Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä väsymystäni ja kuormitustani

Vierailija
30.12.2019 |

Olen yrittäjä ja pidän todella harvoin lomaa. Yleensä teen töitä viikonloppuisinkin ja useamman päivän vapaa on ollut todella harvinaista herkkua koska yrittäjänä olen aika tuore ja toiminnan käyntiin saaminen on vaatinut todellista venymistä.

Nyt jouluna olen saanut asiat järjestettyä niin, että olen voinut pitää oikeasti lomaa. Tästä on seurannut se, että tapailemani mies olettaa minulla olevan joka päivä aikaa nähdä häntä. Todellisuudessa minulla on noin puolen vuoden kotityörästit enkä nyt tarkoita siivoojan tehtävissä olevia asioita vaan yleistä kaappien järjestelyä, tavaran viemistä kierrätykseen tai kaatikselle, kuluneen vuoden kuittihelvetin läpi käymistä, alkavan vuoden yritystoiminnan miettimistä jne. Lisäksi olisi mukava nähdä ikääntyviä vanhempia ja ehkä jopa kavereita.

Miehellä on itsellään vapaa-aikaa lähtökohtaisesti rajattomasti siksi, että hän on pääasiallisesti työtön ja tekee satunnaisia keikkahommia. Purnaa jatkuvasti ajankäytöstäni ja saarnaa siitä, mikä elämässä on hänen mielestään tärkeää.

Kumpi on kohtuuton ja kumman pitäisi ymmärtää toista? Olen oikeasti niin loppu, että voisin maata pari päivää peiton alla ja tuijottaa tyytyväisenä vastapäistä seinää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku edes seurustelee moisen luuserin kanssa? En koskisi oitkällä tikullakaan.

Vierailija
2/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne tuon väsymyksen suhteen. Ja tekemättömien kotitöiden suhteen.

Onneksi mies ja lapset ymmärtävät, että nyt äiti on vähän enemmän väsynyt, ja oikeasti lukkiuduin kahdeksi päiväksi käytännössä peiton alle. Se auttoi vähän. Me lepäämään jos sun työt nyt sallii. Muuten voi olla että seuraavana on hyvin kylmä yksiö sille levolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte eri asioita. Älä ota tehtäväksesi vielä miehen mkellyttämistäkin oman hyvinvointisi hinnalla. Jos se, minkä verran haluat hänen kanssaan olla, ei riitä, ette sovi toisillenne.

Vierailija
4/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies mukaan järjestelemään kuitteja ja kaappeja. Arjen hommat on parhaita suhteen lujittamisessa.

Vierailija
5/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mies mukaan järjestelemään kuitteja ja kaappeja. Arjen hommat on parhaita suhteen lujittamisessa.

Miten luulet miehen voivan auttaa esim. omien vaatteitteni lajittelussa? Mitä apua miehestä on kuittien lajittelussa kun pitäisi muistaa, kuka asiakas on minkäkin kuitin ”takana”? Osaako sinun miehesi järjestää esim. kylppärin kaappisi ja heittää pois oikeat, vanhentuneet meikit? Päästäisitkö miehen siivoamaan hänelle aiemmin vierasta ulkovarastoa? Löytöisitkö itse kodistasi jotain sen jälkeen, kun vieras on käynyt siellä siivoamassa?

Vierailija
6/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et luota edes mieheesi, niin vika on sinussa ei hänessä.

Vierailija
7/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä romuttamon omistaja olet? Jos puolessa vuodessa kertyy varastoihin ja kaappeihin tuollaiset määrät tavaraa että menee viikko siivoamisiin?? Ja että ihan vanhoja meikkejä 😆😆😆

Vierailija
8/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et luota edes mieheesi, niin vika on sinussa ei hänessä.

Mittaatko sinä luottamusta sillä, kuinka hyvin joku suoriutuu asioista, jotka ovat henkilökohtaisia ja joihin ainoastaan sinä voit tietää ratkaisun?

Vierailija
9/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä romuttamon omistaja olet? Jos puolessa vuodessa kertyy varastoihin ja kaappeihin tuollaiset määrät tavaraa että menee viikko siivoamisiin?? Ja että ihan vanhoja meikkejä 😆😆😆

Kuten sanoin, olen pohjattoman väsynyt ja tarvitsen myös lepoa. En jaksa puurtaa tuntikausia.

En tiedä, missä kopperossa itse asut mutta 160-neliöiden omakotitalon nurkkiin kertyy yllättävän paljon siivottavaa. Kun ikkunoitakin on kolmattakymmentä, niiden pesuun pelkästään saa kevyesti tuhrattua yhden työpäivän.

Jos mies haluaisi auttaa, hän voisi tilata minulle ikkunanpesijän tai tulla pesemään ne itse. Mies ei kuulemma osaa pestä ikkunoita ja rahaa tilata ammattilainen ei hänellä tietenkään ole.

Vierailija
10/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet miehen voivan auttaa esim. omien vaatteitteni lajittelussa? Mitä apua miehestä on kuittien lajittelussa kun pitäisi muistaa, kuka asiakas on minkäkin kuitin ”takana”? Osaako sinun miehesi järjestää esim. kylppärin kaappisi ja heittää pois oikeat, vanhentuneet meikit? Päästäisitkö miehen siivoamaan hänelle aiemmin vierasta ulkovarastoa? Löytöisitkö itse kodistasi jotain sen jälkeen, kun vieras on käynyt siellä siivoamassa?

Älä ota kettuiluna, mutta voisiko osasyynä uupumukseesi olla se, ettet näytä osaavan tai haluavan delegoida hommiasi? Kai sille miehelle nyt jonkin avustavan homman voi ulkoistaa, vaikka ruuanlaittamisen sillä aikaa kun sinä käyt kaappeja läpi. Yrittäjäkaverini muuten käyttää alakouluikäisiä lapsiaan apuna kuittien lajittelussa, joten selvästi siinäkin on jotain tehtävissä ilman liiketoiminnan syväosaamista. Ehkä sekin auttaa, jos kuitit järjestää aikajärjestykseen?

Vierailija
11/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olen pohjattoman väsynyt ja tarvitsen myös lepoa. En jaksa puurtaa tuntikausia.

En tiedä, missä kopperossa itse asut mutta 160-neliöiden omakotitalon nurkkiin kertyy yllättävän paljon siivottavaa. Kun ikkunoitakin on kolmattakymmentä, niiden pesuun pelkästään saa kevyesti tuhrattua yhden työpäivän.

Jos mies haluaisi auttaa, hän voisi tilata minulle ikkunanpesijän tai tulla pesemään ne itse. Mies ei kuulemma osaa pestä ikkunoita ja rahaa tilata ammattilainen ei hänellä tietenkään ole.

Ja sen miehen pitää maksaa sun ikkunanpesijä koska??

Sun 160m2 kopperosi siivoasin päivässä. Pystyn tekemään sen omassa 220m2 talossani ilman vässykkää, työtöntä poikaystävää. Kolmivuorotyöläisenä ja 4 lapsen äitinä. Noiden ikkunaruutujen laskemisen ja täällä määkimisen sijasta mene pesemään ne ikkunat.

Vierailija
12/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun 160m2 kopperosi siivoasin päivässä. Pystyn tekemään sen omassa 220m2 talossani ilman vässykkää, työtöntä poikaystävää. Kolmivuorotyöläisenä ja 4 lapsen äitinä. Noiden ikkunaruutujen laskemisen ja täällä määkimisen sijasta mene pesemään ne ikkunat.

Erikoinen kommentti! En usko, että saisit päivässä siivottua. Kuten sanoin, kyse ei ole pintojen siivouksesta vaan kaappien järjestelystä ja lajittelusta. Viherkasvien mullan vaihtamisesta, pienestä vanhan talon fiksailusta. Laskepa mielessäsi se kotityön määrä, joka kertyy kun puoli vuotta jätetään kaikki tekemättä. Ihan vain silitettävää löytyy varmaan päiväksi.

Mene sinä vuorotyötä tekevä kumilenkin pussittaja nyt vain kokkaamaan ruokaa pesueellesi ja puhkumaan samalla fanaattista kodinhoitomieltä, huomenna on ehkä aikainen herätys kun vuorotyöläinen kerran olet.

Vierailija
13/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kommentti! En usko, että saisit päivässä siivottua. Kuten sanoin, kyse ei ole pintojen siivouksesta vaan kaappien järjestelystä ja lajittelusta. Viherkasvien mullan vaihtamisesta, pienestä vanhan talon fiksailusta. Laskepa mielessäsi se kotityön määrä, joka kertyy kun puoli vuotta jätetään kaikki tekemättä. Ihan vain silitettävää löytyy varmaan päiväksi.

Mene sinä vuorotyötä tekevä kumilenkin pussittaja nyt vain kokkaamaan ruokaa pesueellesi ja puhkumaan samalla fanaattista kodinhoitomieltä, huomenna on ehkä aikainen herätys kun vuorotyöläinen kerran olet.

Voi. Oletkin alkoholisti. Voimia 😘

Vierailija
14/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla varmasti on kuitteja ja kaappeja laitettavana, en sitä edes yritä kieltää, mutta et sä myöskään edes halua nyt viettää miehen kanssa yhtään aikaa.

Vierailija
15/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on surkea vätys. Ei osaa levätä ja nyt siivoaisi kaapit vapaalla - 220m2 talon reipas omistaja saa sen sijaan huikeat respectit!

Vierailija
16/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota kettuiluna, mutta voisiko osasyynä uupumukseesi olla se, ettet näytä osaavan tai haluavan delegoida hommiasi? Kai sille miehelle nyt jonkin avustavan homman voi ulkoistaa, vaikka ruuanlaittamisen sillä aikaa kun sinä käyt kaappeja läpi. Yrittäjäkaverini muuten käyttää alakouluikäisiä lapsiaan apuna kuittien lajittelussa, joten selvästi siinäkin on jotain tehtävissä ilman liiketoiminnan syväosaamista. Ehkä sekin auttaa, jos kuitit järjestää aikajärjestykseen?

Näin se on, mutta ap haluaa olla raukkaparka. Hän on itse omissa liejuissaan syvällä, mutta ei osaa auttaa edes itseään, saati tehdä mitään muuta hyödyllistä.

Olen ollut yrittäjänä yli 10 vuotta ja en ole kaatunut kertaakaan työmäärän alle tai sitten johonkin "kuittihelvettiin". Skannaan puhelimella kuitit (ja nidon alkuperäiset paperiin ostokuukauden kohdalle) ja lähetän ne sähköisenä kirjanpitäjälle, joka hoitaa laskemistehtävät. Firmani laskut teen nopeasti hyvällä laskutusohjelmalla ja kun laskutus on selvää, niin rahaa alkaa virtaamaan tilille. Teen töitä vain arkisin noin klo 8-16 välillä ja pidän lomaa 4-5 viikkoa vuodessa.

Minulla on siis mainiosti vapaa-aikaa ja energiaa riittää hyvin vaikka urheiluun ja ihmissuhteisiin. En jaksaisi yhtään ap:n kaltaista uhriutujaa.

Vierailija
17/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa... Jaxuhalit ja muista lääkkeet!

Vierailija
18/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ymmärrä, koska ei ole yrittäjä.

Vierailija
19/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, mutta ap haluaa olla raukkaparka. Hän on itse omissa liejuissaan syvällä, mutta ei osaa auttaa edes itseään, saati tehdä mitään muuta hyödyllistä.

Olen ollut yrittäjänä yli 10 vuotta ja en ole kaatunut kertaakaan työmäärän alle tai sitten johonkin "kuittihelvettiin". Skannaan puhelimella kuitit (ja nidon alkuperäiset paperiin ostokuukauden kohdalle) ja lähetän ne sähköisenä kirjanpitäjälle, joka hoitaa laskemistehtävät. Firmani laskut teen nopeasti hyvällä laskutusohjelmalla ja kun laskutus on selvää, niin rahaa alkaa virtaamaan tilille. Teen töitä vain arkisin noin klo 8-16 välillä ja pidän lomaa 4-5 viikkoa vuodessa.

Minulla on siis mainiosti vapaa-aikaa ja energiaa riittää hyvin vaikka urheiluun ja ihmissuhteisiin. En jaksaisi yhtään ap:n kaltaista uhriutujaa.

Aikamoinen poikkeus olet tuntemieni nuorempien yrittäjien joukossa (jos nyt olet ylipäätään nuori).

Vierailija
20/40 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on surkea vätys. Ei osaa levätä ja nyt siivoaisi kaapit vapaalla - 220m2 talon reipas omistaja saa sen sijaan huikeat respectit!

Olihan tämä vitsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi