Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoittuuko ihmisten mielet jos ne poistaa FB-kavereista?

Vierailija
31.12.2019 |

Haluaisin poistaa kaikki morjestutut ja pitää "kavereina" vain perheenjäsenet.

Pahoittuuko sinun mielesi, jos poistan sinut kavereistani? Kuvitteletko, että FB jotenkin määrittelee ihmissuhteet?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä voi vain lopettaa seuraamisen. Eli ei pukkaa enää mitään tekstejä mutta kaveri ei tiedä, että et ole enää hänen kirjoitteluistaan kiinnostunut. Näin mä ainakin luulin tekeväni...

Vierailija
22/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin huomaisin koko asiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain "morjestutuilla" ??

Ei minusta mitään väliä. Jos joku sellainen minut poistaa, ei haittaa ollenkaan. Olen itsekin joskus näitä hyvänpäiväntuttuja kaverilistalta siivonnut.

Jos joku oikein läheinen ihminen minut poistaisi ilman syytä, saattaisin kyllä ihmetellä.

Vierailija
24/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa. Olen huomannut joidenkin ihmisten poistuneen minut, mutta en tiedä kuinka pitkä aika on poiston ja huomaamisen välillä kulunut. Kaikki ovat olleet noita satunnaisempia tuttavia. En muutenkaan muista koska olisin katsonut viimeksi kaverien lukumäärän, niin helpolla en poistoa huomaa senkään perusteella.

Vierailija
25/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti he eivät edes huomaa

Vierailija
26/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se loukkaa. Facebookissa voi nimetä erikseen läheiset kaverit ja julkaista enimmäkseen heille.

Vierailija
27/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahoitani mieltäni, koska en edes huomaa, että poistat minut kavereistani. 

Vierailija
28/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen syvästi niitä ihmisiä, jotka ovat mut pyytäneet kavereikseen ja sitten eivät kuitenkaan koskaan, ikinä, milloinkaan tykkää tai kommentoi yhtään mitään mun päivityksiä. Siis keräävätkö vaan kaverilukemia tyypeistä, joista evvk?

Tällaisia mä olen poistanut ja nytkin kyttään muutamaa tyyppiä ja lähtölaskenta alkanut. Outoja on ihmiset!!

Vierailija
29/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset hyväksyvät/pyytävät kaiken maailman kummin kaimoja FB-kavereikseen. Turhaa paskaa koko palvelu.

Vierailija
30/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset hyväksyvät/pyytävät kaiken maailman kummin kaimoja FB-kavereikseen. Turhaa paskaa koko palvelu.

Kohteliaisuudesta kuten minäkin tein alussa. Myöhemmin olen sitten poistellut aika paljonkin. 

Vierailija
31/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tapaavat pahoittaa.

Mm. siksi en ole koskaan liittynyt koko naamakirjaan.

Vierailija
32/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Mistä tiedät, että pahoittavat, jos ei ole edes omakohtaista kokemusta? Suurin osa ei varmaan edes huomaa, jos heidät poistetaan kavereista. 

Vierailija
33/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ihmeessä. Minäkin mietin voiko poistaa ihmisiä jotka tuntee irl, mutta ei ole ollut pariin vuoteen tekemisissä eikä kiinnosta olla.

Vierailija
34/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen syvästi niitä ihmisiä, jotka ovat mut pyytäneet kavereikseen ja sitten eivät kuitenkaan koskaan, ikinä, milloinkaan tykkää tai kommentoi yhtään mitään mun päivityksiä. Siis keräävätkö vaan kaverilukemia tyypeistä, joista evvk?

Tällaisia mä olen poistanut ja nytkin kyttään muutamaa tyyppiä ja lähtölaskenta alkanut. Outoja on ihmiset!!

No mä ainakin oon pyytänyt kaveriksi moniakin, joiden facepäivitykset on olleet joko tylsiä ja typeriä tai eivät edes näy mulle. Mistä oisin voinut tietää tämän ennen kaveriksi pyytämistä? Pitäiskö mun sit poistaa koko ihminen josta tosielämässä pidän, ja kenties loukata häntä koska en löytänyt tykättävää hänen facepäivityksistään?

En oo tiennyt että on mun velvollisuus tykätä / kommentoida jokaisen facekaverini tekemisiä vaikka niissä todellisuudessa ei edes olis mitään tykkäämistä. Oon tähän asti tykkäillyt ja kommentoinut silloin kun siltä tuntuu, en mistään velvollisuudentunnosta.

Vierailija
35/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan tsekkaile kuka on edelleen kavereitani. No on siellä tai ei sitten ole, mutta en erikseen katsele kaverilistaani kuka on mahdollisesti poistanut minut kavereistani. Katselen vain kavereitteni päivytyksiä. 

Vierailija
36/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävät huonoa kaveripyynnön hylkäyksestäkin.

Sehän on kuin Pulp Fictionin repliikki: "En ole kaveris, raakki."

Vierailija
37/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Mistä tiedät, että pahoittavat, jos ei ole edes omakohtaista kokemusta? Suurin osa ei varmaan edes huomaa, jos heidät poistetaan kavereista. 

Rouva on ollut ko. median käyttäjä pitkään.

Vierailija
38/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä voi vain lopettaa seuraamisen. Eli ei pukkaa enää mitään tekstejä mutta kaveri ei tiedä, että et ole enää hänen kirjoitteluistaan kiinnostunut. Näin mä ainakin luulin tekeväni...

Niin, osaako joku neuvoa? Minulla ylsi sukulainen, jota en oikein 'voi' poistaa kavereista mutta olen merkinnyt, etten halua hänen näkevän minun päivityksiä enkä halua nähdä hänen päivityksiä - silti joskus minun seinällä näkyy jotain typeryyksiä, joita hän on kommentoinut johonkin tai "xx aikoo osallistua tapahtumaan yy" -päivityksiä. Miten saan hänet poistettua feedistäni ja varsinkin, miten saan sen satavarmaksi, ettei hän näe minun päivityksiä? Pelkää että ne inspiroivat häntä ottamaan yhteyttä ja sitä EN halua ! (Hänellä raskasta mielenvikaisuutta ja vähän pelottavaa käytöstä - mutta kuitenkin serkku....)

Vierailija
39/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että monikaan edes huomaa, jos heidät poistaa. Itsekään en huomannut, ennen kuin muut kaverit kysyivät, onko muita poistettu. Yksi kaveriporukasta poisti siis useampia kerralla, mutta meni siinä muutama kuukausi ennen kuin ensimmäinen huomasi, että hänet on poistettu. Ei siitä sen suurempaa draamaa tullut, tämä poistaja oli sairastunut syöpään ja ilmeisesti poisteli niitä jotka eivät riittävällä intensiteetillä peukuttaneet tai kommentoineet hänen postauksiaan. 

Itsellä on paljon FB-kavereita esim. opiskeluajoilta, jolloin olin heidän kanssaan muutenkin tekemisissä mutta jälkeenpäin en ole pitänyt yhteyttä. Monesti olen miettinyt pitäisikö vaan poistaa kaikki, tuntuvat jo niin vierailta ja etäisiltä. Moni heistä on varmaan poistanut minut niin etten ole edes huomannut. 

Itsellä on roikkumassa kaveripyyntö johon en ole viitsinyt vastata myöntävästi enkä halua. Kyseessä on lapseni pikkuserkku, jota näin kyllä harvakseltaan kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Nyt hän on 18-vuotias teini enkä varmaan 10 vuoteen ole häntä nähnyt enkä käytännössä tunne häntä ollenkaan. Katsoin että hänellä on jo satoja kavereita eli on laittanut kaveripyyntöjä kaikille mahdollisille ja varmaan haalii niitä, joten mistään erityisestä pyynnöstä ei ole kyse. Mutta silti en osaa hylätä tätä pyyntöä, enkä kyllä aio kaveriksikaan suostua. En ole edes oman lapseni FB-kaveri, joten miksi pitäisi ruveta jonkun serkun lapsen kaveriksi, kun ei muuten olla tekemisissä? Seuraavan kerran nähdään ehkä kun joku yhteinen sukulainen kuolee.

Vierailija
40/136 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ihmetyttää ihmiset jotka kyttäävät toisten tykkäyksiä ja kuvittelevat että niillä on jotain merkitystä. Vttu mulla on muutakin tekemistä kuin istua fb:ssä tykkäämässä toisten postaamista meemeistä tai lomakuvista. Käyn tuolla pikaisesti 2 kertaa viikossa. Käytätkö todella aikaasi jonkun puolitutun tarkkailuun? Niillä ihmisillä on 200 muutakin kaveria, ehkä niille fb ei vaan ole tärkeä.

Pyydän todella valikoiden ketään kaveriksi, suostun yleensä kaveriksi, en poista ketään (piiloon voin laittaa) mutta muistan kyllä jos minut poistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän