Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä sairaanhoitajat rikasta väkeä!

Vierailija
30.12.2019 |

Lähipiirissäni on 9 hoitsua. Kaikki matkustelevat useita kertoja vuodessa ties missä, kaikki ostamassa/ostaneet asuntoja keskustan alueelta, hienoja illallisia.

Virheäksi kävi naama kun sain tietää että heillä käteen jää 2500-3500 euroa.

Minä parka saan käteen 1400e, nämä snobit sitten kiukuttelevat minkä kerkeävät. Vihastuttaa!!

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen 2000€. Sairaanhoitaja 28 v työkokemusta, päivätyö leikkauspotilaiden hoidossa

Vierailija
62/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sh ja teen 3 -vuorotyötä. Käteen jää 2200-2400€/kk riippuen vuoroista. Pyhätöistä saa tuplapalkan. Yövuorolisä 40% lisän, muut lisät pienempiä. Ei vuorotyö herkkua ole, joten pitää siitä maksaa.

Arvostan hoitajia, mutta meidän insinöörien palkkoja kadehditaan. Mulle kyllä jää käteen jota kuinkin sama. 

Insinöörit harvoin tekevät 3-vuorotyötä. Nämä hoitajien "hyvät" palkat koostuvat vuorolisistä.

Jos insinöörit tekisivät 3-vuorotyötä, niin heidän bruttopalkat olisivat jotain 5000€ luokkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoihin palkkoihin ja jopa parempiin pääsee tehtailla 3-vuorotyössä. Ei tarvita edes välttämättä mitään koulutusta ja työilmapiiri on rennompaa.

Olen ollut kesätöissä eräällä tehtaalla tekemässä suht kevyttä "paina nappia" -työtä 3-vuorotöissä ja jo silloin bruttopalkat kipusivat reippaasti yli 2000€. Vakityöntekijöillä tietysti vielä paljon paremmat liksat ikälisineen ym.

Vierailija
64/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat on monesti rikkaissa naimisissa. Sekin kannattaa muistaa. En tiedä yhtäkään sairaanhoitajaa joka olisi ottanut kouluttamattoman puolison. Puolisot on tosi usein lääkäreitä, hammaslääkäreitä, insinöörejä, juristeja, lentäjiä tai vastaavia. Joskus on sh-sh parejakin ollut tai sh-ensihoitaja. Poliisien kanssa taitaa sh:t myös olla aika paljon, miksei palomiestenkin. Ja sen kyllä ymmärtää, ammatit sopii hyvin yhteen.

Nykypäivänä hoitajat eivät kyllä ole rikkaissa naimisissa. Esim. lääkärit ja juristit pariutuvat keskenään, ovat eri yhteiskuntaluokkaa ja älykkyystasoa sairaanhoitajan kanssa. Sairaanhoitajaksi kun ei hakeudu se kuuden laudaturin ihminen, mutta lääkäriksi ja juristiksi kylläkin.

Vierailija
65/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien kanssa aina sama juttu. Osa kertoo peruspalkkansa, osa käteen jäävän palkansa.

Kun palkkoja vertaillaan niin silloin puhutaan kuukauden kokonaispalkasta ilman ylityö tai vuorolisiä, muut lisät lasketaan mukaan kokonaispalkaan. Tämä tuntuu olevan hoitajalle aivan liian vaikea asia ymmärtää. Siksi niin paljon hajontaa ilmoitetuissa palkkatiedoissa.

Ja lisäksi kaikille tiedoksi, sairaalassa mieshoitajan euro= naishoitajan euro.

Turha siitäkään natista.

Vierailija
66/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa Joo. Ensinnäkin yövuorojen rankkuus riippuu paljon siitä missä niitä tekee. Jossain lähinnä istutaan, toisessa mennään lähes koko yö paimentamassa muistisairaita takaisin sänkyyn.

Mä oon itse kotihoidossa lähihoitajana. Mun palkka on 14,08€/h + lisät tietyissä vuoroissa. Oon helsingin kaupungilla töissä. Teen ylitöitä n. 12h joka kuukausi, koska hoitajia on liian vähän. Harva arvostaa tätä työtä myöskään yhtään. Kuulen enemmän haukkuja, varsinkin omaisilta, kuin mitä saan positiivista palautetta, vaikka saan sitäkin paljon meidän asiakkailta koska olen iloinen ja ystävällinen. Kuljen yksin asumisyksikköön jonka asukkaat saa käyttää siellä mitä vaan kamaa, myös suonensisäisiä, poliisit kulkee siellä aina kahden partion voimin. Asiakkaina on muutenkin kaikenlaista tapausta. Esim eräs joka on tappanut vanhempansa ja lukinnut meidän hoitajan parvekkeelle. Mun kanssa hän olisi halunnut yhteisen asunnon kun sydän alkoi hakkaamaan verenpainetta mitatessa, kertoessani olevani varattu lupasi tappaa mieheni.

Joka käynnillä arvioin asiakkaan voinnin ja joudun päättämään pärjääkö asiakas vai onko lanssin paikka. Toisinaan tappelen ensihoitajien kanssa pitääkö asiakas viedä sairaalaan vai ei, kun heidän silmissään tuntematon asiakas voi vaikuttaa tavalliselta vanhukselta kun vitaalit on ok. Usein selviää, että hengenlähtö on ollut lähellä ja silti ainoastaan kerran olen saanut kiitoksen siitä että olen sen ambulanssin soittanut ja pelastanut asiakkaan hengen.

Tällä hetkellä meillä 2 sairaanhoitajaa tekee 4 sairaanhoitajan työt, koska paikoille ei saada ketään. Meidän työpaikalla puolen vuoden sisällä 3 on ollut hermolomalla ja 3 vetää psyykelääkkeitä työn aiheuttamaan ahdistukseen, jotta voi olla töissä.

Hoitajille ei todellakaan makseta yhtään liikaa. Työolosuhteet on huonommat kuin missään ja jatkuvasti joutuu miettimään onko tehnyt tehtävänsä riittävän hyvin, koska jos ei ole niin pahimmillaan joku kuolee.

Kai sitä on itsekin jotenkin hullu kun haluaa tätä tehdä. Kaiken lisäks mä luen samalla sairaanhoitajaksi, vaikka vastuu vaan kasvaa ja rahaa tulee se muutama satanen lisää.

Niin ja btw mä en matkustele, mulla ei ole varaa. Mut ymmärrän niitä jotka matkustelee, koska meidän työssä ja ei usein muuhun tuu tuhlattua kun vuorotyö ja ylityit verottaa niin ettei vapaa-ajallaan jaksa kun nukkua tai tuijottaa telkkaria.

Mun mielestä amistutkinnosta 14 euron bruttopalkka on oikeasti hiton hyvä. 

Vierailija
67/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat on monesti rikkaissa naimisissa. Sekin kannattaa muistaa. En tiedä yhtäkään sairaanhoitajaa joka olisi ottanut kouluttamattoman puolison. Puolisot on tosi usein lääkäreitä, hammaslääkäreitä, insinöörejä, juristeja, lentäjiä tai vastaavia. Joskus on sh-sh parejakin ollut tai sh-ensihoitaja. Poliisien kanssa taitaa sh:t myös olla aika paljon, miksei palomiestenkin. Ja sen kyllä ymmärtää, ammatit sopii hyvin yhteen.

Nykypäivänä hoitajat eivät kyllä ole rikkaissa naimisissa. Esim. lääkärit ja juristit pariutuvat keskenään, ovat eri yhteiskuntaluokkaa ja älykkyystasoa sairaanhoitajan kanssa. Sairaanhoitajaksi kun ei hakeudu se kuuden laudaturin ihminen, mutta lääkäriksi ja juristiksi kylläkin.

Sairaanhoitajat pariutuvat aika usein insinöörien/diplomi-insinöörien kanssa, koska ainakin omassa opiskelukaupungissa järjestettiin yhteisiä bileitä. Lääkärit pariutuvat aika usein opiskeluaikana toisen lääkärin kanssa, mutta sitten toisella kierroksella etenkin mieslääkärit ottavat kumppaniksi sairaanhoitajan. 

Usealla mieshoitajalla on myös hoitaja puolisona, koska miehillä on tällä alalla varaa valita ;)

Täällä on puhuttu lomista, niin KVTES sanoo seuraavaa;

28 lomapäivää, kun työpalvelusta alle 10 vuotta

30 lomapäivää, kun työpalvelusta 10-15 vuotta

38 lomapäivää, kun työpalvelusta yli 15 vuotta. 

Yhteen lomaviikkoon (ma-su) kuluu viisi lomapäivää. 

Sairaanhoitaja voi tietyissä paikoissa tienata hyvin (esim päivystys, teho-osasto, leikkaussali, kätilöt). Nämä ovat sellaisia paikkoja, joihin ei voi ottaa ulkopuolista sijaista, vaan oma väki joustaa ja tekee ylityöt, jos tekee. Jos ei tee, niin sitten painetaan vajaalla. Kaikkiin näihin tarvitaan iso miehitys myös päivystysaikaan, toisin kuin vuodeosastoilla, joissa vuoromiehitys voi olla aamussa 8, illassa 4, yössä 2-3.

-sairaanhoitaja, työkokemusta 12 vuotta (julkinen puoli), puoliso DI

Vierailija
68/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nuori hoitsu reissaa aikansa, sitten joutuu kiertoon. Ylilääkärit kierrättää noita nuoria hoitsuja surutta ja vaihtaa sitten aina nuorempaan muutaman vuoden välein. Mikäs siinä, molemmat hyötyy, nuori nainen saa nauttia hyvästä elintasosta,  reissata ym ym ja vanhempi mies sitä mitä haluaa.

Vierailija
69/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille iskee matti kukkaroon, kun edellinen sukupolvi kuolee. Hoidettavien määrä romahtaa.

Vierailija
70/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sh ja teen 3 -vuorotyötä. Käteen jää 2200-2400€/kk riippuen vuoroista. Pyhätöistä saa tuplapalkan. Yövuorolisä 40% lisän, muut lisät pienempiä. Ei vuorotyö herkkua ole, joten pitää siitä maksaa.

Arvostan hoitajia, mutta meidän insinöörien palkkoja kadehditaan. Mulle kyllä jää käteen jota kuinkin sama. 

Insinöörit harvoin tekevät 3-vuorotyötä. Nämä hoitajien "hyvät" palkat koostuvat vuorolisistä.

Jos insinöörit tekisivät 3-vuorotyötä, niin heidän bruttopalkat olisivat jotain 5000€ luokkaa...

ROFL. Suomessa on n. 5% insinööreistä hyvillä palkoilla, loput polkevat p*skapalkoilla vuodesta toiseen. 

Liikaa koulutettu. Minkäs teet.

Vierailija
71/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa Joo. Ensinnäkin yövuorojen rankkuus riippuu paljon siitä missä niitä tekee. Jossain lähinnä istutaan, toisessa mennään lähes koko yö paimentamassa muistisairaita takaisin sänkyyn.

Mä oon itse kotihoidossa lähihoitajana. Mun palkka on 14,08€/h + lisät tietyissä vuoroissa. Oon helsingin kaupungilla töissä. Teen ylitöitä n. 12h joka kuukausi, koska hoitajia on liian vähän. Harva arvostaa tätä työtä myöskään yhtään. Kuulen enemmän haukkuja, varsinkin omaisilta, kuin mitä saan positiivista palautetta, vaikka saan sitäkin paljon meidän asiakkailta koska olen iloinen ja ystävällinen. Kuljen yksin asumisyksikköön jonka asukkaat saa käyttää siellä mitä vaan kamaa, myös suonensisäisiä, poliisit kulkee siellä aina kahden partion voimin. Asiakkaina on muutenkin kaikenlaista tapausta. Esim eräs joka on tappanut vanhempansa ja lukinnut meidän hoitajan parvekkeelle. Mun kanssa hän olisi halunnut yhteisen asunnon kun sydän alkoi hakkaamaan verenpainetta mitatessa, kertoessani olevani varattu lupasi tappaa mieheni.

Joka käynnillä arvioin asiakkaan voinnin ja joudun päättämään pärjääkö asiakas vai onko lanssin paikka. Toisinaan tappelen ensihoitajien kanssa pitääkö asiakas viedä sairaalaan vai ei, kun heidän silmissään tuntematon asiakas voi vaikuttaa tavalliselta vanhukselta kun vitaalit on ok. Usein selviää, että hengenlähtö on ollut lähellä ja silti ainoastaan kerran olen saanut kiitoksen siitä että olen sen ambulanssin soittanut ja pelastanut asiakkaan hengen.

Tällä hetkellä meillä 2 sairaanhoitajaa tekee 4 sairaanhoitajan työt, koska paikoille ei saada ketään. Meidän työpaikalla puolen vuoden sisällä 3 on ollut hermolomalla ja 3 vetää psyykelääkkeitä työn aiheuttamaan ahdistukseen, jotta voi olla töissä.

Hoitajille ei todellakaan makseta yhtään liikaa. Työolosuhteet on huonommat kuin missään ja jatkuvasti joutuu miettimään onko tehnyt tehtävänsä riittävän hyvin, koska jos ei ole niin pahimmillaan joku kuolee.

Kai sitä on itsekin jotenkin hullu kun haluaa tätä tehdä. Kaiken lisäks mä luen samalla sairaanhoitajaksi, vaikka vastuu vaan kasvaa ja rahaa tulee se muutama satanen lisää.

Niin ja btw mä en matkustele, mulla ei ole varaa. Mut ymmärrän niitä jotka matkustelee, koska meidän työssä ja ei usein muuhun tuu tuhlattua kun vuorotyö ja ylityit verottaa niin ettei vapaa-ajallaan jaksa kun nukkua tai tuijottaa telkkaria.

Niin, se lähihoitaja saa 15 vuoden työkokemuksella 14€, alkupalkka lienee 11-12€ (en tiedä tarkkaan kun itse saan tuon 14€). Vertailun vuoksi, amissähkömiehen alkupalkka on 15-17€ (tiedän ystävieni palkan). Että hyvä amispalkka.

Vierailija
72/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan näitä hoitaja-lääkäri pareja. tunnen useita. ps. lääkäreillä ei ole 6 laudaturia monellakaan, päinvastoin. 

Yksikin lääkäri on ekaksi sairaanhoitaja, sit muuntokouluttautui lääkäriksi kun oli mahollisuus sillon vuosia sitten kun opetusministerinä pelleili joku kouluttomaton nainen.

Vierailija
73/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat pariutuvat aika usein insinöörien/diplomi-insinöörien kanssa, koska ainakin omassa opiskelukaupungissa järjestettiin yhteisiä bileitä. Lääkärit pariutuvat aika usein opiskeluaikana toisen lääkärin kanssa, mutta sitten toisella kierroksella etenkin mieslääkärit ottavat kumppaniksi sairaanhoitajan. 

Usealla mieshoitajalla on myös hoitaja puolisona, koska miehillä on tällä alalla varaa valita ;)

Täällä on puhuttu lomista, niin KVTES sanoo seuraavaa;

28 lomapäivää, kun työpalvelusta alle 10 vuotta

30 lomapäivää, kun työpalvelusta 10-15 vuotta

38 lomapäivää, kun työpalvelusta yli 15 vuotta. 

Yhteen lomaviikkoon (ma-su) kuluu viisi lomapäivää. 

Sairaanhoitaja voi tietyissä paikoissa tienata hyvin (esim päivystys, teho-osasto, leikkaussali, kätilöt). Nämä ovat sellaisia paikkoja, joihin ei voi ottaa ulkopuolista sijaista, vaan oma väki joustaa ja tekee ylityöt, jos tekee. Jos ei tee, niin sitten painetaan vajaalla. Kaikkiin näihin tarvitaan iso miehitys myös päivystysaikaan, toisin kuin vuodeosastoilla, joissa vuoromiehitys voi olla aamussa 8, illassa 4, yössä 2-3.

-sairaanhoitaja, työkokemusta 12 vuotta (julkinen puoli), puoliso DI

joo mutta vaikka ne pariutuu toisella kierroksella, niin myös se hoituri on toisella kierroksella-jopa kolmannella. Joten lopputulos ihan sama.

Vierailija
74/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ja tuo 50k/vuosi lähärille silkkaa sikailua!

Vierailija
75/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n ystävät osaavat käyttää rahansa hyvin?!

En ymmärrä, miten kahden tulon taloudessa voi olla pula rahasta.

Meillä käteen jää 2200 + 2400 = 4600 e

Vuokra ja laskut 1300 e ka ruoka 500 e.

Kaikkeen muuhun jää 2800 euroa...

Miten voi olla peeaa?!

Vierailija
76/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö joku vielä ihmiset näin mustavalkoisesti eri kasteissa? Todella ahdistava maailmankuva sinulla. Kannattaa tutustua ihmisiin eri taustoista niin voit yllättyä, miten moniulotteisia tyyppejä löytyy myös yliopiston ulkopuolelta.

Vierailija
77/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla peeaa?!

Lapsettomana eläisi ruhtinaallisesti.

Tuosta pois päivähoitomaksut, noilla tuloilla pelkästään yhdestä lapsesta 290€. Lasten ruoat, vaatteet yms +200€. Pari autoa talouteen, kun se päivähoito on eri puolen kaupunkia ja julkisilla ei pääse, kulut kuukausittain vähintään 500€ plus mahdollinen laina. Asumiskulut isommat. Vakuutukset koko perheelle on isommat kuin kahdelle aikuiselle. Myöhemmin päivähoidon jäädessä pois, nousee ruokakulut, tulee ip-kerhomaksu, harrastusmaksut, vaatekulut nousee jne.

Ilmeisesti teillä ei edes siivota koska ostatte vain ruokaa. Vaatteita ette osta koskaan, ettekä sairasta. Lucky you!

P.s. Tuollaisia nettopalkkoja ei ole kahden duunarin perheessä. Esim meillä tulot on 2100+2000, joista maksetaan päivähoitoa 350€ kahdesta lapsesta.

Vierailija
78/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla peeaa?!

Tuosta pois päivähoitomaksut, noilla tuloilla pelkästään yhdestä lapsesta 290€. Lasten ruoat, vaatteet yms +200€. Pari autoa talouteen, kun se päivähoito on eri puolen kaupunkia ja julkisilla ei pääse, kulut kuukausittain vähintään 500€ plus mahdollinen laina. Asumiskulut isommat. Vakuutukset koko perheelle on isommat kuin kahdelle aikuiselle. Myöhemmin päivähoidon jäädessä pois, nousee ruokakulut, tulee ip-kerhomaksu, harrastusmaksut, vaatekulut nousee jne.

Ilmeisesti teillä ei edes siivota koska ostatte vain ruokaa. Vaatteita ette osta koskaan, ettekä sairasta. Lucky you!

P.s. Tuollaisia nettopalkkoja ei ole kahden duunarin perheessä. Esim meillä tulot on 2100+2000, joista maksetaan päivähoitoa 350€ kahdesta lapsesta.

Emme ole duunareita.

Tarinan opetus? Ei kannata hankkia lapsia.

Vierailija
79/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla peeaa?!

Kaksi autoa? Meidän kaupunginosassa on useampi päiväkoti ja töihin emme kumpikaan haluaisi mennä autolla.

Eli vaikka lapsia tulisi, emme hankkisi edes yhtä autoa.

Jos vuokra olisi vaikka 1200 e, päiväkoti 300 e ja lapsen ruuat ja muut 300 e / kk, niin silti 1800 e käteen!

Eli valtava summa.

Vierailija
80/99 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, kun sisältö on täyttä kakkaa. Mutta tervetuloa alalle, kyllä tänne mahtuu! T:hoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä