Olen niin hyvilläni, kun minun ei enää tarvitse pitää välejä yllä myrkylliseen suhteeseen äitini kanssa
Äiti ei sitä oikein tajuakaan, sanoi jouluna kun puhuimme (lasten joulun vietosta) puhelimessa, että ”pidetään vaan yhteyttä”. Olin hetkeä aikaisemmin sanonut hänelle, että en ole soitellut, koska pidin vihanpitoa, niin hän jatkoi, että ”ei pidetä vihanpitoa”. Olin ihan vain että joo joo, en sanonut, että tuskinpa soittelen tai pidän mitään yhteyttä minua halveksineeseen ihmiseen.
Tänäkin aamuna tuntuu niin hyvältä herätä uuteen vuoteen, kun se myrkyllinen ihminen ei vaadi päässäni enää pitämään yhteyttä ja tanssimaan siis HÄNEN pillinsä mukaan.
Hän on ihmisenä myrkyllinen, eikä suostu muuttumaan, niin en voi muuta, kuin olla pitämättä yhteyksiä.
Mitä varten niitä pitäisin?
Että hän voisi edelleen tuntea itsensä hyväksi satuttaessaan ja halveksittuaan minua?
As if.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen ei tarvitse mitään terapeutteja niin että voi voi ihan itsekkin jotain asioita oivaltaa.
Itsekkin? Oletko itsek?
Ja älykkyys ei auta näissä asioissa, jos auttaisi, vain tyhmillä ois masennusta yms. Käsittääkseni asia on kuienkin toisin päin...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun vikani, jos terapeutti, jonka tehtävä on KUUNNELLA asiakasta ei osaa kuulla niitä oikeita asioita, joista asiakkaan ongelmat johtuvat. Se on ihan terapeutin ammattitaidosta kiinni, mitä hän kuulee ja ymmärtää ja miten suhtautuu asiakkaan ongelmiin, löytääkö niiden ytimen, vaiko eikö.
Minun asiani eivät terapioissa edenneet, ennen kuin löysin NARSISTIEN UHRIEN asemaan erikoistuneen terapeutin! Vasta sen jälkeen nykyinen on OSANNUT KUUNNELLA JA KUULLA minua niin, että olen ITSE KYENNYT OIVALTAMAAN ASIOITA. Kaikkea sitä, mitä olisin halunnut oivaltaa jo sata vuotta sitten! Mutta ei ole kukaan osannut auttaa!!
ApNiimpä, jos ei ole älykäs ihminen niin tuskin sitä kukaan osaa auttaa. Se onni vaan pitää löytyä omasta itsestään mietiskelemällä ja siihen voi kulua toisilla koko elämä eikä löydä sitä koskaan.
Niin no, mä olen kyllä älykäs, älykkäämpi, kuin sinä. Vain tyhmä luulee, että tällaisissa asioissa on älykkyydellä edes mitään merkitystä.
Ap
Et ole älykäs vaan kuvittelet olevasi. Olet kaikkein tyhmintä laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen äitini näkemystä siitä, että meidän on ikään kuin pakko pitää yhteyksiä, ja niihin kuuluisivat tervehdykset juhlapyhinä ja syntymäpäivinä. Miksi? Jos en koe hänen rakastavan minua, eikä hän itse halua toimia asian hyväksi mitenkään, miksi ihmeessä tuhlaisin hyvää mieltäni häneen? Saan hänestä siis vain pahan mielen, tästä hän ei ole kiinnostunut. Kuvitteleeko hän, että meillä on jonkinlainen pakko tai velvollisuus pitää muodollisen paskoja välejä yllä? Keitä varten? Ja miksi? Siksikö, ettei se, että hän halveksii omaa lastaan, paljastu?
ApJoskus tekee kipeetä päästää irti liian läheisriippuvaisesta ihmisestä ja minulla on ollut sama ongelma äitini kanssa joka on läheisriippuvainen. Äitini otti minusta ystävän kun hänellä ei sellaisa ollut ja minua alkoi ahdistamaan. Hän alkoi tunkeutumaan ystävienikin elämään ja hallitsemaan. Kerron kohta lisää ja ymmärrän sinua.
Ei kukaan tuomitse sinua jos otat vähän etäisyyttä saadaksesi ajatella asioita. Äidilläsi on jokin lapsuuden trauma jota hän ei ole käsitellyt koskaan. Ja siten sitten yrittää siirtää sitä seuravalle sukupolvelle.
En tiedä, jos äitini on kaiken kukkuraksi läheisiippuvainen, mutta ainakin hän on koittanut hallita minua ja vaatia minua olemaan häneen hyvissä väleissä. Minusta oksettava vaatimus, jos itse satuttaa ja halveksii lastaan, eikä piitaa asiasta mitään, kun siitä hänelle sanoo! Mutta niin kauan, kun en tajunnut, että hänen lähestymistapansa lähimpiinsä on halveksia näitä, en päässyt hänestä eroon ja irti. Sen jälkeen, kun tajusin hänen käytöksensä olevan halveksuntaa sain siitä tarpeeksi syitä hänen kontolleen antaa suhteemme olla.
ApAi ei tuomitse vai? Olen saanut palstalla mm. nimityksen ”äitihullu”. Toki säälittäviltä ihmisiltä, joilta ei läheiset ihmissuhteet luonnistu. Ovat niin alkkisvanhempiensa haavoittamia, etteivät osaa kuunnella ketään. Paitsi itseään, hoho!
Ap
Oma isäsi oli alkkis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun vikani, jos terapeutti, jonka tehtävä on KUUNNELLA asiakasta ei osaa kuulla niitä oikeita asioita, joista asiakkaan ongelmat johtuvat. Se on ihan terapeutin ammattitaidosta kiinni, mitä hän kuulee ja ymmärtää ja miten suhtautuu asiakkaan ongelmiin, löytääkö niiden ytimen, vaiko eikö.
Minun asiani eivät terapioissa edenneet, ennen kuin löysin NARSISTIEN UHRIEN asemaan erikoistuneen terapeutin! Vasta sen jälkeen nykyinen on OSANNUT KUUNNELLA JA KUULLA minua niin, että olen ITSE KYENNYT OIVALTAMAAN ASIOITA. Kaikkea sitä, mitä olisin halunnut oivaltaa jo sata vuotta sitten! Mutta ei ole kukaan osannut auttaa!!
ApNiimpä, jos ei ole älykäs ihminen niin tuskin sitä kukaan osaa auttaa. Se onni vaan pitää löytyä omasta itsestään mietiskelemällä ja siihen voi kulua toisilla koko elämä eikä löydä sitä koskaan.
Niin no, mä olen kyllä älykäs, älykkäämpi, kuin sinä. Vain tyhmä luulee, että tällaisissa asioissa on älykkyydellä edes mitään merkitystä.
ApEt ole älykäs vaan kuvittelet olevasi. Olet kaikkein tyhmintä laatua.
Montako laudaturia kirjoitit? Monenko pisteen äidinkielen aineen? Nih?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen äitini näkemystä siitä, että meidän on ikään kuin pakko pitää yhteyksiä, ja niihin kuuluisivat tervehdykset juhlapyhinä ja syntymäpäivinä. Miksi? Jos en koe hänen rakastavan minua, eikä hän itse halua toimia asian hyväksi mitenkään, miksi ihmeessä tuhlaisin hyvää mieltäni häneen? Saan hänestä siis vain pahan mielen, tästä hän ei ole kiinnostunut. Kuvitteleeko hän, että meillä on jonkinlainen pakko tai velvollisuus pitää muodollisen paskoja välejä yllä? Keitä varten? Ja miksi? Siksikö, ettei se, että hän halveksii omaa lastaan, paljastu?
ApJoskus tekee kipeetä päästää irti liian läheisriippuvaisesta ihmisestä ja minulla on ollut sama ongelma äitini kanssa joka on läheisriippuvainen. Äitini otti minusta ystävän kun hänellä ei sellaisa ollut ja minua alkoi ahdistamaan. Hän alkoi tunkeutumaan ystävienikin elämään ja hallitsemaan. Kerron kohta lisää ja ymmärrän sinua.
Ei kukaan tuomitse sinua jos otat vähän etäisyyttä saadaksesi ajatella asioita. Äidilläsi on jokin lapsuuden trauma jota hän ei ole käsitellyt koskaan. Ja siten sitten yrittää siirtää sitä seuravalle sukupolvelle.
En tiedä, jos äitini on kaiken kukkuraksi läheisiippuvainen, mutta ainakin hän on koittanut hallita minua ja vaatia minua olemaan häneen hyvissä väleissä. Minusta oksettava vaatimus, jos itse satuttaa ja halveksii lastaan, eikä piitaa asiasta mitään, kun siitä hänelle sanoo! Mutta niin kauan, kun en tajunnut, että hänen lähestymistapansa lähimpiinsä on halveksia näitä, en päässyt hänestä eroon ja irti. Sen jälkeen, kun tajusin hänen käytöksensä olevan halveksuntaa sain siitä tarpeeksi syitä hänen kontolleen antaa suhteemme olla.
ApAi ei tuomitse vai? Olen saanut palstalla mm. nimityksen ”äitihullu”. Toki säälittäviltä ihmisiltä, joilta ei läheiset ihmissuhteet luonnistu. Ovat niin alkkisvanhempiensa haavoittamia, etteivät osaa kuunnella ketään. Paitsi itseään, hoho!
ApOma isäsi oli alkkis...
Ei ollut. Hän käytti kyllä alkoholia terveyden kannalta liian suuria määriä, mutta se ei tee ihmisestä alkoholistia. Eikä ole alkoholistin määritelmä.
Ap
Mene ap pois täältä rasittamasta ihmisiä. Joku sinusta tietämätön täällä vielä yrittää ymmärtää ja antaa neuvoja, niin mitä tekee ap.. haukkuu ja nimittelee?!
Ymmärrätkö, ei sinua voi kukaan auttaa. Olet tyhmä ja vihamielinen.
Mene pois. Teet kaikille palveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen ei tarvitse mitään terapeutteja niin että voi voi ihan itsekkin jotain asioita oivaltaa.
Itsekkin? Oletko itsek?
Ja älykkyys ei auta näissä asioissa, jos auttaisi, vain tyhmillä ois masennusta yms. Käsittääkseni asia on kuienkin toisin päin...
Ap
Kaikilla ihmisillä on normaalia masennusta välillä riippumatta kuinka älykäs on. se että siitä masennuksesta ei tule pitkä aikaista riippuu ihmisen älykkyydestä että osaa auttaa itse itseään nousemaan siitä. Käsillä tekeminen auttaa siinä sillä että on kädentaidot ja se on kaikkein parasta terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene ap pois täältä rasittamasta ihmisiä. Joku sinusta tietämätön täällä vielä yrittää ymmärtää ja antaa neuvoja, niin mitä tekee ap.. haukkuu ja nimittelee?!
Ymmärrätkö, ei sinua voi kukaan auttaa. Olet tyhmä ja vihamielinen.
Mene pois. Teet kaikille palveluksen.
Jos sinä et kykene kuuntelemaan ihmistä, niin mene sinä pois. Luulisi jo tyhmemmänkin tajuavan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin? Oletko itsek?
ApKaikilla ihmisillä on normaalia masennusta välillä riippumatta kuinka älykäs on. se että siitä masennuksesta ei tule pitkä aikaista riippuu ihmisen älykkyydestä että osaa auttaa itse itseään nousemaan siitä. Käsillä tekeminen auttaa siinä sillä että on kädentaidot ja se on kaikkein parasta terapiaa.
Masennus ei ole normaalia. Jos on masennusta, se ei riipu älykkyydestä, paitsi ehkä hieman niin päin, että älykkäät sairastuvat siihen yksinkertaisia ja tyhmiä hiukan useammin. Se johtuu vain siitä, että tyhmä ei tajua asioita niin monimutkaisilla tavoilla, että näkisi niissä edes epäkohtia, kuin älykäs. Tämä ei toki ole älykkäille mikään siunaus saati etu.
Ap
Haista Äitihullu 💩. Olet kuvottava.
Minusta on ihan selvää, miksi terapiat ovat nykyisin räjähtäneet käsiin. Lapset, joita ei kotona kuunneltu, joutuvat menemään terapiaan maksamaan jollekulle siitä, että heitä kuunnellaan. Todella surullinen kuva ajastamme.
Minä tiedän, mitä on kuulluksi tuleminen, koska minä asuin säni kanssa 2,5- vuotiaaksi ja kävin hänen luonaan senkin jälkeen viikottain. Se ei vain riittänyt estämään haavojen syntyä äidin luona siitä, ettei äiti kuunnellut minua ja vieläpä halveksi ja raivostui, kun en sitä hyväksynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pehmis suklaakuorella onkin lempparini! Nam!
Koska et osaa kuunnella, kannattaisi varmaan sinun itsesi poistua ketjuistani?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nam! Lisää!
Ap
Ilmoitin ylläpidolle tästä väkivaltaisesta juuttujasta!
Minä olen antanut äidilleni paljon anteeksi. Anteeksi annon jälkeen itselläni on ollut paljon helpompi olla. N62 v.
Jos kerran sun äidin mielestä sopivat välit pitää yhteyttä, olisi kohteliaat heipat jouluna ja syntymäpäivänä, niin tuskinpa häntä hirveästi kiinnostaa sun edesottamukset.
Näyttäisi siltä, ettei välitä olla yhteyksissä edes miljoonasta eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin? Oletko itsek?
ApKaikilla ihmisillä on normaalia masennusta välillä riippumatta kuinka älykäs on. se että siitä masennuksesta ei tule pitkä aikaista riippuu ihmisen älykkyydestä että osaa auttaa itse itseään nousemaan siitä. Käsillä tekeminen auttaa siinä sillä että on kädentaidot ja se on kaikkein parasta terapiaa.
Masennus ei ole normaalia. Jos on masennusta, se ei riipu älykkyydestä, paitsi ehkä hieman niin päin, että älykkäät sairastuvat siihen yksinkertaisia ja tyhmiä hiukan useammin. Se johtuu vain siitä, että tyhmä ei tajua asioita niin monimutkaisilla tavoilla, että näkisi niissä edes epäkohtia, kuin älykäs. Tämä ei toki ole älykkäille mikään siunaus saati etu.
Ap
Olen ri mieltä että kausi masennus on ihan normaalia. Mutta älykäs ihminen osaa nousta siitä ihan eri tavalla jos saa onnistumisen iloja kädentaidoista kuten minäkin vaikka on ollut vaikea lapsuus erilaisten neuroottisten ihmisten keskellä kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen antanut äidilleni paljon anteeksi. Anteeksi annon jälkeen itselläni on ollut paljon helpompi olla. N62 v.
Sama juttu ja olen lisännyt omaa ymmärrystäni ja kehittänyt itseäni sillä muita ihmisiä en voi muuttaa muuta kuin itseäni ainoastaan.
Eikä tässä ole kyse mistään onnesta, pässi, vaan esim. kuulluksi tulemisesta ja sen edellyttämisestä hyvässä ihmissuhteessa.
Ap