Sijoititko Myssyfarmiin?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joukkorahoitus ole sijoitus? Itse ainakin olen osallistunut yhteen toiseen, enkä ajatellut muuta kuin saavani nimeni listaan.
Kyllä tuolla: https://www.invesdor.com/fi/pitches/1029 annetaan aika selkeästi ymmärtää, että kyseessä on sijoitus, vaikkakin joukkorahoituksen muodossa.
Jumalauta... tuohan on tähän asti nähdyistä "ipoista" paras antiesite minkä oon nähnyt. Kerralla kerrotaan osakkeiden määrä, arvonmääritys jne perusfaktat. Mukaan lukien hexin päälistalle pyrkijät...
Sijoitin ja rahat meni kankkulan kaivoon.
olen käsityöläinen , valmistanut neuleita käsin jo 10v ajan , koko ajan verottaja on  hyväksynyt
minut yrittäjäksi vaikka vuositulo oli ollut 2500 €/v , mutta 2020 verottaja soitti minulle ettei minua enää katsota yrittäjäksi koska tuloa oli alle 2000 €/v vaan olin kuulemma harrastelija.
en siis pääse enää etsimään liikeasiakasta , kuinka Suomessa voi toimia käsityöyrittäjänä ?
köyhä käsityöläinen ei saa perustaa yritystä . Myssyfarmin myssyt on selvästi kudottu koneella,
siellä on ollut 9 työntekijää , 1 mummo kykenee kutomaan vain 1 myssyn päivässä , ei tuolla
vauhdilla kerätä 800.000 € vuositulosta , HUIJAUSTA .
itsekin voisin ostaa paksulankakoneen ja vetää toisen pään kurttuun ja väitän että myssy on
käsin kudottu ja laittaa hinnaksi 50 €/kpl .
käsityöläinen kirjoitti:
olen käsityöläinen , valmistanut neuleita käsin jo 10v ajan , koko ajan verottaja on hyväksynyt
minut yrittäjäksi vaikka vuositulo oli ollut 2500 €/v , mutta 2020 verottaja soitti minulle ettei minua enää katsota yrittäjäksi koska tuloa oli alle 2000 €/v vaan olin kuulemma harrastelija.
en siis pääse enää etsimään liikeasiakasta , kuinka Suomessa voi toimia käsityöyrittäjänä ?
köyhä käsityöläinen ei saa perustaa yritystä . Myssyfarmin myssyt on selvästi kudottu koneella,
siellä on ollut 9 työntekijää , 1 mummo kykenee kutomaan vain 1 myssyn päivässä , ei tuolla
vauhdilla kerätä 800.000 € vuositulosta , HUIJAUSTA .
itsekin voisin ostaa paksulankakoneen ja vetää toisen pään kurttuun ja väitän että myssy on
käsin kudottu ja laittaa hinnaksi 50 €/kpl .
Olen myös katsellut, että nuo näyttävät neulekoneella tehdyiltä. Olen oikeastaan 99% varma, että ovat.
Kyllä ihan käsin kudottuja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh. Minä olen käsityöyrittäjä. Pyöritän erikoisompelimoa.
Ideoimme äitini kanssa pari vuotta sitten, joka jo nyt aikalailla eläkkeellä, että koska myyn erittäin paljon tuotteita eränkävijöille ja luonnossa liikkujille, myisin myös äitini kutomia villapipoja.
Kyseessä ei ole mikään luomulla ratsastaminen, mutta kumminkin suomalaisesta villa-langasta kyse.
Jännä juttu että sitten kuis kumminkin, yksi pipo maksaa asiakkaalle 38€+ postit, jos muun tilauksen yhteydessä, ei luonnollisesti mene erikseen posteja.
Ja tästä riittää minulle siivu materiaalien jälkeenkin, kun äitini laskuttaa ensin oman työnsä osan (tämä on kumminkin pääasiassa äitini taloudellisen tilanteen avittamista, omat tuloni tulevat omasta työstäni pääosin).
Kutoo muun rauhallisen elämänsä ohella useamman pipon päivässä, hieman tilauskannan mukaan.
Kesällä rauhallisemmin, mutta kun sesonki alkaa, on varastoa aina riittävästi. Meneehän yhdessä pipossa aikaa, mutta tosiaan, tekee sen televisiota katsoessa, tai kun ruoka on uunissa jne, ja kutoisi huvikseen kuten on jo 50 vuotta tehnyt ilman tätäkin (tekee tämän ohella ilmaiseksi koko suvun villasukat jne)
Hassunhauskaa myssyhomman tilanteesta tekee sen, että mitä nyt tuosta jutusta saa irti, erityisesti myyntimääristä ja kannattavuudesta, niin vuodessa myyn runsaasti enemmän pipoja ympäri maailman kuin myssymesta, ja teen vielä voittoakin, ilman lahjoittajia/sijoittajia. Kaikenlisäksi nämä ovat vain ns. sivutuote, eikä edes yritykseni päätuote.
On vaikea ymmärtää miten tuo yritys voi tehdä tuollaisia määriä tappioita tuotteella jonka tekemisessä ei ole oikein organisoituna kuluja lähes lainkaan.
Ja ihmiset hyvää hyvyyttään upottavat noin huonolla katteella - tai heille huonolla tuotteella toimivaan yritykseen rahansa.
Kumma miten tuon tyylisissä joukkorahoitusjutuissa on aina aivan julmettu harha siitä että yritystä voi pyörittää "ilmaisella" rahalla loputtomiin, ja takkiin tulee joka ikinen minuutti :D :D
Onkohan sinulla luetunymmärtämisessä jotain ongelmaa?
Myssyfarmi tekee pipoja myymällä vuodessa 300 000 euron liikevaihdon. Jos heidän pipon keskihinta on 30€, se tekee 10 000 pipoa vuodessa.
Kuinka monta pipoa sinä muka vuodessa myyt, jos omien sanojesi mukaan myyt "runsaasti enemmän"?
Enpä usko että äitikultasi jaksaa neuloa niin montaa...Sulla taitaa olla se ongelma? Myssyfarmin pipon keskihinta ei ole 30€, vaan n. 100€. Kaiken lisäksi liikevaihtoon kuuluu aika paljon muutakin kuin myytyjen tuotteiden hinta.
Kerrotko vielä mitä muuta siihen liikevaihtoon kuuluu kuin myydyt tuotteet?
Koska minulle on koulussa opetettu, että liikevaihto on myydyt tuotteet ilman alvia eikä yhtään mitään muuta. Näin olen myös pitkän yrittäjäurani aikana huomannut. Mutta ehkä sinä, kokenut ja fiksu yrittäjä tiedätkin toisin, joten viitsitkö korjata minun luuloni?Jos pipon alviton keskihinta on vaikka 60€ niin pipoja on myyty noin 5000kpl vuodessa. Todellisuudessa määrä on isompi, koska tämä olisi kuluttajahinnalla myytyjen pipojen määrä. Paljon menee jälleenmyyjien kautta jolloin keskihinta on pienempi. Eli siis kysymys kuuluu, kutooko äitisi sinulle 7000 pipoa tai ylikin vuodessa? Siis 20 pipoa joka päivä ympäri vuoden? Ja myyt siis ko pipoja yli 200.000 eurolla vuodessa? Hieno homma teille.
Jos sä olet tosiaan pitkään ollut yrittäjä, ihmettelen kykyäsi tarkastella tätä asiaa.
Käsityöyrittäjä kirjoitti: Hassunhauskaa myssyhomman tilanteesta tekee sen, että mitä nyt tuosta jutusta saa irti, erityisesti myyntimääristä ja kannattavuudesta, niin vuodessa myyn runsaasti enemmän pipoja ympäri maailman kuin myssymesta, ja teen vielä voittoakin, ilman lahjoittajia/sijoittajia.
Hän puhui myyntimääristä ja kannattavuudesta. Yrittäjän luulisi ymmärtävän, että liikevaihto ei kerro kannattavuudesta yhtään mitään. Kurkkaapa Myssyfarmin tunnusluvut.
Ei sitä kotimaistakaan angoraa kampaamalla irroiteta, vaan se leikataan irti. Siis kerintätyyliin,kuten lampaan villa, eikä kani ole siitä moksiskaan, ruma kylläkin hetken aikaa, kuten keritty lammaskin.