Olen niin hyvilläni, kun minun ei enää tarvitse pitää välejä yllä myrkylliseen suhteeseen äitini kanssa
Äiti ei sitä oikein tajuakaan, sanoi jouluna kun puhuimme (lasten joulun vietosta) puhelimessa, että ”pidetään vaan yhteyttä”. Olin hetkeä aikaisemmin sanonut hänelle, että en ole soitellut, koska pidin vihanpitoa, niin hän jatkoi, että ”ei pidetä vihanpitoa”. Olin ihan vain että joo joo, en sanonut, että tuskinpa soittelen tai pidän mitään yhteyttä minua halveksineeseen ihmiseen.
Tänäkin aamuna tuntuu niin hyvältä herätä uuteen vuoteen, kun se myrkyllinen ihminen ei vaadi päässäni enää pitämään yhteyttä ja tanssimaan siis HÄNEN pillinsä mukaan.
Hän on ihmisenä myrkyllinen, eikä suostu muuttumaan, niin en voi muuta, kuin olla pitämättä yhteyksiä.
Mitä varten niitä pitäisin?
Että hän voisi edelleen tuntea itsensä hyväksi satuttaessaan ja halveksittuaan minua?
As if.
Kommentit (187)
Sanoinhan! Sanoinhan, että se koittaa nyt olla väleissä, jotka siis ovat täynnä paskaa.
Ap
Mutta ekaa kertaa aikoihin mun on helppoa olla vastaamatta, koska perustelen sen itselleni sillä, että hän ei osaa kuin halveksia minua ja ei kuuntele minua, joten mitä teen sellaisella pasklla elämässäni? En mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoinhan! Sanoinhan, että se koittaa nyt olla väleissä, jotka siis ovat täynnä paskaa.
Ap
Mutta äitisihän nimenomaan halusi jatkaa yhteydenpitoa, eikä luvannut olla soittamatta. On ihan loogista että hän yrittää ottaa yhteyttä sinuun. Miksi ilkut kuin tämä todistaisi oman pointtisi?
Sen jäljet, ettei hän ole minulle yhtikäs mitään, alkavat erottua.... vihdoin... Milleköhän hänestä nyt tuntuu? Minullehan se, etten ole hänelle yhtään mitään, on jo arkipäivää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta äitisihän nimenomaan halusi jatkaa yhteydenpitoa, eikä luvannut olla soittamatta. On ihan loogista että hän yrittää ottaa yhteyttä sinuun. Miksi ilkut kuin tämä todistaisi oman pointtisi?
Juu, mutta kun joku koitti selittää, että hän on vain tyytyväinen jos minusta ei kuulu. Se oli siihen.
Ap
Minulle olisi kyllä helpompaa, hänen mentyään pois tästä maailmasta, jos hän ei yrittäisi ottaa yhteyttä minuun, mutta koitan lohduttautua sillä, että mies sentään ei kiellä häneltä yhteydenpitoa sen verran lapsenlapsiinsa, mitä hän kaipaa. Se saa nyt riittää, ja jos oikein alkaa veetuttaa, kiellän senkin tai kekustelen lasten kanssa, minkälaisesta pahiksesta onkaan kyse.
Ap
Hän ei yhtään tajua, että hänen pahuutensa vaikutti minun väleihini lapsiini. Minä tarvitsen oikeamielistä, reilua ja arvostavaa kohtelua voidakseni olla sellainen äiti lapsilleni, kuin he ansaitsevat.
Ap
Jos hänelle ei vastaa, niin hän saattaa koittaa myös ilman huutamista vaatia saada tietää, mikä on, etten vastaa. Kuule fuckin’ bitch, niin kauan kun se, mitä sä teet, ei ole kuuntelemista, niin niin kauan saat ruikuttaa linjalla keskenäs vaikka maailman tappiin saakka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan olen oikeasti hyvilläni siitä, että kun tajusin äitini halveksineen minua, niin minun ei enää tarvitse ylläpitää välejä häneen. Hän on todella myrkyllinen, suhteemme oli pelkkää myrkkyä, kun aloin taistella hänen hävyttömyyttään vastaan.
Mutta mitäpä sinä tietäisit hävyttömistä ihmisistä, jotka naamioivat sen välittämiseksi. Ei kun taidatkin itse olla sellainen, niin olet ilmiölle sokea.
Ap
Niin kukas se tuossa onkaan myrkyllinen. Älä sitten roiku siinä äidissäsi, jos haluat päästä hänestä eroon.
Äitisi sijassa löisin hanskat tiskiin ja pitäisin yhteyttä vain lapsenlapsiin. En ymmärrä miten hän kestää ja jaksaa.
Miten ap äitinä olet muistanut lapsiasi tänään vuoden ensimmäisenä päivänä? Teitkö päivästä heille merkityksellisen?
Vierailija kirjoitti:
Hän ei yhtään tajua, että hänen pahuutensa vaikutti minun väleihini lapsiini. Minä tarvitsen oikeamielistä, reilua ja arvostavaa kohtelua voidakseni olla sellainen äiti lapsilleni, kuin he ansaitsevat.
Ap
Valitset ja kehität tyylisi ihan itse. Niin muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan olen oikeasti hyvilläni siitä, että kun tajusin äitini halveksineen minua, niin minun ei enää tarvitse ylläpitää välejä häneen. Hän on todella myrkyllinen, suhteemme oli pelkkää myrkkyä, kun aloin taistella hänen hävyttömyyttään vastaan.
Mutta mitäpä sinä tietäisit hävyttömistä ihmisistä, jotka naamioivat sen välittämiseksi. Ei kun taidatkin itse olla sellainen, niin olet ilmiölle sokea.
ApNiin kukas se tuossa onkaan myrkyllinen. Älä sitten roiku siinä äidissäsi, jos haluat päästä hänestä eroon.
Äitisi sijassa löisin hanskat tiskiin ja pitäisin yhteyttä vain lapsenlapsiin. En ymmärrä miten hän kestää ja jaksaa.
Roiku? Kukahan se tänäänkin soitti minulle? En toki vastannut, mutta KUVITTELETKO sä, että hän sellaisen nielee? Hyväksyy? Kuuntelee mahdollisesti syyn, miksi en vastaa hänelle? Ei se ole siksi, että en itse piittaisi hänestä, vaan syy on HÄNEN KÄYTÖKSENSÄ! Miksei korjaa sitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet nimenomaan haukkunut lapsesi täällä ja viimeksi joulupäivänä ajoit lapsen kaverin kotiin vaikka lapsi olisi halunnut olla kaverin kanssa. Ihan samanlaisia asioita siis teet kuin kerrot äitisi tehneen.
Tuo on eri asia. Aikuisten thtävä on asettaa lapsille rajat. Meillä on sellainen raja, että lapsi kysyy vanhemmalta luvan, saako kaveri tulla kylään. Lapsi ei ollut kysynyt. Se ei sopinut. Siksi kaveri sai lähteä kotiinsa.
Ap
Eihän se ollut sinun kotisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin pidin siksi, että haukuin häntä, nyt en näe enää sitäkään tarpeelliseksi, koska tajusin, miten hän halveksii minua.
Olit aiemmin äitiisi yhteydessä vain haukkuaksesi häntä ja äitisi vain halveksii sinua?
Et ole kertonut miten äitisi halveksii sinua. Etkä myöskään vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä.
Juu. Vihasin ihmistä, joka ei ollut kuunnellut minua, mutta joka pakotti minut kuuntelemaan häntä ja satuttamaan itseäni sillä. Koska hän kuulemma näki minussa vikoja, joita kaikki vihaisivat! HÄN uskotteli minulle muiden vihaavan minua, itse n ole koskaan kokenut sellaista. Mutta uskoin enemän omaa äitiäni, kuin vieraiden kasvoja, joista asiaa ei voinut päätellä. Varsinkin kun hän liitti aina asiat tilanteisiin, joissa tein jonkin virheen siis siksi, etten vielä osannut paremmin tai muistanut mikä olikaan oikein. Sellaisesta lapsen satuttaminen on sadismia.
Ap
Minut on lapsena kasvatettu 70-luvulla ja silloin oli tavallista, että lapsen kuului käyttäytyä hyvin ja ”hyvien”
vanhempien tuli puuttua huonoon käytökseen, varsinkin vieraita ja muita kohtaan. Yleistä oli juuri toruminen, miten se toinen/vieras saattoi pahoittaa mielensä, ei niinkään sen lapsen käytöksen ymmärtäminen. Ihan normi ihminen minusta tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApValitset ja kehität tyylisi ihan itse. Niin muutkin tekevät.
Ei se niin mene. Manipuloiva narsisti voi tehdä elämästä aivan toista ja sinusta ihmisenä, kuin valitsisit tai haluaisit, saati suunnittelit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin pidin siksi, että haukuin häntä, nyt en näe enää sitäkään tarpeelliseksi, koska tajusin, miten hän halveksii minua.
Olit aiemmin äitiisi yhteydessä vain haukkuaksesi häntä ja äitisi vain halveksii sinua?
Et ole kertonut miten äitisi halveksii sinua. Etkä myöskään vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä.
Juu. Vihasin ihmistä, joka ei ollut kuunnellut minua, mutta joka pakotti minut kuuntelemaan häntä ja satuttamaan itseäni sillä. Koska hän kuulemma näki minussa vikoja, joita kaikki vihaisivat! HÄN uskotteli minulle muiden vihaavan minua, itse n ole koskaan kokenut sellaista. Mutta uskoin enemän omaa äitiäni, kuin vieraiden kasvoja, joista asiaa ei voinut päätellä. Varsinkin kun hän liitti aina asiat tilanteisiin, joissa tein jonkin virheen siis siksi, etten vielä osannut paremmin tai muistanut mikä olikaan oikein. Sellaisesta lapsen satuttaminen on sadismia.
ApMinut on lapsena kasvatettu 70-luvulla ja silloin oli tavallista, että lapsen kuului käyttäytyä hyvin ja ”hyvien”
vanhempien tuli puuttua huonoon käytökseen, varsinkin vieraita ja muita kohtaan. Yleistä oli juuri toruminen, miten se toinen/vieras saattoi pahoittaa mielensä, ei niinkään sen lapsen käytöksen ymmärtäminen. Ihan normi ihminen minusta tuli.
Ehkeisinulla ole kokemusta siitä, että sinua kuunnellaan, kuten minulla. Sen jälkeen ei tuollaiseen paskakohteluun enää alistu. Se ei ole PARASTA kohtelua, mitä lapsi voi saada. Oman lapsen kuuleminen ei todellakaan tarkoita sitä, että lapsi saisi määrätä. Vaan sitä, että lapsella säilyy tunne, että vanhempaan voi luottaa, koska tämä ottaa lapsensa tunteet huomioon. Myös lapsen oma kuva pysyy vahvana sillä. Samoin ymmärrys toisia kohtaan voi kehittyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun ainoa elämänlankani oli isäni, jolla oli erityinen kyky kuunnella ja ymmärtää lasta.
Ap
Miksi et sitten asunut isäsi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi kyllä helpompaa, hänen mentyään pois tästä maailmasta, jos hän ei yrittäisi ottaa yhteyttä minuun, mutta koitan lohduttautua sillä, että mies sentään ei kiellä häneltä yhteydenpitoa sen verran lapsenlapsiinsa, mitä hän kaipaa. Se saa nyt riittää, ja jos oikein alkaa veetuttaa, kiellän senkin tai kekustelen lasten kanssa, minkälaisesta pahiksesta onkaan kyse.
Ap
Ei, kyllä se rimputtaa sulle vielä haudan takaa. 😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkset voi laittaa äidillesi vaikka viestiä "Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta"? Mitä sinä sillä voitat, ettet pidä mitään yhteyttä?
Kuitenkin koko ajan ajattelet äitiäsi ja kirjoittelet kymmeniä kommentteja täällä siitä, miten vihaat häntä. Käytät aika paljon energiaa ja aikaa tähän asiaan. Jos oikeasti ei tarvitse pitää yhteyttä, niin pidä sitten äiti poissa mielestäkin ja keskity vaikka siihen että pidät suhdetta yllä omiin lapsiisi, he tarvitsevat sinua ja varmasti kaipaavat äitiään.
Ihan suoraan sanottuna, jos käytät koko elämäsi tähän äitisi vihaamiseen, niin se menee hukkaan. Tekisit jotain positiivista.
Mitäkö voitan? Sen, ettei välejä ole. Aion katkaista ne kokonaan, mikäli asia on minusta kiinni. Haluan laitella toivotuksia VAIN ihmisille, jotka kuuntelevat mitä minulla on sanottavani ja välittävät minusta.
Ap
Niitä ei paljon ole. Yhtään?
Heh, nyt äitini soittaa! En aio vastata. 😬🤫🤫
Ap