Mummo-tv-sarjan kasvatusopit: "nyt tottelet vai otetaanko remmi esiin"
Jotenkin järkyttävää, jos tuo oli tyypillinen kasvatusmenetelmä siihen aikaan. Ei siitä niin kauaa kuitenkaan ole. Ja tuohan oli jotain 10-vuotias siinä tuo Anna, jota näin "kasvatettiin".
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että lapsista kasvoi väkivaltaisia psykopaatteja.
Ohjelma joutaisi poistoon.
Miksi teidän lapset sai katsoa sitä? olisko teidän pitänyt olla vähän parempia vanhempia.
Mummohan on siis sketsiohjelma ja täällä väitellään nyrkit pystyssä. Remmiä sietäsitte suurinosa.
Nythän saa lapsi rikkoa vaikka kaiken kotona ja pitää sanallisesti sanoa: Voisitko lopettaa kun tuo ei ole meistä kivaa. Mutta tietysti pahoinpitely on aivan eri asia ja sitä ei saa koskaan tehdä lapselle tai aikuiselle.
Olen syntynyt -71, enkä ole koskaan saanut Vanhemmiltani remmiä, vitsaa tai selkääni. Jotain kavereita oli, jotka saivat ruumiillisia rangaistuksia ja kyllä heistä itsestäänkin tuli aikuisina ns. pohjasakkaa.
Tämän sarjan aikaan ei lapset masentuneet huoneisiinsa pleikan ja nuuskan yliannostuksilla.
Jos jo asioista tajuava lapsi tekee huvikseen pahaa remmi toimi parhaiten. Itse muistan että sitä mielikuvaa pelättiin jolloin typerät asiat jätettiin tekemättä.
Nykyäänhän jo pieni lapsi saa rääkyä koko kauppareissun kärryissä eikä tiedostavat vanhemmat edes yritä hiljentää lastaan.
Kyllä nykylapset ansaitseekin remmiä ja aikuiset kans,ei mitään käytöstapoja, lapset haistattelee ja on väkivaltaisia ja vanhemmat ei piittaa tuontaivaallista.
Olen saanut luunapit ja tukkapöllyt, kun perseilin. Kasvoin kuitenkin ihan kunnialliseksi kansalaiseksi, eikä noista jäänyt mitään traumoja. En kuitenkaan kurittaisi omia lapsiani kuin minua kuritettiin, tietenkään. Se oli silloin (90-luvulla), nyt on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut luunapit ja tukkapöllyt, kun perseilin. Kasvoin kuitenkin ihan kunnialliseksi kansalaiseksi, eikä noista jäänyt mitään traumoja. En kuitenkaan kurittaisi omia lapsiani kuin minua kuritettiin, tietenkään. Se oli silloin (90-luvulla), nyt on nyt.
Kurittaminen kiellettiin vuonna 1984, oli laitonta 90-luvulla.
Ei ihme että lapsista kasvoi väkivaltaisia psykopaatteja.
Ohjelma joutaisi poistoon.