Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetaan enemmän Raamattua vuonna 2020!

Vierailija
31.12.2019 |

Haastan kaikki lukemaan enemmän Raamattua vuonna 2020. Jotkut pyrkivät lukemaan aina Raamatun läpi vuodessa tai jopa puolessa vuodessa. Itse olen aloittanut luku-urakan vuosia sitten... Aloitin 1. Mooseksen kirjasta ja luin jonnekin Toiseen Kuninkaiden kirjaan. Sitten hyppäsin Uuteen testamenttiin ja luin sen läpi. Nyt olen jatkanut Vanhaa testamenttia ja olen Jesajan kirjan puolivälissä. Yritän päästä VT:n loppuun muutaman kuukauden sisällä. En aseta enää itselleni tiukkoja aikatauluja, koska se saa itseni vain lannistumaan, jos en pysy tavoiteaikataulussa. Pääasia, että pyrkii lukemaan edes vähän joka päivä. Sen jälkeen olisi mielenkiintoista lukea Raamattu kronologisesti läpi. Käytän Raamattu Kansalle -käännöstä.
Aion myös alkaa opetella Raamatun kohtia ulkoa. Aloitin psalmista 1, joka on tähän tarkoitukseen sopiva niin sanomaltaan kuin pituudeltaan :) Latasin Raamattu-sovelluksen, josta voi opetella ulkoa esim. bussimatkalla tai kun on luppoaikaa.
Oletteko lukeneet Raamatun kokonaan? Mitä käännöstä käytätte? Käytättekö myös kommentaariraamattuja? Entä seuraatteko jotain lukusuunnitelmaa? Ääniraamattua?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsellaan enemmän maalin kuivumista vuonna 2020. Hyödyllisempää kuin ap:n harrastus.

Vierailija
2/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minäkin lukisin, mutta tytär kääri vihkiraamattumme sivuista sätkiä ja lopulta hävis koko opus. Pitää ostaa uusi raamattu ja siihen asti lukea gideonien uutta testamenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minäkin lukisin, mutta tytär kääri vihkiraamattumme sivuista sätkiä ja lopulta hävis koko opus. Pitää ostaa uusi raamattu ja siihen asti lukea gideonien uutta testamenttia.

Netissäkin voi lukea. Tai ladata sovelluksen. Itse suosin kyllä paperiversiota.

Ap

Vierailija
4/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissäkin voi lukea. Tai ladata sovelluksen. Itse suosin kyllä paperiversiota.

Ap

Ok. Tykkään kans paperikirjoista. Oli kyllä ylläri kun itse vielä silloin poltin, löytää tuhkiksesta Jumalan sanaa. Sai tyttö vähän huutia. Enää en polta ja tytärkin oppinut hankkimaan sätkäpaperinsa jostain.

Vierailija
5/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida jaksaa, poltan sen ennemmin.

Vierailija
6/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei.

Vierailija
7/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun nostelette ketjua :)

Ap

Vierailija
8/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just revin omastani kannet irti ja siirsin turhan opuksen kierrätyspisteen riesaksi.

Vierailija
9/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun nostelette ketjua :)

Ap

Huumorialoitukset ansaitsevat nostelun.

Vierailija
10/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on Jumalan Sanaa.

Vierailija
11/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut sitä jonkun verran. VT on äärimmäistä väkivaltaa täynnä. Esim: Jumala käskee hyökkäämään johonkin kaupunkiin ja tappamaan koko sen väestön. Miehet, naiset ja lapset. Ihan kaikki. Sitten kaupunki on ryöstettävä ja annettava Jumalalle kymmenykset ryöstösaaliista. Ei mene jakeluun. Samoin siellä on kostamista, keinottelua, huijauksia, petoksia..tms.

Ei kertakaikkiaan pystynyt lukemaan sitä kirjaa. 

Vierailija
12/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa Raamattua tulee kyllä joka päivä luettua 😊

Vierailija
13/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Siksi sitä kannattaa lukea.

Vierailija
14/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat vissiin ääniä kuulevan harhaisia sepustuksia.

Vierailija
15/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kirja sitten olennaisesti muuttunut? En ymmärrä ihmisiä, jotka lukevat saman kirjan joka vuosi, oli se sitten Raamattu tai Taru Sormusten Herrasta. Eihän siinä ole enää mitää jännittävää tai yllättävää, kun tietää valmiiksi mitä seuraavaksi tapahtuu. Toki aina silloin tällöin on kiva palata tuttuun kirjaan, mutta rutiinina joka vuosi?

Vierailija
16/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Olen lukenut tänä vuonna evankeliumit jo kerran läpi. Sen lisäksi luen sieltä täältä kohtia. Yritän myös lukea muuta uskoa selittävää materiaalia. Ehkä ensi vuonna tavoitteeni voisi olla lukea koko Uusi testamentti läpi.

Vierailija
17/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kirkon, minkä lahkon, minkä käännöksen mikä versio? Näissä kun on aika isojakin eroja.

Vierailija
18/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kirja sitten olennaisesti muuttunut? En ymmärrä ihmisiä, jotka lukevat saman kirjan joka vuosi, oli se sitten Raamattu tai Taru Sormusten Herrasta. Eihän siinä ole enää mitää jännittävää tai yllättävää, kun tietää valmiiksi mitä seuraavaksi tapahtuu. Toki aina silloin tällöin on kiva palata tuttuun kirjaan, mutta rutiinina joka vuosi?

Ei ole muuttunut, mutta aina siitä saa jotain uutta irti. Onhan se aika massiivinen teos. Ja elämäntilanteet vaihtelee. Joku kohta puhuttelee enemmän kuin toinen sillä hetkellä.

Vierailija
19/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Olen lukenut tänä vuonna evankeliumit jo kerran läpi. Sen lisäksi luen sieltä täältä kohtia. Yritän myös lukea muuta uskoa selittävää materiaalia. Ehkä ensi vuonna tavoitteeni voisi olla lukea koko Uusi testamentti läpi.

Kannatan :)

Ap

Vierailija
20/100 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet mieltä niistä kohdista kun

raamatussa tyttäret makaavat sammuneen isänsä

sotapäälikön tytär polttouhrataan jumalalle

hukutetaan kaikki muut ihmiset paitsi nooa (samoin viattomat eläinparat siinä sivussa)

älä salli noitanaisen elää

nainen vaietkoon seurakunnassa

plot thikens..oottakaapa maailmanlopun kuvauksia..

joet muuttuu vereksi..aaah

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi