Luetaan enemmän Raamattua vuonna 2020!
Haastan kaikki lukemaan enemmän Raamattua vuonna 2020. Jotkut pyrkivät lukemaan aina Raamatun läpi vuodessa tai jopa puolessa vuodessa. Itse olen aloittanut luku-urakan vuosia sitten... Aloitin 1. Mooseksen kirjasta ja luin jonnekin Toiseen Kuninkaiden kirjaan. Sitten hyppäsin Uuteen testamenttiin ja luin sen läpi. Nyt olen jatkanut Vanhaa testamenttia ja olen Jesajan kirjan puolivälissä. Yritän päästä VT:n loppuun muutaman kuukauden sisällä. En aseta enää itselleni tiukkoja aikatauluja, koska se saa itseni vain lannistumaan, jos en pysy tavoiteaikataulussa. Pääasia, että pyrkii lukemaan edes vähän joka päivä. Sen jälkeen olisi mielenkiintoista lukea Raamattu kronologisesti läpi. Käytän Raamattu Kansalle -käännöstä.
Aion myös alkaa opetella Raamatun kohtia ulkoa. Aloitin psalmista 1, joka on tähän tarkoitukseen sopiva niin sanomaltaan kuin pituudeltaan :) Latasin Raamattu-sovelluksen, josta voi opetella ulkoa esim. bussimatkalla tai kun on luppoaikaa.
Oletteko lukeneet Raamatun kokonaan? Mitä käännöstä käytätte? Käytättekö myös kommentaariraamattuja? Entä seuraatteko jotain lukusuunnitelmaa? Ääniraamattua?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Kyllähän tietydti Raamatun keskeisimmät kertomukset kuuluvat yleissivistyksen piiriin.
VT:n Genesis ja Exodus, pyhän maan valtaus, Daavid ja Goljat, Joosua, Salomo...
UT evankeliumit ja Joh ilm.
Millä perusteella?
Raamatulla ja kristinuskolla on ollut valtava vaikutus suomalaiseen ja eurooppalaiseen historiaan, kirjallisuuteen ja taiteeseen. Jos noista haluaa tietää mitään, törmää pakostakin Raamattuun ennemmin tai myöhemmin. Yleissivistys ei ole mitään syvällistä tietoa eli yleensä riittää, että tietää suurinpiirtein mitä niissä tarinoissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
AP ON ITSEKÄS::HÄN KÄÄNNYTTÄÄ KOTINSA TURVASTA::MENISI IHMISTEN JOUKKOON LUKEMAAN ÄÄNEEN RAAMATTUA: IHMISIÄ JOUTUU KADOTUKSEEN AP:N TAKIA!!!
Siis: ihmisiä joutuu kadotukseen AV:n takia :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Kyllähän tietydti Raamatun keskeisimmät kertomukset kuuluvat yleissivistyksen piiriin.
VT:n Genesis ja Exodus, pyhän maan valtaus, Daavid ja Goljat, Joosua, Salomo...
UT evankeliumit ja Joh ilm.
Millä perusteella?
Raamatulla ja kristinuskolla on ollut valtava vaikutus suomalaiseen ja eurooppalaiseen historiaan, kirjallisuuteen ja taiteeseen. Jos noista haluaa tietää mitään, törmää pakostakin Raamattuun ennemmin tai myöhemmin. Yleissivistys ei ole mitään syvällistä tietoa eli yleensä riittää, että tietää suurinpiirtein mitä niissä tarinoissa tapahtuu.
suomalaiset jumalat on suomen historiia eikä satanapalvominen mikä tuli tänne euroopasta
Aito kristinusko on hieno asia, monet eri tahot yrittävät sen sanomaa vääristellä ja esim. vapaamuurarit kannattaa kiertää kaukaa.
Jätetään satukirja hyllyyn ja erotaan loputkin kirkosta!
https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
50 000 menossa rikki!
Vierailija kirjoitti:
Mukana! Kerran olen lukenut ko. opuksen läpi. Uskoisin saavani siitä enemmän irti toisella lukukerralla, kun on jo enemmän perspektiiviä.
Varmasti näin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap kannustuksesta!
Jos yksikin ihminen lukee enemmän Raamattua/alkaa lukea sitä ketjun innoittamana, on keskustelu saavuttanut tavoitteensa.
Ap
Olen uskossa, mutta menen Raamatun lukemisesta usein aika sekaisin ja tulen hyvin ahdistuneeksi. Mieleeni alkaa putkahdella muistikuvia synneistä, jotka olin jo unohtanut. Ikään kuin murenen ja hajoan. Pelkään Raamattua. Mutta lähden vaikka väkisin tähän haasteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikin ihminen lukee enemmän Raamattua/alkaa lukea sitä ketjun innoittamana, on keskustelu saavuttanut tavoitteensa.
Ap
Entä jos Raamatun lukemisen myötä joiltakin sammuu se viimeinenkin uskon kipinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tai jos yksikin muistaa erota kirkosta niin täysin sama juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEntä jos Raamatun lukemisen myötä joiltakin sammuu se viimeinenkin uskon kipinä?
Raamatun lukeminen kannattaa aloittaa Uudesta testamentista, siinä on helposti ymmärrettävä rakkaudellinen sanoma, Vanhan testamentin kirjoitukset saattavat ensi alkuun kuulostaa hieman hankalilta ymmärtää.
Kissat kyllä pääsevät taivaaseen, taivaassa on nähtykin kissoja. Taivas ei olisi taivas ellei siellä olisi kissoja!
Ei ole minun suosikkisatukirjani, ei edes siellä 10 parhaan joukossa.
Kiitos tästä muistutuksesta laittaa oma satukirjan kappaleeni paperinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kissat kyllä pääsevät taivaaseen, taivaassa on nähtykin kissoja. Taivas ei olisi taivas ellei siellä olisi kissoja!
Tuskin. Kaikissa kissoissa asuu paha henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEntä jos Raamatun lukemisen myötä joiltakin sammuu se viimeinenkin uskon kipinä?
Raamatun lukeminen kannattaa aloittaa Uudesta testamentista, siinä on helposti ymmärrettävä rakkaudellinen sanoma, Vanhan testamentin kirjoitukset saattavat ensi alkuun kuulostaa hieman hankalilta ymmärtää.
Jännä kirja, kun pitää lukea jatko-osa ensin. Noh, onhan ensimmäinen Star Wars elokuvakin nykyisin osa neljä.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on Jumalan Sanaa.
Mistä tuommoisia hihhuleita vielä löytyy?
Onhan paljon ihmeellisiä lupauksia, koettu sekin että rukouksiin vastataan.
Paljon ihmiset kiusaavat toisiaan joku ei voi olla uskossa koska ei täytä jotain odotuksia.
Tein jo nuorena päätöksen etten kinaa vaikka sydämessäni olisin mitä mieltä tahansa.
Kenenkään kanssa ei ole pakko olla tekemisissä jos todella uskotaan vapauteen johon meidät tarkoitettiin.