Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kutsui tuntemattomia mukaan mökkiviikonlopulle

Vierailija
29.12.2019 |

Eli tilanne sellainen että erään vapaa-ajan toiminnan piirissä sovittiin porukan kanssa että vuokrataan mökki. Kaikki siinä piirissä oli siis toisilleen tuttuja ja meitä oli 5-6 menossa. Nyt kuitenkin eräs näistä (itse mökkivarauksen tekijä) on yllättäen kutsunut 4-5 muuta meille muille täysin tuntemattomaa omaa kaveriaan sinne, vaikka piti vain olla meidän oma harrastusporukka. Itseä ei oikeastaan huvita enää mennä koska en välttämättä viihdy ollenkaan jos yhtäkkiä pitää jakaa mökin usean tuntemattoman kanssa. Mutta lupasin jo aiemmin osallistua ja jakaa kustannuksia joten vähän pahalta tuntuu nyt perua.

Mitä itse tekisitte? Onko teidän mielestä hyväksyttävää että yksi porukasta ihan omatoimisesti kutsuu mukaan useita meille muille tuntemattomia vaikka oltiin puhuttu ainoastaan meidän harrastusporukasta? Syy miksi lupauduin mukaan oli juuri se että siellä olisi vain tutut omasta harrastuksesta. Ei vain huvita jakaa yöpymispaikkaa monen tuntemattoman kanssa varsinkin kun itsekin osallistun kustannuksiin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suoraan syyn enkä lähtisi. Noin ei vaan toimita, kun on jotain muuta ensin sovittu.

Vierailija
42/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruisin ja sanoisin syyksi että tää yksi on kutsunut muilta kysymättä ylimäärästä porukkaa. Ei ole asiallista eikä mitenkään hyväksyttävää. 

Jatkan vielä. Kun sanot ettet lähde niin todennäköisesti loputkin teidän porukasta ilmoittaa ettei lähde. Näin oman kokemuksen mukaan, kaikki ajattelee samaa muttei "kehtaa" sanoa tai toimia ekana. Jos teitä useampi päättää ettei lähde pelleilyyn mukaan niin sittenhän voitte lähteä omalla porukalla pitämään hauskaa. Tiiätte ketä ei kutsuta mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ihan suoraan miksi jäisin kyseiseltä reissulta pois. Epäkohteliasta kutsua kysymättä muilta, onko heille asia OK.

Itsellä ns. samankaltainen kokemus. Olimme ex-poikaystävän kanssa menossa festareille ja hänen kaverinsa tuli mukaan. Vuokrasin mökin ja poikkiksen kaveri maksoi osuutensa minulle. Puhe oli muutaman minun ja eksän kavereiden kanssa, että halutessaan saavat tulla mökkiimme yöksi jos innostuvat lähtemään festarialueelle ja tämän piti sopia myös mukaan tulleen kaverin kanssa.

Se että avaimet saatiin eikä autoa oltu ehditty purkaa, niin eksän kaveri ilmoittaa että hän on luvannut majoittaa kaksi omaa, meille tuntemattomia kavereita mökkiin. Haavi auki oltiin eksän kanssa eikä siinä kauaa mennyt kun "kuokkavieraat" saapuivat. Kaikenlisäksi eksän kaveri veti omaan taskuunsa mökin vuokrasumman näiltä kuokkiksilta, vaikka nimenomaan oli puhe että he maksavat oman osuutensa minulle suoraan, koska minä mökin olin vuokrannut ja maksanut. Jouduimme sitten omille kavereille ilmoittamaan etteivät voi tulla, koska mökillä ei ole enää tilaa.

V*tutti aikalailla viettää tuntemattomien kanssa viikonloppu, etenkin kun olivat kovia dokaamaan ettei oikein voinut täysin tutustua. Lisäksi loppusiivouksen tullessa kuokkikset hävisivät nopeasti verukkeella "eihän meidän alunperinkään pitänyt tulla tänne".

Jos tämä olisi eksän kanssa osattu aavistaa, ei koko kaveri olisi lähtenyt matkaan. Eikä kyllä häntä enää edes otettu mukaan minnekään tuon jälkeen.

No olitte kyllä aika avuttomia, kun ette osanneet tälle kaverille sanoa että ei käy, kaverit majoittukoon muualle. Ja vuokrarahatkin menivät hänelle... miten kukaan voi olla noin tossu? Turha valittaa jälkikäteen.

Eipä heitä oikein voinut takaisin käännyttää, koska matkaa oli reilusti tälle festari paikkakunnalle ja majoituksen olivat menneet kaikki. Eksän kaveri oli sopinut omien kavereiden kanssa tämän jo edellisenä iltana kun oli maininnut ko. tapahtuma, joten ajettiin sitten melkein peräkkäin - ilman että minä tai eksä tiedettiin asiasta.

Vuokrarahojen kanssa olisi voinut avata suuta, totta. Mutta tajusin asian vasta seuraavana päivänä siitä, kun oltiin saavuttu sillä olin sen verran hämillään koko touhusta ensimmäisenä iltana. Kysyin kyllä eksältä asiasta, että milloinka lie aikoivat mökin maksaa ja silloin vasta totuus valkeni. Eksän kaveri kun oli kurkusta vetänyt ensimmäisenä iltana vuokrarahat alas. Melko nuori olin tuolloin joten en sitten jälkeenpäin sen enempää suuta avannut. Nykyään en moiseen suostuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi