Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun yksi naapuruston nainen käyttää koirapuistoa jonkin sortin lapsiparkkina ja minua ilmaisena hoitajana?

Vierailija
31.12.2019 |

Käyn päivittäin läheisessä koirapuistossa koirani kanssa, joskus kaksikin kertaa. Useamman kerran viikossa eräs äiti tuo lapsensa 3- ja 5v "katsomaan koiria" Sitten kysyy että onko ok jos hän käy viereisessä ostoskeskuksessa asioilla ja katson sen aikaa lapsia.

Muutaman kerran suostuin tähän mikä taisi olla virhe. Nyt on alkanut tehdä niin, että jos kieltäydyn niin livahtaa salaa puiston takaportista ja jättää lapset. (kuulostaa joltain sketsihahmolta juu mutta valitettavasti on todellinen)

En voi niitä lapsia yksinkään sinne puistoon jättää ja muutaman kerran olen tämän takia myöhästynyt sovitusta jutusta. Sitten kun ks. äiti palaa, pahoittelee hirveästi ja keksii tekosyitä, että oli pakko päästä sitä tai tätä hakemaan ja olisiko sitten kiva että lapset eivät saa ruokaa kun en voi sen vertaa katsoa, tai että ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan. Tai että isommalla kun on adhd ja autismi niin ei uskalla ylittää isoa tietä kun pelkää että lapsi juoksee auton alle.

Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ja ennenkun lyttäätte minut että mitäs suostut, niin olen vasta 17v enkä tosiaan tiedä mitä kuuluisi tehdä? Luulen että hän tulee tahallaan juuri silloin kun näkee minun menevän sinne.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa, että tämä äityli itkee jossain facen kaupunginosaryhmässä sitä, kuinka hänet on nyt huonoksi äidiksi leimattu ja kuinka koirapuiston ilkeät p i s s ikset ovat ottaneet hänet silmätikukseen? Loppuun vielä tähdillä ja sydämillä kuorrutettu julistus, kuinka "ÄITI ajattelee AINA lastensa parasta, ÄIDIN vastuu ei pääty silloinkaan kun lapset kasvaa aikuisiksi!!! TYKKÄÄ ja JAA jos sinäkin olet tällainen TIIKERIÄITI!!!"

Vierailija
102/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä asennettanne, että ÄIDIN PITÄISI KAIKKI HOITAA. Entäs se siittäjä, onko teillä kaikilla apinat miehinä kun ei mieleen juolahda ISÄN VASTUU?

Totta kai isälläkin on vastuunsa mutta se nyt sattuu tässä keississä olemaan äiti, joka on perseillyt ja pahasti onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä asennettanne, että ÄIDIN PITÄISI KAIKKI HOITAA. Entäs se siittäjä, onko teillä kaikilla apinat miehinä kun ei mieleen juolahda ISÄN VASTUU?

ÄITI dumppasi lapsensa vieraille ihmisille. Jos isä olisi tehnyt saman, isä olisi luonnollisesti syyllinen.

Vierailija
104/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv... Mulle teki aikanaan tiukkaa jättää lapsi vieraan hoitoon silloin kun se täytti kolme, ja silloin se aloitti päiväkodissa!

Kuinka pahasti viiraa päänupissa ihmisellä joka lykkää erityislapsensa koirapuistossa hengaavalle randomille teinille? Vai onko tässä avainsana juuri tuo erityislapsi? Somessa paistatellaan kuinka se oma kullanmuru on lahja, ja kuinka sen kanssa kasvaa ihmisenä, mutta todellisuudessa noilla lyhyillä karkureissuilla kerätään rohkeutta siihen, että joku päivä ei tullakaan hakemaan sitä rasittavaa riesaa ollenkaan kotiin?

Vierailija
105/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa jättäisi edes koiraani yksin koirapuistoon tuntemattoman vastuulle, saati sitten lasta. Ei ole kyllä nyt ihan kaikki kotona tuolla naisella. Toivottavasti saavat perheenä tarvitsemansa avun. Kyllä tuo asia on sossulle edennyt nyt kun poliisi on hälytetty paikalle. 

Koirapuistoissa ei lasten pitäisi olla kuin korkeintaan vanhemman välittömässä läheisyydessä ja valvonnassa, ja mieluiten ei ollenkaan. Ei ole lasten paikka. Koirat kun innostuvat vapaana temmeltämään, siinä jää helposti pienet jalkoihin vaikka ihan kilteistä koirista olisikin kyse, ne kun ei osaa sillä tavalla pieniä varoa ja leikit yltyy joskus rajuiksikin vapaana revitellessä. Puhumattakaan siitä että lisäksi on aina niitä urpoja jotka tuovat aggressiivisia ja vihaisia koiriaan koirapuistoihin, vaikka ei tietysti saisikaan. 

Hatunnosto ap:lle, jolla teininä oli enemmän vastuuntuntoa ja lähimmäisestä välittämistä kuin muutamalla tänne kommentoineella (aikuisella?) ihmisellä. Nämä ovat varmaan niitä samoja ihmisiä jotka kulkevat nokka pystyssä loukkaantuneen ohi kun "eihän minun tarvi ketään auttaa". Missään nimessä pikkulapsia ei saa jättää tuollaiseen tilanteeseen yksin, ei se heidän vikansa ole että heillä on k*sipää vanhempana, eivätkä ansaitse joutua vaaraan ja heitteille. Hienoa että suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin vielä jonkinlainen käsitys siitä mikä on oikein. <3

Vierailija
106/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt luulis olevan montaa koirapuistoa Tampereella! LAittkaa kaupungin Puskaradioon viestiä vastuuttomasta äidistä ja mahdollisesta lastensuojeluilmoituksesta niin kai se nyt älyää olla jättämättä lapsiaan sinne! Pian ne ovat ilman valvontaa siellä puistossa ja entäs sitten!

Vierailija
107/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2h koirapuistossa pienten lasten ja koiran kanssa?? Mä ottaisin lapset mukaan kotiin ja soittaisin poliisille, että hakisivat talteen, kun äiti jättänyt keskenään puistoon ja lähtenyt jonnekin. Etenkin, jos itsellä vielä joku tärkeä meno, niin varmana en jäis odottelemaan koska äiti tulee takasin. Noin pieniä ei uskalla yksinkään jättää ettei mitään satu.

Vastuuton neuvo. Noin toimimalla päätyy itse kuseen lasten kaappauksesta epäiltynä.

Miten, jos itse soittaa heti poliisille?

Vierailija
108/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen.

Kyllä tässä tapauksessa vastuu on äidin, joka jättää toistuvasti lapset heitteille ja vielä alaikäisen teinin hoidettavaksi. Jos heitteille jättäjänä olisi mies, se olisi yhtä paheksuttavaa, mutta näin ei ollut.

Onneksi ap. sattui olemaan vastuullinen nuori ja ymmärsi asian vakavuuden ja pyysi apua aikuisilta. Nyt kun asia on viranomaisten tiedossa, niin äiti kuin lapset saavat apua lastensuojelussa ja viranomaisilta. Poliisit jo virkansa puolesta antavat asian lastensuojelun hoidettavaksi.

Vierailija
109/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin poliisille sanoen, että lasten äiti lähti jonnekin ja jätti lapset koirapuistoon. Minulla ei ole aikaa odotella täällä, olen lähdössä pois. Mitäs tehdään, ei kai lapset voi jäädä tänne yksin vai voivatko?

Näin on poliisin asia päättää, miten toimitaan, eikä vastuuta voi lykätä sinulle. Eikä poliisi voi sanoa mitään "odottele vielä tunti" -juttua, koska sinulla ei ole mitään velvollisuutta moiseen. Sano, että sinun on nyt lähdettävä ja halusit vain ilmoittaa, että täällä on pikkulapset nyt keskenään.

Vierailija
110/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2h koirapuistossa pienten lasten ja koiran kanssa?? Mä ottaisin lapset mukaan kotiin ja soittaisin poliisille, että hakisivat talteen, kun äiti jättänyt keskenään puistoon ja lähtenyt jonnekin. Etenkin, jos itsellä vielä joku tärkeä meno, niin varmana en jäis odottelemaan koska äiti tulee takasin. Noin pieniä ei uskalla yksinkään jättää ettei mitään satu.

Vastuuton neuvo. Noin toimimalla päätyy itse kuseen lasten kaappauksesta epäiltynä.

Alapeukkuja näköjään tuli, mutta voisiko joku selittää, miksi minua syytettäisiin lapsikaappauksesta, jos puistosta otan lapset kotiini ja soitan heti poliisille? Ihan yhtä laillahan minua voitaisiin puistossakin syyttää lapsikaappauksesta. Mistäs ne poliisit tietäisivät, mistä minä olen lapset saanut. 

Vierailija
111/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja näköjään tuli, mutta voisiko joku selittää, miksi minua syytettäisiin lapsikaappauksesta, jos puistosta otan lapset kotiini ja soitan heti poliisille? Ihan yhtä laillahan minua voitaisiin puistossakin syyttää lapsikaappauksesta. Mistäs ne poliisit tietäisivät, mistä minä olen lapset saanut. 

Ei poliisin tarvitsekaan tietää yksityiskohtia, eikä todistaa mitään, he ovat viranomaisia, jotka selvittävät tapahtumien kulkua. Se, että sinulla on vieraat lapset kodissasi on edellyttänyt sinulta aktiivista toimintaa ja sinua kuulustellaan ja katsotaan, onko selostuksesi tapahtumien kulusta uskottava vai ei.

Vierailija
112/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan Porvoossa tapahtunut keissi, mutta on IRL kenellekään tapahtumat vastaavaa?

Meillä asui edellisessä taloyhtiössä naapurissa yksi yh, joka mankui naapureita "katsomaan lapsia vähäksi aikaa, kun menee asioille", ja sitten se muija meni aina kapakkaan. Jonkun kerran onnistui, sitten naapuri soitti poliisit ja lapset otettiin huostaan

Vierailija
113/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisin tarvitsekaan tietää yksityiskohtia, eikä todistaa mitään, he ovat viranomaisia, jotka selvittävät tapahtumien kulkua. Se, että sinulla on vieraat lapset kodissasi on edellyttänyt sinulta aktiivista toimintaa ja sinua kuulustellaan ja katsotaan, onko selostuksesi tapahtumien kulusta uskottava vai ei.

Ja miksi se ei siis olisi uskottava? Miksi ihmeessä poliisi epäilisi minun kaapanneen lapset, jos ihan itse soitan poliisille? Selvittäkööt vain tapahtumien kulkua, mutta mitä siinä tapahtumien kulussa olisi sellaista, minkä johdosta minua epäiltäisiin kaappaajaksi? 

Vierailija
114/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan Porvoossa tapahtunut keissi, mutta on IRL kenellekään tapahtumat vastaavaa?

Meillä asui edellisessä taloyhtiössä naapurissa yksi yh, joka mankui naapureita "katsomaan lapsia vähäksi aikaa, kun menee asioille", ja sitten se muija meni aina kapakkaan. Jonkun kerran onnistui, sitten naapuri soitti poliisit ja lapset otettiin huostaan

Sinäkin tiedät näitä tapauksia, mutta silti päätit, että juuri tämä kertomus on porvoosta? 

Vierailija
115/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta koska sinulle ei ole sattunut juuri vastaavaa? Ihan yhtä hyvin minä voin väittää että tuo sinun juttusi on Porvoosta. Älkää jaksako pilata joka keskustelua tuolla porvoon huutamisella.

Vierailija
116/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta koska sinulle ei ole sattunut juuri vastaavaa? Ihan yhtä hyvin minä voin väittää että tuo sinun juttusi on Porvoosta. Älkää jaksako pilata joka keskustelua tuolla porvoon huutamisella.

No niinpä. Ainoat tämän ketjun porvoolaisilta vaikuttavat ovat noita "no daa, mikset voisi ottaa lapsia mukaasi ja lähteä pois." Toivon ainakin, ettei kukaan ole ehdottanut vakavissaan tuota.

Vierailija
117/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu ettet ole aiheuttanut lapsille lisää traumaa poislähtemällä. Tosiaan siitä voi tulla itselle hankaluuksia, heitteillejättö. Ota videota millon lapset tulee, ja kauanko äiti on poissa, on sitten jotain näyttöä.

Samaa mieltä kuin muut ettei tuo saa jatkua.

Vierailija
118/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että poliisit soitettiin. Tuossa tilanteessa ei ole lapsen kannalta mukavaa vaihtoehtoa valitettavasti. On niin räikeä tapaus jo, että lasten hyvinvointia laiminlyödään varmasti myös kotonakin. Jonkun siihen on puututtava 1,5h-2h on todella pitkä aika vieraiden erityislasten kanssa koirapuistossa. Kukaan ei pysty takaamaan, ettei mitään satu. Koirapuisto ei ole myöskään yhdenkään vastuuntuntoisen vanhemman ykkösvaihtoehto lasten leikkipaikaksi.

Vierailija
119/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä. Moi. Nainen oli jostain kaivanut ilmeisesti puhelinnumeroni kun minulle tuli tekstari, jossa uhkasi viedä toimintani eteenpäin (en tajua mitä väärää olen edes tehnyt) AP

Vierailija
120/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi se ei siis olisi uskottava? Miksi ihmeessä poliisi epäilisi minun kaapanneen lapset, jos ihan itse soitan poliisille? Selvittäkööt vain tapahtumien kulkua, mutta mitä siinä tapahtumien kulussa olisi sellaista, minkä johdosta minua epäiltäisiin kaappaajaksi? 

Olet voinut tulla katumapäälle. Kotisi tutussa ympäristössä tajusit tekosi laajuuden. Olet impulsiivinen, etkä nyt enää jaksakaan tätä juttua. Lasten isä on ihastuksesi, ja kun mies torjui sinut, halusit jollain tavalla kostaa. Sinulla ei ole lapsia ja kärsit siitä. Halusit edes hetken kokeilla, mitä olisi olla äiti. Halusit kokeilla, miten kaappaaminen onnistuisi, koska suunnittelet tekeväsi sellaisen myöhemmin. Olet psykoosissa....

Niin, huomaat, mahdollisuuksia riittää ja että asiat eivät aina ole niin kuin päällisin puolin näyttää. Poliisi on nähnyt kaikenlaista laidasta laitaan ja poliisin tehtävä on selvittää, miten tämä juttu todellisuudessa on tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi