Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen perusosa nousee tammikuussa 4,92 euroa - Miten aiotte juhlia tuen nousua?

Vierailija
31.12.2019 |

Kerrankin myös kaikkein köyhempiä on muistettu.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki nousee 4,92E/kk, todellakaan kaikki ei saa sitä noin 20E/kk nousua käytettävissään oleviin tuloihin mitä peruspäiväraha/työmarkkinatuki nousee.

Kun hintojen nousu otetaan huomioon, elintaso laskee ensivuonnakin reilusti toimeentulotuen varassa eläviltä.

jättää tupakit ja energiajuomat kauppaan niin varsin hyvin tuolla pärjää.

Vierailija
82/95 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan rahalla lisää osakkeita. Toimeentulotuestahan saa säästää ja kerryttää omaisuuttaan vapaasti ilman että se vaikuttaa tuen määrään. Pärjään vähällä rahalla , koska käyn 3 kertaa viikossa leipäjonossa ja hankin kaikki vaatteeni alusvaatteita lukuunottamatta ilmaiseksi hyväntekeväisyyden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään mäkkärissä.

Vierailija
84/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki nousee 20€ ja kun aktiivimalli poistuu niin tulot nousevat yht. 50€. Minultakin aktiivimalli on leikannut tuloja vaikka olen pitkällä sairaslomalla ja työkyvytön. Nyt on kuntoutustukihakemus menossa. Toimeentulotukea en ole koskaan saanut joten ei tuo korotus vaikuta mitenkään omaan elämään.

Vierailija
85/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan rahalla lisää osakkeita. Toimeentulotuestahan saa säästää ja kerryttää omaisuuttaan vapaasti ilman että se vaikuttaa tuen määrään. Pärjään vähällä rahalla , koska käyn 3 kertaa viikossa leipäjonossa ja hankin kaikki vaatteeni alusvaatteita lukuunottamatta ilmaiseksi hyväntekeväisyyden kautta.

En usko tuota. Ai että osingot eivät muka vaikuta mitenkään? Jos olisin sossun asiakas niin en uskaltaisi säästää muualle kuin patjan alle.

Vierailija
86/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotushan on lähes yhtä huima kuin tk-lääkäreillä Helsingissä. 

Vierailija
87/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaan hratsun minuutiksi.

Vierailija
88/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirtohinta nousi jo noin 5 euroa talous riippuen tietysti kulutuksesta ja nyt on vasta tammikuun alku.

Vierailija
89/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sinulla on varaa internet:Iin sosiaalisaasta.

Vierailija
90/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sinulla on varaa internet:Iin sosiaalisaasta.

helposti

Vierailija
91/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko myös ostaa sijoitusasunnon jos säästää tt-tuesta käsirahan? Jos itse asuu kaupungin vuokra-asunnossa ja vuokraa sijoitusasunnon toisaalle? No pankki ei ehkä kyllä lainaa myönnä tosin mutta näin hypoteettisesti. Jos kerran tuotot ei vaikuta tukeen.

Vierailija
92/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten kiroilen, kun arvatenkin työssäkäyvät tämänkin korotuksen maksaa veroissaan?

Tuskin on montaakaan senttiä vaikutus sinun veroihisi. Veikkaanpa, että niin pientä kolikkoa ei ole käytössä täällä Suomessa, että huomaisit sen lompakossasi.

Minun palkastani viedään 68,75€/kk veroja ja veroluotoisia maksuja enemmän pois kuin viime vuonna. Palkka pysynyt samana....

Vierailija
93/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta elämääni suuntaan eikä toiseen, vaikka olenkin kelan rahoilla (työtön). Hyvin tulen toimeen näinkin. Vuoden 2019 aikana sain säästöönkin lähes 2000e joten voin taas lähteä useammaksi kuukaudeksi reilaamaan.

Periaatteessa uskon tuon, koska joudun itse lyhentämään opintolainaa lähes tuon verran vuodessa.

Ei tuo minulle mikään mahdoton ole, asun pienellä paikkakunnalla jossa vuokra on alle 300e/kk sisältäen sähkön ja veden, saan toki asumistukea. En juo, en polta ja syön terveellisesti mutta teen isoja satseja ruokaa kerralla. Lisäksi vietän aina useamman kuukauden vuodesta ulkomailla (3-6kk) jossa on paljon halvempi elää. Joten vaikka minulla on vuokra-asunto Suomessa, kokoajan jää rahaa myös reissaamiseen.

Et taida olla työkkärin asiakas? Itse kun olin joskus 10v sitten hetken niin ainakaan silloin ei saanut matkustaa noin pitkiä aikoja kun täytyi olla "käytettävissä" työvoimana. Jos olisin ollut kk ulkomailla ja olisi mahdollinen työ löytynyt niin en olisi ollut käytettävissä heti.

Vierailija
94/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten kiroilen, kun arvatenkin työssäkäyvät tämänkin korotuksen maksaa veroissaan?

Tuskin on montaakaan senttiä vaikutus sinun veroihisi. Veikkaanpa, että niin pientä kolikkoa ei ole käytössä täällä Suomessa, että huomaisit sen lompakossasi.

Toimeentulotukimenot ovat 820 miljoonaa euroa.

Tekee 2,2 miljoonalle työssäkäyvälle.

372 euroa.

Kenelle sinusta on hyötyä sosiaalisaasta.

Vierailija
95/95 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirtohinta nousi jo noin 5 euroa talous riippuen tietysti kulutuksesta ja nyt on vasta tammikuun alku.

Turhaa valitusta, Kela maksaa toimeentulotukiasiakkaiden sähkölaskut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi