En juota lapsilleni rasvatonta maitoa, koska opetan että kaikkea voi nauttia kohtuudella
Maitoa esimerkiksi ei tarvitse juoda puolta litraa aterialla, ja se saa maistua hyvältä kun juo kohtuullisen määrän. Voi juoda vaikkapa lasin maitoa ja lasin vettä. Samoin ostan maukkaita, rasvaisia juustoja, joista tulee kylläiseksi pienemmällä määrällä. En halua opettaa lapsille, että syöminen on vain ankeaa tankkaamista ruuilla, joista on poistettu sitä ja tätä.
Kommentit (144)
Kohtuuden nauttiminen onnistuu juurikin aidolla ravinnolla, ei kevyt- eikä keinoruualla.
Aha. Sama kai mitä maitoa se on, voi sitä silti nauttia kohtuudella. Ei meillä kukaan vedä puolta litraa maitoa kerralla vaikka onkin rasvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Sama kai mitä maitoa se on, voi sitä silti nauttia kohtuudella. Ei meillä kukaan vedä puolta litraa maitoa kerralla vaikka onkin rasvatonta.
Ei ole ihan sama.
Uskomatonta moskaa suomalaiset syöttävät lapsilleen termillä "leipä". Esimerkiksi paahtoleipä.
Eivätkö lapset osaa vielä itse juoda? Oletko kokeillut nokkakuppeja, niillä on helppo opetella.
Vai oliko tämä vain itsestäänselvyys.
Maidossa oleva rasva on olevinaan suuri kauhistus mutta toisesta tölkistä kaadetaan lapselle sokerijugurttia.
Hyvä, nimittäin rasvaton maito on yksi turhimmista elintarvikkeista, pelkkää valkoista vettä.
Meilläkään ei koskaan ollut kotona rasvatonta maitoa Kun olin lapsi enkä ole omillekaan lapsille sitä koskaan ostanut. Syy on se että on tosi pahaa. Ykkösmaitoa tai kevytmaitoa ja mielellään luomuna niin kyllä kelpaa, mutta maitokin on sellainen jota ei kannata litratolkulla lipittää. Siitä saa todella helpolla energiaa kuin huomaamatta eikä näin aikuisena enää ole varaa saada sitä liikaa mistään. Kahvin joukkoon loraus ja siinä se.
Lapsemme syövät mielellään luonnonjogurttia ja muesliae. On paljon parempaa kuin joku bulkki sokeripommijogurtti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, nimittäin rasvaton maito on yksi turhimmista elintarvikkeista, pelkkää valkoista vettä.
Aivan. Mautonta maitoa voi tehdä itse ostamalla punaista maitoa ja kraanasta 3/4 vettä sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan sama.
Miksei? Kyllä meillä toimii toi sama periaate ihan kaikessa. Kaikkea kohtuudella, oli se sitten suklaata tai salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Paluu 80-luvulle, hienoa.
Millä tavalla? Meillä syötiin ja juotiin kaikkea kohtuudella jo 80-luvulla ja ai kauhee, maito oli rasvatonta!
Vierailija kirjoitti:
Maidossa oleva rasva on olevinaan suuri kauhistus mutta toisesta tölkistä kaadetaan lapselle sokerijugurttia.
Jossa yleensä on sitä hirveän pelottavaa rasvaa sama, tai lähes sama määrä kuin täysmaidossa.
Aikuisena nämä apeilla tot-tön-ruuilla syötetyt lapset pitävät sitten ABC:n ruokia ihan normaaleina.
Aivan, rasvaton maito on ylikäsiteltyä: kaikki otettu ensin pois ja sitten keinotekoisesti lisätty jotain. En suosittele.
Lapsuudessani (1960-luvulla) maito tuli suoraan lehmästä rasvoineen päivineen sitä juotiin. Ja sokeripalapurkki oli aina pöydällä, eikä niitä kielletty ottamasta.
Terve olen vielä tänäkin päivänä, tuntuu, että nykyään hössötetään joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Mautonta maitoa voi tehdä itse ostamalla punaista maitoa ja kraanasta 3/4 vettä sekaan.
Repesin mielikuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme syövät mielellään luonnonjogurttia ja muesliae. On paljon parempaa kuin joku bulkki sokeripommijogurtti.
Riippuu ihan siistä myslistä, yleensä nekin on melkoisia sokeripommeja.
Itsestäänselvyys esimerkiksi Etelä-Euroopassa.