Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?
Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?
Kommentit (643)
Tämä hoituu parhaiten niin, ettet kutsu niitä ihmisiä joilla on lapsia ollenkaan. Ei ne kumminkaan halua tulla.
Vierailija kirjoitti:
"Tää on sit kusjpäiden orvellystä. Kännätään ja paneskellaan, teidän ei kannata tulla."
Unohdit puukkohipan.
”Sadomaso-henkiset häät, piiskausta, puukkohippaa ja perceet-olalle-meininkiä luvassa. Ehdottomasti K-18 ja K-kukkahatut.”
Vierailija kirjoitti:
Tämä hoituu parhaiten niin, ettet kutsu niitä ihmisiä joilla on lapsia ollenkaan. Ei ne kumminkaan halua tulla.
Tämä. Ei kiinnosta häät pätkääkään. Yleensä pistän heti viestin, ettei päästä "valitettavasti" tulemaan.
Mun mielestä juhlissa vois olla aina se ns virallinen osuus ja ruokailut ja kahvit kaikille. Sitten illemmalla vois pitää jatkot vain tietyn porukan kesken. Kauhean kurjaa jos tietyt ryhmät jätetään kutsumatta. Mulla on esim vanhoja sukulaisia, jotka ei jaksa kun max muutaman tunnin olla juhlissa, samaten kuin pieniä lapsia. On myös liikuntarajoitteisia sekä muilla tavoin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin silti kutsua nämäkin juhliin. Toisaalta voihan se olla että jotkut ihmiset ovat siinä asemassa että heidän kaikki sukulaisensa ja tuttavansa ovat terveitä ja jaksavia ja jaksavat myös juhlia yötä myöten..
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä juhlissa vois olla aina se ns virallinen osuus ja ruokailut ja kahvit kaikille. Sitten illemmalla vois pitää jatkot vain tietyn porukan kesken. Kauhean kurjaa jos tietyt ryhmät jätetään kutsumatta. Mulla on esim vanhoja sukulaisia, jotka ei jaksa kun max muutaman tunnin olla juhlissa, samaten kuin pieniä lapsia. On myös liikuntarajoitteisia sekä muilla tavoin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin silti kutsua nämäkin juhliin. Toisaalta voihan se olla että jotkut ihmiset ovat siinä asemassa että heidän kaikki sukulaisensa ja tuttavansa ovat terveitä ja jaksavia ja jaksavat myös juhlia yötä myöten..
Tämä. Fiksut juhlat kestää sen pari tuntia ja ihmiset pääsee lähtemään kotiinsa ajoissa. Ne örveltäjät voi jatkaa sitten jatkoilla kännäystään. Tuollaiset wt-häät on kuolettavan tylsät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen aiheesta kekustelua ja ystävieni toimintaa seurannut, niin on hyvin erilaiaia tapoja viettää juhlia. Myös kutsuttujen listat ovat hyvin erilaisia. Jotkut eivät esim.kutsu sukuaan , eivät ole läheisiä jne, vaan järjestävät juhlat vain ystävilleen.
Tuota sinunkin tapaasi olen kohdannut suurimmassa osassa niitä häitä mitä itse olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.
Juuri näin ja sama toisinpäin. Kurjaa kun ilmoitamme ettemme tule niin alkaa saakelinmoinen vinkuna, miksi ette tule, tulisitte nyt.
Emme tule, emmekä ole velvollisia perustelemaan. Meille häät on perhejuhla, emme jätä lapsia kotiin. Sinä saat juhlia miten haluat, ja me voimm tehdä jotain kivaa sillä ajalla kun osallistuisimme tylsiin häihisi. Ps. Emme lähetä lahjakaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.
Entä jos loukkaantuja on morsian?
On älytöntä kutsua pienten lasten vanhempia lapsettomiin häihin kun voi olla aivan varma, että osa jää kuitenkin pois kun eivät saa lapsille hoitajaa. Nykyään monet joutuu olemaan ilman turvaverkkoja muutenkin.
Ei mullakaan ollut. Lapset mukaan aina kaikkialle tai sitten ei menty ollenkaan. Raskastahan se oli mutta ei sille mitään voinut.
"K-18". Lapset pysyy poissa ja aikuiset innostuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuoreen n vain kutsuttujen nimi.
aina on niitä, jotka raahaavat lapset mukanaan, vaikka kutsusssa lukisi esim. "Maija ja Matti Meikäläinen, kutsumme teidät..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen aiheesta kekustelua ja ystävieni toimintaa seurannut, niin on hyvin erilaiaia tapoja viettää juhlia. Myös kutsuttujen listat ovat hyvin erilaisia. Jotkut eivät esim.kutsu sukuaan , eivät ole läheisiä jne, vaan järjestävät juhlat vain ystävilleen.
Tuota sinunkin tapaasi olen kohdannut suurimmassa osassa niitä häitä mitä itse olen käynyt.
Se on täysin eri asia, ettei kutsu sukua, kuin että kutsuu ihmisiä, joilla on lapsia, mutta alkaa määräilemään, etteivät nämä saa tulla lastensa kanssa. Varsinkin, kun siihen rajoitukseen ei ole yhtäkään tervepäistä syytä olemassa.
Miksi kutsua pienten lasten vanhempia siis paikalle olleenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on hääjuhlissa ilman lapsia? Typeryys. Miten ne muiden mukulat siellä SINUA häiritsevät, itsekäs pikku lehmä? Miksi edes menet naisimisiin, jos olet vela? Ei tarvitse.
Hääjuhlissa on se idea, että hääpari kutsuu juuri ne, keiden haluaa olevan paikalla. Me ei kutsuttu niitä aikuisiakaan. Toiset ymmärsivät, toiset eivät.
Niin, mutta on todella kehitysvammaista kutsua niitä, joilla ON lapsia, jos samalla KIELTÄÄ heitä tuomasta lapsiaan mukaan. Se on täysin eri asia, kuin pelkkä vihkiminen ilman vieraita.
Ap ja miehensä ovat kehareita siis. Ei ole mitään tarvetta mennä naimisiin, jos ei aio lisääntyä, haloo. Vain lapset leikkivät sellaista.
Päätös siitä, osallistuuko, on joka tapauksessa kutsutulla. Osallistumatta voi jättää myös työntämättä herneitä nenään. Monella on muita syitä avioitua kuin lisääntyminen, haloo. Ja kirjoitat kamalan rumasti, mikä sinulla on kehitysvammaisia vastaan?
En halua sellaisten ihmisten häihin jotka sammuttavat elämänsä hienoimman päivän kännäykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on hääjuhlissa ilman lapsia? Typeryys. Miten ne muiden mukulat siellä SINUA häiritsevät, itsekäs pikku lehmä? Miksi edes menet naisimisiin, jos olet vela? Ei tarvitse.
Missä sanottiin että ap vela, lapseton tai itsekäs? Naimisiinmeno ei liity ikään tai lastensaantiin.
Suurin osa ymmärtää hyvin. Muutama ihmistyyppi on ongelmallinen.
Esikoisen vanhemmat ovat maailman napansa pauloissa ja eivät pysty näkemään vaikka olisit isoilla kirjaimilla kieltänyt Ei LAPSIA MUKAAN! He eivät ymmärrä mitä haittaa voisi kiekuvasta vauvasta olla ja hinaavat seurueensa perässä vaunuja, kaukaloa, leluja jne. tukkimaan pöytäaluetta. Kattaukseen etsiytyy ihastuttavat harmaantuneet harsot, kipot, kupot, pullot, ruokalaput, lelut, viskottua ja murustettua ruokaa pitkin muiden ruokailualuetta. Puolet ajasta imetetään ja toinen puolikas hyssytellään uneen tai koitetaan jokaiselle 5m lähemmäs tulevalle tuputtaa informaatiota mussukan ekasta hampaasta lähtien. Lopulta lähtevät klo 19.30 nukuttamaan jälkeläistä. Mitään iloa juhlavieraina ei näistä tyypeistä ole, sama kun jättäisi kutsumatta.
Toinen pienempi porukka on nämä paatuneet elämäntyöäidit. He elävät vain lastensa kautta, lapset ovat kiinni mammassa kuin ruumiinosat ja äidit eivät eroahdistukseltaan pysty olemaan lapsistaan erossa ennen kouluikää. Eivät ymmärrä miksei kaikki jumaloi samalla tavalla näitä heidän lapsikatraitaan ja kokevat henkilökohtaisena loukkauksena ettei näitä mamman murusia ole kutsuttu juhliin. Joko saapuvat paikalle kuitenkin koko laumana, ihmettelevät kun ei ole vaivauduttu huomioimaan ohjelmassa lapsia, järjestetty lastenhoitajaa ja tiloja jne. Tai jos hyvä tuuri käy, jättävät suurieleisesti uhriutuen tulematta koska lapsia ei ole kutsuttu. Turhia vieraita joka tapauksessa. Joko murjottavat illan marttyyrinä tai viettävät juhlat lastensa ehdoilla. Tuputtavat lapsia esille, sallivat juoksentelut pöytien välissä ja muualla, tanssilattialla on ok riehua ja juosta hippaa muiden seassa koska lasten täytyy saada olla lapsia, kahmivat ruoasta ja esim salaateista mansikat/hedelmät ja muut sattumat lasten lautasille kun ruoassa ei oltu huomioitu nauravilla nakeilla lapsia jne.
Terv. 4 lapsen äiti, ei lapsivihaaja, mutta myös lapsivapaita ja etenkin toisten tärkeitä juhlia arvostava
Aika pöyristyttävää. Eihän ne lapsetkaan opi tarpeeksi elämästä, jos ne aina sysätään sivuun. Lapsen kanssa voi poistua hyvissä ajoin, ennen 'aikuismaisia' temmellyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin eri asia, ettei kutsu sukua, kuin että kutsuu ihmisiä, joilla on lapsia, mutta alkaa määräilemään, etteivät nämä saa tulla lastensa kanssa. Varsinkin, kun siihen rajoitukseen ei ole yhtäkään tervepäistä syytä olemassa.
Miksi kutsua pienten lasten vanhempia siis paikalle olleenkaan?
Siksi, kun sinä et ole maailman ainut ihminen ja vanhempi? Vaikka sinä et voi olla yhtä iltaa vuodessa erossa lapsistasi, niin joku toinen voi olla - ja voi jopa nauttia siitä? Miksei näitä ihmisiä saisi kutsua häihin vain siksi, että Juuri Sinä saatat loukkaantua?
Herää, koko maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
En halua sellaisten ihmisten häihin jotka sammuttavat elämänsä hienoimman päivän kännäykseen.
Aika monissa häissä kuule kännätään, vaikka olisi lapsia paikallakin...
Modet taitavat olla vielä nukkumassa kun on niin vastenmielisiä kommentteja tässäkin ketjussa taas näkyvissä.
Juhlimme aikuisten kesken on minusta selkein ja ystävällisin tapa ilmaista asia. Hyviä juhlia!
No johan tässäkin ketjussa on riehaannuttu suorastaan nimittelyasteelle, vaikka kyseessä on tuntematon ihminen. Se että sinä et loukkaannu ei tarkoita sitä etteikö kukaan muu loukkaantuisi.