Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjaksi painopeitto?

Vierailija
29.12.2019 |

Mieheni on usein töissä yöhön saakka (töissä ravintola-alalla) ja kun saapuu kotiin, hänellä voi kestää 2-3 tuntia nukahtaa. Tämän takia yöunet jäävät todella usein muutamaan tuntiin. Melatoniinit ja yrttiteet ovat käytössä, mutta nekään eivät aina auta. Olen miettinyt, kannattaisiko painopeiton hankinta? Onko teillä millaisia kokemuksia siitä? Miten sellainen toimii parisängyssä varsinkin kun me ollaan kuitenkin aika eripainosia (minä n. 55 kg ja mies n. 65)? Onko kellään kokemusta painopeitosta parisängyssä niin että se olisi käytössä vain toisella nukkujalla, onnistuuko sellainen?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistuisi? Kai te nyt erillisten peittojen alla osaatte nukkua?

Vierailija
2/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei onnistuisi? Kai te nyt erillisten peittojen alla osaatte nukkua?

Voihan se painopeitto alkaa valumaan sängyn laidalta jos sitä ei pidetä tarpeeksi keskellä sänkyä? En ole ap eikä mulla ole semmosta peittoa, vaikka sen hankintaa olen miettinyt. Tuli vaan mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eripainoisia? Painopeiton pitäisi olla noin 10% nukkujan painosta, ja peittoja on vain muutamaa eri kokoa, pienellä 10 kilon erolla esim 6-kiloinen käy hyvin molemmille. Mutten minäkään ymmärrä ongelmaa miksi toisen käyttämä peitto vaikuttaisi yhtään mitenkään toiseen. Tuplatäkkinä en ole ikinä kuullut painopeittoja myytävän.

Vierailija
4/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettinyt painopeiton hankintaa, mutta mulla on kaksi pientä n. 4 kg koiraa jotka nukkuu mun kanssa peiton alla. Pelottas, että ne tulehtus painavan peiton alle 🙈

Vierailija
5/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle 7 kg:n painopeitto. Ja osta samantien kaksi, koska on se niin mahtava keksintö. Suosittelen ja itse käytän 9 kg:n peittoa, yli 10% painosta.

Vierailija
6/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä peittoja isoinakin, ainakin Amazonista. 150x200 cm kokosiakin löytyy parisänkyihin ja kohtuu huokeahintaisina vieläpä. Mekin ollaan mietitty semmosen hankintaa, mutta mietityttää onko semmonen paino hyvä esim. Selälle jos sänky on pehmeä ja antaa myöten.

Vierailija
7/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon miettinyt painopeiton hankintaa, mutta mulla on kaksi pientä n. 4 kg koiraa jotka nukkuu mun kanssa peiton alla. Pelottas, että ne tulehtus painavan peiton alle 🙈

Se ei oo mikään puntti, vaan paino jakautuu tasaisesti. Koirat oppii olemaan menemättä sinne alle, jos se on epämiellyttävää niille. Osta koirille oma peitto. Tai ihan omat sängyt.

Vierailija
8/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten onnistuu painopeiton kopistelu?

Vierailija
9/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle 7 kg:n painopeitto. Ja osta samantien kaksi, koska on se niin mahtava keksintö. Suosittelen ja itse käytän 9 kg:n peittoa, yli 10% painosta.

Te joilla on jo painopeitto, miten pesette sen? Käytättekö sen kanssa normipussilakanaa? Niissä on kai jotain lasikristalleja painamassa. Eikö semmoset pidä ääntä jos esim. kääntää kylkeä yöllä?

Vierailija
10/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas hyvään saumaan tämä ketju! Täälläkin painopeitto harkinnassa. Onko kukaan tilannut omaansa netistä?

Vierailija
11/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin jonkun aikaa painopeiton kanssa. Mieskin kokeili sitä mutta inhosi painopeittoa eikä halunnut käyttää yhtä puolen tunnin kokielua enempää. Itse nukuin painopeiton kanssa ehkä pariviikkoa mutta koska tuon peiton kanssa nukuin paikallaan pyörimättä olin aamuisin aina ihan jumissa. Joten luovuin painopeiton käytöstä.

Lapsista 2/3 tykkää nukkua painopeiton kanssa.

Lapsista 6 kg tuntuu vähän turhan kevyeltä (lapset painavat 50 ja 55 kg) miehen (100kg) mielestä taas tuo 6kg oli pelottavan painavan tuntuinen.

Ja ihan parisängyssä nukuin painopeiton kanssa normaalisti. Ei vaikuta toiseen nukkujaan mitenkään.

Mutta en kyllä osataisi kahta peittoa todellakaan kerralla. Oman kokemukseni mukaan noin puolet painopeittoa kokeilleista tykkää siitä ja toiset ei. Ennemin ostaisin yhden ja jos siitä tykätään niin ostaisin myöhemmin toisen ja sen voisi sitten ostaa halutessaan eriapainoisena kun jo tietäisi haluaako painavampaa/kevyempää.

Vierailija
12/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiset kuulemma hilajisempia kuin esim muovia sisältävät. Muovirakeet tuntuvat läpi ”rakeiselta” ja niistä kuuluu kahinaa.

Vierailija
13/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä peittoja isoinakin, ainakin Amazonista. 150x200 cm kokosiakin löytyy parisänkyihin ja kohtuu huokeahintaisina vieläpä. Mekin ollaan mietitty semmosen hankintaa, mutta mietityttää onko semmonen paino hyvä esim. Selälle jos sänky on pehmeä ja antaa myöten.

150x200 cm on yhden henkilön standardipeitto, tarkoititko ehkä jotain muuta kokoa?

Vierailija
14/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeiton puistelu käy ”työstä” eli todella raskasta. Myös sänkyvaatteiden vaihto on raskasta painopeittoon.

Itsellä painopeitossa tavallinen pussilakana ja pysyy kohttuullisen hyvin.

Vierailija
15/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeittoa olen vain tavannut vanhustenhoidossa dementikkojen kohdalla. Painopeiton avulla levoton vanhus ehkä pysyy sängyssä eikä lähde vaeltamaan osastolla keskellä yötä.

Vierailija
16/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lapsuudestani kuinka rakastin mökillä olevaa painavaa peittoa jonka alla sain todella hyvin nukuttua. Tekisi mieli hommata painopeitto mutta hikoilen todella paljon ja käytän asunnossani viileätä peittoa jotta pystyn nukkumaan. Kertokaa siis kokemuksia hikoiluttaako kyseinen painopeitto älyttömästi?

Vierailija
17/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pessyt painopeiton hienopesuna koneessa. Itsetekemäni peitto painaa noin 6kg.

Voisihan tuon pesettää pesulassa tai pestä vaikka käsin esim lasten punkassakin.

Vierailija
18/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain, niin se painopeitto ei todellakaan valu mihinkään. Sillä on helppo petata oikein siististi sänky.

Ei kannata ostaa liian painavaa peittoa. Itse käytän ihan tavallista pussilakanaa sen päällä.

Pesuohjeet voi katsoa ostaessa, mutta ei sitä nyt yhtenään tarvitse olla pesemässä, on tiivistä kangasta se päällinen.

Meillä on yksi, sitä käytetään yleensä parisängyn alapäässä eli lämmittää jalkojen kohtaa molemmilla ja pitää muut peitot paikoillaan.

Nyt ovat tosi halpoja, mutta kannattaa tosiaan ostaa aluksi yksi kokeiltavaksi. Juuri tuossa mietin, että siitä saisi hyvän ja paikallaan pysyvän kulahtaneen sohvan päällisen.

Vierailija
19/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen painopeittolahjasta! Minulle se on liian kallis hankinta. Olen Asperger, ja se rauhoittaisi koko kehoa ja aisteja.

Vierailija
20/55 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan lapsuudestani kuinka rakastin mökillä olevaa painavaa peittoa jonka alla sain todella hyvin nukuttua. Tekisi mieli hommata painopeitto mutta hikoilen todella paljon ja käytän asunnossani viileätä peittoa jotta pystyn nukkumaan. Kertokaa siis kokemuksia hikoiluttaako kyseinen painopeitto älyttömästi?

Painopeittoja on monenlaisia. Tikkitiimi (tai joku sinneppäin) Vaasasta näkyy tekevän tilauksesta erityisiä peittoja. Niiltä voisi saada tilattua ohuemmalla vanullakin jos haluaa?

Itsellä kokemusta parista eri painopeitosta eikä kumpikaan hiosta erityisesti. Tosin olen käyttänyt vain talvella.