Mitä teen kun yksi naapuruston nainen käyttää koirapuistoa jonkin sortin lapsiparkkina ja minua ilmaisena hoitajana?
Käyn päivittäin läheisessä koirapuistossa koirani kanssa, joskus kaksikin kertaa. Useamman kerran viikossa eräs äiti tuo lapsensa 3- ja 5v "katsomaan koiria" Sitten kysyy että onko ok jos hän käy viereisessä ostoskeskuksessa asioilla ja katson sen aikaa lapsia.
Muutaman kerran suostuin tähän mikä taisi olla virhe. Nyt on alkanut tehdä niin, että jos kieltäydyn niin livahtaa salaa puiston takaportista ja jättää lapset. (kuulostaa joltain sketsihahmolta juu mutta valitettavasti on todellinen)
En voi niitä lapsia yksinkään sinne puistoon jättää ja muutaman kerran olen tämän takia myöhästynyt sovitusta jutusta. Sitten kun ks. äiti palaa, pahoittelee hirveästi ja keksii tekosyitä, että oli pakko päästä sitä tai tätä hakemaan ja olisiko sitten kiva että lapset eivät saa ruokaa kun en voi sen vertaa katsoa, tai että ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan. Tai että isommalla kun on adhd ja autismi niin ei uskalla ylittää isoa tietä kun pelkää että lapsi juoksee auton alle.
Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ja ennenkun lyttäätte minut että mitäs suostut, niin olen vasta 17v enkä tosiaan tiedä mitä kuuluisi tehdä? Luulen että hän tulee tahallaan juuri silloin kun näkee minun menevän sinne.
Kommentit (173)
Missä on koirapuiston lähellä ostoskeskus, en tiedä yhtään sellaista, minusta tarina hieman ontuu...
Meillä oli parikin naapuria, jotka työnsivät omat muksunsa heti pihalle, kun näkivät, että menin lasteni kanssa ulos. Vanhempia ei näkynyt missään ja lapset iältään 2 - 4 v. Lopetimme omalla pihalla leikkimisen ja lähdimme aina parin kilsan päässä sijaitsevaan leikkipuistoon lasten kanssa. Tuli samalla tehtyä kävelylenkki. Vitsit miten minä olikin sitten ikävä naapuri. Vaikka mitäs se naapureille kuuluu, missä me ulkoilemme. Meitä on oikeesti moneen junaan!
Vierailija kirjoitti:
AP, tiedätkö mitä kautta se äiti on saanut puhelinnumerosi selville?
En ole saanut mitään viestejä. Täällä on joku joka teeskentelee olevansa minä. Yhteystietoni annoin ainoastaan poliisille niitä pyydettäessä ja poliisin puheluun vastasin, kun kyseltiin tarkempia aikoja milloin nainen on jättänyt lapset.
T. Alkuperäinen ap
Onko tämä puisto mahdollisesti Helsingissä Vallilan siirtolapuutarhan lähellä? Sopisi hyvin kuvaukseen. On todella huolestuttavaa, että äiti jättää pienet lapset tuntemattomalle ja vielä koirapuistoon, joka ei ole mikään lastenhoitopaikka. Olisi tosi hyvä jos perhe pääsisi lastensuojelun piiriin. Se, että lapsi takertuu sinuun eikä äitiinsä on todella huolestuttavaa, asian pitäisi olla ihan toisin päin...
(jotenkin vaan tulee mieleen että äiti menee myymään itseään/ostamaan huumeita).
Älä kuitenkaan jätä lapsia yksin puistoon vaikka eivät olekaan virallisesti sinun huolesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka kirjoitti muka AP:na että on saanut tekstarin, ei ollut oikea AP. En ole saanut mitään viestejä. Poliisi kyllä soitti ja kyseli mm. tarkempia ajankohtia milloin nainen oli tehnyt näitä katoamisteissujaan. T. Oikea ap
Tämä ei ole oikea AP :D Oikea AP olen minä joka kertoi tekstarista.
Arvaa, kumman tarina on uskottavampi.
Pienten lasten jättäminen yksin on heitteillejättö, joten älä koskaan jätä lapsia yksin vaan soita apua kuten täällä on neuvottu.
Se äiti syyllistyy heitteillejättöön, ei tyttö syyllisty mihinkään, kun on kerran sanonut, ettei niitä kersoja hoida. Mikäli äiti jättää lapset, ei tytön tarvitse myöhästyä omista menoistaan sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Missä on koirapuiston lähellä ostoskeskus, en tiedä yhtään sellaista, minusta tarina hieman ontuu...
Ratinassa, Hakametsässä nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ainakin jättänyt ne lapset sinne puistoon yksinään.
Hakametsän koirapuisto?
Nauhoit keskustelu kun sanot ettet hoida. Sulla on muuta menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan ei vaan ole mäkiä niin, että olisi hankalaa rattaiden kanssa kulkea. Itse asiassa, kummassakin paikassa maasto on tasaista. Ap:han kirjoittaa aloituksessa, että: ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan ei vaan ole mäkiä niin, että olisi hankalaa rattaiden kanssa kulkea. Itse asiassa, kummassakin paikassa maasto on tasaista. Ap:han kirjoittaa aloituksessa, että: ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan.
Hervanta, Ahvenisjärven koirapuisto? Siellä on ainakin jonkinlaista mäkeä ja Duo lähistöllä.
Kun nää jotkut lehmät ei osaa vaan valita kunnon miehiä joista olisi isäksi. Jotkut eivät ole edes halunneet päätyä isäksi. Mutta ei, ko kerran vaan pitää ajatella alapäällään eikä yläpäällään.