Luuleeko jotkut oikeasti, että he voivat jatkaa nykyistä saastuttavaa elämää?
Jos joku vielä luulee, että autolla ajo ja lihansyönti voivat jatkua entiseen malliin, niin te olette todella väärässä. Jos näitä ei lailla saada suoraan kiellettyä, niin verotusta nostamalla ne käytännössä kielletään. Jos bensan hinta on vaikkapa 50€/litralta, niin monen ajot loppuvat. Ettekö te ymmärrä, että nuoret pistävät lopun tälle nykymenolle ensi vuosikymmenellä? Kun nyt viisaat ja ympäristötietoiset nuoret voivat pian äänestää, vihreiden kannatus lienee 40-50 %.
Kannattaisi alkaa käyttää julkisia ja syömään kasviksia jo ihan sen takia, ettei muutos tunnu yhtä pahalta. Tämä nykymeno nimittäin ei montaa vuotta jatku.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt viisaat ja ympäristötietoiset nuoret voivat pian äänestää, vihreiden kannatus lienee 40-50 %
Ja hah. Suomessa on niin vähän nuoria että siinä ei hullu-gretojen nillittäminen paljoa paina kun täysjärkiset keski-ikäiset ja eläkeläiset äänestävät PS. 😄
Ei nyt välttämättä aina PS, mutta alle 34-vuotiaista äänestää vasta hieman päälle puolet. Loput jättävät kokonaan äänestämättä. Eli nuoret äänestävät vähemmän kuin muut ikäluokat.
Tämä myös syynä, miksi Pekka ja Maria niin riivatusti tahtovat mammuja Suomeen. Koska laskevat että väestönvaihto kiilaa heidät iäksi valtaan. Tyhminä kuplassa ja pää pilvissä elävinä eivät tajua ettei esim 2. polven sommalleista juuri kukaan äänestä ja jos tulevaisuudessa äänestäänkin niin se ei tod. ole vihreät vaan izlamilainen puolue, joka tullaan ensi vuosikymmenellä Suomeen perustamaan. Auta armias... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Kaikkien on tehtävä osansa. Suomalaiset kuluttavat neljä maapalloa, joten todellakin meidän on pienennettävä päästöjä."Suomalaiset kuluttavat neljä maapalloa" ??
Hyvin näyttää vihreä populistipropaganda uppoavan. Jos kaikki eläisivät kuten suomalaiset, maapallolla olisi 1,1 miljardia asukasta ja väkiluku pysyisi suunnilleen ennallaan. Siitä voit sitten laskeskella kuinka paljon enemmän esim. sademetsiä olisi jäljellä.
Jos kaikki kuluttaisivat kuin suomalaiset, tarvitsisimme useamman maapallon. Se ei ole mitään propagandaa vaan totuus. Se, että me emme lisäänny enemmän, ei vähennä sitä tosiasiaa että me voimme kuluttaa enemmän kuin oman osamme. Meillä ei ole oikeus kuluttaa kuin sen YHDEN maapallon verran, ihan sama keitä me olemme.
Ja kunhan Maapallon väkiluku tuplaantuu, me suomalaiset kulutamme 8 maapallon luonnonvarat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan teurastamalla ensiksi lemmikkikoirat?
Autoani tarvitsen päivittäisen työmatkani kulkemiseen, julkisilla ei onnistu.
Hyödyllisempää olisi siis teur astaa sinut. Koirista on sentään terveyshyötyjä.
Ilmastotalkoissa ei valkata rusinoita pullasta. Eli kun tuo ap niin ilkkuu että hähhää teiltä viedään autot ja lihat (kun kumpaakaan ei itse käytä) niin yhtälailla häneltä viedään lemmikit.
Sekä ihanan kososmaiset malediivien matkat, kun niihin on varaa enää vain korkeimmalla eliitillä. Tai koko matkustsminen on luvanvaraista kuten Neuvostoliitossa ennen.
Itse kun on jo vuosikausia elänyt mukavaa vähäpäästöistä arkea kasvisruokaa syöden, säästäen, sijoittaen ja elämästä nauttien, ei voi kuin nauraa wt ihmisten kiemurtelulle. Ihan kuin uhmaikäisiä katsoisi. :D
Mutku minä HALUUN 300 neliön hallin kodiksi ja tehdä hehtaarin nurmikon pihalle jossa en koskaan ole ja ajella autolla edestakaisin parin kilometrin matkaa ja lentää Kanarialle puhumaan suomea ja lihoa muodottomaksi naudanlihalla ja ja ja...!
Oikeasti, 99 % ihmisistä elämänlaatu vain paranisi, jos luopuisivat noista asioista tai edes vähentäisivät.
Se 1% kansasta joka ihan oikeasti tarvitsee autoa esimerkiksi siitä syystä, että asuu keskellä ei mitään viljelemässä suurta aluetta tai hoitamassa poroja, voisi ihan hyvin kulkea autolla päivittäin jatkossakin - kunhan se pullamössö 99 % prosenttia napinan sijaan vähentäisi omaa täysin turhaa saastutustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golf ja jääkiekko ovat (tutkitusti) kaikkein saastuttavimmat urheiluharrastukset. Idiootti. Lue enemmän, luulet vähemmän.
Aja seinään se kuminpolttopyöräsi.
Ajan sun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun on jo vuosikausia elänyt mukavaa vähäpäästöistä arkea kasvisruokaa syöden, säästäen, sijoittaen ja elämästä nauttien, ei voi kuin nauraa wt ihmisten kiemurtelulle. Ihan kuin uhmaikäisiä katsoisi. :D
Mutku minä HALUUN 300 neliön hallin kodiksi ja tehdä hehtaarin nurmikon pihalle jossa en koskaan ole ja ajella autolla edestakaisin parin kilometrin matkaa ja lentää Kanarialle puhumaan suomea ja lihoa muodottomaksi naudanlihalla ja ja ja...!
Oikeasti, 99 % ihmisistä elämänlaatu vain paranisi, jos luopuisivat noista asioista tai edes vähentäisivät.
Se 1% kansasta joka ihan oikeasti tarvitsee autoa esimerkiksi siitä syystä, että asuu keskellä ei mitään viljelemässä suurta aluetta tai hoitamassa poroja, voisi ihan hyvin kulkea autolla päivittäin jatkossakin - kunhan se pullamössö 99 % prosenttia napinan sijaan vähentäisi omaa täysin turhaa saastutustaan.
Hyvin näkee, ettet tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset asuvat muihin länsimaalaisiin verrattuna varsin ahtaasti. Mä joskus hulluimpina cityvihreinä vuosinani ajattelin, että olisi hyvä vaan, jos ihmiset muuttaisivat kaupunkeihin kerrostaloihin. Noh, nyt on lähimetsät kaadettu ja vedetty taloja ja asfalttia päälle. Ruuhka-aikaan bussit on täynnä kuin Bangladeshissa. Muutkin ei-niin-mukavat lieveilmiöt ovat rantautuneet aiemmin kivaan ja rauhalliseen lähiöön. Sain mitä toivoin ja nyt harkitsen maalle muuttoa.
Onpas umpiepäälyllinen aloitus.
Tätä minä olenkin uumoillut kaiken yleisen hulinan rivien välistä, että tällaisia ääliöitä on ja vielä aikovat yrittää sekaantua toisten asioihin.
Ootko kuullut sellaisesta kuin valinnanvapaus ja itsemääräämisoikeus.
Niin kauan kuin kaikilla valinnoilla on vaikutus niin sinä et sanele kenellekään mistä muiden pitää luopua.
Minä vähennän keskimääräistä paljon pienempiä päästöjäni, vaikka siitä lihansyönnistä siinä vaiheessa, kun te ilmastosaarnaajasinkut asutte jokaikinen yhtä pienessä kommuunissa kuin minä ja ostatte yhtä vähän kuin minä ostan.
Ettekä matkustele yhtään mihinkään edes verkossa, kun en minäkään niin tee. Maastapoistumiskielto.
Pilalle lellittyjen milleniaalien huolet eivät liikuta tipan vertaa. Sen sijaan olen huolissani heitä nuorempien, eli omien lasteni sukupolvesta, joka on tällä hetkellä alle 20-vuotiaita. Milleniaalit ovat kyvyttömiä loogiseen ja järkevään ajatteluun, joten nuoremmat sukupolvet tulevat olemaan vaikeuksissa milleniaali-ikivauvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos bensan hinta nousee 50€/litra, valtaosalla suomalaisista ei ole enää varaa sen paremmin ruokaan kuin lääkkeisiinkään. Eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Ei niilläkään, joilla ei ole omaa autoa. Töissä voivat käydä ainoastaan ne, jotka tekevät etätöitä ja ne, joilla työpaikka on kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Ja hekin vain silloin, jos he tuottavat jotain sellaista, mikä voidaan siirtää paikasta toiseen virtuaalisesti.
Senkin höpsö, kaikki tietää että raha tulee seinästä, sähkö töpselistä, ruoka ruokakaupasta ja lääkkeet apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanottu, nautojen ruoansulatus perustuu metaanin tuotantoon. Metaani on kasvihuonekaasu ja lämmittää ilmastoa 25-kertaisesti hiilidioksidiin verrattuna (Wikipedian mukaan). Kun on enemmän nautoja, syntyy enemmän metaanipäästöjä ja ilmasto lämpenee.
Eli ihmisen pitäisi luopua maitotuotteista, ei lihasta. Lihakarja tuottaa n. 5% metaania maitokarjaan verrattuna.
Ei kiinnosta, enkä tunne montaa muutakaan jota kiinnostaisi. Marginaaliryhmien vouhotusta.
T. Lukiolainen
Saastuttamisen syy on palkkojen nousu. Aina se raha johonkin käytetään. Hyvin harva asia saastuttaa toista vähemmän. Esimerkki: käyt parturissa niin siinä tarvitaan yksi saastuttava ihminen lisää verrattuna siihen että leikkaat hiukset itse, ja ihmistä pahempaa ilmastotuholaista ei ole edes auto
Ymmärrätkö,että kuljetuskustannukset .koskevat meitä ihan kaikkia.Myös sinua.Ei se ruoka ittekseen kaupan hyllyyn tupsahda.Mietippä mitä sieltä kaupasta eniten jätteeksi kertyy????Muovia ,vihannekset=pakattu muoviin,juustot j.n.e.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanottu, nautojen ruoansulatus perustuu metaanin tuotantoon. Metaani on kasvihuonekaasu ja lämmittää ilmastoa 25-kertaisesti hiilidioksidiin verrattuna (Wikipedian mukaan). Kun on enemmän nautoja, syntyy enemmän metaanipäästöjä ja ilmasto lämpenee.
Eli ihmisen pitäisi luopua maitotuotteista, ei lihasta. Lihakarja tuottaa n. 5% metaania maitokarjaan verrattuna.
Ei tarvitse. Karjan tuottama metaani ei ole saastetta sen enempää kuin sinunkaan tuottamasi metaani.
Mulle alkaa olemaan pikkuhiljaa ok että kaikki tuhoutuu itsekkäiden ihmisten seurauksena. Kukaan ei koskaan muutu ja ihmiset tekee niinkuin on helpointa ja mukavinta. Turha toivo. Verot ei auta, häpeä ei auta, autistiset aktivistilapset ei auta.
Ostin bensa-auton, farmarin. Mulla on tanskandoggi ja toinen tulee keväällä, nautin lämmöstä ja pidän omakotitaloni lämpötilan +24, kesällä viilennetään tarvittaessa. Rakastan matkustelua ja käyn vuodessa kaksi reissua jossain kauempana (tänä vuonna usa ja vietnam) sekä useampia vähän lähemmäs (tänä vuonna brittein saaret, irlanti, saksa, kreikka, italia ja kroatia). Lapsia ei ole eikä tule, ihmiskunnan tulevaisuus on mulle yksi hailee, minä nautin omasta elämästäni.
Itse olen keski-ikäinen ja en todellakaan ala temppuilemaan miten piipertäjät ja haahuilijat haluavat. Ei siitä kovin pitkä aika ole kun täälläkin asuttiin vielä vetoisissa rötisköissä joissa saattoi olla sähkö,ei sisävessaa ei suihkua. Syötiin pelkkää leipää ja kasviksia. Minkään tavaran ostaminen hetken mielijohteesta ei tullut kuuloonkaan tavalliselle kansalaiselle.
Juu ei, minä en tässä iässä palaa enää noihin aikoihin, nuoret saa temppuilla jos haluaa. Ja faktahan on, vaikka koko suomi poistuisi kartalta ei se oikeisiin päästöihin vaikuta paskan vertaa.
Ensisijaisesti päättäjien ja teollisuuden. Oikeat valinnat valuvat sen jälkeen yksittäisille kansalaisilleen ihan itsestään, kun oikea valinta onkin kansalaisen kannalta parempi ja/tai edullisempi. Niinkin yksinkertainen asia voitaisiin tehdä, että työsopimuslakia muutettaisiin. Siten, että mikäli työtä voi tehdä etätyönä, olisi etätyön oltava ensisijainen vaihtoehto ja vain työntekijän omasta toiveesta tai työnantajan esittämästä erittäin painavasta syystä työntekijä voitaisiin velvoittaa työskentelemään työpaikalla. Työmatkaliikenne vähenisi, kun moni voisi tehdä töitä kotona.