Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soininvaara: On ollut kallis moka hyväksyä toimeentulotuessa niin korkeita vuokria

Vierailija
30.12.2019 |

Tämä totta, kun sossu maksaa tulisi olla yläräja, se jo ohjaisi tämän sakin pois prime paikoilta.

https://www.arvopaperi.fi/uutiset/soininvaara-on-ollut-kallis-moka-hyva…

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tuo osmo puhuu järkeviä, mutta nyt kyllä

Vierailija
102/105 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkainen voi hyvin hakea tt-tukea: sitä saa, jos käteen jää palkasta vähennettyjen pakollisten menojen jälkeen vähemmän kuin 647€. Pakolliset menot ovat vuokra, lääkkeet ja sähkölasku. Ylin hyväksytty vuokra riippuu kaupungista. Turussa on tiukat rajat, joten jos vuokrasi on vaikka 550€, siitä huomioidaan vain osa, loput maksat itse. Helsingissä ylin hyväksytty vuokra taitaa olla hieman alle 700€, siihen asti korvataan, mutta ylimenevän osuuden maksat itse. Käytännössä on mahdotonta, että tt-tuella elelisi leveämmin kuin työnteolla, koska jopa niistä pskahommista saat pitää 150€ itse, vaikka loput palkastasi vähennetään tt-tuesta.

Eli jos ansaitset vaikka 500€ osa-aikatyöstä tai nollatuntilaisena, niin tuloksi lasketaan sulla palkka ja asumistuki, menoksi pakolliset laskut ja vuokra, ja näiden välinen erotus korvataan sulle tt-tukena. Joten jos saat asumistukea vaikka 450€, palkkaa 500€,  ja vuokrasi on 540€, niin sulle pitää jäädä käteen 497€ +150€ (palkasta), yht. 647€. Jos ansaitset edes tonnin kuussa ja saat asumistukea, elät leveämmin kuin tt-tuen saaja. Voit hakea itse tukea, jos palkkatulosi eivät yllä tt-tuen tasolle.

Et sitten viitsinyt lukea ketjua. Kun sossu juuri korvaa sen ylimenevän osan vuokrasta vaikka se menisi yli kelan omien ylimpien rajojen. En tiedä onko käytäntö tämä koko Suomessa mutta tiedän kokemuksesta että ainakin pk-seudulla näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

508 euroa Helsingissä tuskin riittää mihinkään, kun minulla on kunnan asunto kehyskunnassa, ja sekin maksaa 520 euroa. 

Jossain on tosiaan kaikkien asuttava, mutta nykysysteemi on järjetön: työttömät, jopa päihdeongelmaiset sellaiset, asuvat valtion piikkiin paraatipaikoilla ja työssäkäyvät köröttelevät Keravan lähiöistä töihin Helsinkiin. 

No bisnes on bisnestä...

Vierailija
104/105 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tuo osmo puhuu järkeviä, mutta nyt kyllä

Osmo ei puhu ikinä järkeviä..

Vierailija
105/105 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se nyt vielä menee, jos on kelvollinen kämppä ja se on oikeasti omistajalleenkin arvokas. Ts. ei omistaja siitä kummoistakaan tuottoa saa. Ei siis kovin hyvä sijoitus, asuntojen hinnat on vaan niin korkealla.

Sen sijaan TODELLISTA huijaamista on se, kun jotkut ostaa purkukuntoisia, isompia röttelöitä, vuokraa sieltä syrjäytyneille sellaisia asuntoja, ettei ne vastaa mitään standardeja ja Kela maksaa vuokran suoraan. Siinä vasta tuottoon pääseekin! Asunnoista on pula ja ilmoitukseen vaan, ettei tarvi luottotietoja, jos Kela-vakuus -> rahan tuloa ei voi estää, tulijoita on pilvin pimein. Joku 50 vuotta vanha hellahuone pienellä koppivessalla sellaisessa asumuksessa, ettei sitä normaali ihminen huoli, voi hyvin olla se 550 Euroa/kk ja päälle lämmitys. Kela voisi kanssa vähän katsoa, mihin maksaa ihmisille vuokran. Sillä ei ole väliä, vaikka laittavat talon lopullisesti hajalle, koska talo on myyty jo purkutalona tontin hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi