Olen niin hyvilläni, kun minun ei enää tarvitse pitää välejä yllä myrkylliseen suhteeseen äitini kanssa
Äiti ei sitä oikein tajuakaan, sanoi jouluna kun puhuimme (lasten joulun vietosta) puhelimessa, että ”pidetään vaan yhteyttä”. Olin hetkeä aikaisemmin sanonut hänelle, että en ole soitellut, koska pidin vihanpitoa, niin hän jatkoi, että ”ei pidetä vihanpitoa”. Olin ihan vain että joo joo, en sanonut, että tuskinpa soittelen tai pidän mitään yhteyttä minua halveksineeseen ihmiseen.
Tänäkin aamuna tuntuu niin hyvältä herätä uuteen vuoteen, kun se myrkyllinen ihminen ei vaadi päässäni enää pitämään yhteyttä ja tanssimaan siis HÄNEN pillinsä mukaan.
Hän on ihmisenä myrkyllinen, eikä suostu muuttumaan, niin en voi muuta, kuin olla pitämättä yhteyksiä.
Mitä varten niitä pitäisin?
Että hän voisi edelleen tuntea itsensä hyväksi satuttaessaan ja halveksittuaan minua?
As if.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Ap miksi lapsesi on isällä?
Raivostuin koska minusta tuntui, etteivät hekään kuuntele minua. Eikä mieskään. Tämä on varmasti yksi äitini aiheuttama trauma, eihän hänkään koskaan kuunnellut minua,
Ap
Olet äärimmäisen itsekeskeinen, narsistinen ja raivostuttava ihminen. Häviä täältä.
Se on äitisi kuitenkin vaikka on mikä on ja vanhempiaan ei voi vaihtaa. Ystävät voi valita mutta sitten on sitten niitä joita ei voi valikoida. Mitä enemmän tulee ikää niin sen paremmin sen ymmärtää. Ei ole helppoa aluksi, sen tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Olet äärimmäisen itsekeskeinen, narsistinen ja raivostuttava ihminen. Häviä täältä.
Kaikkihan ovat ihan samanlaisia niin että älä nyt noin sano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuin koska minusta tuntui, etteivät hekään kuuntele minua. Eikä mieskään. Tämä on varmasti yksi äitini aiheuttama trauma, eihän hänkään koskaan kuunnellut minua,
Ap
Toki myönnän, että olen itsekin huono kuuntelemaan lapsiani, en siis osannut kuunnella lapsia yhtä paljon, kuin kuuntelisin aikuista, osittain siksi, koska lapset eivät osaa kommunikoida aikuisten tasoilta. Mutta osaan kuunnella lapsiani paremmn, kuin äitini minua. Oma isäni oli todella hyvä lapsen kuuntelemisessa. Toki vielä parempi hänkin olisi voinut olla ollakseen täydellinen isä.
Ja en siis tarkoita lapsen kuuntelulla samalla tavalla kuin aikuisen kuuntelu, että lapsella olisi samat oikeudet, kuin aikuisella. Ei ole. Mutta lapsilla on oikeus tulla yhtä paljon kuulluiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApToki myönnän, että olen itsekin huono kuuntelemaan lapsiani, en siis osannut kuunnella lapsia yhtä paljon, kuin kuuntelisin aikuista, osittain siksi, koska lapset eivät osaa kommunikoida aikuisten tasoilta. Mutta osaan kuunnella lapsiani paremmn, kuin äitini minua. Oma isäni oli todella hyvä lapsen kuuntelemisessa. Toki vielä parempi hänkin olisi voinut olla ollakseen täydellinen isä.
Ja en siis tarkoita lapsen kuuntelulla samalla tavalla kuin aikuisen kuuntelu, että lapsella olisi samat oikeudet, kuin aikuisella. Ei ole. Mutta lapsilla on oikeus tulla yhtä paljon kuulluiksi.
Ap
Ja aikuisen on lasta kuultuaan otettava lapsen sanoma huomioon, ettei toimi lastaan satuttavasti, koska ”luulee”, että on ”hyvä” tai ”oikeanlainen” vanhempi. Ei ole, jos ei tiedä mitä lapsi asioihin sanoo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet sinä osaa kuunnella ihmisiä, tuo sinut läheistesi seurasta palstalle riippumaan. Kuka sinusta niin piittaisikaan, koska et kuule heitä? Ei kukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on äitisi kuitenkin vaikka on mikä on ja vanhempiaan ei voi vaihtaa. Ystävät voi valita mutta sitten on sitten niitä joita ei voi valikoida. Mitä enemmän tulee ikää niin sen paremmin sen ymmärtää. Ei ole helppoa aluksi, sen tiedän.
Tässä ei ole kyse valikoinnista vaan siitä, että äitini ei kuunnellut minua, mutta pakotti minut kyllä kuuntelemaan itseään.
Ap
Muutamaa aloittajan ketjua lukeneeni annan ihan ysrävällisessä mielessä neuvon, no moni muukin varmaan jo antanut.
Hanki itsellesi niin hyvä terapeutti kuin mahdollista. Etsi niin kauan kun löydät sinulle sopivan jos ei heti löydy.
Ihan oman elämäsi kuntoon saamisen takia.
Sinulla on lapset ja oma elämä, älä anna menneisyyden ja vielä nytkin nykyisyyden vaikuttaa noin paljon elämääsi.
On sitten äiti tai kuka tahansa tehnyt mitä tahansa tai jättänyt tekemättä niin selvitä ne asiat pois ja hoida itsesi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Muutamaa aloittajan ketjua lukeneeni annan ihan ysrävällisessä mielessä neuvon, no moni muukin varmaan jo antanut.
Hanki itsellesi niin hyvä terapeutti kuin mahdollista. Etsi niin kauan kun löydät sinulle sopivan jos ei heti löydy.
Sinulla on lapset ja oma elämä, älä anna menneisyyden ja vielä nytkin nykyisyyden vaikuttaa noin paljon elämääsi.
On sitten äiti tai kuka tahansa tehnyt mitä tahansa tai jättänyt tekemättä niin selvitä ne asiat pois ja hoida itsesi kuntoon.
Minulla on terapeutti!
Ja onpa TYHMÄ neuvo sanoa, että hoida itsesi kuntoon, kuvitteletko sinä, että se asia on minusta ollut kiinni!? Kuvitteletko sinä, etten ole hakenut apua!? En ole muuta tehnytkään, kuin etsinyt APUA! Et ole kovin hyvin ainakaan ketjujani lukenut, jos et tiedä, että minä olen terapiassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApToki myönnän, että olen itsekin huono kuuntelemaan lapsiani, en siis osannut kuunnella lapsia yhtä paljon, kuin kuuntelisin aikuista, osittain siksi, koska lapset eivät osaa kommunikoida aikuisten tasoilta. Mutta osaan kuunnella lapsiani paremmn, kuin äitini minua. Oma isäni oli todella hyvä lapsen kuuntelemisessa. Toki vielä parempi hänkin olisi voinut olla ollakseen täydellinen isä.
Ap
Samat virheet teet ihan helposti kun äitisikin on tehnyt niin että perinne kulkee sukupolvesta toiseen ihan helposti jos ei sitä osaa katkaista.
Ei ole minun vikani, jos terapeutti, jonka tehtävä on KUUNNELLA asiakasta ei osaa kuulla niitä oikeita asioita, joista asiakkaan ongelmat johtuvat. Se on ihan terapeutin ammattitaidosta kiinni, mitä hän kuulee ja ymmärtää ja miten suhtautuu asiakkaan ongelmiin, löytääkö niiden ytimen, vaiko eikö.
Minun asiani eivät terapioissa edenneet, ennen kuin löysin NARSISTIEN UHRIEN asemaan erikoistuneen terapeutin! Vasta sen jälkeen nykyinen on OSANNUT KUUNNELLA JA KUULLA minua niin, että olen ITSE KYENNYT OIVALTAMAAN ASIOITA. Kaikkea sitä, mitä olisin halunnut oivaltaa jo sata vuotta sitten! Mutta ei ole kukaan osannut auttaa!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitten äiti tai kuka tahansa tehnyt mitä tahansa tai jättänyt tekemättä niin selvitä ne asiat pois ja hoida itsesi kuntoon.Minulla on terapeutti!
Ja onpa TYHMÄ neuvo sanoa, että hoida itsesi kuntoon, kuvitteletko sinä, että se asia on minusta ollut kiinni!? Kuvitteletko sinä, etten ole hakenut apua!? En ole muuta tehnytkään, kuin etsinyt APUA! Et ole kovin hyvin ainakaan ketjujani lukenut, jos et tiedä, että minä olen terapiassa.
Ap
Eivät ne teraupeutit ole mitään ongelman ratkaisijoita välttämättä jos ei löydä itseään ja on silti ihan hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSamat virheet teet ihan helposti kun äitisikin on tehnyt niin että perinne kulkee sukupolvesta toiseen ihan helposti jos ei sitä osaa katkaista.
No enhän tee. Minä suhtaudun lasten kuuntelemiseen TÄYSIN toisin, kuin se mulkqu. Hän ei arvosta sitä paskaakaan. Minä taas sain isäktäni mallin sille, että lapsi on YHTÄ ARVOKAS, kuin aikuinenkin, ja lapsia kohdellaan yhtä arvostavasti. Kuunteleminen ei tarkoita lapsen tahdon mukaan pomppimista. Mutta lapselle osoitetaan, että hänen ajatuksensa on kuultu ja huomioitu päätöksessä, jonka vanhempi tekee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitten äiti tai kuka tahansa tehnyt mitä tahansa tai jättänyt tekemättä niin selvitä ne asiat pois ja hoida itsesi kuntoon.Minulla on terapeutti!
ApEivät ne teraupeutit ole mitään ongelman ratkaisijoita välttämättä jos ei löydä itseään ja on silti ihan hukassa.
Öööö niin, moni varmaan menee tämän takia terapiaan, stanan ääliö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun vikani, jos terapeutti, jonka tehtävä on KUUNNELLA asiakasta ei osaa kuulla niitä oikeita asioita, joista asiakkaan ongelmat johtuvat. Se on ihan terapeutin ammattitaidosta kiinni, mitä hän kuulee ja ymmärtää ja miten suhtautuu asiakkaan ongelmiin, löytääkö niiden ytimen, vaiko eikö.
Minun asiani eivät terapioissa edenneet, ennen kuin löysin NARSISTIEN UHRIEN asemaan erikoistuneen terapeutin! Vasta sen jälkeen nykyinen on OSANNUT KUUNNELLA JA KUULLA minua niin, että olen ITSE KYENNYT OIVALTAMAAN ASIOITA. Kaikkea sitä, mitä olisin halunnut oivaltaa jo sata vuotta sitten! Mutta ei ole kukaan osannut auttaa!!
Ap
Niimpä, jos ei ole älykäs ihminen niin tuskin sitä kukaan osaa auttaa. Se onni vaan pitää löytyä omasta itsestään mietiskelemällä ja siihen voi kulua toisilla koko elämä eikä löydä sitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEivät ne teraupeutit ole mitään ongelman ratkaisijoita välttämättä jos ei löydä itseään ja on silti ihan hukassa.
Öööö niin, moni varmaan menee tämän takia terapiaan, stanan ääliö.
Ap
Sinä näytät olevan pahin ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiimpä, jos ei ole älykäs ihminen niin tuskin sitä kukaan osaa auttaa. Se onni vaan pitää löytyä omasta itsestään mietiskelemällä ja siihen voi kulua toisilla koko elämä eikä löydä sitä koskaan.
Niin no, mä olen kyllä älykäs, älykkäämpi, kuin sinä. Vain tyhmä luulee, että tällaisissa asioissa on älykkyydellä edes mitään merkitystä.
Ap
Älykäs ihminen ei tarvitse mitään terapeutteja niin että voi voi ihan itsekkin jotain asioita oivaltaa.
Ai ei tuomitse vai? Olen saanut palstalla mm. nimityksen ”äitihullu”. Toki säälittäviltä ihmisiltä, joilta ei läheiset ihmissuhteet luonnistu. Ovat niin alkkisvanhempiensa haavoittamia, etteivät osaa kuunnella ketään. Paitsi itseään, hoho!
Ap