Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35+ naiset ilmoittavat haluavansa "jossain vaiheessa" lapsia - realiteetit monilla hukassa?

Vierailija
01.01.2020 |

Tuntuu, etteivät naiset oikein tiedosta omaa ikäänsä ja sen vaikutusta lapsentekoon. Siitä huolimatta, että asia on ollut paljon esillä mediassa viime vuosina.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 35-vuotias elää vielä nuoruuttaan.

Ei ymmärretä että kello tikittää kun ei näytetä vanhoilta.

Vierailija
2/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut adoptoida jos se joku vaihe tulee. Vain siinä tapauksessa että olen riittävän rikas, jolloin adoptiokaan ei ole ongelma, sen kun menee jonnekin Mongoliaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoida voi.

Vierailija
4/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut adoptoida jos se joku vaihe tulee. Vain siinä tapauksessa että olen riittävän rikas, jolloin adoptiokaan ei ole ongelma, sen kun menee jonnekin Mongoliaan.

Olen tosin "vasta" 31 mutta en näe itseäni lisääntymässä ainakaan viiteen vuoteen.

Vierailija
5/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on huomattavasti yleisempi ilmiö miehissä, eivät tiedosta että sukusolunsa parasta ennen päiväys meni jo. Naiset yleensä tiedostavat tämän jo hyvissä ajoin, joutuvat vain odottamaan että miehen aivot kypsyvät todellisuuten ja silloin se on jo myöhäsitä.

Vierailija
6/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pelkää sitä, ettei lasta saakkaan. Ei silloin kuole tai räjähdä palasiksi. Elämä jatkuu. Elämäni on ollut onnellista 35 vuotta ilman lapsia, koskaan ei ole ollut merkityksetöntä ja tylsää. Ja joillain ihmisillä on ollut lapsia, ja lapset ovat kuolleet. Siitäkin selviää, ovatpa vielä mokomat onnellisiakin joskus.

Kannattaa muistaa nämä asiat.

Vierailija
7/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te adiptiota kannattavat tiedätte, että siinäkin on joillain mailla yläikäraja? Eli sekin prosessi hankaloituu mitä vanhemmaksi tulee.

Vierailija
8/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan selkeä raja eli yli 30-vuotiaana en hankkisi lapsia. Enää ei ole montaa vuotta joten suurella todennäköisyydellä jää hankkimatta. Sekään ei tosin mikään menetys ole, jos sopivaa miestä ei löydy.

Vierailija
9/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin sinkkuna ei ole mahdollisuutta oikeasti miettiä, haluaako niitä lapsia. Vasta kun mies olisi siinä, niin asian voisi päättää yhdessä. Mutta siihen menee ainaa, että löytäisi miehen ja pääsisi siihen lapsentekovaiheeseen. Siksi on pakko sanoa "ehkä". Molemmat vaihtoehdot on mahdollisia.

Vierailija
10/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan selkeä raja eli yli 30-vuotiaana en hankkisi lapsia. Enää ei ole montaa vuotta joten suurella todennäköisyydellä jää hankkimatta. Sekään ei tosin mikään menetys ole, jos sopivaa miestä ei löydy.

:-)

Taas naisten juttuja

mies51v

Vierailija
11/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kiinnitin asiaan huomiota, kun luin eilen Saija Tuupasen ja Sami Hedbergin haastattelun. Toinen syntynyt vuonna -82 ja toinen -81, lasten aika on "jossain vaiheessa, mutta ei kiirehditä". Jos nainen on 37, niin kyllä alkaa kiire olemaan.

Vierailija
12/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 35-vuotias nainen sanoo haluavansa lapsia ”jossain vaiheessa”, se tarkoittaa käytännössä ihan lähivuosia. Luulisi olevan itsestään selvää kaikille aikuisille.

Vierailija
13/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän. Kyllä minun tuttavapiiristäni ne, jotka haluavat lapsia, ovat tehneet ne parikymppisinä. Ja me, jotka emme halua, yritämme välttää lapsihullujen raivoa välttelemme aihetta ja vastailemme tunkeileviin kysymyksiin ympäripyöreitä. "Ehkä... joskus... lähivuosina... eihän tässä kiirettä ole..." Minun genitaalien käyttö ei kuulu niille joiden kanssa en ole parisuhteessa.

Vierailija
14/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kiinnitin asiaan huomiota, kun luin eilen Saija Tuupasen ja Sami Hedbergin haastattelun. Toinen syntynyt vuonna -82 ja toinen -81, lasten aika on "jossain vaiheessa, mutta ei kiirehditä". Jos nainen on 37, niin kyllä alkaa kiire olemaan.

Ehkä he eivät halua suuren yleisön tietävän yrityksestään, sillä siinä voi mennä aikaa ja matkalla tulla menetyksiäkin. Kertovat sitten, kun on tärpännyt ja raskaus edennyt pitkälle.

Vierailija
15/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että yritetään sanoa, että haluaa lapsia, mutta ei ole epätoivoinen.

Vierailija
16/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptoida voi.

Voi toki. Eräs tuttavapariskunta sai juuri lapsen ulkomailta, neljän vuoden odotuksen jälkeen. Se meni heillä todella nopeasti, useimmiten kestää pidempään. Koko elämä syynättiin, mikä onkin kohtuullista kun kyse on lapsen elämästä. Suomeen tulee ulkomailta vuosittain alle sata lasta, viime vuonna perheen ulkopuolisia adoptioita oli 131.

Syystä tai toisesta vaikuttaa, ettei tämä ihan joka jaanan tie äidiksi olisi.

Vierailija
17/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan toisessa ketjussa eräs mies valittaa kuin 30 + -vuotiaissa on niin vähän lapsettomia naisia. 

Vierailija
18/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptoida voi.

Voi toki. Eräs tuttavapariskunta sai juuri lapsen ulkomailta, neljän vuoden odotuksen jälkeen. Se meni heillä todella nopeasti, useimmiten kestää pidempään. Koko elämä syynättiin, mikä onkin kohtuullista kun kyse on lapsen elämästä. Suomeen tulee ulkomailta vuosittain alle sata lasta, viime vuonna perheen ulkopuolisia adoptioita oli 131.

Jos on rahaa ja muuttaa vaikka Romaniaan siksi aikaa niin varmasti lapsen saa nopeasti. Tai muuttaa Amerikkaan ja hommaa sijaissynnyttäjän.

Vierailija
19/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskisi adopion varaan, raskas tie eikä kaikille natsaa.

Lapsia miettiville sanoisin, että ette tiedä mitä menetätte jos ette yritä hankkia. Ihan oikeasti.

Ja toki voi olla "hankkimattakin", mutta onhan se elämä varmasti aika erilaista, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
20/30 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptoida voi.

Jos on rahaa ja muuttaa vaikka Romaniaan siksi aikaa niin varmasti lapsen saa nopeasti. Tai muuttaa Amerikkaan ja hommaa sijaissynnyttäjän.

Toki, jos on todella paljon rahaa :) Ehkä kannattaa sitten vähän perehtyä siihen, millaisia juridisia ja terveydellisiä tekijöitä näihin prosesseihin liittyy. Mutta miljonäärillä tietysti on oma juristi heittää hoitamaan näitä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme