näyttää kivoilta ja on kestäviä, ja puunvärisenä näyttää tosi kivalta ilman niitä puun huolto-ongelmia.
Laminaattitasoista löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja ja ovat käytännöllisempiä kuin mitkään muut vaihtoehdot.
Eli työtasot harmaata kiventapaista laminaattia, harmaa kivilattia, tammirunko, helmenvalkoiset ovet, tinanväriset kahvat. Itse ostin marmorinvalkoiset kaakelit, vähän sellaiset pinnaltaan elävät. Joka neljäs ruutu kuviollinen keskiosaan. Korkeusrivejä tulee kolme koska laatakoko on mulla 15x15.
t, ette sellaisia varmaan ajatelleetkaan eli jotain mattapintaista.
Tuo harmaa laminaattitaso kyllä etoo sen verran, etten osaa ehdottaa. Minusta pilaa sinänsä ihan hyvänkuuloisen kokonaisuuden.
Eli neuvo, älkää säästäkö tasossa. Mieluummin parempi pöytätaso ja edullisemmat laatat kuin toisinpäin!
Meille tulee maanantaina kalusteet, ovet ja rungot tammea, tasot massiivitammea, kalusteet ja vetimet rosteria, vuolukivinen leivinuuni myös keittiössä, lattiassa ruskeanharmaa laatta, millaista välitilan laattaa mulle suosittelisitte?
Meidän keittiömme tulee olemaan seuraavanlainen: lattia harmaata isoa laattaa, massiivipähkinätäsot, valkoiset ovet, osa kaapeista maitolasilla, pitkät teräsvetimet, teräskoneet. Itse olen miettinyt valkoista pientä tiilimosaiikkia, tosin laittaisin laatat suoraan, en tilliladonnalla. Tällä viikolla täytyy päättää, kumpaa ehdottaisit(te) kiiltavää vai mattaa? Kaapit ovat mattavalkoiset. Suurin osa laatikkoja ja ylöspäinaukeavia yläkaappeja.
Itse siis laittaisin ap:n tapauksessa lientä mosaiikkilaattaa tai ehkä lasi?
kaduttaa kun tuli yleensä laattaa laitettua välitilaan, esim. lasi olisi huomattavasti helpompi pitää puhtaana
keittiöfirmassa kun kävin, niin joka paikassa suositeltiin laminaattia massiivipuun sijaan, jos perheessä pieniä lapsia. Massiivipuuhun jää elämisen jälki (esim mustikkakeiton tai punaviinin tahra) helposti kiinni.
Niin, ja kiveen ei ollut rahkeita.
Terveisin kolmonen, joka ei ollut ap. Tietääkseni ap ei mistään laminaatista missään vaiheessa puhunutkaan.
Niin ja vielä tiedoksi että mun mielestä meidän tuleva pöytätaso on todella upean näköinen, ja se todellakin on kiiltävää, harmaansinistä kivijäljitelmää.