Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuuko kälynne/ kälyn perhe teitä koskaan kylään? Meillä ei kutsu

Vierailija
31.12.2019 |

Meillä siis ei kutsu. 😟 Lisäksi sanotaan usein: tulkaa kahville kun liikutte Espoossa viikonloppuna (mutta eivät siis tule). Eivätkä kutsu koskaan ennen joulua glögille tai kahville joulukylään, ei uutena vuotena, ei koskaan. Asuvat pääkaupunkiseudulla isossa omakotitalossa.

Me kutsutaan välillä meille. Olisi kiva saada kyläilykutsuja myös sinne päin.

Eihän tästä voi sanoa suoraan, että miksi ette koskaan kutsu kotiinne... Eivät varmaan halua juuri meitä. Onko muilla samanlaista tilannetta?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että oletkohan ap minun mieheni veljen vaimo, mutta yksi kohta tekstissä oli väärin. Olit tai et, niin omasta puolestani sanon, että inhoan kyläilyjä. En tykkää mennä kylään ja vielä vähemmän tykkään kutsua meille ketään kylään. Joudun töissä olemaan niin paljon ihmisten kanssa, että iltaisin ja viikonloppuisin en halua jutella oikeastaan muiden kuin perheeni ja ihan läheisten kanssa. En jaksa ja en halua.

Mieheni veljen perhe on ihana ja lapsemme tulevat hyvin toimeen keskenään, mutta keksin parempaa tekemistä ilman heitä oman perheeni kanssa. Me molemmat olemme mieheni kanssa introverttejä ja käly ekstrovertti, eli ei sitä vaan jaksa ylisosiaalista kälättäjää, kun ei ole pakko. On ihan sama mitä käly asiasta ajattelee, mutta näin asiat nyt ovat ja itse olemme tyytyväisiä elämäämme näin.

En myöskään halua istua viikonloppuisin sisällä niin kuin tämä perhe tykkää istua. Joskus pyysin heitä tulemaan meille talvella pulkkamäkeen, mutta se juttu oli kymmenessä minuutissa heidän puoleltaan ohi ja niin lapset kuin mammakin alkoivat vinkua kylmää ja janoa. Myöskään heidän aikataulunsa eivät osu meidän aikatauluihin koskaan, koska haluamme viikonloppuisin nukkua ja siksi meillä on ruoka vasta iltasella, kun taas heillä on se jämpti puolen päivän lounas joka ikinen päivä. Enkä minä viitsi joustaa, kun ei ole pakko.

Viina on myös yksi erottava asia meillä. Me emme juo, he juovat. Joka ikinen kerta he asiaa jaksavat ihmetellä ja minua taas ärsyttää, kun alkoholi on heille niin tärkeä iso asia. Siinä missä me lähdemme lauantaina päivällä kävelemään pariksi tunniksi luontoon, niin he ovat jo puolilta päivin avanneet viinipullon.

Yrittäkää pärjätä siis ilman meitä, niin mekin pärjäämme ilman teitä

Vierailija
42/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän vähän vapaa-aikani mieluummin ystävien kuin sukulaisten kanssa. En käsitä miksi ihmisten kanssa on pakko viettää aikaa siksi, että ollaan sukua.

Miehen veljet perheineen on keskenään varmaan ystäviä ja tapaavat ystävinä, eivät sukulaisina.

Naurettavuuden huippu, että heidän kanssaan voivat olla ystäviä, mutta sitten Apn perheen kanssa ei? Ap vaikuttaa kivalta, tavalliselta ihmiseltä, joka kärsii tästä. Onhan tuo epänormaalia, ettei esitetä koskaan vastakutsua mutta toista veljeä pyydetään kuitenkin. Mikäs ilo on jättää vain yhden sisaruksen perhe ulkopuolelle?

Kaikkien kanssa kemiat eivät vain kohtaa ja ei tarvitsekaan. Aikuiset ihmiset saavat päättää itse kenen kanssa viettävät vapaa-aikaansa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hän ei halua teitä sinne. se ei ole mikään rikos. minäkin inhoan vieraita. viihdyn oman perheen parissa mainiosti.

Voi hohhoijaa eikai kukaan rikoksesta ole puhunutkaan. Vaan huonosta käytöksestä perheen piirissä

Vierailija
44/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin, että oletkohan ap minun mieheni veljen vaimo, mutta yksi kohta tekstissä oli väärin. Olit tai et, niin omasta puolestani sanon, että inhoan kyläilyjä. En tykkää mennä kylään ja vielä vähemmän tykkään kutsua meille ketään kylään. Joudun töissä olemaan niin paljon ihmisten kanssa, että iltaisin ja viikonloppuisin en halua jutella oikeastaan muiden kuin perheeni ja ihan läheisten kanssa. En jaksa ja en halua.

Mieheni veljen perhe on ihana ja lapsemme tulevat hyvin toimeen keskenään, mutta keksin parempaa tekemistä ilman heitä oman perheeni kanssa. Me molemmat olemme mieheni kanssa introverttejä ja käly ekstrovertti, eli ei sitä vaan jaksa ylisosiaalista kälättäjää, kun ei ole pakko. On ihan sama mitä käly asiasta ajattelee, mutta näin asiat nyt ovat ja itse olemme tyytyväisiä elämäämme näin.

En myöskään halua istua viikonloppuisin sisällä niin kuin tämä perhe tykkää istua. Joskus pyysin heitä tulemaan meille talvella pulkkamäkeen, mutta se juttu oli kymmenessä minuutissa heidän puoleltaan ohi ja niin lapset kuin mammakin alkoivat vinkua kylmää ja janoa. Myöskään heidän aikataulunsa eivät osu meidän aikatauluihin koskaan, koska haluamme viikonloppuisin nukkua ja siksi meillä on ruoka vasta iltasella, kun taas heillä on se jämpti puolen päivän lounas joka ikinen päivä. Enkä minä viitsi joustaa, kun ei ole pakko.

Viina on myös yksi erottava asia meillä. Me emme juo, he juovat. Joka ikinen kerta he asiaa jaksavat ihmetellä ja minua taas ärsyttää, kun alkoholi on heille niin tärkeä iso asia. Siinä missä me lähdemme lauantaina päivällä kävelemään pariksi tunniksi luontoon, niin he ovat jo puolilta päivin avanneet viinipullon.

Yrittäkää pärjätä siis ilman meitä, niin mekin pärjäämme ilman teitä

Tekstistäsi oikein huokuu, miten pidät itseäsi ja perhettäsi parempina kuin miehesi veljen perhettä. Te ette juo, ulkoilette yms olet niin paljon parempi. Sääliksi käy.

Apn kirjoituksen pointtia et kuitenkaan tavoittanut. Pointti oli hyvät ja kohteliaat välit perheessä, myös erilaisia ihmisiä arvostaen. Siten että kaikki voisivat olla tekemisissä. Tämä on niin suomalainen, outo ajatusmaailma että pitää olla ihan samanlaisia, jotta voisi olla tekemisissä...

Vierailija
45/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vietän vähän vapaa-aikani mieluummin ystävien kuin sukulaisten kanssa. En käsitä miksi ihmisten kanssa on pakko viettää aikaa siksi, että ollaan sukua.

Miehen veljet perheineen on keskenään varmaan ystäviä ja tapaavat ystävinä, eivät sukulaisina.

Naurettavuuden huippu, että heidän kanssaan voivat olla ystäviä, mutta sitten Apn perheen kanssa ei? Ap vaikuttaa kivalta, tavalliselta ihmiseltä, joka kärsii tästä. Onhan tuo epänormaalia, ettei esitetä koskaan vastakutsua mutta toista veljeä pyydetään kuitenkin. Mikäs ilo on jättää vain yhden sisaruksen perhe ulkopuolelle?

Kaikkien kanssa kemiat eivät vain kohtaa ja ei tarvitsekaan. Aikuiset ihmiset saavat päättää itse kenen kanssa viettävät vapaa-aikaansa. :)

Huh, kauhea ajatusmaailma

Onneksi meillä ollaan perheen ja suvun kanssa lämpimissä väleissä ja tekemisissä, vaikka aina ei luonteet/ kiinnostuksen kohteet kohtaa.

Vierailija
46/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis miehen veljen vaimo/ miehen veljen perhe on nämä jotka eivät koskaan kutsu.

Ei olla mitään sottapyttyjä, vaan ihan tavallisia, huomaavaisia ihmisiä.

Monesti vielä huomataan somesta (typerää) että ovat kuitenkin kutsuneet miehen toisen veljen perheineen, mutta ei meitä. Jotenkin koetaan tämä erityisen loukkaavana. 😔😕

Itse kutsumme heitä, koska haluamme pitää yhteyttä sukulaisiin sekä vielä kun asumme Uudellamaalla kaikki!

Ap

Ja veljekset eivät osaa hoitaa näitä kyläilykutusuja keskenään koska:

- eivät osaa puhua

- eivät osaa käyttää puhelinta

- eivät tiedä toistensa yhteystietoja

- eivät tunne kalenteria ja sen käyttötarkoitusa

mikä ylläolevista?

Vierailija
47/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis miehen veljen vaimo/ miehen veljen perhe on nämä jotka eivät koskaan kutsu.

Monesti vielä huomataan somesta (typerää) että ovat kuitenkin kutsuneet miehen toisen veljen perheineen, mutta ei meitä. Jotenkin koetaan tämä erityisen loukkaavana. 😔😕

Itse kutsumme heitä, koska haluamme pitää yhteyttä sukulaisiin sekä vielä kun asumme Uudellamaalla kaikki!

Ap

- eivät osaa puhua

mikä ylläolevista?

No mikäs kälyjä/naisia estää olemasta tekemisissä kun ovat tunteneet sen 10 vuotta vähintään?

Vierailija
48/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- eivät osaa puhua

mikä ylläolevista?

No mikäs kälyjä/naisia estää olemasta tekemisissä kun ovat tunteneet sen 10 vuotta vähintään?

Vai pitääkö asioida miehen kautta, kuten islamissa?

Vierailija
49/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- eivät osaa puhua

mikä ylläolevista?

Mä olen tuntenut työkaverini jo yli 20 vuotta, mutta en ole vielä kertaakaan kutsunut heitä kylään. Eivätkä he mua. 

Vierailija
50/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi miehen veljen vaimoa ihmettelet, eihän se ole edes sukua teille kenellekään. Jos miehen veli ei kutsu kylään, niin veljekset voi varmaan yhdessä keskustella syytä tähän. Naiset pysyttelee "ongelman" ulkopuolella.

Juuri näin. Miksi se on aina naisen tehtävä hoitaa yhteydenpito myös miehen sukulaisiin? Jos veljekset haluavat nähdä toisiaan, he osaavat varmaan keskenään sopia ajankohdan.

Vierailija
51/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tullut ajatelleeksi, että ehkä miehesi veljelle ja perheelleen riittääkin, että te olette kutsuneet ja he ovat tulleet? Eivät siis pidä tarpeellisenakaan tavata useammin? Ja miehen toinen veli taas olla sellainen, joka ei oikeastaan koskaan kutsu ja sen vuoksi he kutsuvat tätä perhettä kylään? Tai voihan olla, että miehesi veljien vaimot ovatkin oikein hyviä ystäviä ja haluavat tavata toisiaan eikä tavoite ole vain lasten sukulaisten ja serkkujen tunteminen ja sukulaisuussuhteiden ylläpitäminen? Vaimot saattavat tavata ja pitää yhteyttä toisiinsa ihan kahdestaankin? 

Kokeile lopettaa heidän kutsumisensa ja katso, mitä tapahtuu. Voihan olla, että alkavat kutsua teitäkin, kun muuten ette tapaisi ollenkaan. 

Vierailija
52/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyvät omissa oloissaan, eivätkä pidä vierailuista kumpaankaan suuntaan. Minä vierailen vanhemmillani kerran kahdessa kuussa tai kerran vuodessa riippuen vuodesta ja kumppanini perheen luona kerran muutamassa vuodessa. Ystäviä kutsun kyllä kylään tiheämmin, mutta käyn itse kylässä mieluummin, kun voin lähteä heti kun tuntuu siltä, että jutut on juteltu. Meitä on tällä pallolla seurallisia ja vähemmän seurallisia. Antaa kaikkien olla :)

Vierailija
53/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- eivät osaa puhua

mikä ylläolevista?

Mä olen tuntenut kälyni kohta 30v ja lähden siitä, että jos mieheni tai hänen veljensä haluavat tavata, he hoitavat tapaamiseen liittyvät järjestelyt. Jos minä jostain syystä kälyäni haluaisin tavata, varaisin ajan päälääkäriin. Mutta muutenkin meillä sovittuna on, että mies hoitaa omat sukulaisensa, minä omani. Ihan sama koskee kavereita, jos mies haluaa kutsua kavereitaan meille hän ne kutsuu en minä. 

Vierailija
54/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en ole edes tavannut mieheni siskoa (ollaan seurusteltu vuosi). Ei ole mieskään koko tänä aikana.

Itselläni on kolme veljeä, nuorimman tyttöystävän olen tavannut, kahden muun en. Eikä haittaa yhtään. Mulla on ystäviä joiden luona kahvitella ja kyläillä, miksi pitäisi olla tekemisissä tuntemattomien naisten kanssa vain siksi kun ne on "sukua"?

Vierailija
55/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

napalankoko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käly ei kutsu kylään koskaan, kyty ja nato kutsuvat silloin tällöin.

Noi on vanhahtavia sanoja eikä enää käytetä.

No höpö höpö. Justhan siinä käytettiin.

Pitäisi käyttää enemmän, jotta tietäisi millainen sukusuhde on kysymyksessä. Nykyisin kaikki on vain niin kälyjä.

Vierailija
56/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne kävi kerran kylässä, mutta puoliso toivoi etteivät tulisi toiste. Haisevat pahalle kun tupakoivat. Ei haluta sellaisia hajuja meidän kotiin.

Ihan yhtä hyvin voidaan nähdä meidän äidin luona. Ovat kutsuneet meidät kylään heidän luo, mutta ei haluta mennä. Jos siellä olisi siistiä niin voitais harkita. Ollaan niin erilaisia ihmisiä, että koko tapaaminen on todella teennäistä ja ahdistavaa.

Vierailija
57/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme veljeni kanssa kuusikymppisiä. Meillä ei ole koskaan ollut mitään riitaa keskenämme. Välimatkaa on noin 200 km. Emme ole ikinä vierailleet toistemme luona kuin ristiäisissä, rippijuhlissa ja lakkiaisissa.

Soitamme toisillemme kerran vuodessa, jouluaattona.

En ole ikinä pitänyt tätä ongelmana. Ei tulisi mieleenkään mennä heille yökylään tai lähteä yhdessä matkoille. Eikä tämä ole todellakaan kälyn syytä.

Sekä veljeni että hänen vaimonsa ovat mukavia, mutta me vaan olemme keskenämme ihan erilaisia. Omat jo aikuiset lapseni puolestaan ovat päivittäin yhteydessä toisiinsa, vaikka asuvat kaukana toisistaan. Näin se elämä menee.

Vierailija
58/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskot ovatkin yleensä aina aktiivisempia! Sehän tässä varmaan mättääkin, että on vain veljiä, tai miesmäisiä naisia, jotka eivät edes halua lämpimiä välejä.

Vaikka mitä voisi tehdä yhdessä! Matkustella, käydä päiväretkellä Virossa, syödä illallista, yökyläillä, mutta ei näiden kanssa 😤

Kylläpä olisi ahdistavaa olla sukua sinulle. Onneksi saadaan olla rauhassa oman perheen kanssa eikä tuollaiset laumasieluiset sukulaiset häiritse.

Vierailija
59/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään heidän lapset eivät ole meille läheisiä. Eivät pyytäneet meitä kummeiksi, ja hyvä jos lapset osaavat kutsua meitä nimillä.

Aivan toista kuin minun sisarusten kanssa, joiden lapset rakastavat meitä, ovat suorastaan aivan huumassa kun kyläilemme tai he pääsevät meille.

On jotenkin tosi surullista näin etäiset välit😒 Olen yrittänyt, mutta jäänyt yritykseksi kun esim eivät kutsu vastavierailulle. Saati että lapset tulisivat yökylään tms.

Ap

Tässähän sitä vierailemattomuuden syytä jo tuli runsaasti. Vertaat sukulaislapsia keskenään, vaadit lapsi yökylään (miksi ihmeessä, lapset ei ole pehmoleluja, joita voi lainailla), yrität luoda ihmissuhdetta pelkästään omasta näkökulmastasi katsoen.

Kylläpä osaat vääntää asiaa päälaelleen!

Ajattelepa kuten Ap:

Ihana kun on myös sosiaalisia sukulaislapsia! Ehkäpä nämä kaikki olisivat voineet tutustua jos kälynkin perhe heitä edes joskus tapaisi!

Normaalia yökyläillä! Parhaat muistot lapsuudesta sukulaisilla ja ystävillä yökyläilystä!

Ihana kun on tuttuja hoitopaikkoja lapselle, jos hoitopaikalle tulee tarve esim joku vakavasti sairastuu tai jotain pienempää!

Ihana kun on lapsilla myös turvallisia aikuisia lähikaupungeissa, vuorovaikutustaidot paranee. Voivat tukea elämässä vaikka missä, esim myöhemmin kesätyön saamisessa.

Meillä tälläistä, aika kaukana pehmolelujen lainailuista eikö😂

Meidän lapsilla koulu, harrastukset ja omat kaverit vievät kyllä niin kaiken ajan ettei kertakaikkiaan mitään kiinnostusta ja mahdollisuutta ole kyläillä randomien sukulaisten luonna.

Vierailija
60/109 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hän ei halua teitä sinne. se ei ole mikään rikos. minäkin inhoan vieraita. viihdyn oman perheen parissa mainiosti.

Voi hohhoijaa eikai kukaan rikoksesta ole puhunutkaan. Vaan huonosta käytöksestä perheen piirissä

Jokainen nyt vaan saa ihan itse määrätä kodistaan ja ajankäytöstään. Ei ole huonoa käytöstä olla välittämättä ikävistä ja tunkeilevista sukulaisista.