Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut turvonneet keski-ikäiset löytävät helposti seuraa (ja toiset ei)

Vierailija
31.12.2019 |

Onko nuorena hyvännäköinen mies tai nainen vieläkin suosittu, vaikka olisi vähän lihonut ja rupsahtanut? Minun on vaikea hahmottaa, mikä tekee vanhemmasta miehestä tai naisesta muille ulkoisesti viehättävän, jos ikä näkyy. Kauneusstandardien mukaisia ei enää olla mutta joillain sitä seuraa riittää siitä huolimatta, toisilla ei.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea harha, että minkään ikäisenä pitäisi olla hyvännäköinen saadakseen seuraa tai varsinkaan saadakseen hyvän parisuhteen.

Katsokaa sukulaisianne ja perhetuttujanne ja pariskuntia vaikka prismassa. No onko ne kaikki kauniita, ei ole. Onko hyvönnäköisellä miehellä aina kaunis vaimo, no ei ole. Onko kauniilla naisella aina hyvännäköinen mies, no ei ole, ei. Oikean elämän onnelliset pariskunnat ovat ihan kaikennäköisiä. Osa kauniita ja osa jopa rumia. Eikä se haittaa ketään.

Ja jos unohtaa ulkonäölliset seikat niin ei sitä tarvitse olla mitenkään täydellinen sisäisestikään vaan melkoisen epätäydellisetkin on löytäneet itselleen kumppanin ja molemminpuolisesti elävät ilmeisen onnellisina yhdessä.

Pitää vain onnistua kohtaamaan sopivanlainen ihminen. Tai no, vain ja vain koska tuossa pitää osua aika monen asian just sopivan kohdilleen. Se ei paljon lohduta että tapaa sopivanlaisen täysin vääränlaisessa tilanteessa. Tai että tilannekin on sopivanlainen, mutta ajoitus on täysin väärä. 

Vierailija
42/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on olleet nuorena suosittuja ovat sitä läpi elämänsä, sen olen todistanut omassa elämässäni. Valitettavasti se menee myös usein päinvastoin, että jos olet ollut nuorena epäsuosittu, sekin jatkuu läpi elämän, eli siitä tulee sellainen itseään ruokkiva ilmiö. 

Nämä asiat ei liity varsinaisesti ulkonäköön, paitsi tietysti ihan ääritapauksissa. Mitään sukupuolittunutta eroa en myöskään tässä asiassa ole havainnut. Kokeneilla on aina enemmän kysyntää kuin kokemattomilla. Onhan se toki epäreilua, mutta niinhän se toimii kaikessa muussakin. Älä jättäydy sivuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut nuorena nätti enkä näin keski-ikäisenä sitäkään vähää. Jotenkin vain vientiä on ollut 25 ikävuoden jälkeen. Olen ylipainoinen, ruma ja ujo, mutta yleensä hyväntuulinen.

Sama juttu sillä erotuksella että näin keski-iässä ei sitä vientiä ole sitäkään vähää mitä nuorena ja sitä ei silloinkaan ollut mitenkään haitaksi asti.

Vierailija
44/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut nuorena nätti enkä näin keski-ikäisenä sitäkään vähää. Jotenkin vain vientiä on ollut 25 ikävuoden jälkeen. Olen ylipainoinen, ruma ja ujo, mutta yleensä hyväntuulinen.

Sama juttu sillä erotuksella että näin keski-iässä ei sitä vientiä ole sitäkään vähää mitä nuorena ja sitä ei silloinkaan ollut mitenkään haitaksi asti.

Lisään vielä, että "vientiä" on siinä mielessä väärä sana että täysin oman aloitteellisuuden ja aktiivisuuden ansiota ne vähäisetkin suhdeviritelmät oli ei silloinkaan kukaan tullut treffeille pyytämään tai muutenkaan tekemään tikusta asiaa.

Vierailija
45/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aika paljon olla kiinni siitä missä kohtaa se turvonneisuus on. Jos on sopivan tasaisesti pyöristynyt niin se ei hidasta flaksia samalla tapaa kuin se, että kropaltaan on kuin s. hedberg eli on mahaa, leukaa ja kaulaa.

Etenkin kun on nainen.

Vierailija
46/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että epäsuositut ihmiset usein ovat muita kohtaan todella kriittisiä eivätkä hahmota mitkä asiat muiden ulkonäössä ja olemuksessa viehättävät useimpia, vaan luulevat, että heidän oma makunsa on ikään kuin ainoa oikea. Siksi myös heidän käsityksensä siitä mitä pitäisi itsessä kohentaa parantaakseen omia tsäänssejään menee aivan pieleen. Heillä on siis epärealistinen käsitys sekä itsestään että muista. 

Palstalla se näkyy vastakkaisen sukupuolen haukkumisena ja kuvitelmana, että jokin tietty yksi asia olisi syy epäsuosioon. Todennäköisin syy epäsuosioon on aina se, että sosiaaliset taidot ovat heikot ja käsitys itsestä epärealistinen. Se vaikuttaa nimittäin ulkonäköönkin. 

Tuo voi olla täysin viatontakin eli kuvitellaan esimerkiksi, että laihduttamalla päästäisiin suosituksi. Ihan sydäntä särkee, kun tuollaisen toteuttamiseen nähdään iso vaiva eikä se sitten auta yhtään, koska todellinen syy on muualla. 

Ikävä kyllä se suurin tekijä on itsevarmuus. Ulkonäön, eikä edes luonteen tarvitse olla täys kymppi, kunhan on itsevarma. 

Miehillä tämä tarkoittaa lähinnä kykyä tehdä aloitteita ja naisella pitää olla sen verran itsevarmuutta, että uskaltaa edes näyttää vihreää valoa, eli flirttailla. 

Tähän se monella kaatuu, vaikka ulkonäkö olisikin kunnossa.

Miten voi itsekseen näyttää vihreää valoa ja flirttailla? Jos yksikään mies ei osoita minkäänlaista kiinnostusta. Pitäisikö istua jossain kahvilassa pyörittelemässä hiuksia ja lipomassa huulia miehiä tuijottaen? 

Tämähän se. Olen ollut näkymätön miehille koko ikäni, paitsi silloin kun on haluttu kiusata tai purkaa oma paha olo jonkun niskaan. Ei enää keski-ikäisenä viitsi yrittää, kun ei siitä mitään kuitenkaan tule. Paitsi pahaa oloa.

Vierailija
47/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää tää että miehet haluaa hymyilevän ja puheliaan naisen. Tiedän jatkossakin olla hiljaa ja pitää naamani peruslukemilla.

Pysyvät kaukana. En ainakaan halua hymyilevää ja puheliasta miestä. Sellainen lähinnä ärsyttäisi. 

Tuskinpa on yhdenlaista makua.

Monesti etenkin hieman vanhemmissa elokuvissa se tyttö josta kiinnostutaan on salaperäinen, hiljainen, hymytön jopa tylyhkö.

Toiset miehet oikein syttyvät tämmöisestä. No, myönnetään että naisen täytyy olla jotenkin ulkonäöllisesti kiinnostava, ehkä jollain muullakin tavalla.

Tuo on kuitenkin vain osa suominaisista nuo iloiset puheliaat. Suurin osa heistä löytää kyllä kumppanin, tottakai heidän täytyy jotenkin ilmaista että ovat kiinnostuneita toisesta. Miehistä löytyy ihan samanlainen kirjo, kaikki eivät rakasta esilläoloa ja mitä sitten. Parasta että jokainen on semmoinen kuin on eikä väkisin ala esittää jotakin.

Vierailija
48/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä seuraa olisi, vaikka olen varattu ja nainen +50. 

Vierailija
49/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on, sillä jos nuorempana oli menekkiä, tarkoittaa se että on saanut kokemusta, itsevarmuutta ja todennäköisesti osaa muutenkin lukea signaaleja, ihmisiä yleisesti paremmin, kuin joku, joka on jäänyt vähälle. 

Vierailija
50/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisissa on vaan sitä jotain. Vaikka kroppa ei olisi enää tikissä, kasvot saattaa olla silti kauniit ja luonne iloinen.

Niin että kaunis pitää kuitenkin olla.

No pitää tietysti jollain tavalla omaa silmää miellyttää. Harva kiinnostuu ihan rähjästä, jolla esimerkiksi hoitamattomat hampaat.

Ota huomioon, että suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan taviksia ja suurin osa seurustelee edes kerran elämässään.

Ja kokeneilla on tietysti eniten vientiä, koska heillä on itsevarmuutta ihan eri tavalla kuin kokemattomilla.

Erikoinen oletus.

Takanahan voi olla monta pettymyksentäyteistä jopa traumaattista suhdetta.

Tietyssä mielessä voi olla että nuori ikä yhdistettyn perusitsetuntoon helpottaa aktiivisempaa otetta suhdemielessä. Mitä neuroottisempi ja haavoitetumpi (ehkä jo lapsuudesta) niin sitä hankalampaa on asettua valitsemaan. Ei tuo liity suoraan edes ulkonäköön. 

Vierailija
51/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tällä on tosi kiva persoonallisuus tai sitten matalat standardit kumppanin suhteet.

Vierailija
52/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti on, sillä jos nuorempana oli menekkiä, tarkoittaa se että on saanut kokemusta, itsevarmuutta ja todennäköisesti osaa muutenkin lukea signaaleja, ihmisiä yleisesti paremmin, kuin joku, joka on jäänyt vähälle. 

Silläkin on merkitystä millaista kokemusta on saanut. Nuorena kaunis ja vientiä omannut, haluttu nainen on saanut todennäköisesti paljon positiivista ja kivaa kokemusta kun taas se vähemmän nätti ja ns paremman puutteessa vähäksi aikaa kelpuutettu nainen taasen on saanut negatiivista ja huonoa kokemusta.

Jälkimmäinen ei varsinaisesti lisää menekkiä myöhemminkään.

Vierailija
53/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen kauneus..

Vierailija
54/58 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kaunis nainenkin on voinut saada huonoa kohtelua pinnallisilta urpoilta eikä helposti löydä mitään aitoja ihmissuhteita.

Vierailija
55/58 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaa olla mukavia ihmisenä, sekä hyviä sängyssä vaikka ovat turvonneita ja vanhoja.

Vierailija
56/58 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naimisissa oleva alta viiskymppinen nainen, mutta huomaan jatkuvasti, miten helppoa olisi löytää uusi parisuhde. Monet kolmikymppiset ovat osoittaneet avointa kiinnostusta minua kohtaan. 

Skannaan ihmisistä sekunneissa, mitä he tarvitsevat ja mistä asioista pitävät. Sitten olen heille se, mitä he tarvitsevat.

Vierailija
57/58 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti lähestyttävä luonne

Vierailija
58/58 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ikään (46) mennessä en ole keksinyt tälle lopulta mitään muuta selitystä kuin isot tissit. Siis kuulostaa tosi lapselliselta, mutta näin lapsellisia tuntuvat miehet olevan. 

Olen kaikkea sitä mitä tässä ketjussa sanotaan houkuttavan miehiä, mutta olen aina ollut niille näkymätön - ne tissit kun puuttuu. Samaan aikaan lihavat, yrmeät ja ei-nätit naiset saa hätistellä miehiä kimpustaan, mutta heillä onkin ne isot rinnat. 

Ihan sama mitä teen tai missä olen, tai miten paljon itse teen jutun juurta miesten kanssa, he näkevät aina minut vain epänaisena, en ole koskaan edes kokenut seksuaalista häirintää vaikka liikun todella paljon yksin ulkomaita myöten. Toki tämä on se hyvä puoli, mutta kertoo siitä miten pienirintainen nainen ei ole nainen, vaan henkilö. 

AA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän