Kutsuuko kälynne/ kälyn perhe teitä koskaan kylään? Meillä ei kutsu
Meillä siis ei kutsu. 😟 Lisäksi sanotaan usein: tulkaa kahville kun liikutte Espoossa viikonloppuna (mutta eivät siis tule). Eivätkä kutsu koskaan ennen joulua glögille tai kahville joulukylään, ei uutena vuotena, ei koskaan. Asuvat pääkaupunkiseudulla isossa omakotitalossa.
Me kutsutaan välillä meille. Olisi kiva saada kyläilykutsuja myös sinne päin.
Eihän tästä voi sanoa suoraan, että miksi ette koskaan kutsu kotiinne... Eivät varmaan halua juuri meitä. Onko muilla samanlaista tilannetta?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko veljeäsi ja hänen vaimoaan vai peräti kälyn vanhempia ja sisaruksia?
Mulle on stressiä näistä vierailuista. Tarjottavat ja siivoilut pitää järjestää. Miksi te kutsutte, jos vastavierailua ei tehdä?
Myös miehen sisko on käly.
Kyllä, kälyni kutsuvat meitä kylään. Tosin välimatkaa on useita satoja kilometrejä, joten mitenkään ex tempore ei lähdetä käymään, mutta kyllä esim. lomareissuja suunitellaan siten että ehditään miehen siskojen luona kyläilemään.
Me ei kutsuta miehen siskon perhettä kuin pakolliset lasten syntymäpäivät. Käyttäytyvät älyttömän huonosti, syöminen on ihan sotkemista pienten porsaiden kanssa (no joo, kaksi vanhinta jo yli 10v), tarjottavia arvostellaan, AINA meidän lasten leluja hajoaa heidän käydessä. Sisäleluja viedään ulos ja jätetään sateeseen, leluja heitellään, loukkaannutaan kun me komennetaan mutta vanhemmat ei itse sano mitään, antavat vaan lasten juosta ympäri taloa syötävät käsissä. Ihan älyttömän paha mieli oli meillä aina heidän käynnin jälkeen, joten päätettiin että ei enää kutsuta.
Hoidan välit veljeeni ihan suoraan hänen kanssaan. Kyläilemme puolin ja toisin, kun ehdimme ja mahdumme. Puolisot mukana. Meillä ei ole lapsia :)
Käly ei kutsu kylään koskaan, kyty ja nato kutsuvat silloin tällöin.
Joskus joo. Miehen siskolla käydään noin kerran vuodessa, veljen luona ei enää. Se on eronnutkin.
Ei niissä varsinaisesti mitään pahaa vikaa ole. Tylsän puoleisia ihmisiä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Noi on vanhahtavia sanoja eikä enää käytetä.
Eli siis miehen veljen vaimo/ miehen veljen perhe on nämä jotka eivät koskaan kutsu.
Ei olla mitään sottapyttyjä, vaan ihan tavallisia, huomaavaisia ihmisiä.
Monesti vielä huomataan somesta (typerää) että ovat kuitenkin kutsuneet miehen toisen veljen perheineen, mutta ei meitä. Jotenkin koetaan tämä erityisen loukkaavana. 😔😕
Itse kutsumme heitä, koska haluamme pitää yhteyttä sukulaisiin sekä vielä kun asumme Uudellamaalla kaikki!
Ap
Meillä on tapana itse kutsua itsemme kylään, kun ei tunnu muilla olevan intoa kutsua. Eli kysyn suoraan milloin voisi tulla kylään. Silloin on vastahakoisenkin sukulaisen pakko järjestää kyläily.
Myöskään heidän lapset eivät ole meille läheisiä. Eivät pyytäneet meitä kummeiksi, ja hyvä jos lapset osaavat kutsua meitä nimillä.
Aivan toista kuin minun sisarusten kanssa, joiden lapset rakastavat meitä, ovat suorastaan aivan huumassa kun kyläilemme tai he pääsevät meille.
On jotenkin tosi surullista näin etäiset välit😒 Olen yrittänyt, mutta jäänyt yritykseksi kun esim eivät kutsu vastavierailulle. Saati että lapset tulisivat yökylään tms.
Ap
Surullista🙁 Kyllä muakin loukkais. Onneks meillä on läheinen perhe.
Minulla on ihan fiksut kälyt, mutta olemme hyvin erilaisia luonteiltamme. En odota heiltä kutsuja saati muutenkaan hakeutuisin sen enempää tekemisiin kuin on kohteliasta. Jos on asiaa otan yhteyttä vain veljiini. Tottakai koen joskus ulkopuolisuuden tunnetta veljieni ja kälyjeni tavatessa toisiaan useammin kuin mitä he minua, mutta arvelisin sen johtuvan kälyjeni epävarmuudesta seurassani.
Mieheni puolelta käly on mielenterveydeltään epävakaa ja pääosin negatiivinen aivan kaikkea kohtaan. Hän itse katkaisi välinsä mieheeni ja en siksi tiedä hänestä enää yhtään mitään. Joskus avioliittoni alkuvuosina hän oli mustasukkainen miehestäni ja hyvin herkästi arvosteli minua tilaisuuden tullen, niin eihän ne tapaamiset mitään herkkua olleet.
Joskus voi olla parempi pitää viileät välit kuin riidellä runsaasti.
Minä toivon, että mies pitäisi ITSE yhteyttä verisukulaisiinsa. Ettei kaikki menisi minun kauttani. Veljensä kanssa on yhteyksissä luonnostaan, siskon vain minun pakottamana. Ja silloinkin viesti on tyyliä "Voitko sopia Tiinan (=minä) kanssa lasten joululahjoista. "
Onneksi miehen sisko on aktiivisempi. On yhteydessä minuun ja kutsuu itsensä meille kylään. Kiva niin. Mukavia ihmisiä.
Siskot ovatkin yleensä aina aktiivisempia! Sehän tässä varmaan mättääkin, että on vain veljiä, tai miesmäisiä naisia, jotka eivät edes halua lämpimiä välejä.
Vaikka mitä voisi tehdä yhdessä! Matkustella, käydä päiväretkellä Virossa, syödä illallista, yökyläillä, mutta ei näiden kanssa 😤
Aiemmin kyllä vierailimme puolin ja toisin, mutta tietyistä syistä välit ovat viilenneet. Voin tavata heitä ehkä tunnin verran, kun he vierailevat puolison vanhempien luona noin kerran vuodessa tai harvemmin.
napalankoko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on vanhahtavia sanoja eikä enää käytetä.
Kun tuo tulee henkilöltä, joka kirjoittaa ”noi”, niin näkee heti ettei kirjoittajan viestillä ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis miehen veljen vaimo/ miehen veljen perhe on nämä jotka eivät koskaan kutsu.
Monesti vielä huomataan somesta (typerää) että ovat kuitenkin kutsuneet miehen toisen veljen perheineen, mutta ei meitä. Jotenkin koetaan tämä erityisen loukkaavana. 😔😕
Itse kutsumme heitä, koska haluamme pitää yhteyttä sukulaisiin sekä vielä kun asumme Uudellamaalla kaikki!
Ap
Miksi miehen veljen vaimoa ihmettelet, eihän se ole edes sukua teille kenellekään. Jos miehen veli ei kutsu kylään, niin veljekset voi varmaan yhdessä keskustella syytä tähän. Naiset pysyttelee "ongelman" ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi miehen veljen vaimoa ihmettelet, eihän se ole edes sukua teille kenellekään. Jos miehen veli ei kutsu kylään, niin veljekset voi varmaan yhdessä keskustella syytä tähän. Naiset pysyttelee "ongelman" ulkopuolella.
Totta! Ihmettelenkin molempia yhdessä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tapana itse kutsua itsemme kylään, kun ei tunnu muilla olevan intoa kutsua. Eli kysyn suoraan milloin voisi tulla kylään. Silloin on vastahakoisenkin sukulaisen pakko järjestää kyläily.
Minä vastaan näihin kysymyksiin, että kunhan akuuteimmat työjutut on ohi ja iso projekti saatu valmiiksi, soitellaan siitä sitten keväämmällä/syksymmällä. Jos toinen edelleen inttää, että toki joku viikonloppu nyt heti käy, ei niin kiire voi olla, niin sitten ilmoitan, että esikoisella on jääkiekkoharkat ensi lauantaina paikassa X, nähdään siellä ja mennään sen jälkeen porukalla Heseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta! Ihmettelenkin molempia yhdessä!
Ap
Miksi otsikossa ihmettelit kälyä ja kälyn perhettä, että miehen veljeä ja perhettään?
Tarkoitatko veljeäsi ja hänen vaimoaan vai peräti kälyn vanhempia ja sisaruksia?
Mulle on stressiä näistä vierailuista. Tarjottavat ja siivoilut pitää järjestää. Miksi te kutsutte, jos vastavierailua ei tehdä?