Nainen: suostuisitko päästämään miehesi matkustamaan Thaimaahan sukelluslomalle?
Olen tilanteessa, että olen lähdössä Thaimaahan muutaman kaverin kanssa 2 viikon sukelluslomalle. Reissussa ollaan sukellussafareilla ja paljon merellä Similanilla, joten ei sukeltavia ei voi ottaa mukaan. Nyt naiseni epäilee, että lomasta osan aikaa olemme naisissa Phuketin Patongilla, joka on lähellä Khao Lakia. No totesin, että saatetaan siellä käydä, joten naiseni on nyt vakaasti sitä mieltä etten voi lähteä ilman häntä. Luottaisitko sinä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Ihan sama millaisena puolisona mua muiden silmissä pidettäisiin. Puoliso ei edes ehdottaisi tuollaista, koska tietäisi suhtautumiseni siihen. Mihinkään poikienreissuille ei voi lähteä tai jos lähtee, niin sitten lähden minäkin :)
Siis miksei? Pelkäätkö miehesi pettävän vai miksi ihmeessä?
Koska sinkkuus on tuollaisia reissuja varten, siksi :)
En itse ole parisuhteessa miehen kanssa, joka EI haluaisi minua mukaan lomalleen. Miksi olisin ihmisen kanssa, jolle en olisi tärkeintä maailmassa?En aio vastailla ihmettelyihisi enempää, et kuitenkaan tyydy tähän vastaukseen ;)
No en ymmärrä miksi ei pääse harrastusreissulle harrastusporukan kanssa vaikka olis naimisissakin? Enhän mene miehen työpaikallekaan hänen mukanaan. Kyllä minä olen miehelleni ihan varmasti tärkeintä koko maailmassa, en minä silti niille harrastusreissuille lähde.
Sinkkuus on ihan eri asia, en katso että se liittyy harrastusreissuihin tippaakaan. Mutta ymmärrän nyt millaisten vaimojen takia osa eronneista miehistä sanoo ettei koskaan enää palloa jalkaan!No mutta tosi kiva, että sinunlaisia ymmärtäväisiä naisia sitten löytyy :) Mulla on omat ehtoni suhteelle, ei ole sulta pois.
Ei ole onneksi multa pois, mutta tervettä tuollainen ei silti ole.
Jos olisin ilkeämielinen kuten sinä, sanoisin että teidän tapanne ei ole tervettä. Miksi emme saisi viettää lomaa yhdessä kun kumpikin niin haluaa?
En minä ole ilkeämielinen, minulla on vain sen verran kattava koulutus mielenterveyden alalta että tunnistan epäterveen käytöksen.
Lomaa saa viettää niinkuin haluaa, ymmärrän erityisen hyvin jos perheellä ei ole tarpeeksi lomaa yhdessä tai rahatilanne ei anna periksi. Kieltämistä vain siksi että pelkää toisen pettävän tai periaatteesta ei halua antaa toisen mennä omien ystäviensä kanssa, en ymmärrä enkä kannata. Pettää voi muutenkin ja joskus naimisissakin oleva ihminen tarvitsee ihan omaa aikaansa. Varsinkin harrastusreissulle on monesti hankala puolisoiden lähteä mukaan.Ihan diagnooseja heität tällaisten keskustelujen perusteella? Tämä kertoi minulle kaiken oleellisen.
Ehkä oleellisempaa olisi miettiä, miksi aihe herättää sinussa noin suurta tunnekuohua. Miksi et siedä eri tavoin eläviä ja ajatteleviä ihmisiä tai parisuhteita.
Ei se herätä minussa minkäänlaisia tunteita muuta kuin surua miehesi ja sinun puolestasi. Epäterveen käytöksen toteaminen ei suinkaan ole diagnosointia.
Monessa parisuhteessa jossa on henkistä väkivaltaa, on yleensä kumppani alistettu samalla tavalla että “tehdään vain yhdessä juttuja”, “ei meidän Pera haluakaan lähteä minnekään ilman minua” yms. En väitä että juuri tästä teillä on tietenkään kyse. Kunhan totean, että sellaista sattuu paremmissakin piireissä.Ja sinä toimit luontevana olkapäänä ja lohduttajana miehelle, joka väittää ettei hallitus päästä vaikka itse ei halua lähteä. Aina teitä riittää. Ohis
Ei, olen ollut jo 15v naimisissa onnellisesti miehen kanssa, joka saa käydä omilla harrastusreissuillaan ihan vapaasti, ja käykin. Vietämme aikaa myös yhdessä paljon.
Ja minä 22 vuotta onnellisesti naimisissa eikä kummallakaan ole sellaisia harrastuksia jotka vaatisivat erillisiä reissuja. Lomat mies haluaa viettää myös yhdessä. Uskomatonta ettei kaikki parit elä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Ihan sama millaisena puolisona mua muiden silmissä pidettäisiin. Puoliso ei edes ehdottaisi tuollaista, koska tietäisi suhtautumiseni siihen. Mihinkään poikienreissuille ei voi lähteä tai jos lähtee, niin sitten lähden minäkin :)
En itse ole parisuhteessa miehen kanssa, joka EI haluaisi minua mukaan lomalleen. Miksi olisin ihmisen kanssa, jolle en olisi tärkeintä maailmassa?En aio vastailla ihmettelyihisi enempää, et kuitenkaan tyydy tähän vastaukseen ;)
No en ymmärrä miksi ei pääse harrastusreissulle harrastusporukan kanssa vaikka olis naimisissakin? Enhän mene miehen työpaikallekaan hänen mukanaan. Kyllä minä olen miehelleni ihan varmasti tärkeintä koko maailmassa, en minä silti niille harrastusreissuille lähde.
Sinkkuus on ihan eri asia, en katso että se liittyy harrastusreissuihin tippaakaan. Mutta ymmärrän nyt millaisten vaimojen takia osa eronneista miehistä sanoo ettei koskaan enää palloa jalkaan!No mutta tosi kiva, että sinunlaisia ymmärtäväisiä naisia sitten löytyy :) Mulla on omat ehtoni suhteelle, ei ole sulta pois.
Ei ole onneksi multa pois, mutta tervettä tuollainen ei silti ole.
Jos olisin ilkeämielinen kuten sinä, sanoisin että teidän tapanne ei ole tervettä. Miksi emme saisi viettää lomaa yhdessä kun kumpikin niin haluaa?
En minä ole ilkeämielinen, minulla on vain sen verran kattava koulutus mielenterveyden alalta että tunnistan epäterveen käytöksen.
Lomaa saa viettää niinkuin haluaa, ymmärrän erityisen hyvin jos perheellä ei ole tarpeeksi lomaa yhdessä tai rahatilanne ei anna periksi. Kieltämistä vain siksi että pelkää toisen pettävän tai periaatteesta ei halua antaa toisen mennä omien ystäviensä kanssa, en ymmärrä enkä kannata. Pettää voi muutenkin ja joskus naimisissakin oleva ihminen tarvitsee ihan omaa aikaansa. Varsinkin harrastusreissulle on monesti hankala puolisoiden lähteä mukaan.Ihan diagnooseja heität tällaisten keskustelujen perusteella? Tämä kertoi minulle kaiken oleellisen.
Ehkä oleellisempaa olisi miettiä, miksi aihe herättää sinussa noin suurta tunnekuohua. Miksi et siedä eri tavoin eläviä ja ajatteleviä ihmisiä tai parisuhteita.
Ei se herätä minussa minkäänlaisia tunteita muuta kuin surua miehesi ja sinun puolestasi. Epäterveen käytöksen toteaminen ei suinkaan ole diagnosointia.
Monessa parisuhteessa jossa on henkistä väkivaltaa, on yleensä kumppani alistettu samalla tavalla että “tehdään vain yhdessä juttuja”, “ei meidän Pera haluakaan lähteä minnekään ilman minua” yms. En väitä että juuri tästä teillä on tietenkään kyse. Kunhan totean, että sellaista sattuu paremmissakin piireissä.Ja sinä toimit luontevana olkapäänä ja lohduttajana miehelle, joka väittää ettei hallitus päästä vaikka itse ei halua lähteä. Aina teitä riittää. Ohis
Ei, olen ollut jo 15v naimisissa onnellisesti miehen kanssa, joka saa käydä omilla harrastusreissuillaan ihan vapaasti, ja käykin. Vietämme aikaa myös yhdessä paljon.
Ja minä 22 vuotta onnellisesti naimisissa eikä kummallakaan ole sellaisia harrastuksia jotka vaatisivat erillisiä reissuja. Lomat mies haluaa viettää myös yhdessä. Uskomatonta ettei kaikki parit elä samalla tavalla.
Ei kaikki vaadikaan. Varsinkin jos lomia on vähän, mutta jos ERO tulisi miehen halutessa omalle harrastusmatkalleen, niin ei se nyt niin hyvälle kuulosta...
Jos hän harrastaisi sukeltamista myös kortimaassa, ei olisi ongelmaa, mutta jos tuo ikinä sukeltamaton keksisi yhtäkkiä lähteä Thaimaahan sukeltelemaan, eikä haluaisi minua mukaan sillä verukkeella, ettei sukeltamatonta voida ottaa mukaan, niin sanoisin, että höpöhöpö. Ihan yhtä hyvät/huonot edellytykset minulla olisi siellä sukellella kuin hänelläkin.
mies ei saa vaatia isyystestiä ,koska se on epäluottamus , toisen ketjun mukaan.
Nainen ei petä koskaan.
Mutta mies ei saa mennä mihinkään ilman naista koska pettää samantien., se ei ole epäluottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli surku miestäsi.
Miksi ihmeessä..?
Aikuinen mies on valinnut itselleen puolison ja elää nyt elämäänsä hänen kanssaan. Mies pääsee takuulla pois, mikäli ei enää halua olla kyseisen vastaajan puoliso. En ole ikinä tajunnut näitä toisten parisuhteista huolehtijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli surku miestäsi.
Miksi ihmeessä..?
Aikuinen mies on valinnut itselleen puolison ja elää nyt elämäänsä hänen kanssaan. Mies pääsee takuulla pois, mikäli ei enää halua olla kyseisen vastaajan puoliso. En ole ikinä tajunnut näitä toisten parisuhteista huolehtijoita.
Henkinen väkivalta on ihan yhtä lamauttavaa kuin fyysinen väkivalta. Hyvin moni näistä “hallitus päättää”-miehistä on ikävä kyllä henkisellä väkivalla alistettuja tossukoita. Huolehditko sinä niistä parisuhteista joissa vaimoja hakataan kännipäissään?
Pakkaa mukaan pari pakettia ”sukelluspukuja” kaiken varalle ja sano ettei tartte tuoda tuliaisia.
Siellä sukelletaan oikein urakalla lapsiseksin pyörteisiin!
Sukelluskamat pysyvät kuivina kun siellä kuitenkin ryskytetään parin euron baarityttöjä.
Ei puoliso ole mikään lapsi, joka tarvitsee lupia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli surku miestäsi.
Miksi ihmeessä..?
Henkinen väkivalta on ihan yhtä lamauttavaa kuin fyysinen väkivalta. Hyvin moni näistä “hallitus päättää”-miehistä on ikävä kyllä henkisellä väkivalla alistettuja tossukoita. Huolehditko sinä niistä parisuhteista joissa vaimoja hakataan kännipäissään?
Tai sitten sinä haluat uskoa niin. Miksi miehellä ei olisi omaa tahtoa ja miksi toisten parisuhteet sinua kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa mukaan pari pakettia ”sukelluspukuja” kaiken varalle ja sano ettei tartte tuoda tuliaisia.
Mä oon vapaasukeltaja, joten en tarvitse mitään sukelluspukuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vapaasukeltaja, joten en tarvitse mitään sukelluspukuja.
...ja tottakai tuon vaimolle ikimuistoisia tuliaisia
Meillä on vuosia ollut miehen kanssa sopimus, että yhden lomaviiikon saa käyttää miten haluaa, oli se sitten ulkomailla tai ullakolla yksinään. Loput neljä sovitetaan perheelle vähiten haitallisesti ja ainakin toisen talviloma samaan aikaan lasten talvilomien aikaan.
Eli vastaus: en näe eroa siinä, haluaisiko mies reissuun Thaimaahan vai Taivalkoskelle, pitäkööt hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli surku miestäsi.
Miksi ihmeessä..?
Nyt on kyllä pakko myöntää, ettei ole ikinä käynyt mielessäkään alkaa välittömästi epäillä yhtäkään naista väkivaltaisen parisuhteen uhriksi, jos hän on kertonut lomailevansa puolisonsa kanssa yhdessä.
Ylipäätään vältän tekemästä erikoisia johtopäätöksiä nettikirjoitusten tai yksittäisten mielipiteiden perusteella. Hämmentävää, jos sinun työpaikallasi ei tätä ole käsitelty, kyseessä on kuitenkin erittäin olennainen perusasia. Millaisissa tehtävissä tarkalleenottaen työskentelet?
Thaimaa on maailman seksiturismin keskus, joten en päästäisi. Päivällä sukellellaan ja illalla/yöllä tehdään muuta. Sukeltajia bordellit täynnä. Eri asia, jos matkustetaan sinne perheenä tai pariskuntana, mutta miestenmatkat on noita panomatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli surku miestäsi.
Miksi ihmeessä..?
Tai sitten sinä haluat uskoa niin. Miksi miehellä ei olisi omaa tahtoa ja miksi toisten parisuhteet sinua kiinnostaa?
Kyseessä on minun kannaltani akateeminen kiinnostus koulutukseni vuoksi. Mikset sinä vastannut kysymykseeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaatteko siis puolisosi kanssa täsmälleen samat mielenkiinnon kohteet? Jos hän sukeltaa, sinäkin opettelet sukeltamaan; jos sinä tykkäät patikoinnista vuoristossa, hänenkin on tykättävä siitä; jos hän on intohimoinen jalkapallofani niin sinäkin matkustat katsomaan MM-otteluita? Aika ahdistavaa.
Eri
Valitsen sellaisen miehen, jota ei kiinnosta poikuen reissut.. vaikkapa Pattayalle. Tuttavapiirin miehet matkustelevat lähinnä puolisonsa/perheensä kanssa.
Vuosien ja vuosikymmenien aikana teistä kumpikaan ei millään tavalla muutu, ei kiinnostu uusista asioista, ei aloita uusia harrastuksia...?
Olen eri vastaaja, mutta meillä me innostumme yhdessä uusista asioista :)
Onko teillä myös yhteinen FB-tili ja molemmat käyttävät toistensa kännyköitä, koska teillä ei ole salaisuuksia (ja ystävillenne on tottakai ok, että heidän viestinsä näkyvät myös puolisollenne)?
Kohtalo on meillä vielä hirveämpi. Meillä ei ole ollenkaan FB tilejä, ei omia eikä yhyeisiä... emme voi siis edes tykätä kenenkään poikien/tyttöjen reissukuvista... 😂
Puhelimiakaan emme pysty stalkkaamaan, kun niissä on työnantajan edellyttämät kryptatut salasanavarmenteet. Siis ihan surkea 😁
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa on maailman seksiturismin keskus, joten en päästäisi. Päivällä sukellellaan ja illalla/yöllä tehdään muuta. Sukeltajia bordellit täynnä. Eri asia, jos matkustetaan sinne perheenä tai pariskuntana, mutta miestenmatkat on noita panomatkoja.
Meinaatko tosissasi että mies pettäisi ainoastaan paikasta riippuen? Luotat häneen joka paikassa muualla, mutta koska paikka on upeiden sukellusmaastojen lisäksi seksiturismin keskuksia, niin miehestäsi tulee välittömästi pettäjä?