Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun yksi naapuruston nainen käyttää koirapuistoa jonkin sortin lapsiparkkina ja minua ilmaisena hoitajana?

Vierailija
31.12.2019 |

Käyn päivittäin läheisessä koirapuistossa koirani kanssa, joskus kaksikin kertaa. Useamman kerran viikossa eräs äiti tuo lapsensa 3- ja 5v "katsomaan koiria" Sitten kysyy että onko ok jos hän käy viereisessä ostoskeskuksessa asioilla ja katson sen aikaa lapsia.

Muutaman kerran suostuin tähän mikä taisi olla virhe. Nyt on alkanut tehdä niin, että jos kieltäydyn niin livahtaa salaa puiston takaportista ja jättää lapset. (kuulostaa joltain sketsihahmolta juu mutta valitettavasti on todellinen)

En voi niitä lapsia yksinkään sinne puistoon jättää ja muutaman kerran olen tämän takia myöhästynyt sovitusta jutusta. Sitten kun ks. äiti palaa, pahoittelee hirveästi ja keksii tekosyitä, että oli pakko päästä sitä tai tätä hakemaan ja olisiko sitten kiva että lapset eivät saa ruokaa kun en voi sen vertaa katsoa, tai että ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan. Tai että isommalla kun on adhd ja autismi niin ei uskalla ylittää isoa tietä kun pelkää että lapsi juoksee auton alle.

Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ja ennenkun lyttäätte minut että mitäs suostut, niin olen vasta 17v enkä tosiaan tiedä mitä kuuluisi tehdä? Luulen että hän tulee tahallaan juuri silloin kun näkee minun menevän sinne.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan oudolta, jopa niin oudolta, että en ihan edes usko koko aloitusta.

Mutta jos nyt tosiaan näin on oikeasti, niin outoa on myös se, ettei ap ole keksinyt mitään keinoa, millä välttää tuo hyväksikäyttö ja tilanne yleensä.

Minä menisin koirani kanssa sellaiseen aikaan, että ei tuo äiskä lapsineen siellä varmasti silloin ole.  Tähän nyt tietysti tulee seli-seli-selitys, kuinka on pakko käydä juuri siihen aikaan tai niihin aikoihin, ei ole pienintäkään mahdollisuutta mennä johonkin muuhun aikaan, ei tietenkään.  

No sitten en edes menisi sinne koirapuistoon. Lenkittäisin koiraani muuten, niin kuin monet ihmiset tekee, minäkin mm., koska ei mitään koirapuistoja täällä edes ole.  Jos äiti jättää lapsensa tunniksi, ja ap:n on siis oltava siellä sen tunnin verran, niin kyllä se tunnin lenkkikin sitten koiran kanssa onnistuu.

Elämänhallintaan kuuluu se, että osaa pitää puoliaan ja järjestää asioitaan.  Minua ei olisi ikimaailmassa saatu mukaan tuollaiseen vedätykseen.

Ja miten se muuten on, onko koirapuisto joku lasten leikityspaikka?  Siellähän on koirien kakkojakin pitkin poikin, ei ne kaikki koiranomistajat niitä pois keräile, vaikka niin pitäisikin tehdä. Eikä aina omistaja edes näe, että tekikö se moppe kakkakääryleen ja minne.  Koirapuistohan on koirien ulkoiluttamista varten ja koirat juoksee siellä vapaina.  Pienet lapset tuntemattomien koirien keskellä on minusta arveluttava juttu.  Ainakaan ei voi kukaan vanhempi vaatia korvauksia, jos koira hyppiessään tahrii lasten vaatteita tai säikähdyttää lapsen tai lapsi möyrii koirankakassa.  

Näin kolmen teinitytön äitinä minusta tuossa ei ole mitään outoa, sillä 14-17v tytöt ovat vapaata riistaa monelle pienten lasten vanhemmille ja pitävät heitä lastensa ilmaisena hoitoautomaatteina, oli kysymys sitten perhejuhlista, tapahtumista, uimarannasta, kylpylästä, uimahallista jne. miksei sitten koirapuistosta. Ja vanhemmat pyytävät vain hetken katsomaan lastensa perään, joka tarkoittaa kuitenkin 1-2h.

Ja suoraan olen sanonut, ettei meidän tytöt ole hoitoautomaatteja, vaan jokainen hankkikoon lastenhoitajansa itse.

Ja Tampereella on erilaisia koirapuistoja, myös sellaisia, missä on muuta toimintaa.

Vierailija
142/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serttilä asuu nykyään Tampereella? :D Tuollainen kuvattu käytös sopisi hyvin hänelle, mutta toivottavasti lapsensa ovat kuitenkin edelleen huostassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä. Moi. Nainen oli jostain kaivanut ilmeisesti puhelinnumeroni kun minulle tuli tekstari, jossa uhkasi viedä toimintani eteenpäin (en tajua mitä väärää olen edes tehnyt) AP

Hullu psykopaatti Ämmä. Pysy erossa. Älä ole missään tekemisissä.

Vierailija
144/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serttilä asuu nykyään Tampereella? :D Tuollainen kuvattu käytös sopisi hyvin hänelle, mutta toivottavasti lapsensa ovat kuitenkin edelleen huostassa.

Eikös hänellä ole vankilakakku meneillään. Vai onko päässyt vapauteen. Lasten ikä kyllä täsmäisi.

Vierailija
145/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy ap poissa ieltä koirspuistosta ja siitä naisesta. Älä sano mitään, tee mitään. Lähde pois, jos tulee sinun luokse.

Vierailija
146/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini-ikäinen ja sisarukseni vielä pieniä, meillä alkoi käydä naapurin lapset leikkimässä.  Ensin se oli ihan normaalia, mutta sitten huomattiin, että nehän tuli joka päivä.  Ja sitten huomattiin, että kun ne lapset tuli meille, niin niitten äiti lähti johonkin asioilleen tai kauppaan tai mihin lie.  Lapsetkin sanoi, että ei meillä ole ketään kotona, kun kehotettiin heitä lähtemään jo välillä omaan kotiinsa.  

Asia oli vielä niin, että äidille tuli muutenkin hoitoon joka päivä yksi lapsi, se oli aikaa ennen päiväkoteja ja perhepäivähoitajia.  Mutta tämä lapsi oli tuttavien ja oli sovittu, että on meillä hoidossa vanhempien työpäivän ajan ja he maksoi siitä korvauksen.   eli aika vilskettä oli sitten, kun ne naapurin lapsetkin siinä aina heilui.  

Asuttiin omakotitalossa, jossa oli kyllä tilaa leikkiä ulkona varsinkin kesäaikaan, mutta kyllä muulloinkin.  eihän tavallaan ole väärin, että lapset leikkivät keskenään, kun asutaan naapureina.  Mutta näille naapurin lapsille piti sitten samalla tavalla tarjota syötävää ja juotavaa niin kuin muillekin.

Tätä ei oikein saatu katkeamaan, vain aika sitten teki tehtävänsä.  Mutta muutaman vuoden ajan se oli sellaista, että meillä oli sekä omia että vieraita lapsia aika liuta, ja kyllähän se äidin tehtävä oli huolehtia näistä naapurin lapsistakin yhtä lailla, kun ne siinä silmän alla olivat nekin.   Kerran oli niin, että äiti lähti kaikkien lasten kanssa johonkin kylään päiväksi, niin ne naapurin lapset hortoili meidän pihassa ja kävi vähän väliä minulta kysymässä sisältä,  että koska ne tulee takaisin.  Eikä ne vaan menneet kotiinsa vaan telmivät siinä meidän pihassa sitten keskenään.  Minä olin yksin kotona ja ajattelin että olkoot. 

Vierailija
147/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutat 50/kerta.

Vierailija
148/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan aikaa sitten skeittiparkissa olin ottamassa kuvia korjauksia varten,tuli joku äiti lapsineen ja ilmoitti vaan että katso näitten perään hetki,  sanoin että en katso.

matkalla pois ehkä 10 min myöhemmin menin sitte ton naisen ohitte ja vilkutin, lähti kuulkaa hieman lujaa se nainen takas  kohti skedeparkkia.

kaippa ne sen lapset hengissä selvis kuitenkin,entiedä,mutta ei myöskään kiinnosta,eikä kolkuttais omaatuntoa vaikka jotain oiskin sattunut.

Mitä spedejä ne nämä tämmöiset vanhemmat on? Mitä siellä aivoissa tapahtuu?

Vierailija
149/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen äityli. Jos joku näistä kakaroista menisi häiritsemään koiria ja joku koira puraisi, kaataisi tai muuten satuttaisi näitä pentuja, voitte varmaan kuvitella minkä ulinan tämä äityli laittaisi pystyyn.

Moni on jo sanonut, sanonpa sitten minäkin; soitto poliisille, ne hoitavat asian eteenpäin eikä tarvitse itse tehtailla lasua tms. yhteydenottoa. Jos haluaa hoitaa suoremmin, voi ilmoittaa äidille että lastenkaitseminen maksaa 80 euroa tunnilta ja jos ei miellytä, niin viekööt muualle. 

Vierailija
150/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP täällä. Moi. Nainen oli jostain kaivanut ilmeisesti puhelinnumeroni kun minulle tuli tekstari, jossa uhkasi viedä toimintani eteenpäin (en tajua mitä väärää olen edes tehnyt) AP

Hullu psykopaatti Ämmä. Pysy erossa. Älä ole missään tekemisissä.

Viestitä takaisin että menee mielenterveysongelmiana korjailemaan tai on kohta itse vankilassa, koska vainoaminen on Suomessa rikos ja lapset päätyy huostaan. Mitähän se nainen käy siellä yksin tekemässä? Etsii huumeidenvälittäjiä? Mikään muu ei selitä noin sairasta käytöstä.

Vierailija
151/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumausaineriippuvainen, joka ei voi lastensa silmien edessä tehdä "ostoksiaan". 100%

Vierailija
152/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut huostaanotettiin 15-vuotiaana, koska äitini ei ollut viikonloppuna kotona, vaan miesystävänsä luona ja minua vähän ahdisti. Kärsin silloin jo keskivaikeasta masennuksesta, josta ahdistus johtui. Olen aika pienestä pitäen ollut jo itsekseni kotona, koska äitini oli köyhä yksinhuoltaja, jonka takia tuollainen parin yön yksinolo ei tunnu missään. Varsinkaan 15-vuotiaana!

Olin ollut kuraattorin luona, joka veti herneet nokkaansa, suurenteli asioita eikä kuunnellut minua yhtään. Tuloksena oli sitten säälittävä viikonlopun aikainen sijoitus, minä aivan hädissäni, koska äitini oli vihainen, kun ei itsekään ymmärtänyt mitä tapahtuu.

Eli kyllä ne taitaa aika pikaisesti toimia. Tästä siis vain muutama vuosi.

Vierailija
153/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hänellä ole vankilakakku meneillään. Vai onko päässyt vapauteen. Lasten ikä kyllä täsmäisi.

Kannattais googlata toi serttilä.

Täys pimiö.

Myöskin eläinrääkkäyksestä tuomittu.

Kuis monta kersaa se on porsinu nyt 10 vuoden aikana?

Saisivat ottaa siltä kohdun pois. Loppuis se rääkättävien teko.

Vierailija
154/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopsu kirjoitti:

Minut huostaanotettiin 15-vuotiaana, koska äitini ei ollut viikonloppuna kotona, vaan miesystävänsä luona ja minua vähän ahdisti. Kärsin silloin jo keskivaikeasta masennuksesta, josta ahdistus johtui. Olen aika pienestä pitäen ollut jo itsekseni kotona, koska äitini oli köyhä yksinhuoltaja, jonka takia tuollainen parin yön yksinolo ei tunnu missään. Varsinkaan 15-vuotiaana!

Olin ollut kuraattorin luona, joka veti herneet nokkaansa, suurenteli asioita eikä kuunnellut minua yhtään. Tuloksena oli sitten säälittävä viikonlopun aikainen sijoitus, minä aivan hädissäni, koska äitini oli vihainen, kun ei itsekään ymmärtänyt mitä tapahtuu.

Eli kyllä ne taitaa aika pikaisesti toimia. Tästä siis vain muutama vuosi.

Kuraattori ajatteli vain sinun parastasi. Kunhan kasvat aikuiseksi niin tajuat.

Vierailija
155/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais googlata toi serttilä.

Täys pimiö.

Myöskin eläinrääkkäyksestä tuomittu.

Kuis monta kersaa se on porsinu nyt 10 vuoden aikana?

Saisivat ottaa siltä kohdun pois. Loppuis se rääkättävien teko.

7 muksua.

On monella profiililla facessa

Vierailija
156/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuletko päivittämään tilanteen pian miten kävi?

Terkuin, utelias mamma

Vierailija
157/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan et hoida lapsia! Ajattelepas, jos jotain sattuu ja tämä äiti vierittää vastuun sinulle? Seuraavan kerran sanot selvästi, että et huolehdi kenenkään lapsista ja nauhoitat puhelimella myös keskustelun. 

Vierailija
158/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuletko päivittämään tilanteen pian miten kävi?

Terkuin, utelias mamma

Tämä mamma oli lykännyt lapsensa jonkun toisen nuoren hoidettavaksi, ap tuli koirapuistoon ja kertoi tilanteen jollekin aikuiselle naiselle joka soitti poliisit. Poliisit tulivat vähän ennen mamman saapumista. Oli taas valehdellut että oli etsinyt lapsen hanskaa vaikka oli ollut yli tunnin poissa. Nyt paikalla vaan oli useampi todistaja joten varmasti juttu selvitettiin/selvitetään virkavallan kautta. 

Vierailija
159/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tiedätkö mitä kautta se äiti on saanut puhelinnumerosi selville?

Vierailija
160/173 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän näitä, jotka sanoo ratkaisuksi, että älä mene enää koirapuistoon. Ei sillä äidillä ole mitään oikeutta vaatia koiranulkoiluttajia lapsia vahtimaan, joten ei tarvitse elämäänsä rajoittaa sen vuoksi. Täällä palstalla aina huudetaan lasua joka asiasta, mutta tässä tapauksessa on ihan tarpeen, että viranomaiset selvittävät perheen tilannetta. Lasten turvallisuuden takia. Muuten äiti etsii aina uuden koiranulkoiluttajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä