Luuleeko jotkut oikeasti, että he voivat jatkaa nykyistä saastuttavaa elämää?
Jos joku vielä luulee, että autolla ajo ja lihansyönti voivat jatkua entiseen malliin, niin te olette todella väärässä. Jos näitä ei lailla saada suoraan kiellettyä, niin verotusta nostamalla ne käytännössä kielletään. Jos bensan hinta on vaikkapa 50€/litralta, niin monen ajot loppuvat. Ettekö te ymmärrä, että nuoret pistävät lopun tälle nykymenolle ensi vuosikymmenellä? Kun nyt viisaat ja ympäristötietoiset nuoret voivat pian äänestää, vihreiden kannatus lienee 40-50 %.
Kannattaisi alkaa käyttää julkisia ja syömään kasviksia jo ihan sen takia, ettei muutos tunnu yhtä pahalta. Tämä nykymeno nimittäin ei montaa vuotta jatku.
Kommentit (318)
Salametsästys lisääntyisi räjähdysmäisesti. Ja riistahan on jopa terveellisempää lihaa kuin kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomalaiset voivat hävitä maapallolta, eikä se näy maailmanlaajuisissa päästöissä edes virhemarginaalin virhemarginaalissa.
Kaikkien on tehtävä osansa. Suomalaiset kuluttavat neljä maapalloa, joten todellakin meidän on pienennettävä päästöjä.
Emme todellakaan kuluta kun laskenta tehdään oikein, eli katsotaan väestömäärä pinta-alaan suhteutettuna. Suomen väestötiheydellä maapallon väestö tarvitsisi noin 0,6 maapalloa.
Kiitos, kultaseni. Olen niin odottanut, että kuluttamisessa aletaan laskemaan myös väestöntiheyttä. Eihän tää voi olla kauhean kuluttavaa, kun mun harratuksetkin on täällä korvessa luonnossa samoilu ja puutarhanhoito ja kodin kunnostus. Ei mikään kaukomatkailu tai edes mökkeily!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomalaiset voivat hävitä maapallolta, eikä se näy maailmanlaajuisissa päästöissä edes virhemarginaalin virhemarginaalissa.
Kaikkien on tehtävä osansa. Suomalaiset kuluttavat neljä maapalloa, joten todellakin meidän on pienennettävä päästöjä.
Emme todellakaan kuluta kun laskenta tehdään oikein, eli katsotaan väestömäärä pinta-alaan suhteutettuna. Suomen väestötiheydellä maapallon väestö tarvitsisi noin 0,6 maapalloa.
Eli suomalaisten vähäinen lisääntyminen on supersuuri ilmastotoimi, josta ei saada edes kiitosta! Prkl. PS on sittenkin oikeassa, Suomen väestöntiheys täytyy pitää kurissa, eli kitketään vieraslajit, jotka nostavat väärän maan väestöntiheyttä. Mamuilu onkin tilastohuijaus!!!
Vierailija kirjoitti:
Jos bensan hinta nousee 50€/litra, valtaosalla suomalaisista ei ole enää varaa sen paremmin ruokaan kuin lääkkeisiinkään. Eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Ei niilläkään, joilla ei ole omaa autoa. Töissä voivat käydä ainoastaan ne, jotka tekevät etätöitä ja ne, joilla työpaikka on kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Ja hekin vain silloin, jos he tuottavat jotain sellaista, mikä voidaan siirtää paikasta toiseen virtuaalisesti.
Nämä ovat vanhentuneita visioita. Sori nyt vaan.
Mun entinen työpaikka, jossa sai tehdä etätöitä ja jossa mun työ oli nimenomaan täysin virtuaalista, kaatui kannattamattomana. Keksikää jotain uutta.
Ihan oikeasti. Ihmisten pitää syödä terveellistä ruokaa, käydä tuottavassa työssä ja asua jossakin, kulkeakin. Nämä on ihan oikeasti pakko ratkaista jollain tapaa, eikä vain kieltää. Ilmankos punavihreät ovat päätymässä visioissaan eutanasiaan, kun mikään muu ei heidän visioistaan toimi.
Otetaan kaikki mallia Gretasta. Ruvetaan pummeiksi ja reissataan ympäri maailmaa. Ei käydä töissä eikä koulussa.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme todellakaan kuluta, kun laskenta tehdään oikein, eli katsotaan väestömäärä pinta-alaan suhteutettuna. Suomen väestötiheydellä maapallon väestö tarvitsisi noin 0,6 maapalloa.
Punavihreät M-U-L-K-U-T!!!
Lukekaa tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain pitäisi päättäjien tehdä, niin pudottaa ydinpommi kehitysmaihin. Siellä se ongelma on, eikä täällä.
Ei ydinpommia mutta jonkilainen steriliksi tekevä pommi.
Luontohan on jo keksinyt sinne ebolan ja hivin.
Vai oliko se luonto???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jatkan. Elän abouttia 10-15 vuotta, ja voit olla aivan varma että elä sen ajan ”pellossa”. Ihan vaan koska huvittaa.
Me kuollaan kaikki.
Sama. Milleniaalit parkuu ja haisevat perseelle. Joutavatkin saada repaleisen planeetan. Mikään ei voisi kiinnostaa vähempää.
Milleniaalit ovat itse vaihtamassa kännykkää kahden vuoden välein, katsovat netflixiä vaikka ylekin on olemassa ja ostavat uuden stanan ruman "myssyn" joka talvi, vaikka senkin voisi itse kutoa. En sääli heitä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jatkan. Elän abouttia 10-15 vuotta, ja voit olla aivan varma että elä sen ajan ”pellossa”. Ihan vaan koska huvittaa.
Me kuollaan kaikki.
Sama. Milleniaalit parkuu ja haisevat perseelle. Joutavatkin saada repaleisen planeetan. Mikään ei voisi kiinnostaa vähempää.
Milleniaalit ovat itse vaihtamassa kännykkää kahden vuoden välein, katsovat netflixiä vaikka ylekin on olemassa ja ostavat uuden stanan ruman "myssyn" joka talvi, vaikka senkin voisi itse kutoa. En sääli heitä tippaakaan.
Edes soluasuminen ei kelpaa heille! Vtun tyhmät ja ahneet. Ja vielä neuvomassa muita.
:DDDDDDDDDDDDDD
Joo. Luovun heti, kun hallituksen maalaisjuntit vuokraa kimppakämpän Hesasta kakkoskämpäkseen (!), ja alkavat kävelemään ja kulkemaan julkisilla taksin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti pieniä muutoksia tulee koko ajan mutta liian radikaalit muutokset aiheuttaisivat mellakan tai sisällissodan. Niin kauan kuin nykyisissä.keski-ikäisissä ja sitä vanhemmissa henki pihisee ei valtavia muutoksia tulla hyväksymään.
Siksi ongelmia kannattaisikin ratkaista teknologialähtöisesti ei kurjistamispolitiikalla.
Kai sinä ymmärrät, että sinustakin tulee "keski-ikäinen" ja jossain vaiheessa huomaat, kuinka paljon sinulta pummataan. Siis koko ajan.
Nykyiset töitä tekevät 35-45-vuotiaat ovat täysin kusessa tämän jatkuvan pummaamisen takia.
On hassua lukea näiden tämänhetkisten parikymppisten kituilua sitten, kun niillä ikää on se 40-50, bensaa ei saa, auto maksaa 70 000 euroa, veropohja on tapissa ja naapureina on lähinnä kuolevia vanhuksia (me) ja mölöttäviä tulokkaita....
Aion elää ainakin vuoteen 2050 asti. Ihan kiukulla. Jotta näen miltä todellisuuden iskeytyminen unelmoijien naamaan näyttää. Sitten kuolen köyhyyteen.
Ihan turha kuvitellakaan että ihmisten kulutusta koskaan ruvettaisiin lainsäädännöllä rajoittamaan ilmaston vuoksi. Ainakaan niin kauan kuin se kulutus tuottaa joillekin miljoonia tai miljardeja.
Esim. Australiassa ilmastonmuutos on edennyt niin pitkälle että koko maa on kovaa vauhtia muuttumassa asuinkelvottomaksi. Australian eteläosat ovat jo kolme kuukautta olleet yhtä liekkimerta, eikä loppua ole näkyvissä. Kansalaiset ovat vaatineet että uudenvuoden ilotulitukset on peruttava ja siitä säästyneet rahat on käytettävä maastopalojen sammutukseen.
Silti miljoonakaupunki Sydney ei aio perua ilotulituksia ja odottaa saavansa niille luvan, huolimatta yli 260 000 asukkaan vastustuksesta.
Sydneyn uudenvuoden ilotulitukset ovat suosittu tapahtuma, joka houkuttelee paikan päälle Sydneyn satama-alueelle jopa miljoona ihmistä.
Se tuottaa 130 miljoonaa Australian dollaria eli 81 miljoonaa euroa tuloja valtiolle. Yli miljardin ihmisen odotetaan seuraavan Sydneyn ilotulituksia television välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha kuvitellakaan että ihmisten kulutusta koskaan ruvettaisiin lainsäädännöllä rajoittamaan ilmaston vuoksi. Ainakaan niin kauan kuin se kulutus tuottaa joillekin miljoonia tai miljardeja.
Esim. Australiassa ilmastonmuutos on edennyt niin pitkälle että koko maa on kovaa vauhtia muuttumassa asuinkelvottomaksi. Australian eteläosat ovat jo kolme kuukautta olleet yhtä liekkimerta, eikä loppua ole näkyvissä. Kansalaiset ovat vaatineet että uudenvuoden ilotulitukset on peruttava ja siitä säästyneet rahat on käytettävä maastopalojen sammutukseen.
Silti miljoonakaupunki Sydney ei aio perua ilotulituksia ja odottaa saavansa niille luvan, huolimatta yli 260 000 asukkaan vastustuksesta.
Sydneyn uudenvuoden ilotulitukset ovat suosittu tapahtuma, joka houkuttelee paikan päälle Sydneyn satama-alueelle jopa miljoona ihmistä.
Se tuottaa 130 miljoonaa Australian dollaria eli 81 miljoonaa euroa tuloja valtiolle. Yli miljardin ihmisen odotetaan seuraavan Sydneyn ilotulituksia television välityksellä.
Älä viitsi levittää tuota aivotonta propagandaa. Mikään ilmastonmuutos ei ole syy Australian maastopaloihin.
Kyllä minun tuntemani ihmiset matkustaa tänä talvena kaukomatkoille.
Eivät mainitse sanallakaan, ettäkö sitä kannattaisi uudelleen harkita. Se on vaan kateellisten höpinää.
"Kun nyt viisaat ja ympäristötietoiset nuoret voivat pian äänestää, vihreiden kannatus lienee 40-50 %."
Helvetillinen visio. 2027 tulossa kunnon hiilidioksidilisämaksut, silloin maistuu risut ja kävyt eväiksi samalla kun matkustelee kaikenlaista passskasakkia täynnä olevissa joukkoliikennepurkeissa.
Luuletteko te, että minä enää sitten osallistuisin mihinkään yhteiskunnan maksuihin (verot, sähköt, vakuutukset, hulavesimaksut jne)??? Mulla on Plan B sen varalta, että tää touhu muuttuu hulluksi. Hommaan itseni vankilaan yhteiskunnan TÄYSelätiksi. Saa ne lapsenlapset kyläillä vankilassakin.