Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei uskalla mennä naimisiin kanssani, koska pelkää että emme saa lapsia

Vierailija
01.01.2020 |

Olemme seurustelleet muutaman vuoden. Meillä on ollut ristiriitoja, joiden vuoksi emme ole vielä uskaltaneet sitoutua naimisiin menon verran. Nyt moni alun ristiriita on kuitenkin ratkennut, ja elo on tasoittunut. Haluamme molemmat periaatteessa vielä lapsen, mutta olemme sitä mieltä, että ne tehdään vasta avioliittoon. Minulla on yksi lapsi ennestään, miehellä ei. Ikää molemmilla nyt jo 41 vuotta.

Miehen suurin haave on tulla isäksi, ja suurin pelko on jäädä lapsettomaksi. Ei uskalla kosia, koska pelkää, että jos sitoutuu minuun (41-vuotiaaseen naiseen), ei lasta välttämättä enää tulekaan. Ja näinhän se asia onkin. Niinpä tilanne on nyt se, että harrastamme seksiä ja katsomme, tulenko raskaaksi. Jos tulen raskaaksi, asia on selvä ja menemme naimisiin. Jos en tule, mies ei uskaltane sitoutua, ja jatkamme tällaista ainakin minulle veemäistä välitilassa oloa.

Minulla alkaa olla tästä melko kurja olo. Aiemman lapsen vuoksi minulla ei enää ole lapsettomuuden traumaa mutta tuntuu että kelpaan vain, jos pystyn sikiämään lapsia. Jos lapsia ei kuulu, emme varmaan mene ikinä naimisiin ja koska mies välttämättä haluaa lapsia (tyyliin keinolla millä hyvänsä), edessä on sitten varmaan ero jossain vaiheessa. Haluaisin kelvata miehelleni ilman ehtoja lapsen saamisesta.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt niin monta kohtaa pielessä, ettei voi kuin pudistella päätä.

Mies ei tule saamaan lasta kenenkään kanssa, se on selvä kertomastasi päätellen. Hänellä on siinä vakikortti, jolla voi syyttää ongelmistaan ketä tai mitä tahansa muuta kuin itseään. Jos tulisi lapsi, niin voisi syyttää sen jälkeen lapsiarkea tai sinua tai tyhmää työtä tai ikävää naapuria tai vähintään sitä lasta.

Mies kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä kuvauksesi perusteella. Nyt hän muuten syyttää k-pääluonteestaan "masennusta"...

Vierailija
42/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo nelikymppinen, niin miksei hän ole saanut lapsia aiemmin?

Millaisia hänen aiemmat suhteensa ovat olleet ja miksi ne ovat päättyneet?

Nyt on hyvä ap juuri se oikea hetki ottaa yhteyttä miehen mahdollisiin exiin ja kysyä suoraan, millainen kumppani mies on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tule saamaan lasta kenenkään kanssa, se on selvä kertomastasi päätellen. Hänellä on siinä vakikortti, jolla voi syyttää ongelmistaan ketä tai mitä tahansa muuta kuin itseään. Jos tulisi lapsi, niin voisi syyttää sen jälkeen lapsiarkea tai sinua tai tyhmää työtä tai ikävää naapuria tai vähintään sitä lasta.

Mies kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä kuvauksesi perusteella. Nyt hän muuten syyttää k-pääluonteestaan "masennusta"...

Mies joka haluaa lapsen on persoonallisuushäiriöinen?

On taas mammoilla jutut. :D

Vierailija
44/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollinen pershärödiagnoosi ei tullut siitä, että haluaa lapsen, vaan siitä, että kuvittelee lapsen saamisen pyyhkivän pois masennuksen, erektiohäiriöt, laukeamisongelmat ja kaikki muutkin ongelmat, jotka miehen mielestä johtuvat nyt vain siitä, ettei ole lasta. 

Vierailija
45/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Porvoosta taas kerran. Kirjoitustyylisi on varsin tunnistettava, vaikka tarinat vaihtelevat.

Vierailija
46/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin joo, kaikki lapsia haluavat on automaattisesti tervepäisiä, fiksuja ihmisiä. 

Vierailija
47/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä ap juuri se oikea hetki ottaa yhteyttä miehen mahdollisiin exiin ja kysyä suoraan, millainen kumppani mies on ollut.

No en kyllä exiä ala kontaktoida. Mies ei vaan ole uskaltanut sitoutua keneenkään, vaikka onkin seurustellut useamman kerran. Hänellä on tosi tarkka näkemys, millainen hänen perheensä tulee olemaan, ja siihen kuvioon on ollut hankala sovittaa ketään naista, jolla on omia mielipiteitä.

Vierailija
48/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä exiä ala kontaktoida. Mies ei vaan ole uskaltanut sitoutua keneenkään, vaikka onkin seurustellut useamman kerran. Hänellä on tosi tarkka näkemys, millainen hänen perheensä tulee olemaan, ja siihen kuvioon on ollut hankala sovittaa ketään naista, jolla on omia mielipiteitä.

Ja sinullako nyt ei ole omia mielipiteitä? Vai oletko luopumut niistä miehesi vuoksi?

Vierailija
49/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että ap:n ongelma on peilikuva monen miehen kokemasta ja monen naisen esittämästä uhkauksesta/ultimatumista: "haluan lapsia tai meidän pitää erota".

Sikäli lienee provo, mutta ansiokkaasti kyhätty kyllä, ja provoudestaan huolimatta herättää ajatuksia toisen pakottamisen hulluudesta. Naamallehan tuo kuvio räjähtää 100% varmuudella, oli kummin päin vaan.

Vierailija
50/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos saat keskenmenon? Hullua tuollainen suhde, lähde tai adoptoikaa lapsi.

Vierailija
51/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Minullekin oli suuri suru – ja on edelleen – ettemme vaimoni kanssa saaneet lapsia. Pahin kriisi oli juuri neljänkympin korvilla, eikä siitä edes ole kovin monta vuotta. Olemme keskenämme saman ikäisiä, eikä kummallakaan ole lapsia, mutta minä olen meistä se, joka asiaa enempi suree. Niin ainakin luulen.

En lainkaan tunnista tuota ajatusta, että lapsi olisi ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Tuskinpa AP:n mieskään niin ajattelee. Sen ymmärrän, että elämä tuntuu vähemmän merkitykselliseltä ilman toivottua lasta.

Kun seksin pääasiallisena tarkoituksena on lapsen saaminen, eikä se onnistu, niin kyllä siinä ennen pitkää hiipuu kiinnostus koko touhuun. Seksi(kin) muuttuu merkityksettömäksi. Tällaisia ajatuskuvioita, tai tuntemuksia, saattaa olla myös AP:n miehen erektio-ongelman taustalla.

Meidän suhteessamme lapsettomuuteen liittyvästä surusta ei ole käytännössä lainkaan puhuttu. Itse olen ajatellut, että tässä asiassa jaettu murhe olisi kaksinkertainen murhe, ja siitä puhuminen, saatikka asian vatvominen, saattaisi aiheuttaa riittämättömyyden tunteita puolin tai toisin. En tiedä onko valintani kaikkein viisain, mutta tämän ketjun perusteella syntyy sellainen mielikuva, että ainakin AP:n mies olisi voinut harkita sanomisiaan tarkemmin.

Vierailija
52/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että ap:n ongelma on peilikuva monen miehen kokemasta ja monen naisen esittämästä uhkauksesta/ultimatumista: "haluan lapsia tai meidän pitää erota".

Sikäli lienee provo, mutta ansiokkaasti kyhätty kyllä, ja provoudestaan huolimatta herättää ajatuksia toisen pakottamisen hulluudesta. Naamallehan tuo kuvio räjähtää 100% varmuudella, oli kummin päin vaan.

Miksi kukaan jaksaisi täällä provoilla? Joskus on vaan tarve avautua anonyymisti haasteistaan.

Eihän tässä ketään pakoteta mihinkään. Olen vapaa lähtemään ja mies on vapaa lähtemään. Ollaan vaan molemmat toistaiseksi valittu jääminen mutta se on nyt alkanut epäilyttää kun ei huvittaisi olla mikään siitostamman joka kelpaa vain jos raskautuu. Ymmärrän kuitenkin hyvin miehen halun saada oma lapsi, lapsi on parasta mitä minun elämässäni on tapahtunut.

Vierailija
53/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tutulta. Minullekin oli suuri suru – ja on edelleen – ettemme vaimoni kanssa saaneet lapsia. Pahin kriisi oli juuri neljänkympin korvilla, eikä siitä edes ole kovin monta vuotta. Olemme keskenämme saman ikäisiä, eikä kummallakaan ole lapsia, mutta minä olen meistä se, joka asiaa enempi suree. Niin ainakin luulen.

En lainkaan tunnista tuota ajatusta, että lapsi olisi ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Tuskinpa AP:n mieskään niin ajattelee. Sen ymmärrän, että elämä tuntuu vähemmän merkitykselliseltä ilman toivottua lasta.

Kun seksin pääasiallisena tarkoituksena on lapsen saaminen, eikä se onnistu, niin kyllä siinä ennen pitkää hiipuu kiinnostus koko touhuun. Seksi(kin) muuttuu merkityksettömäksi. Tällaisia ajatuskuvioita, tai tuntemuksia, saattaa olla myös AP:n miehen erektio-ongelman taustalla.

Meidän suhteessamme lapsettomuuteen liittyvästä surusta ei ole käytännössä lainkaan puhuttu. Itse olen ajatellut, että tässä asiassa jaettu murhe olisi kaksinkertainen murhe, ja siitä puhuminen, saatikka asian vatvominen, saattaisi aiheuttaa riittämättömyyden tunteita puolin tai toisin. En tiedä onko valintani kaikkein viisain, mutta tämän ketjun perusteella syntyy sellainen mielikuva, että ainakin AP:n mies olisi voinut harkita sanomisiaan tarkemmin.

Osanottoni sinulle lapsettomuuden johdosta 😟 Juuri merkitys tuntuu olevan miehen elämästä kateissa lapsen puuttuessa. Me olemme yrittäneet vasta tosi lyhyen aikaa mutta aika kurjaa jos nyt sitten lakkaa seksiin toimimasta tämän takia.

Vierailija
54/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin joo, kaikki lapsia haluavat on automaattisesti tervepäisiä, fiksuja ihmisiä. 

No eivät tietenkään ole. Mutta se, että mies toivoo kovasti lasta eikä halua sitoutua loppuelämäkseen naiseen jonka kanssa lasta ei ehkä tule, ei ole persoonallisuushäiriön merkki vaan viisautta.

Aika outoa, miten lapsettomuudesta kärsivän naisen on ihan ok sanoa että kaikki elämässä on kiinni siitä että lasta ei ole. Siis lapsiasia pyörii mielessä yötä päivää ja häiritsee normaalia elämää. Mutta mies ei tällaista saa sanoa.

Vierailija
55/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät tietenkään ole. Mutta se, että mies toivoo kovasti lasta eikä halua sitoutua loppuelämäkseen naiseen jonka kanssa lasta ei ehkä tule, ei ole persoonallisuushäiriön merkki vaan viisautta.

Aika outoa, miten lapsettomuudesta kärsivän naisen on ihan ok sanoa että kaikki elämässä on kiinni siitä että lasta ei ole. Siis lapsiasia pyörii mielessä yötä päivää ja häiritsee normaalia elämää. Mutta mies ei tällaista saa sanoa.

Ehkä pointti tässä on se, ettei lapsesta voi olla varmuutta kenenkään kanssa. Minun kanssani se on tietysti epätodennäköisempää kuin jonkun nuoremman kanssa. Toisaalta minä olen jo kerran pystynyt tulemaan raskaaksi. Kummankaan tämänhetkisestä hedelmällisyydestä ei ole varmuutta kun ei ole tutkittu. Tietenkin asian tutkiminen voisi tuoda selvyyden siihen onko lapsi enää edes teoriassa mahdollinen.

Ap

Vierailija
56/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pointti tässä on se, ettei lapsesta voi olla varmuutta kenenkään kanssa. Minun kanssani se on tietysti epätodennäköisempää kuin jonkun nuoremman kanssa. Toisaalta minä olen jo kerran pystynyt tulemaan raskaaksi. Kummankaan tämänhetkisestä hedelmällisyydestä ei ole varmuutta kun ei ole tutkittu. Tietenkin asian tutkiminen voisi tuoda selvyyden siihen onko lapsi enää edes teoriassa mahdollinen.

Ap

No se on ihan totta, ettei lapsi ole kenenkään kanssa takuuvarma asia. Mutta jos mies kovasti lapsen haluaa, niin miksi hän ylipäätään sitoutuisi yhtään kehenkään ennen kuin lapsi on tulossa? Voi olla ettei hän saisi lasta kenenkään muunkaan kanssa, mutta ei silti kannata sitoutua sellaiseen jonka kanssa sitä ei saa. Tai mahdollisesti ei saa.

57/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi tuollaiseen suhteeseen.

Jos isäksi tuleminen on miehelle niin tärkeää, hänen ehkä kannattaa ottaa nuorempi vaimo, jonka kanssa lasten saaminen on todennäköisempää? Varmuuttahan siitä ei koskaan ole.

Vierailija
58/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se on ihan totta, ettei lapsi ole kenenkään kanssa takuuvarma asia. Mutta jos mies kovasti lapsen haluaa, niin miksi hän ylipäätään sitoutuisi yhtään kehenkään ennen kuin lapsi on tulossa? Voi olla ettei hän saisi lasta kenenkään muunkaan kanssa, mutta ei silti kannata sitoutua sellaiseen jonka kanssa sitä ei saa. Tai mahdollisesti ei saa.

Koska haluaa tehdä lapset avioliittoon. Tietenkin raskauskin voi mennä kesken että mitäs sitten jos menee odotusaikana naimisiin, raskaus menee kesken ja uusi ei alakaan. Kyllä on vaikeaa kun kaikki ei ole omissa käsissä.

Vierailija
59/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska haluaa tehdä lapset avioliittoon. Tietenkin raskauskin voi mennä kesken että mitäs sitten jos menee odotusaikana naimisiin, raskaus menee kesken ja uusi ei alakaan. Kyllä on vaikeaa kun kaikki ei ole omissa käsissä.

Jos oikeasti haluaa lapsen, kuten ap:n mies ilmeisesti, ei todellakaan odottele mitään avioliittoa. Kiva rengastaa yli 40-vuotias nainen ja ihmetellä sitten miksi jäi lapsettomaksi. Ei mitään järkeä. Kaikki ei ole omissa käsissämme, se on totta, mutt aika paljon voi silti ainakin yrittää vaikuttaa oman elämänsä kulkuun.

Vierailija
60/71 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En jäisi tuollaiseen suhteeseen.

Jos isäksi tuleminen on miehelle niin tärkeää, hänen ehkä kannattaa ottaa nuorempi vaimo, jonka kanssa lasten saaminen on todennäköisempää? Varmuuttahan siitä ei koskaan ole.

Olenkin ehdottanut hänelle tätä. Mutta ei sitä nuorta vaimoa niin vain oteta, hän tietää itsekin jo kokemuksesta, että sopivan kumppanin löytäminen on tosi haastavaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme