Sijoititko Myssyfarmiin?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät ratsastaa eettisyydellä mutta kyllä siihen kuuluisi myös se että kerrotaan avoimesti työntekijöiden palkka. Suuri se ei voi olla, koska vain eläkeläisiä hyväksytään mukaan ts. palkka ei yksinään elämiseen riitä vaikka tekisi täysipäiväisesti.
Mihin perustat väitteesi, että vain eläkeläisiä kelpuutetaan töihin? Voiko sellainen työikäisten syrjintä olla laillista?
– Myssymummon pitää olla eläkkeellä ja mielellään asua aika lähellä Pöytyää, Myssyfarmin isäntä Janne Rauhansuu kertoo. (IS)
Sehän on mummujen käsityökerho, ei mikään tienesti. Mukaan halutaan sosiaalisuuden vuoksi, maaseudun mummut on usein yksinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Myssyt on nii perusmallia kuin voi olla ja hinta kamala. Eihän tuo voinut olla kuin kusetusta
Satanen kestävästä, laadukkaasta ja eettisesti tuotetusta piposta elinikäisellä takuulla on ryöstöä. Kympillä saa lapsityövoimalla teetettyä akryylipaskaa, joka nyppyyntyy heti ja hajoaa käsiin.
Kannattaa mennä Joulumarkkinoille ja vastaaviin käsityöläisten tapahtumiin, hienoja käsintehtyjä villapipoja saa huomattavasti halvemmalla.
Musta on hauska ajatus, että mummonmyssystä koitetaan tehdä kallista trendituotetta. Kouluaikoina oli olevinaan niin noloa, jos päässä oli äidin kutoma myssy eikä kaupasta ostettua hikipajatekelettä kuten muilla.
En ota Myssyfarmiin mitään kantaa, mutta toivon mummonmyssyille menestystä maailmanvalloitukseen!
Kannattaisi mennä esim. Viroon tai muuhun oikeasti yrittäjäystävälliseen maahan, niin alkaisi kannattamaan. Täällä kateellisten valtakunnassa ei saa kuin pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Myssyt on nii perusmallia kuin voi olla ja hinta kamala. Eihän tuo voinut olla kuin kusetusta
Satanen kestävästä, laadukkaasta ja eettisesti tuotetusta piposta elinikäisellä takuulla on ryöstöä. Kympillä saa lapsityövoimalla teetettyä akryylipaskaa, joka nyppyyntyy heti ja hajoaa käsiin.
Kannattaa mennä Joulumarkkinoille ja vastaaviin käsityöläisten tapahtumiin, hienoja käsintehtyjä villapipoja saa huomattavasti halvemmalla.
Kännykänkin saa halvemmalla, mutta silti tonnin iPhonet viedään käsistä vuosi toisensa jälkeen, toisin kuin Nokiat jotka sai painua unholaan kehityksen tieltä. Tarviiko joku tonnin puhelinta elämiseen? Tuskin. Silti ne ja muu ylihintainen Apple-krääsä vaan myy kuin häkä.
Suomalaisilla olisi kyllä paljon oppimista markkinoinnista.
Alkoi kehräämisen harrastajana mietityttää, miten noissa pipoissa se villan saaminen kangaksi hoidetaan. Kun nimittäin paikallisuutta ja luomua hehkutetaan villan alkuperässä ja pipon neulomisessa, niin tuosta välistä puuttuu kokonaan se, miten ja missä lampaan villa muuttuu värikkääksi langaksi. Näkyisi olevan useita värejäkin - kuka kehrää ja värjää langat? Miksi tämä lenkki tuotantoketjusta on jätetty kertomatta?
Olen hyvin kotiseuturakas ja tällaista on siinä mielessä liian vähän. Haluaisin omistaa osuuksia tutuista puljuista. Ei tuottoa tuovina sijoituksina vaan elämäntapana ja asenteena. En omista maata ja tiluksia enkä ole kiinnostunut niistä lainkaan mutta kyllä mielellään omistaisin kylä pizzeriasta osuuden. Se olisi nykyajan kyläyhteisöllisyyttä. Asun kylläkin kaupungissa mutta sama homma.
Taisi hesarissa olla tämän mainos joskus ennen joulua. En oikein syttynyt "osakeannista" kun muistaakseni yhden osakkeen hinnaksi oli laitettu joku 20€? Minä kyllä en saanut koko mainoksesta sellaista käsitystä että kyseessä olisi joukkorahoitus vaan ihan sijoittamisesta siinä puhuttiin.
Jotenkin teki pahaa nähdä ne mummot siinä mainoksessa. Varmasti he tietävät missä ovat mukana ja saavat myös jonkun palkkion, mutta se mistä en tykännyt on tuo tunteisiin vetoava mielikuvamarkkinointi, mutta sitä kai kutsutaan sitten hyväksi tarinaksi.. mutta ei tämä niitten mummojen vika ole.
Varmasti moni jolla on "sydän paikoillaan" tähän haksahtaa mutta minä kyllä pikemminkin kutsuisin tätä hyväntekeväisyydeksi (kenen hyväksi?) pikemminkin kuin sijoittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joukkorahoitus ole sijoitus? Itse ainakin olen osallistunut yhteen toiseen, enkä ajatellut muuta kuin saavani nimeni listaan.
Kyllä tuolla: https://www.invesdor.com/fi/pitches/1029 annetaan aika selkeästi ymmärtää, että kyseessä on sijoitus, vaikkakin joukkorahoituksen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät ratsastaa eettisyydellä mutta kyllä siihen kuuluisi myös se että kerrotaan avoimesti työntekijöiden palkka. Suuri se ei voi olla, koska vain eläkeläisiä hyväksytään mukaan ts. palkka ei yksinään elämiseen riitä vaikka tekisi täysipäiväisesti.
Mihin perustat väitteesi, että vain eläkeläisiä kelpuutetaan töihin? Voiko sellainen työikäisten syrjintä olla laillista?
https://www.myssyfarmi.fi/fi/haluatko-myssymummoksi
"Uusille mummoille meillä on seuraavat kriteerit:
- olet eläkkeellä, haluamme työllistää eläkeläisiä"
Kiinnostaisi kyllä tosiaan tämä, ihan suoranaista syrjintäähän se on. Jännää ettei kukaan ole tähän tarttunut vielä.
Myssyfarmiin voisi sijoittaa mutta joku pipofirma ei kuulosta kovin tuottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä perisuomalaista kateutta noita myssyfirmalaisia kohtaan. Minusta tämä on aivan mahtava juttu pöytyäläisille. Tuskin kutojia mitenkään huijataan. Eläkkeellä on kiva saada hieman mielenvirkistystä kutomisen ja mukavan seuran parissa.
Hienoja mainoskuvia Myssyfarmilla on ja etenkin aasialaisten mielestä aivan huipputuote! Kaikkea hyvää heille jatkossakin! (ja en ole kutoja enkä sijoittaja kyseisessä yrityksessä vaan ihan viaton sivustaseuraaja, jolla on parillakin lennolla ollut Finnairin lehdessä olleen Myssyfirman jutun vuoksi kivoja rupattelutuokioita aiheen tiimoilta ulkomaalaisten vierustovereiden kanssa)
Kai ne mummot voisivat myydä niitä samanlaisia pipoja samalla hinnalla omaan piikkiin, niin saisivat oikeasti tuloja itselleen.
Muuten hyvä ajatus, mutta kertoisitko tarkemmin miten ne mummot saisi myssynsä myydyksi ilman Myssyfarmin apua? Jos se olisi niin helppoa kuin annat ymmärtää, miksi myssymummoksi pääsyä jonotetaan sen sijaan että mummot myisi myssyjä itse?
Myssyjä voi myydä kirppiksellä, huutonetissä, facebookissa, nettisivuilla.....
Mä olen neulonut itse pipoja, suomalaisesta alpakan villasta. Hintaa 3kerää/20€, noista langoista saa 2 pipoa, eli kulut 10€/pipo. Yhteen pipoon telkkaria katsellessa menee, jos yksinkertainen, sellainen kuin nuo myssyfarmin pipot oli, n. 2-3h kirjoneulepipoon tupla-aika, palmikkopipoon ehkä 1,5 kertainen aika.
Hinta on siis todella suolainen ja jatkossakin teen piponi ihan itse, miksikö? Siksi, että saan paljon paremman näköisen pipon ja lisäksi paremmasta materiaalista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä perisuomalaista kateutta noita myssyfirmalaisia kohtaan. Minusta tämä on aivan mahtava juttu pöytyäläisille. Tuskin kutojia mitenkään huijataan. Eläkkeellä on kiva saada hieman mielenvirkistystä kutomisen ja mukavan seuran parissa.
Hienoja mainoskuvia Myssyfarmilla on ja etenkin aasialaisten mielestä aivan huipputuote! Kaikkea hyvää heille jatkossakin! (ja en ole kutoja enkä sijoittaja kyseisessä yrityksessä vaan ihan viaton sivustaseuraaja, jolla on parillakin lennolla ollut Finnairin lehdessä olleen Myssyfirman jutun vuoksi kivoja rupattelutuokioita aiheen tiimoilta ulkomaalaisten vierustovereiden kanssa)
Kai ne mummot voisivat myydä niitä samanlaisia pipoja samalla hinnalla omaan piikkiin, niin saisivat oikeasti tuloja itselleen.
Muuten hyvä ajatus, mutta kertoisitko tarkemmin miten ne mummot saisi myssynsä myydyksi ilman Myssyfarmin apua? Jos se olisi niin helppoa kuin annat ymmärtää, miksi myssymummoksi pääsyä jonotetaan sen sijaan että mummot myisi myssyjä itse?
Myssyjä voi myydä kirppiksellä, huutonetissä, facebookissa, nettisivuilla.....
Ainakaan minä en luota minkään tuntemattoman Mummo Meikäläisen sanaan siitä, että sen myymät pipot on laadukkaita ja se on itse kutonut ne Suomessa kehrätystä, suomalaisesta luomulampaanvillasta valmistetusta langasta.
Kaikkeen sitä naiset laittaa rahaa
Suhtauduin ennen tähän firmaan positiivisesti. Myssyjen lisäksi myyvät myös esim. rypsiöljyä. Asun tässä lähistöllä ja tarjouduin ilmaiseksi työvoimaksi, työkokeiluun pitkän sairauden jälkeen. Olen KTM, hyvä kutomaan ja valmis mihin tahansa työhön, tai vaikka kasvattamaan lampaita. Eivät vaivautuneet edes vastaamaan. Pitäkööt myssynsä.
Ostin juuri tänään farmin myssyn, osittain tämän ketjun inspiroimana.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kehräämisen harrastajana mietityttää, miten noissa pipoissa se villan saaminen kangaksi hoidetaan. Kun nimittäin paikallisuutta ja luomua hehkutetaan villan alkuperässä ja pipon neulomisessa, niin tuosta välistä puuttuu kokonaan se, miten ja missä lampaan villa muuttuu värikkääksi langaksi. Näkyisi olevan useita värejäkin - kuka kehrää ja värjää langat? Miksi tämä lenkki tuotantoketjusta on jätetty kertomatta?
Miksi sinä puhut muunneltua totuutta, vai eikö sinua edes huvita selvittää miten asiat ovat? Yhdellä googlauksella selviää, että langat kehrätään Pirtin Kehräämöllä Mikkelissä ja värjätään farmilla.