Lahjaksi painopeitto?
Mieheni on usein töissä yöhön saakka (töissä ravintola-alalla) ja kun saapuu kotiin, hänellä voi kestää 2-3 tuntia nukahtaa. Tämän takia yöunet jäävät todella usein muutamaan tuntiin. Melatoniinit ja yrttiteet ovat käytössä, mutta nekään eivät aina auta. Olen miettinyt, kannattaisiko painopeiton hankinta? Onko teillä millaisia kokemuksia siitä? Miten sellainen toimii parisängyssä varsinkin kun me ollaan kuitenkin aika eripainosia (minä n. 55 kg ja mies n. 65)? Onko kellään kokemusta painopeitosta parisängyssä niin että se olisi käytössä vain toisella nukkujalla, onnistuuko sellainen?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olisin ikionnellinen painopeittolahjasta! Minulle se on liian kallis hankinta. Olen Asperger, ja se rauhoittaisi koko kehoa ja aisteja.
Nykyään painopeittoja saa halvimmillaan noin 60€ hintaan. Eli kannattaa katsoa netistä tarjouksia niin huomaat ettei ne enää ole niin kalliita kuin vuosi sitten.
Eikö mies siis saa aamusta nukkua pidempään?
Itse olen myös ravintola-alalla, enkä edes yritä mennä yöllä heti duunista tulon jälkeen nukkumaan. Siinä käy vielä työpäivää läpi ja muutenkin kierroksilla. 3-4 tuntia olen hereillä ja sitten aivan tavallisesti nukkumaan. Ja nukun ainakin puolille päivin. Riippuen tietty seuraavasta vuorosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ikionnellinen painopeittolahjasta! Minulle se on liian kallis hankinta. Olen Asperger, ja se rauhoittaisi koko kehoa ja aisteja.
Nykyään painopeittoja saa halvimmillaan noin 60€ hintaan. Eli kannattaa katsoa netistä tarjouksia niin huomaat ettei ne enää ole niin kalliita kuin vuosi sitten.
Olen katsonut, minulle tuo 60 euroakin on liikaa. Sen lisäksi olisi kiva ostaa kerralla laadukas ja kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette koita lääkkeitä? Esim. Ketipinor plus Tenox kombo?
Miksi itse et kokeile omatekoista eutanasiaa? Sinuun tuskin toimii lääkityskään?
Käytän Xanoria, olen käyttänyt kymmeniä vuosia, joka ilta. Silti haluaisin painopeiton - johon ei ole varaa. Olen tuo Asperger.
Painopeittojahan saa alkaen 50 e... tai juuri ostin tyttärelle, oli 50% hinnasta pois Cittarista. Ei välttämättä juuri parhain, mutta on jelppinyt.
Hitto mä luin että PANOPEITTO. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse et kokeile omatekoista eutanasiaa? Sinuun tuskin toimii lääkityskään?
Käytän Xanoria, olen käyttänyt kymmeniä vuosia, joka ilta. Silti haluaisin painopeiton - johon ei ole varaa. Olen tuo Asperger.
Painopeittojahan saa alkaen 50 e... tai juuri ostin tyttärelle, oli 50% hinnasta pois Cittarista. Ei välttämättä juuri parhain, mutta on jelppinyt.
Joo. Se on silti liikaa pienestä eläkkeestä, josta maksan terapianikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Se on silti liikaa pienestä eläkkeestä, josta maksan terapianikin.
Juu. Tietenkin. Eläke on niin pieni, ettei siitä voi säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut, minulle tuo 60 euroakin on liikaa. Sen lisäksi olisi kiva ostaa kerralla laadukas ja kestävä.
Hintako takaa sen laadun/kestävyyden? Itse ajattelen että tuossa ostoksessa kannattaisi ostaa halpa perusversio ja sitten jos tykkää niin seuraava voi olla jo kalliimpi ja laadukkaampi kun tietää käyttävänsä ja tietää mikä on itselle sopiva paino. Ja toistaalta vaikka 50€ peitto ei kestäisi kuin puolet pesukerroista/käytöstä mitä 500€ maksava niin kyllä hinta/laatu suhde on tuossa halvemmassa huomattavasti parempi.
Mistä te olette hankkineet ne peittonne? Alkoi jo muakin kiinnostamaan josko tosta olis apua unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia olen ajatellut, että voisi opetella ompelukoneen käyttöä ja tehdä itselleen painopeiton. Netistä löytyy paljon ohjeita. Painona voisi käyttää joko herneitä tai pikkukiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa vihamielinen. Sinulla ainakin on lääkitys pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia olen ajatellut, että voisi opetella ompelukoneen käyttöä ja tehdä itselleen painopeiton. Netistä löytyy paljon ohjeita. Painona voisi käyttää joko herneitä tai pikkukiviä.
Eikai semmosta hernepeittoa voi edes pestä? Kuulostaa hieman epähygieniseltä..
Ostin nuorelle aikuiselle tyttärelleni sen lahjaksi pari viikkoa sitten Citymarketista. Maksoi 50€ ja painaa 5 kg. On erittäin onnellinen siitä peitosta, ei ole kuulema nukkunut niin hyvin vuosiin.
Pysyy tavallisen pussilakanan sisällä, ei pidä ääntä, eikä valu lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää lääkkeitä, kun saman vaikutuksen voi saada lääkkeettömästi?
Mutta miten sen jälkeen voi sujahtaa peiton alle? Kertokaa te, joilla on painopeitto, loppuiko sujahtelu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa vihamielinen. Sinulla ainakin on lääkitys pielessä.
Oletko vaasalainen kiusaaja? Jätä minut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Hitto mä luin että PANOPEITTO. :DD
Niin minäkin, popcornit oli jo valmiina kun valmistauduin panohanskamiehen uusiin kommervenkkeihin :(
Vuosikausia minäkin haaveilin painavammasta peitosta ja käytin ihan loppuun riekaleiset vanhat 70-luvun paksut ja painavat täkit joita vanhemmiltani sain aikoinaan. Nyt ostin ennen joulua ensimmäisen painopeiton, 5kg painavan ja olen ollut tyytyväinen. Suosituksen mukaan pitäisi olla jopa 9 kg peitto mutta järkeilin että 5 kg painoinen mahtuu pyykkikoneeseen ja on helpompi käsitellä (pussilakanan laitto ja tuuletus, petaus ym). Kyllä tuokin toimii ihan hyvin, peittoa ei tarvitse hamuta yöllä lattialta, nukkuu rauhallisemmin. Minulla on nukahtamisongelmia mutta kun pääsen uneen, nukun sikeästi 7,5h yleensä. Jos taas haluaa enemmän painoa vaikka jaloilleen voi täkin taitella pienemmäksi ja laittaa tavallisen peiton päälle. Minua ei peitto ole hiostanut mutta yleensä palelen kun väsyttää. Yksi parhaista ostoksista koskaan. Ehkä ostan joskus vielä painavamman toiseksi. Voin suositella kaikille.
Muakin alko kiinnostamaan! Jos toimivat oikeasti, niin voisihan sellaiseen viisikymppiä laittaa.