Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjaksi painopeitto?

Vierailija
29.12.2019 |

Mieheni on usein töissä yöhön saakka (töissä ravintola-alalla) ja kun saapuu kotiin, hänellä voi kestää 2-3 tuntia nukahtaa. Tämän takia yöunet jäävät todella usein muutamaan tuntiin. Melatoniinit ja yrttiteet ovat käytössä, mutta nekään eivät aina auta. Olen miettinyt, kannattaisiko painopeiton hankinta? Onko teillä millaisia kokemuksia siitä? Miten sellainen toimii parisängyssä varsinkin kun me ollaan kuitenkin aika eripainosia (minä n. 55 kg ja mies n. 65)? Onko kellään kokemusta painopeitosta parisängyssä niin että se olisi käytössä vain toisella nukkujalla, onnistuuko sellainen?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noista eri vaihtoehdoista osaa valita sopivan? Joidenkin materiaali vaikuttaa hieman epämukavalta ainakin kuvissa. Onko teillä puuvillaiset?

Vierailija
42/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnasta

- miettii kuinka paljon budjettia asialle

- katsoo että peitto normaalin peiton kokoinen (ei osta väärää kokoa ulkomitoiltaan)

- miettii minkä painoisen haluaisi? Tämä aika vaikea jos ei mitään ajatusta itsellä enenstään. Itse ostaisin hieman varovaisesti koska jos kokeilee liian painavalla niin ei varmaankaan tykkää. Esim 5-7 kg voisi olla mielestäni järkevä aloittelijan ekan peiton paino jos ei mitään omia mieltymyksiä tiedossa muuten

-miettii täytemateriaalin (pestävyys, äänekkyys, hygieenisyys jne) jos on eritysiherkkä äänille/sille miltä peitto tuntuu kannattaa harkita tavallista tarkemmin täyte asiaa

- onko toiveita päällykankaan suhteen. Itsellä sekä vilttiversio että kallis puuvillaversio mutta ei mielestäni isompia eroja siinä miltä tuntuvat pussilakanan läpi.

- kuinka pieniksi lokeroiksi peitto ommeltu /kuinka lyhyellä tikillä peiton ompeleet ommeltu. Tosin esim 50€ peitossa näiltä ei voi odottaa paljon mutta lienevät riittävät ainakin kunnon kokeiluun kestäviksi. Jos itsellä ompelukone ja taitoa niin voihan halutessaan ommella vielä itse hyvällä langalla ja pienemmällä tikillä lisäompeleet ja peitto kestänee vielä kauemmin.

Olettaisin että aikalailla kaikilla markkinoiden peitoilla saa kyllä hyvin kokeiltua onko tuo omajuttu. Jos ei niin halvassa ei mene paljoa rahaa hukkaan. Ja jos tykästyy niin seuraavan voi hommata mieleisellään painolla. Ja tarvittaessa kestävämmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te olette makssneet peitoista? Kävin juuri Cittarissa ja ne oli sieltâ loppu :/

Vierailija
44/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö panopeitto olisi mukavampi?

Vierailija
45/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panopeitto, hihih

Vierailija
46/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös panopeitto ole mikä tahansa peitto, jonka alla pannaan? Eikai siihen tarvita mitään erikoispeittoja. Paitsi että painopeiton alla ei taida onnistua, liian painava.

Vierailija
47/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi moisen ostin ja en kyllä tärmännyt tuplapeiton kokoiseen painopeittoon, ainoastaan löysin noita 150x200 kokoisia. Ja siinäkin pitää olla tarkkana, koska jenkkisivustojen peitot on muuta kokoa. Eli jos mahdutte tuon normi yhdenhengen peiton alle, osta se 6kg peitto. Itse ostin samanpainoiselle, mutta teinille (eli massaa on vielä tulossa ainakin se 10kg iän mukana) 7kg peiton. Näyttäisi olevan eka apuväline, mistä oikeasti on apua huonon nukkujan ja nukahtajan öihin. Kaikki napitkin on jo vuosien varrella kokeiltu.

Vierailija
48/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko te olette makssneet peitoista? Kävin juuri Cittarissa ja ne oli sieltâ loppu :/

Claes Ohlssonilta ostin Cura-merkkisen (heillä on verkkosivutkin), maksoi 167e 7kg peitto.

Vierailija
49/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi tuon kalliin Cura peiton ja en tykkää. Nukun huonosti ja syynä ”henkisen puolen” ongelmat eli kaamea stressi. Olen myös kokenut ex miehen taholta fyysistä väkivaltaa ja tuo painava peitto vain ahdistaa. Tarkoitus kai on, että peitto tuo turvaa eikä tunteen ettei pääse pakoon.

Vierailija
50/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin omani ebaysta ja olen tosi tyytyväinen! Maksoi muistaakseni 32 puntaa ja painaa 6,8 kg. En ole nukkunut yhtä hyvin joka yövuosikausiin! Suosittelen kokeilemaan,!!

Vierailija
51/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni joululahjaksi Kärkkäisellä 7 kiloa painavan peiton, itsellä painoa n 53kg. Hintaa tais olla päälle 70e. Se on itsellekin tosi iso raha, mutta uni on elintärkeää joten siihen voi panostaakin. Miehellesi 5 kilon peitto voi olla turhan kevyt.

Oon ollut tyytyväinen, rauhoitun ja nukahdan nopeammin enkä enää luopuisi. Oon myös lämpövammainen eli tarviin nukkumiseen muita viileämmän ympäristön, pakkasillakin tuuletan ja nukun pelkällä pussilakanalla kun muut vetää tuplatäkin päälle. Oon yllättynyt että painopeitto ei ole tukalan lämmin.

Normaali pussilakana käy, vaihtaminen tosin hieman hankalampaa. Tuplapeittojakin myydään mutta semmoinen lienee todella vaikea käsitellä.

Ainakaan mun peitto ei pidä häiritsevää ääntä ja paino jakautuu tasaisesti.

Suosittelen.

Vierailija
52/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ketjuun vastanneet!

Kiitos paljon vinkeistä ja mielipiteistänne. Niistä oli paljon apua! Tilasin juuri miehelle 7 kg painavan peiton :) Toivottavasti peitto toimii hänellä!

- ap

Vierailija
53/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi painaa 65 kiloa? Hänhän on kuin kuivan kesän orava.

Vierailija
54/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motonetissä 9 kilon peitto 59,90e ja samaan hintaan näin joulun alla muuallakin mutta en muista missä.

Vierailija
55/55 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi painaa 65 kiloa? Hänhän on kuin kuivan kesän orava.

Ei, vaan siihen tuli näppäilyvirhe, sori. Hän painaa 75-78 kg. Siksi olinkin hieman huolissani, miten peitto sopii parisänkyymme, koska olemme aika eri painoisia. Mutta, hankin 150x200 cm peiton eli pitäisi olla hänelle passeli ihan yksin käytettäväksi (nukutaan nyt saman peiton alla).