Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä väsymystäni ja kuormitustani

Vierailija
30.12.2019 |

Olen yrittäjä ja pidän todella harvoin lomaa. Yleensä teen töitä viikonloppuisinkin ja useamman päivän vapaa on ollut todella harvinaista herkkua koska yrittäjänä olen aika tuore ja toiminnan käyntiin saaminen on vaatinut todellista venymistä.

Nyt jouluna olen saanut asiat järjestettyä niin, että olen voinut pitää oikeasti lomaa. Tästä on seurannut se, että tapailemani mies olettaa minulla olevan joka päivä aikaa nähdä häntä. Todellisuudessa minulla on noin puolen vuoden kotityörästit enkä nyt tarkoita siivoojan tehtävissä olevia asioita vaan yleistä kaappien järjestelyä, tavaran viemistä kierrätykseen tai kaatikselle, kuluneen vuoden kuittihelvetin läpi käymistä, alkavan vuoden yritystoiminnan miettimistä jne. Lisäksi olisi mukava nähdä ikääntyviä vanhempia ja ehkä jopa kavereita.

Miehellä on itsellään vapaa-aikaa lähtökohtaisesti rajattomasti siksi, että hän on pääasiallisesti työtön ja tekee satunnaisia keikkahommia. Purnaa jatkuvasti ajankäytöstäni ja saarnaa siitä, mikä elämässä on hänen mielestään tärkeää.

Kumpi on kohtuuton ja kumman pitäisi ymmärtää toista? Olen oikeasti niin loppu, että voisin maata pari päivää peiton alla ja tuijottaa tyytyväisenä vastapäistä seinää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän ilkeitä kommentteja. Ei selvästikään ole kokemusta mitä on todellinen uupumus ja kasautuneet hommat. Voimia ap, tee juuri niin kuin itse koet parhaaksi, et ole miehelle mitään syyllisyyttä siitä velkaa.

Vierailija
22/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap loppu, niin lepäät nyt lomalla. Millaisia työpäiviä/viikkoja muuten teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ehdottaa sulholle pientä breikkiä suhteessa? Miettimisaikaa? Vaikuttaa olevan aika energiavaras ja haluaisi olla sun ykkös prioriteetti.

Saisit rauhassa järjestää ja siivota.

Vierailija
24/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kohtuuton. Olen itsekin yrittäjä samassa tilanteessa. Miksi pidät miestä sidottuna itseesi, kun et järjestä suhteelle aikaa?

Vierailija
25/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä romuttamon omistaja olet? Jos puolessa vuodessa kertyy varastoihin ja kaappeihin tuollaiset määrät tavaraa että menee viikko siivoamisiin?? Ja että ihan vanhoja meikkejä 😆😆😆

Kuten sanoin, olen pohjattoman väsynyt ja tarvitsen myös lepoa. En jaksa puurtaa tuntikausia.

En tiedä, missä kopperossa itse asut mutta 160-neliöiden omakotitalon nurkkiin kertyy yllättävän paljon siivottavaa. Kun ikkunoitakin on kolmattakymmentä, niiden pesuun pelkästään saa kevyesti tuhrattua yhden työpäivän.

Jos mies haluaisi auttaa, hän voisi tilata minulle ikkunanpesijän tai tulla pesemään ne itse. Mies ei kuulemma osaa pestä ikkunoita ja rahaa tilata ammattilainen ei hänellä tietenkään ole.

Ja sen miehen pitää maksaa sun ikkunanpesijä koska??

Sun 160m2 kopperosi siivoasin päivässä. Pystyn tekemään sen omassa 220m2 talossani ilman vässykkää, työtöntä poikaystävää. Kolmivuorotyöläisenä ja 4 lapsen äitinä. Noiden ikkunaruutujen laskemisen ja täällä määkimisen sijasta mene pesemään ne ikkunat.

Sulla nyt vaan on semmonen työ että kun oot kellokorttisi stämplannut ja lähdet kotiin niin sun ei tartte enää sun töitäs ajatella. Kuukausipalkkakin juoksee ilman ongelmia. Näin helppoa ei ole ap.llä, oman firman pyörityäjällä. Enemmän vastuuta ja stressiä.

Vierailija
26/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä romuttamon omistaja olet? Jos puolessa vuodessa kertyy varastoihin ja kaappeihin tuollaiset määrät tavaraa että menee viikko siivoamisiin?? Ja että ihan vanhoja meikkejä 😆😆😆

Kuten sanoin, olen pohjattoman väsynyt ja tarvitsen myös lepoa. En jaksa puurtaa tuntikausia.

En tiedä, missä kopperossa itse asut mutta 160-neliöiden omakotitalon nurkkiin kertyy yllättävän paljon siivottavaa. Kun ikkunoitakin on kolmattakymmentä, niiden pesuun pelkästään saa kevyesti tuhrattua yhden työpäivän.

Jos mies haluaisi auttaa, hän voisi tilata minulle ikkunanpesijän tai tulla pesemään ne itse. Mies ei kuulemma osaa pestä ikkunoita ja rahaa tilata ammattilainen ei hänellä tietenkään ole.

Asutteko te yhdessä vai erikseen? Jos talo on sinun, tilaat pesijän tai katselet likaisia ruutuja. On niitä muillakin jätetty pesemättä, kun on ollut kiirettä firmassa tai pienten lasten kanssa.

Vierailija
27/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kohtuuton. Olen itsekin yrittäjä samassa tilanteessa. Miksi pidät miestä sidottuna itseesi, kun et järjestä suhteelle aikaa?

Eihän me täällä tiedetä paljonko apltä vaatii aikaa. Työttömällähän sitä aikaa on.

Vierailija
28/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa suhteessa jo epäsuhtaa jos toinen yrittäjä ja toisella kaikki aika vain itselleen mitä olla voi. Kannattaa tosiaan miettiä miten tuon saa toimimaan. Samalla tavalla kuin ap ei jaksa kuunnella miehen kitinää ajankäytöstä ei mieskään varmaan jaksa tuota ap:n stressaamista. Näin ne ilmeisesti toisistaan tuntuu nyt. Eikö mies voi mitenkään olla mukana järjestelyssä? Seurana edes? Olla teillä ja viedä vaikka kierrätykseen tavaraa, juttuseurana ja illalla sitten rentoutua yhdessä? Mun mielestä puolen vuoden järjestelemättömät kaapit ei kuulosta pahalta jos toisessa vaakakupissa on oikeasti kiinnostava mies.

Vierailija
29/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa suhteessa jo epäsuhtaa jos toinen yrittäjä ja toisella kaikki aika vain itselleen mitä olla voi. Kannattaa tosiaan miettiä miten tuon saa toimimaan. Samalla tavalla kuin ap ei jaksa kuunnella miehen kitinää ajankäytöstä ei mieskään varmaan jaksa tuota ap:n stressaamista. Näin ne ilmeisesti toisistaan tuntuu nyt. Eikö mies voi mitenkään olla mukana järjestelyssä? Seurana edes? Olla teillä ja viedä vaikka kierrätykseen tavaraa, juttuseurana ja illalla sitten rentoutua yhdessä? Mun mielestä puolen vuoden järjestelemättömät kaapit ei kuulosta pahalta jos toisessa vaakakupissa on oikeasti kiinnostava mies.

Minusta kuulostaa, että ap:lla viiraa stressi päässä ja hänellä on tunne, että järjestämällä kaapit, hän saisi elämänsä hallintaan. Ei saa. 

Nyt kannattaisi ihan tosissaan laskea niitä työtunteja ja vapaatunteja ja organisoida elämäänsä uudelle vuodelle. Ja miettiä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Jos mies ei ole tärkeä, kannattaa vapauttaa se aika itselle ja jos taas on tärkeä, prioirisoida vähän reilummin. Mies ei varmaan voi ottaa toista naista täyttämään vapaa-aikaansa, vaan joutuu hengaamaan ja odottamaan ja keksimään muuta tekemistä, kun ap tekee paljon normaalia pidempää työviikkoa ja lisäksi hoitaa muitakin juttuja ilman miestä. 

Vierailija
30/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain sano miehelle että nyt haluat päivän levätä omissa oloissasi ja toisen päivän laittaa asuntoa kuntoon. Että hän voisi tulla vaikka sitten siivouspäivän illalle hieromaan hartioitasi kolmenkymmenen ikkunan pesun jälkeen. Tai piipahtaa päivällä kera noutosafkan ja söisitte yhdessä?

Kaikilla on oikeus omaan aikaan, lepoon ja velvollisuuksiensa hoitamiseen rauhassa. Ei pitäisi miehellä olla kitisemistä asiaan kun kuitenkin ilmaiset että haluat nähdä häntä jatkossakin, kun ensin saat vähän stressiä vähemmäksi ja akkuja ladattua.

Ja hänhän nyt vain pitää sinusta niin paljon, että haluaisi viettää kanssasi paljon aikaa ja varsinkin nyt, kun varmaankin ajattelee ettet ole lomalla yhtä kiireinen. Aika suloistahan se on. Tee selväksi että tämä sinun oma aika palvelee teitä molempia jatkoa ajatellen, kun et ole niin väsynyt ja rästihommat paina mieltä, jos et tosiaan voi/ halua osallistuttaa häntä hommiisi.

Vierailija
31/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain sano miehelle että nyt haluat päivän levätä omissa oloissasi ja toisen päivän laittaa asuntoa kuntoon. Että hän voisi tulla vaikka sitten siivouspäivän illalle hieromaan hartioitasi kolmenkymmenen ikkunan pesun jälkeen. Tai piipahtaa päivällä kera noutosafkan ja söisitte yhdessä?

Kaikilla on oikeus omaan aikaan, lepoon ja velvollisuuksiensa hoitamiseen rauhassa. Ei pitäisi miehellä olla kitisemistä asiaan kun kuitenkin ilmaiset että haluat nähdä häntä jatkossakin, kun ensin saat vähän stressiä vähemmäksi ja akkuja ladattua.

Ja hänhän nyt vain pitää sinusta niin paljon, että haluaisi viettää kanssasi paljon aikaa ja varsinkin nyt, kun varmaankin ajattelee ettet ole lomalla yhtä kiireinen. Aika suloistahan se on. Tee selväksi että tämä sinun oma aika palvelee teitä molempia jatkoa ajatellen, kun et ole niin väsynyt ja rästihommat paina mieltä, jos et tosiaan voi/ halua osallistuttaa häntä hommiisi.

Onko teillä mitään käsitystä siitä, mitä yrittäjän kiireinen elämä on? Minulla on omakohtainen elämä sellaista ja minä luen ap:n tekstiä niin, että hänellä on max muutama päivä kuukaudessa aikaa miehelle. Ja kun miehellä on muutenkin vielä normaalia enemmän aikaa käytettävissään, on luonnollisesti kovasti odottanut ap:n lomaa. 

Vierailija
32/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa suorittajalta. Löydät ympäriltäsi aina tekemättömiä töitä, etkä osaa levätä ja olla yksin. Aina pitää olla menossa jonnekin ja tehdä jotakin. Ei siinä periaatteessa mitään väärää ole ja ymmärrän kyllä, että yrittäjän arki saattaa olla erittäin rakas. Jos kuitenkin haluat olla kyseisen miehen kanssa, niin järjestä hänelle aikaa. Mieti myös että sovitteko yhteen vai haluatteko elämältä liian erilaisia asioita. Joskus kannattaa pysähtyä miettimään asioita, eikä vain miettiä niitä tekemättömiä töitä, ne eivät nimittäin lopu koskaan.

Vierailija
33/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään käsitystä siitä, mitä yrittäjän kiireinen elämä on? Minulla on omakohtainen elämä sellaista ja minä luen ap:n tekstiä niin, että hänellä on max muutama päivä kuukaudessa aikaa miehelle. Ja kun miehellä on muutenkin vielä normaalia enemmän aikaa käytettävissään, on luonnollisesti kovasti odottanut ap:n lomaa. 

Tuollaistahan tämä elämäni on. Olen alusta saakka sanonut miehelle, että minulla ei useampana päivänä ole aikaa viettää vapaa-aikaa siten, kuin miehellä eli että vain retkotetaan sohvalla. Oma vapaa-aikani on suureksi osaksi sitä, että esim. pesen pyykkiä ja omaan tahtiini puuhailen kotihommia. Ehkä katselen samalla toisella silmällä telkkaria.

Kun näemme, mies haluaa olla minussa konkreettisesti kiinni kaiken aikaa. Haluaa koko ajan puhua. Ymmärrän, että hänen päivänsä kuluvat ilman ihmiskontakteja kun taas oma työni perustuu vuorovaikutukseen asiakkaitteni kanssa. Siitä palautuakseen tarvitsee ihan silkkaa omaakin rauhaa. Tämän mies ottaa loukkauksena.

Vierailija
34/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on niin vaikiaa että miksi ihmeessä olette yhdessä?

Mies jää koko ajan vaille ja sinä tympäännyt kun toinen haluaa enemmän mitä pystyt antamaan.

Et ilmeisesti aio/ pysty muuttamaan tilannetta mitenkään joten päästä ukkosi kärsimästä ja tuntemasta olevansa jonkinsortin itsestäänselvyys. Etsiä itselleen nainen jolla on aikaa ja työ ei mene aina edelle. Sinäkin saisit sitten keskittyä työhösi kaikessa rauhassa kaiken aikaa. Ei tartteisi jutella oman miehen kanssa kun on niin raskasta.

Vierailija
35/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaistahan tämä elämäni on. Olen alusta saakka sanonut miehelle, että minulla ei useampana päivänä ole aikaa viettää vapaa-aikaa siten, kuin miehellä eli että vain retkotetaan sohvalla. Oma vapaa-aikani on suureksi osaksi sitä, että esim. pesen pyykkiä ja omaan tahtiini puuhailen kotihommia. Ehkä katselen samalla toisella silmällä telkkaria.

Kun näemme, mies haluaa olla minussa konkreettisesti kiinni kaiken aikaa. Haluaa koko ajan puhua. Ymmärrän, että hänen päivänsä kuluvat ilman ihmiskontakteja kun taas oma työni perustuu vuorovaikutukseen asiakkaitteni kanssa. Siitä palautuakseen tarvitsee ihan silkkaa omaakin rauhaa. Tämän mies ottaa loukkauksena.

No onhan se loukkaavaa, koska sinä et pysty täyttämään miehen ihan normaaleja tarpeita etkä edes hyväksymään niiden olemassaoloa. Onko ok, että mies hankkii toisen naisen ja sinä olet vain hänen ystävänsä tai poistut hänen elämästään?

Kiva, että työsi on antoisaa, mutta kuulostat kyllä vähän siltä, että tarvitsisit enemmän vapaa-aikaa tai vähemmän täytettä vapaa-aikaasi. 

Vierailija
36/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö väsymys ja kuormitus ymmärtää niin, että hyväksyy sen pysyväksi olotilaksi vai tukea sinua nyt vaikeassa tilanteessa, kun TEET AKTIIVISESTI TOIMIA kuormituksen vähentämiseksi ja väsymyksen helpottamiseksi (palautuminen tapahtuu parhaiten hyvässä seurassa, joten miehen seura on siinä omiaan)?

Vierailija
37/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 kohta ja "minun pitää pestä pyykkiä!". Ei ihme, että mies ottaa loukkauksena. Kone sen homman hoitaa. Et taida olla kovin kiinnostunut jos et voi miehen kanssa viettää sitä paria tuntia mitä kone pyörii? Ja toi on yks niistä harvoista asioista mitä voi tehdä kuka tahansa toisen kodissa, viikata pyykkejä yhdessä! Ihan sama mihin kaappiin ne sitten tulee. Jos mies viikkaa väärin tms. niin ongelma tosiaan on ap:n turha stressaaminen.

Vierailija
38/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani mies on ihan vapaa jatkamaan paremman kumppanin etsintää. Ei hän vanki sentään ole.

Vierailija
39/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rakastunut, niin ajan viettäminen rakkaan kanssa olisi paljon tärkeämpää kuin ikkunat ja kaapit. Sinä näytät etsivän (teko)syitä, ettei tarvi viettää hänen kanssaan aikaa.

Ja voihan toinen hengata juttueurana, kun lajittelet kamojasi, mutta ilmeisesti seura ei nyt kiinnosta.

Vierailija
40/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani mies on ihan vapaa jatkamaan paremman kumppanin etsintää. Ei hän vanki sentään ole.

Totta kai hän on sinun puolestasi vapaa, koska hän ei merkitse sinulle ihan hirveästi. Ei edes niin paljon, että järjestäisit aikaa tai vääntäisit todellisuuden rautalangasta niin, ettei miehellä olisi turhia toiveita suhteesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme