On kyllä sairaanhoitajat rikasta väkeä!
Lähipiirissäni on 9 hoitsua. Kaikki matkustelevat useita kertoja vuodessa ties missä, kaikki ostamassa/ostaneet asuntoja keskustan alueelta, hienoja illallisia.
Virheäksi kävi naama kun sain tietää että heillä käteen jää 2500-3500 euroa.
Minä parka saan käteen 1400e, nämä snobit sitten kiukuttelevat minkä kerkeävät. Vihastuttaa!!
Kommentit (99)
Minkäslaista vuoroa teet? Meillä ainakin hälytetään välillä töihin ja muutenkin ylitöitä, nämä laitan säästöön. Myös painetaan joulut, juhannukset ja oikeastaan kaikki pyhät.
Tammikuussa odotettavissa taas hyvät ylityölisät kesälomakassaan.
Olen sh ja teen 3 -vuorotyötä. Käteen jää 2200-2400€/kk riippuen vuoroista. Pyhätöistä saa tuplapalkan. Yövuorolisä 40% lisän, muut lisät pienempiä. Ei vuorotyö herkkua ole, joten pitää siitä maksaa.
Hah ystävä sanoi et yövuorot nimenomaan ovat herkkua kun ei koskaan tapahdu mitään. Voi vaa ottaa nokoset ja katsoa TVtä. Hän oikein naureskeli tyytyväisenä.
Olen asiakaspalvelualalla ollut ja nyt toimistotyössä, palkka aina se 1400e about. Puolisoni jolla on yliopistotutkinto saa käteen vain 2500e.
En tajuu missä te ihmiset näitä 3000-5000 euron palkkoja revitte?!
Ammatinvalintakysymys. Sitähän aina huudellaan. Sairaanhoitajista on nyt pulaa ja töitä riittää, nin että eikun rahan kiilto silmissä kouluttautumaan rahakkaalle alalle!
No pitää näköjään kouluttautua hoitsuksi kuk kerran noilla palkoilla matkustetaan maailman ympäri, ostetaan asuntoja eikä tehdä töissä mitään.
Kaikki hoitajat jotka minäkin tunnen, tuntuvat kylpevän rahassa
Joopa Joo. Ensinnäkin yövuorojen rankkuus riippuu paljon siitä missä niitä tekee. Jossain lähinnä istutaan, toisessa mennään lähes koko yö paimentamassa muistisairaita takaisin sänkyyn.
Mä oon itse kotihoidossa lähihoitajana. Mun palkka on 14,08€/h + lisät tietyissä vuoroissa. Oon helsingin kaupungilla töissä. Teen ylitöitä n. 12h joka kuukausi, koska hoitajia on liian vähän. Harva arvostaa tätä työtä myöskään yhtään. Kuulen enemmän haukkuja, varsinkin omaisilta, kuin mitä saan positiivista palautetta, vaikka saan sitäkin paljon meidän asiakkailta koska olen iloinen ja ystävällinen. Kuljen yksin asumisyksikköön jonka asukkaat saa käyttää siellä mitä vaan kamaa, myös suonensisäisiä, poliisit kulkee siellä aina kahden partion voimin. Asiakkaina on muutenkin kaikenlaista tapausta. Esim eräs joka on tappanut vanhempansa ja lukinnut meidän hoitajan parvekkeelle. Mun kanssa hän olisi halunnut yhteisen asunnon kun sydän alkoi hakkaamaan verenpainetta mitatessa, kertoessani olevani varattu lupasi tappaa mieheni.
Joka käynnillä arvioin asiakkaan voinnin ja joudun päättämään pärjääkö asiakas vai onko lanssin paikka. Toisinaan tappelen ensihoitajien kanssa pitääkö asiakas viedä sairaalaan vai ei, kun heidän silmissään tuntematon asiakas voi vaikuttaa tavalliselta vanhukselta kun vitaalit on ok. Usein selviää, että hengenlähtö on ollut lähellä ja silti ainoastaan kerran olen saanut kiitoksen siitä että olen sen ambulanssin soittanut ja pelastanut asiakkaan hengen.
Tällä hetkellä meillä 2 sairaanhoitajaa tekee 4 sairaanhoitajan työt, koska paikoille ei saada ketään. Meidän työpaikalla puolen vuoden sisällä 3 on ollut hermolomalla ja 3 vetää psyykelääkkeitä työn aiheuttamaan ahdistukseen, jotta voi olla töissä.
Hoitajille ei todellakaan makseta yhtään liikaa. Työolosuhteet on huonommat kuin missään ja jatkuvasti joutuu miettimään onko tehnyt tehtävänsä riittävän hyvin, koska jos ei ole niin pahimmillaan joku kuolee.
Kai sitä on itsekin jotenkin hullu kun haluaa tätä tehdä. Kaiken lisäks mä luen samalla sairaanhoitajaksi, vaikka vastuu vaan kasvaa ja rahaa tulee se muutama satanen lisää.
Niin ja btw mä en matkustele, mulla ei ole varaa. Mut ymmärrän niitä jotka matkustelee, koska meidän työssä ja ei usein muuhun tuu tuhlattua kun vuorotyö ja ylityit verottaa niin ettei vapaa-ajallaan jaksa kun nukkua tai tuijottaa telkkaria.
Sairaanhoitajan peruspalkka kuntapuolella on 2300€. Lisien kanssa sitten voi yltää 3000€, jos tekee pyhätöitä ja yövuoroja, mutta ne on lisiä vaikeista työvuoroista ja niitä ei voi ottaa mukaan verrattaessa palkkaa muiden alojen kanssa. Yksityispuolella palkat voi olla satoja euroja paremmat. Mielenkiintoiset ajat edessä, kun hoitajat käy vähin. Miten nousee palkat?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkka on oikeasti vielä suurempi kuin 4000e brutto. Heillä kun on julkisen puolen överit lomat, 8 viikkoa. Ja tuosta överista lomasta kertyy myös suuri lomaraha.
Oma puoliso on DI ja päällikkötasolla ja tienaa siis saman kuin sairaanhoitaja. Eli hoitajat tienaa ihan hemmetin hyvin. En todellakaan tue heitä törkeässä palkankorotusvaatimuksessa, vaativat seuraavan 10v aikana joka vuosi palkankorotusta 1,8% ENEMMÄN kuin vientialoilla.
Verenimijät.
Älä kirjoita ihan paskaa, mistä et tiedä faktoja! Olen hoitaja, enkä tienaa lähellekkään tota summaa.. Ensihoidon sh voi tienata vähän enemmän vuorolisineen, mutta on vastuullinen työkin.. Siitä vaan kouluttautumaan alalle, jos noin tunteisiin meni
Muualla kuin pk-seudulla sairaanhoitajan palkalla, vuorolisineen pärjää oikein mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan peruspalkka kuntapuolella on 2300€. Lisien kanssa sitten voi yltää 3000€, jos tekee pyhätöitä ja yövuoroja, mutta ne on lisiä vaikeista työvuoroista ja niitä ei voi ottaa mukaan verrattaessa palkkaa muiden alojen kanssa. Yksityispuolella palkat voi olla satoja euroja paremmat. Mielenkiintoiset ajat edessä, kun hoitajat käy vähin. Miten nousee palkat?
Helsingissä sh peruspalkka kotihoidossa 2660€
Ne on varmaan kaikki insinöörien kanssa naimisissa?
Helkkari. Miksei mulla ole 8 viikkoa lomaa vaikka oon julkisella?!? Kuka jemmaa mun lomia?
T. 28 päivää
Miksi et sitten ole itse kouluttautunut hoitajaksi. Töitä kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkka on oikeasti vielä suurempi kuin 4000e brutto. Heillä kun on julkisen puolen överit lomat, 8 viikkoa. Ja tuosta överista lomasta kertyy myös suuri lomaraha.
Oma puoliso on DI ja päällikkötasolla ja tienaa siis saman kuin sairaanhoitaja. Eli hoitajat tienaa ihan hemmetin hyvin. En todellakaan tue heitä törkeässä palkankorotusvaatimuksessa, vaativat seuraavan 10v aikana joka vuosi palkankorotusta 1,8% ENEMMÄN kuin vientialoilla.
Verenimijät.Älä kirjoita ihan paskaa, mistä et tiedä faktoja! Olen hoitaja, enkä tienaa lähellekkään tota summaa.. Ensihoidon sh voi tienata vähän enemmän vuorolisineen, mutta on vastuullinen työkin.. Siitä vaan kouluttautumaan alalle, jos noin tunteisiin meni
Haista kuule ihan itse. Sympatiat hoitsuja kohtaan on mennyt jo ajat sitten. Sitä pienipalkkaisuus-volinaa en kestä kuunnella enää yhtään. Törkimykset tienaavat ihan hyvin ja vieläkin ne ahneet sontiaiset kinuvat lisää. Hyi helvetti.
Toivottavasti pysyt terveenä
Vierailija kirjoitti:
Helkkari. Miksei mulla ole 8 viikkoa lomaa vaikka oon julkisella?!? Kuka jemmaa mun lomia?
T. 28 päivää
Montako vuotta alalta kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja teen 3 -vuorotyötä. Käteen jää 2200-2400€/kk riippuen vuoroista. Pyhätöistä saa tuplapalkan. Yövuorolisä 40% lisän, muut lisät pienempiä. Ei vuorotyö herkkua ole, joten pitää siitä maksaa.
Arvostan hoitajia, mutta meidän insinöörien palkkoja kadehditaan. Mulle kyllä jää käteen jota kuinkin sama.
Niin ja puolison palkka ei vaikuta elintasoon? Monella on puolisona DI, lääkäri, juristi, jotka jne...
Samaa minäkin olen miettinyt. Mitä nämä marisevat jatkuvasti?