Pahoittuuko ihmisten mielet jos ne poistaa FB-kavereista?
Haluaisin poistaa kaikki morjestutut ja pitää "kavereina" vain perheenjäsenet.
Pahoittuuko sinun mielesi, jos poistan sinut kavereistani? Kuvitteletko, että FB jotenkin määrittelee ihmissuhteet?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se loukkaa. Facebookissa voi nimetä erikseen läheiset kaverit ja julkaista enimmäkseen heille.
Oikeasti loukkaa jonkun yläasteaikaisen kaverin poistaminen, tyypin, jonka kanssa et ole jutellut yli 15 vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta, tuo ihminen ei halua olla missään tekemisissä kanssani.
On tämä maailma sairaaksi mennyt, jos jonkun amerikkalaisen pörssiyhtiön nettipalvelu määrittelee kuka on kenenkin kaveri. Tulisipa jo maailmanloppu!
Torjuminen on tarjumista somessakin, riippumatta asiaan liittyvien yhtiöiden muodosta tai kansallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen syvästi niitä ihmisiä, jotka ovat mut pyytäneet kavereikseen ja sitten eivät kuitenkaan koskaan, ikinä, milloinkaan tykkää tai kommentoi yhtään mitään mun päivityksiä. Siis keräävätkö vaan kaverilukemia tyypeistä, joista evvk?
Tällaisia mä olen poistanut ja nytkin kyttään muutamaa tyyppiä ja lähtölaskenta alkanut. Outoja on ihmiset!!
Olet todennäköisesti liian vanha sosiaaliseen mediaan.
Mitä väliä? Siis jos ei ole niin hyvä kaveri että pitäisit fb-tutuissa, miksi piittaat jos hän loukkaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen syvästi niitä ihmisiä, jotka ovat mut pyytäneet kavereikseen ja sitten eivät kuitenkaan koskaan, ikinä, milloinkaan tykkää tai kommentoi yhtään mitään mun päivityksiä. Siis keräävätkö vaan kaverilukemia tyypeistä, joista evvk?
Tällaisia mä olen poistanut ja nytkin kyttään muutamaa tyyppiä ja lähtölaskenta alkanut. Outoja on ihmiset!!
No mä ainakin oon pyytänyt kaveriksi moniakin, joiden facepäivitykset on olleet joko tylsiä ja typeriä tai eivät edes näy mulle. Mistä oisin voinut tietää tämän ennen kaveriksi pyytämistä? Pitäiskö mun sit poistaa koko ihminen josta tosielämässä pidän, ja kenties loukata häntä koska en löytänyt tykättävää hänen facepäivityksistään?
En oo tiennyt että on mun velvollisuus tykätä / kommentoida jokaisen facekaverini tekemisiä vaikka niissä todellisuudessa ei edes olis mitään tykkäämistä. Oon tähän asti tykkäillyt ja kommentoinut silloin kun siltä tuntuu, en mistään velvollisuudentunnosta.
Teet kaikille palveluksen kun poistat nuo TYLSÄT JA TYPERÄT postaajat ja lopetat sen stalkkaamisen.
Miksi ette lue kohdasta yksityisyys. Sieltä löytyy helposti kohta, jossa voi tehdä Rajoitetut-listan. Nämä rajoitetut henkilöt näkevät vain julkiset postauksesi, eli profiilikuvan vaihdot ja muut sellaiset. Itse ainakin olen laittanut tälle listalle kaikki henkilöt, jotka on vahingossa tullut fb-kavereiksi enkä oikein tunne heitä (esim yhden tapaamisen jälkeen tms). Heille en aio raottaa yksityis elämääni, vaikka en tosin mitään kovin erikoista sinne päivitä. Ja ne henkilöt joista haluaisin päästä eroon, enkä jaksa heitä, he ovat siellä listalla myös, niin ei tarvitse pahoittaa kenenkään mieltä ja poistaa heitä ystävistä. Ei vaadi hirveää vaivaa katsoa vähän niitä fb asetuksia.
Riippuu ihan siitä, kuka olet. Jos olet vaikka se ruokakuski, niin ihan sama, mutta jos olet mun salainen ihastus, niin maailmanloppu tulis.
Konmaritin FB-kaverit, joiden kanssa en ole ollut yhteydessä kahteen vuoteen. Noin 100 kaveria on sopiva määrä.
Voi joskus tulla kiusallisia tilanteita kun se poistettu onkin eräänä päivänä samassa työpaikassa. Mulle kävi näin. Ennemmin piilottaa kuin poistaa. Poisto =en halua kuulla sinusta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette lue kohdasta yksityisyys. Sieltä löytyy helposti kohta, jossa voi tehdä Rajoitetut-listan. Nämä rajoitetut henkilöt näkevät vain julkiset postauksesi, eli profiilikuvan vaihdot ja muut sellaiset. Itse ainakin olen laittanut tälle listalle kaikki henkilöt, jotka on vahingossa tullut fb-kavereiksi enkä oikein tunne heitä (esim yhden tapaamisen jälkeen tms). Heille en aio raottaa yksityis elämääni, vaikka en tosin mitään kovin erikoista sinne päivitä. Ja ne henkilöt joista haluaisin päästä eroon, enkä jaksa heitä, he ovat siellä listalla myös, niin ei tarvitse pahoittaa kenenkään mieltä ja poistaa heitä ystävistä. Ei vaadi hirveää vaivaa katsoa vähän niitä fb asetuksia.
Tiedätkö, on kaveripoistoakin oudompi fiilis tajuta joutuneensa jonkun ihan hyvän tuttavan rajoitettujen listalle. En ole koskaan ollut kovin aktiivinen FB:ssä, tykkäillyt tms ja tämä ilmeisesti veti siitä herneet nenään kun pisti mut paitsioon kokonaan. Jäi kiinni siitä että yhteinen ystävämme kysyi kerran, olinko huomannut tämän toisen päivityksen kuinka hänelle oli sattunut jotain. No, kuuluminen kiinnosti sen verran että päätin mennä katsomaan profiilista (kun kerran FB-kavereita olimme) että miten oli itse kertonut tapahtuneen. Mutta! Minäpä en nähnyt koko juttua ollenkaan vaan hänen seinällään näkyi vain jotain geneerisiä viestejä, esim. joulun toivotus mutta ei tällaisia henkilökohtaisia. Vielä tästäkään en hermostunut, ihmettelin vain että jaa näinkö minusta tuli joku random-tuttava vaikka käymme yhdessä lounaalla jopa kerran viikossa. Sitten vielä toinen yhteinen tuttumme (meidän molempien opiskelukaveri vuosien takaa) sattumalta nähdessä kertoi tätä tuttavaa kohdanneesta tapahtumasta, silloin tajusin että ei saakeli jopa tuo vanha opiskelukaveri näki sen päivityksen mutta minä en, silloin poistin hänet kokonaan kavereista. Kiitos ja näkemiin. En halunnut päätyä sellaiselle listalle joiden jäsenistä mietitään mitä heidän halutaan näkevän ja mitä ei. Käymme lounaalla edelleen satunnaisesti mutta ilmeisesti hän on tajunnut että poistin hänet kavereista kokonaan. Mutta ei ole kysynyt syytä.
Minua taas ihmetyttää ihmiset jotka kyttäävät toisten tykkäyksiä ja kuvittelevat että niillä on jotain merkitystä. Vttu mulla on muutakin tekemistä kuin istua fb:ssä tykkäämässä toisten postaamista meemeistä tai lomakuvista. Käyn tuolla pikaisesti 2 kertaa viikossa. Käytätkö todella aikaasi jonkun puolitutun tarkkailuun? Niillä ihmisillä on 200 muutakin kaveria, ehkä niille fb ei vaan ole tärkeä.
Pyydän todella valikoiden ketään kaveriksi, suostun yleensä kaveriksi, en poista ketään (piiloon voin laittaa) mutta muistan kyllä jos minut poistetaan.[/quote]
Tää oli kyllä eriskummallisin kommentti ikinä =DDDDDDD
BusinessNewsDaily uutisoi tutkimuksesta, jonka mukaan Facebook-kavereiden poistaminen ei tarkoita vain paria hiiren klikkausta, vaan sen seuraukset heijastuvat myös tosielämään.
Twitterissä tehdyssä tutkimuksessa selvisi, että 40 % prosenttia vastaajista välttelisi ihmistä, joka on poistanut hänet Facebook-ystävistään. Puolet vastaajista kuitenkin sanoi, että he eivät vaihtaisi kadun toiselle puolelle, vaikka heidät olisi poistettu kavereista.
Facebook-hyljeksintä heikentää itsetuntoa ja johonkin kuulumisen tunnetta sekä lisää kontrollin menettämisen tunnetta. Ystävälistalta poistetuksi tuleminen aiheutti tutkittaville myös pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa edes kertoa kuinka pahoja tilanteita se voi aiheuttaa. Kiusaamista.
Siis miten siitä aihetuu kiusaamista jos poistan jonkun jonka kanssa en muutenkaan ole tekemisissä? Voitko vähän avata tätä kuviota?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ylimääräistä kummastelua vähintään monille aiheuttaa, joten itse ratkaisin tilanteen mieluummin poistamalla koko fb:n kun tuli sama fiilis, että nyt on niin paljon turhakkeita eksyny kaverilistalle, ettei voinu päivittää oikein mitään kaikille sopivia juttuja, ja näkyvyyksien kanssa säätämisen koin liian rasittavaksi.
Tämä. Tein juuri samoin samoista syistä. Ei ole ikävä takaisin.
Itse en ole alunperinkään ottanut fb kavereiksi kuin vain oikeita kavereita/sukulaisia/sisaruksiani.
Minulla on vain noin 30 kaveria kyseisellä foorumilla. Muutaman ihmisen olen silti minäkin poistanut. He ovat olleet sellaisia, jotka eivät ole koskaan vaivautuneet vastaamaan edes yksityisviestiin vaikka ovat sen nähneet ja muutama on ollut sellaisia, joille ilmeisesti vaimo on tehnyt(miespuolisia) profiilin, eikä sitä ole koskaan käytetty.
Yleensäkin käyn fb:ssä vain ryhmien vuoksi. Ihmettelen kyllä sellaisia keski-ikäisiä, yli 40v jotka jaksaa raportoida jokaisen tekemisensä ja vieläpä oman naamansa kanssa. Olipa homma mikä tahansa, oma naama komeilee etualalla joka postauksessa. Joka asia levitellään fasessa ja sitten ihmetellään, kun ihmiset "juoruaa" kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä voi vain lopettaa seuraamisen. Eli ei pukkaa enää mitään tekstejä mutta kaveri ei tiedä, että et ole enää hänen kirjoitteluistaan kiinnostunut. Näin mä ainakin luulin tekeväni...
Alunperin FB:ssä oli tarkoitus jakaa asioita mm. perheen ja lähimpien ystävien kesken. Eihän se sitten onnistu enää jos siellä on jotain työkavereita yms "kavereina".
Kyllä muuten näistäkin kommenteista näkee kuinka pihalla ihmiset ovat tosielämästä.
EVVK jos joku ei "hyväksy" minua kaverikseen. Hän voi myös haluta pitää kavereina vain lähipiirinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ylimääräistä kummastelua vähintään monille aiheuttaa, joten itse ratkaisin tilanteen mieluummin poistamalla koko fb:n kun tuli sama fiilis, että nyt on niin paljon turhakkeita eksyny kaverilistalle, ettei voinu päivittää oikein mitään kaikille sopivia juttuja, ja näkyvyyksien kanssa säätämisen koin liian rasittavaksi.
Tämä. Tein juuri samoin samoista syistä. Ei ole ikävä takaisin.
Mulle taas parempi ratkaisu oli se että en itse päivitä koskaan mitään syötteeseeni mutta jatkan edelleen aktiivisesti ryhmissä toimimista. Koska jos poistaisin itseni FB:stä kokonaan, menettäisin nuo ryhmät joissa monessa on todella tärkeää tietoa eri kiinnostuksenkohteistani tai miksei vaikka jotain neulontakikkojakin. Lähiseudun tapahtumia. Jne.
Minä poistin kaikki känniääliöt, kun en jaksanut lukea heidän päivityksiään viikonlopun yms. jälkeen. Kuinka on taas viina virrannut ja on tullut tehtyä sitä sun tätä kännissä. Kysymys on kuitenkin 40+ ihmisistä.
Joo, kyllä osa ei ymmärtänyt, miksi poistin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole alunperinkään ottanut fb kavereiksi kuin vain oikeita kavereita/sukulaisia/sisaruksiani.
Minulla on vain noin 30 kaveria kyseisellä foorumilla. Muutaman ihmisen olen silti minäkin poistanut. He ovat olleet sellaisia, jotka eivät ole koskaan vaivautuneet vastaamaan edes yksityisviestiin vaikka ovat sen nähneet ja muutama on ollut sellaisia, joille ilmeisesti vaimo on tehnyt(miespuolisia) profiilin, eikä sitä ole koskaan käytetty.
Yleensäkin käyn fb:ssä vain ryhmien vuoksi. Ihmettelen kyllä sellaisia keski-ikäisiä, yli 40v jotka jaksaa raportoida jokaisen tekemisensä ja vieläpä oman naamansa kanssa. Olipa homma mikä tahansa, oma naama komeilee etualalla joka postauksessa. Joka asia levitellään fasessa ja sitten ihmetellään, kun ihmiset "juoruaa" kylillä.
Hyvä pointti. Poistan heti pari "kaveria" jotka eivät taannoin vastanneet yksityisviestiin.
Jos tunnen ihmisen joka pyytää FB-kaveriksi ajattelen että on epäkohteliasta olla hyväksymättä enkä halua pahoittaa toisen mieltä "mikä minussa vikana kun hän ei hyväksy mun kaveripyyntöä"?
Ei mulla niin paljon kavereita ole, etteikö sinne muutama satunnainenkin mahtuisi.
Mutta en harrasta aitomaattipeukutusta, joten mun peukkuja on jokaiseen hauvakuvaan turha odottaa...