Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumenella oli ennen hyviä meikkivoiteita, muttei enää.

Vierailija
31.12.2019 |

Muistan jonkun Lumene Double stay meikkivoiteen, missä oli täydellinen sävy ja peittävyys.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meikkivoiteiden sävyt on parantuneet mutta voiteet ja pakkaukset muuttuu liian usein.

Just hamsteroin CC-meikkivoidetta alelaarista.

Talvella mun suosikkina oli laittaa Cc:ta alle ja Bluria ohut kerros päälle. Tuli sopivan peittävä mutta ei kuitenkaan liian paksu. Blur yksinään oli liian ohut yhtenä kerroksena ja liian paksu taas kerrostettuna.

Lumene myös nostaa hintoja aina kun joku uudistuu.

Ostaa yhden hyvän meikkivoiteen muulta merkiltä, saa sen samalla hinnalla kuin nuo 2 Lumenea. Lumenen geelikynsilakat on hyviä ja hinta ok, mutta sävyt niin tunkkaiset, en osta. Huulterajaus kynissä muuttivat sävyt liian räikeiksi ei löydy nude-meikkiin sopivaa enää.

Vierailija
42/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lumene palauttaisi sen sinisen sarjan, myös ulkoisesti samana ja tuotteet olisivat samoja niin ostajia varmaan riittäisi. Riippuen tietysti myös hintatasosta.

Silloin oli helppoa valita jos jo etukäteen tiesi, että tuotteet sopivat kun kaikki olivat samanvärisessä pakkauksessa.

Niin rasvat, puuterit jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt käytössä lumenen cc-voide, jos jotain positiivista siitä haluaa sanoa niin se kyllä kestää naamassa koko työpäivän vaikka tulis hikikin.

Vierailija
44/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vinkata, millä muulla merkillä on seerumipohjainen meikkivoide? Kosteuttaako seerumimeikkivoide aina? Mun ongelma on juuri se, että liian kuivat meikkivoiteet näyttää kauhealta iholla. 

The Ordinary Serum foundation maksaa alle kympin netistä tilattuna, ja sävyvalikoimassa on tosi monta vaihtoehtoa. Itselläni on mainitun merkin peittävä Coverage foundation, tekee minkä lupaa eikä kuivata ihoa.

Vierailija
45/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläkin yksi kiroaa, ettei pysy perässä valikoimassa. Olen tummahko, jolla pintakuiva couperosaiho, nyt alle kunnon meikissä isadoran color correction concealer, jemmassa useampi nordic chick cc, sävy medium, talvella sekoitan siihen muutamaa jemmaan ostettua Lumenen Glow sävyä 00. Sitten varmaan onkin taas ihan eri tuotetilanne kun nämä loppuvat....

Vierailija
46/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumenen esittelijätkään eivät tajua, miten pitkä historia monella asiakkaalla voi olla jonkin tuotteen kanssa. Taannoin ostin Stockkalta Lumenen meikkipuuteria, ja siinä Lumenen osastoa ylläpitävälle ihmiselle totesin uutta pakkausta ihmetellessäni, että "muistan vielä ajan kun tämän pakkaus oli sininen" (se oli sininen n. 20 vuotta sitten). Siihen nuori myyjä vastasi ynseästi: "tän pakkaus ei oo koskaan ollut sininen". Joo ei varmaan hänen mielestään, kun ei ollut syntynytkään silloin kun minä jo käytin ko. tuotetta! :D

Ou nou :D Kosmetiikkaa ammatikseen myyvän jos kenen luulisi olevan perillä edustamansa sarjan tai sarjojen historiasta sekä kehityskaaresta. Lumenen klassiset siniset pakkaukset vaihdettiin uusiin "vain" 10-15 vuotta sitten, ei suinkaan keskiajalla.

Vierailija
47/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin, että en ole vanha. Muistan silti lumenen siniset tuotteet.

Käytin vuosia lumenen tuotteita. Nykyään ne ei sovi mun iholle, vaan rosacea, akne sekä suunympärysihottuma reagoi ja naama on aivan järkyttävässä kunnossa. Eikä pelkkä ulkonäkö vaan on myös äärettömän kipeä. Kaikki rasvoista lähtien aiheuttaa reaktion. Olisi aivan ihana ulkosuomalaisena mainita käyttävänsä suomalaista kosmetiikkaa, mutta ei pysty. Työnnän siis nuo parituhatta euroa kosmetiikkarahaa esimerkiksi Estee Lauderiin sekä dioriin.

Sama! Tuoteuudistusten myötä naama alkoi mennä aivan kamalaan kuntoon jo alle vuorokaudessa lumenen tuotteiden käytöstä. Illalla jos laittoi jotain kasvojen iholle, aamulla herätessä oli perioraalidermatiitti.

Sittemmin olen jättänyt lumenet kokonaan.

Vierailija
48/54 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan tosi kovasti Lumenen Blueberry Liquid eyelineria. Oli mun luottotuote, en oo löytänyt yhtä hyvää eyelineria sen tilalle.

Vierailija
49/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen puhdistusöljy on ihan paras. Hamstrasin sitä nettisivujen talvialesta koska on pelko persiissä, että tuote poistuu tai sitä "parannellaan" uudistamalla koostumusta. Arctic-sarjan talvikäsivoide on myös huippu, mikään muu ei kosteuta ja hoida yhtä tehokkaasti meikäläisen korppukäsiä. Käytän Lumenelta lähinnä kasvoille ja kropalle tarkoitettuja hoitotuotteita, meikit hankin yleensä muilta merkeiltä. Joskus testailin Lumenen ripsivärejä, mutta niiden laadussa ei ollut kehumista. Kynsilakat ovat hyviä ja kestäviä tosin.

Vierailija
50/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnassa on kyllä etsiä joku muu sarja, aiemmin vannoutunut Lumene-käyttäjä mutta menee jo hermo tuohon jatkuvaan uudistamiseen, purkit muuttuu ja tuotteita "parannellaan". Kasvovesi Nordic C valo (mikäköhän oli aiemmin) ihan järkkyä kuraa, haisee hirveelle! Kaipaan niitä vanhoja perustuotteita (oliko se joku vitamin C tms.?), isot pakkaukset ja erinomainen hinta-laatusuhde. Aina kun tulee Lumenella joku uudistus niin jännä homma, hinta hilautuu ylöspäin muttei kyllä saa rahalle vastinetta.

Vierailija
51/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaihtanut muihin merkkeihin, CC-puuteri oli tosi hyvä, enkä osta enää yhtään hutituotetta sitä etsiessä.

Vierailija
52/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä ole kovin kauan, kun Lumene oli konstailematon ja perusnaiselle soveltuva, laadukas perustuotesarja. Hinnat olivat edulliset tai vähintäänkin kohtuulliset, pakkaukset käytännöllisiä ja valikoimaa kasvatettiin maltillisesti. Sitten ykskaks firma teki täyskäännöksen ja alkoi tämä uudistamisrumba ja alituinen tuotekehitys. Tuntuu että "päätähti" eli me kuluttajat unohtui kokonaan tässä savotassa. Siinä samalla hintataso on kivunnut melkein selektiivisen sarjan tasolle, ja tuotteille on annettu kilometrin mittaiset hankalasti lausuttavat englanninkieliset nimet. Pöh sanon minä. En ole sinänsä nostalginen ihminen, mutta tässä tapauksessa todella kaipaan sitä alkuperäistä ja aitoa Lumene-henkeä.

Vierailija
53/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin, että en ole vanha. Muistan silti lumenen siniset tuotteet.

Käytin vuosia lumenen tuotteita. Nykyään ne ei sovi mun iholle, vaan rosacea, akne sekä suunympärysihottuma reagoi ja naama on aivan järkyttävässä kunnossa. Eikä pelkkä ulkonäkö vaan on myös äärettömän kipeä. Kaikki rasvoista lähtien aiheuttaa reaktion. Olisi aivan ihana ulkosuomalaisena mainita käyttävänsä suomalaista kosmetiikkaa, mutta ei pysty. Työnnän siis nuo parituhatta euroa kosmetiikkarahaa esimerkiksi Estee Lauderiin sekä dioriin.

Sama! Tuoteuudistusten myötä naama alkoi mennä aivan kamalaan kuntoon jo alle vuorokaudessa lumenen tuotteiden käytöstä. Illalla jos laittoi jotain kasvojen iholle, aamulla herätessä oli perioraalidermatiitti.

Sittemmin olen jättänyt lumenet kokonaan.

Mulla on todella herkkä iho, joka raivostuu aivan kaikesta. Lumenen CC-puuteri oli siinä mielessä uskomaton tuote, kun iho ei reagoinutkaan siihen. Mutta sitten muuttui pakkaus ja myös ainesosalista...

Vierailija
54/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti, kun ne menivät uudistamaan kulmakynävalikoiman ja siinä rytäkässä katosi aivan täydellinen harmaanruskea sävy. No, kävin kosmetiikkakaupassa ja myyjä auttoi etsimään minulle uuden, sopivan kulmakynän - ei muuten todellakaan ollut Lumene.