Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden elämä ei ole mieluisaa

Vierailija
01.01.2020 |

Miksi ette ala muuttamaan elämäänne askel askeleelta paremmaksi?
Sen ymmärrän että jos on joku vakava tai kivulias sairaus niin siihen ei voi vaikuttaa mutta jos on terve niin silloin se on kyllä omasta itsestä kiinni.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole mieluisaa?

Ootas. Haluan 200m2 kattohuoneiston max 1920 -talosta, sijainti mieluusti Eira tai Ullanlinna. Enkä mä haluaisi töissä käydä, enkä kyllä katsella mitään miestäkään. Pitäisi ateljeeta ja ostaisin vaatteeni mittatilaustyönä. Ja itseasiassa mittatilaustyöstä, en mä mitään bulkkihuonekalujakaan halua. Ja kun kaupunkielämä kyllästyttää, niin Turun saaristossa mulla odottaisi hoidettu huvila meren rannalla.

Ja sitten takaisin realismiin; ei näillä sukutaustoilla tai suhteilla koskaan kiivetä sellaiseen asemaan, että mikään noista olisi mahdollista. Mulla on vuodessa kyllä 50k tulot ja omistan kaksi asuntoa kuudenneksi suurimmasta asutuskeskuksesta. Kärvistelen vähän ontuvassa parisuhteessa, mutta se on kyllä oikeastaan ihan hyvä jarru, sillä ruoho on aina yhtä nuuttunutta ihan mistä päin tahansa aitaa katsottuna. Ja rikkaisiin naimisiin? Hyi helv. En ole maksullinen nainen ja haluan ehdottomasti pitää itsenäisyyteni ja itsekunnioitukseni.

Haihattelevat haaveet pitää erottaa realistisesta arjesta. Minäpä siis muurahaisena edelleen ahkeroin pikkupalkkani eteen, katson ajoittain puolisoni ärsyttävää naamaa ja asun jossain muualla kuin Eirassa tai Ullanlinnassa. Hyvä näin. Luulen kuitenkin, että kuuluessa isoon massaan on helpompi tutustua ja ystävystyä ihmisten kanssa. 

Olet mielestäni hyvä esimerkki siitä mitä ap saattaa ajaa takaa. Tekosyitä sinulta löytyy huonoon oloosi mutta mitään et ole valmis muuttamaan.

Okei, eli siis kaikki on käsieni ulottuvissa, ei tarvitse kuin vain ojentaa kätensä ja ottaa? Kerrohan toki, että etenen asian suhteen. Ihan konkreettiset stepit ihan siihen asti, että asun velattomasti siellä kattohuoneistossa.

Mulla on koko ilta aikaa odottaa. Ala vaan naputella menemään, älä suinkaan pidättele salaisuuttasi.

En väitä että saat kaiken mitä haaveilet mutta jos et olisi noin tyhmä, laiska ja vit tumainen vinkuja niin voisit saada paljon enemmän kuin mitä sinulla on nyt. Nytkin vain pyydät että joku antaisi sinulle avaimet käteen.

ap

"miten tunnistetaan väittelyn hävinnyt henkilö"

Vierailija
22/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ei ole samalla tavalla voimia ja energiaa. Minulla ei ole todettu mitään sairautta (tutkittu on kyllä) mutta olen jatkuvasti väsynyt ja voimaton, ja sen lisäksi helposti stressaava ihminen. Jotain vikaa minussa kyllä on, saan helposti kaikki flunssatkin. En koe olevani masentunut kuitenkaan. Arjessa jotenkuten selviän mutta en jaksa mitään ylimääräistä. 

Miksi hyväksyt tuollaisen olotilan?

ap

Mielestäni olen tehnyt mitä voin. Lääkärissä ei ole löydetty mitään. Syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, nukun tarpeeksi jne. ja silti olen väsynyt. Onko sulla ehdotuksia mitä voisin tehdä? Mistä sitä energiaa saa?

Kyse ei ole laiskuudesta. Mulla on myös ystävänä lääkäri jolla on sama ongelma, hän jaksaa tehdä vain kolmepäiväistä työviikkoa. Fiksu ja lahjakas ihminen, mutta väsynyt. 

Mistä johtuu, tietääkö joku palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kuulla kyllä yksityiskohtaisempia selvityksiä miksi ihmiset eivät yritä parantaa elämäänsä.

Ap totesi että hän ei jaakaa tässä sairauksista kärsiviä ihmisiä vaan meitä terveitä jotka emme ole onnellisia mutta emme tee mitään tai riittävästi parantaaksemme elämänlaatuamme.

Kysymys ei mielestäni myöskään ollut että miten meistä tulee superrikkaita tai vaikka astronautteja vaikka ketjussa esiintyy puolustusmekanismina älyttömien toiveiden toteutumisen mahdottomuus.

Itse olen tehnyt nyt töitä vuoden verran asioitteni eteen ja kas kummaa elämä on parempaa.

Vierailija
24/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ei ole samalla tavalla voimia ja energiaa. Minulla ei ole todettu mitään sairautta (tutkittu on kyllä) mutta olen jatkuvasti väsynyt ja voimaton, ja sen lisäksi helposti stressaava ihminen. Jotain vikaa minussa kyllä on, saan helposti kaikki flunssatkin. En koe olevani masentunut kuitenkaan. Arjessa jotenkuten selviän mutta en jaksa mitään ylimääräistä. 

ap

Mielestäni olen tehnyt mitä voin. Lääkärissä ei ole löydetty mitään. Syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, nukun tarpeeksi jne. ja silti olen väsynyt. Onko sulla ehdotuksia mitä voisin tehdä? Mistä sitä energiaa saa?

Kyse ei ole laiskuudesta. Mulla on myös ystävänä lääkäri jolla on sama ongelma, hän jaksaa tehdä vain kolmepäiväistä työviikkoa. Fiksu ja lahjakas ihminen, mutta väsynyt. 

Onko kotisi tutkittu ilmanlaadun, homeen ym suhteen?

Vierailija
25/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihmisillä on aika paljon vaivoja ja sairauksia joita lääkärit joko eivät osaa diagnosoida tai niitä ei vielä edes sairaudeksi tunnisteta. 

Minun kaverini kärsi yli viisi vuotta kovasta väsymyksestä ja omituisesta heikkoudesta ennen kuin sai ms-tauti -diagnoosin. 

Vierailija
26/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on tehnyt elämänmuutoksen parempaan? Kerropa nyt siitä.

Vierailija
27/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan ole valmis ottamaan syytä niskoilleen omaa syytään.

Et sinä ap voi parantaa muiden elämää tällä palstalla, enkä sinuna edes yrittäisi. Asia ei ole sen väärti.

Vierailija
28/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko. Olen kysynyt työstään valittavilta ystäviltä, miksi he eivät etsi uutta työtä tai vaikka sitten muuta jonnekin missä kulut on pienemmät. Nämä on ihmisiä aloilta joilla on työvoimapulaa, huom. Eivät kuulemma uskalla. On stressaavaa tehdä muutoksia, tyrkyttää itseään uuteen työpaikkaan, tutustua uusiin työkavereihin, opetella uuden paikan kuviot. Vanha tuska on turvallista.

Mutta on aika kurjaa vihata jokaista arkiaamua  eläkeikään asti. 

Vierailija
29/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Elämäni on ollut hyvää aina. Ihmettelen vain sitä että jotkut joilla ei ole edes esimerkiksi terveydellisiä esteitä jatkavat huonossa parisuhteessa, ikävässä työpaikassa yrittämättäkään hakea parempaa jne.

ap

Vierailija
30/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sanoa lapselle, että muuttaa pois koska minä haluan muuttaa asumaan pieneen kaksioon 350km päähän ja haluan elää yksin.

Vierailija
31/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä voisin vielä terhdä? Kaikki terapiat on käytynä, niin yksityinen, parisuhde-, perhe- kuin psykodraamaterapiakin. Kerro ihmeessä, miten saa ajattelustaan sinne juurtuneet väärät asenteet pois, joiden sijaintia ei alitajunnasta löydy? Tietää kyllä, että ne ovat siellä, koska oma käytös ja suhtautumine EI ole valinta.

Siis ainakaan, jos haluaa että elämä tuntuisi mielekkäältä. Meinaan sillä siis sitä, että omien tunteitten tukahduttaminen ei siitä mielekästä tee.

Minulla on mm. sellainen trauma, että kaikki tunteeni, tarpeeni ja mielipiteeni on sivuutettu väärinä. Kuka kuuntelisi siis minua? Ei kukaan. Ja jos kuunteleekin, ei tajua hevonpeetä.

t.kristallikissa

Vierailija
32/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras ketju. 

Vierailija
33/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Elämäni on ollut hyvää aina. Ihmettelen vain sitä että jotkut joilla ei ole edes esimerkiksi terveydellisiä esteitä jatkavat huonossa parisuhteessa, ikävässä työpaikassa yrittämättäkään hakea parempaa jne.

ap

Entäs minä? Jatkan aina vain saman äidin tyttärenä, keneen mä vaihtaisin?

t.kristallikissa

Vierailija
34/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ap voi parantaa muiden elämää tällä palstalla, enkä sinuna edes yrittäisi. Asia ei ole sen väärti.

Eihän aloittajakaan kykene kuuntelemaan lähimmäisiään, mutta syyllistyykö hän siitä? Ehkä kannattaisi opetella kuuntelemaan ensin, sitten olemaan avuksi.

t.kristallikissa

Vierailija
35/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle nimenomaan annettiin ilmaista life coach -neuvontaa tässä hiljattain. Kysyttiin että oletko tyytyväinen elämääsi, sanoin että en, en ollenkaan. "Mitäs meinasit tehdä asian korjaamiseksi?" Niin, millähän mä pystyn parantamaan sairauteni? Kyseinen ihminen varmaan oletti, että olen perusterve, koska ulospäin sellaiselta vaikutan. En rupea kuitenkaan selittämään sairauttani jollekin vieraalle ihmiselle, joten olkoon ylemmyydentuntoisessa luulossaan, että minäkin pystyisin elämäni muuttamaan, jos vaan yrittäisin. Risoo niin paljon tuollaiset ihmiset, jotka yrittää pyytämättä "auttaa". Olosta tuli entistä pahempi.

Vierailija
36/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle nimenomaan annettiin ilmaista life coach -neuvontaa tässä hiljattain. Kysyttiin että oletko tyytyväinen elämääsi, sanoin että en, en ollenkaan. "Mitäs meinasit tehdä asian korjaamiseksi?" Niin, millähän mä pystyn parantamaan sairauteni? Kyseinen ihminen varmaan oletti, että olen perusterve, koska ulospäin sellaiselta vaikutan. En rupea kuitenkaan selittämään sairauttani jollekin vieraalle ihmiselle, joten olkoon ylemmyydentuntoisessa luulossaan, että minäkin pystyisin elämäni muuttamaan, jos vaan yrittäisin. Risoo niin paljon tuollaiset ihmiset, jotka yrittää pyytämättä "auttaa". Olosta tuli entistä pahempi.

Nimenomaan. Ne, joilla on sata selitystä, muttei kykyä kuunnella, ovat pahimpia potkijoita.

t.kristallikissa

Vierailija
37/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut että olen joskus tätä mieltä mieltä mutta taitaa se kuitenkin olla niin että ne joilla menee huonosti saavat syyttää vain itseään. Kaikki vain syyttelevät milloin mitäkin tai vaativat että joku muu antaa heille luxuskämpän Helsingistä ilmaiseksi.

Suomi todellakin on kateellisten ja katkerien ihmisten koti.

Vierailija
38/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittajakaan kykene kuuntelemaan lähimmäisiään, mutta syyllistyykö hän siitä? Ehkä kannattaisi opetella kuuntelemaan ensin, sitten olemaan avuksi.

t.kristallikissa

Sinä olet täysin hyödytön yksilö. Voit poistua. Kukaan ei jää kaipaamaan kaltaistasi kristallikissaa.

Vierailija
39/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani sairaudestasi mutta jos luit aloituksen niin siinä juuri todettiin että sairaita ihmisiä tässä ei pyritä syyllistämään. Toivon että jatkossa kukaan ei yritä auttaa sinua pyytämättäsi.

Vierailija
40/81 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on valmis palkkaamaan ahkeran, mutta foobisen nuoren naisen (19v). Sitä minäkin.