Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Manne TV YouTubessa on kyllä hauska video kun ne kuljettaa ambulanssilla potilasta ,jonka jalka jää oven väliin . Tiedetään että ambulanssi kuskit voi olla krapulassa ajaa vääriin paikkoihin tai ei osaa suomea tai ylinopeuden takia potilas lentelee seinille . Viittä vaille ojassa . 😁
Nielupaise. Tk lekuri vilkas kurkkuun ja totesi, että angiina ja määrä antibiootit. Paise puhkesi itsestään samana iltana ja kurkkukipu sekä korvakipu helpotti ja puhuminen alkoi sujumaan. Jäi antibiootit syömättä.
No se tuli yllätyksenä hoitajalle että oma poika ei seurustellut ollenkaan tyttöjen kanssa , lopulta muutti yhteen toisen pojan kanssa . Näitä hoitajien perhejuttuja kuulee sairaaloissa potilaat . Tai jonkun kaksimielisen vitsin siinä potilasta hoidettaessa saattaa hoitajat keskenään murjaista krapuloissaan . 🙈🙈🙈🙈
Buranaa ja 2pv saikkua. Kaikkiin vaivoihin aina sama "hoito".
Hirveä tulehdus patti ikenessä , terv.asemalta ei saanut reseptiä mutta yksityinen kirjoitti heti antibiootit ja teki juuri hoidon . Parani antibiooteilla heti . Labrassa joku nainen otti verinäytteen koko käsivarsi mustana alapuolelta ! Toisella kertaa piikin kohdasta lähti viiru ihoa pitkin ,verenmyrkytys !!! Viimehetkellä antibiootti kuuri ja parani ettei kuollut . Holtitonta touhua on .
Vastaa kun ei kysytä kirjoitti:
Ja jokunen hoitaja opiskelija saattaa olla niin täysin pysähtynyt että lihoi lihoi istuu kahvihuoneessa turpoo istuu tunnista toiseen tuolissa . Potilas kellot hälyttää perse ei nouse tuolista , sama juttu joka päivä istuu kahvihuoneessa ei puhu mitään ,pullaa menee. Ei siellä ollaan potilaita auttamassa eikä syömässä kuulkaa . Toki hoitajat käy kahvilla mutta myös tekee töitä ,nää istuu tuijottaa eikä liiku mihinkään . Parasta olisi jo aloittaa edes Suomen kielen opetus alusta kun se ei suju yhtään .
No ei näköjään suju, ei.
Kolesteroli mittaaja apteekissa iski piikkiä sormenpäihin nainen ,ihan hermona niin verta roiskui joka suuntaan eniten sen omille lapsille ja iholleen . Hermoheikot pois noista töistä heti . Eikä sillä ollut hanskoja ,paljain käsin veren kanssa . Rokotukset myös ei ole tarkoitus lyödä talla pohjassa neulaa luuhun ! Lihakseen se kuuluu . Mitä opetusta nää oikein saa ?? Vastaanotossa ei tiedetä missä huoneessa joku on ,potilaat odottaa väärällä puolella taloa.
Kolesteroli mittaaja apteekissa iski piikkiä sormenpäihin nainen ,ihan hermona niin verta roiskui joka suuntaan eniten sen omille lapsille ja iholleen . Hermoheikot pois noista töistä heti . Eikä sillä ollut hanskoja ,paljain käsin veren kanssa . Rokotukset myös ei ole tarkoitus lyödä talla pohjassa neulaa luuhun ! Lihakseen se kuuluu . Mitä opetusta nää oikein saa ?? Vastaanotossa ei tiedetä missä huoneessa joku on ,potilaat odottaa väärällä puolella taloa.
Opettajat ja oppilaat kirjoitti:
omille sormille ja käsilleen . Paljaalle iholle . HIV tarttuu veren välityksellä jos olette holtittomia oma vika .
Pahaa atooppista ihottumaa voivotellaan ja käsketään rasvaamaan jollain kirvelevällä perusvoiteella, joka on todettu ajat sitten huonoksi. Tai määrätään jotain yhtä toimimatonta kortisonia eikä oteta kuuleviin korviinsakaan kysymystä allergiatesteistä tai ruokavaliosta ihon hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään muuta ahdista tää ketju? En ole itse lääkäri, mutta varmasti siellä terveyskeskuksessa kaikki parhaimpansa yrittävät, hirveessä kiireessä. Sitten toiset perustaa ketjun jossa kilpaa ilkkuvat ja naureskelevat ja jopa palkka kyseenalaistetaan. Jos työ olis niin helppoa niin siitä vaan jokainen pyrkimään lääkikseen ja terveyskeskukseen hommiin! Ilman yhtään virhettä koskaan.
Itse olen saanut hyvää hoitoa, aina. Ei tulis mieleenkään arvostella kenenkään työtä.
Olisi sinullakin toinen ääni kellossa, jos perzeilyt olisivat osuneet omalle kohdallesi.
Uusin terveyskeskuskokemus:
Sain sormeeni tulehduksen. Yleensä ne parantuvat itsekseen, mutta tämä oli sitkeä tapaus, sormi turposi ja oli arka. En saanut mätää ulos mitenkään. Eräs päivä heräsin, ja sormen tulehduskohdasta lähti punainen viiva ylöspäin- verenmyrkytys. Menin heti päivystykseen.
Pääsin ensin hoitajalle, joka totesi saman kuin minäkin, eli imusuonitulehdus (aka verenmyrkytys). Totesi sormen olevan erittäin arka, kun reagoin sen tutkimiseen voimakkaasti. Kaikki nämä myös kirjasi ylös koneelle. Sitten pääsin lääkärille. Venäläinen lääkäri kysyi ykskantaan "haluatko antibiootit?", mutta päätti kuitenkin että kokeillaan ensin antibioottivoidetta. Vaikutti jotenkin vähättelevältä.
Myöhemmin luin OmaKannasta käynnistäni. Siinä missä hoitaja oli kirjannut verenmyrkytyksen, kohonneet tulehdusarvot sekä aristavan, erittäin kipeän sormen, lääkäri oli laittanut että LIEVÄ tulehdus!! "Potilas kokee kipeänä" jne. Huhheijaa.
Menin rutiiniverikokeeseen joissa käyn säännöllisesti, nuori poika oli hermona ja sohi neulan kanssa niin että ensin ei saanut verta ja sitten repäisi suonen, verta valui pitkin kättä ja koetti silti samaan kohtaan neulaa, totesin että jos vaihdat toiseen käteen ja annat mulle paperia... lopulta toinen hoitaja tuli ottamaan näytteen.
Ei tuossa mitään, lähinnä huvitti koko episode MUTTA seuraavana päivänä kaaduin ja satutin kyynerpääni, jouduin päivystykseen. Ja lääkäripä sitten päätti, että olen nar kari ja kipulääkkeiden perässä kun käsivarsi ihan musta ja täynnä neulanjälkiä!
Poskessa kolikon kokoinen rohtuma. Käskettiin hoitaa kortisonilla. Oikea lääkäri totesi aurinkokeraroosiksi ja passitti ihotautilääkärille jäädytyshoitoon. Parani.
Vierailija kirjoitti:
Sain sormeeni tulehduksen. Yleensä ne parantuvat itsekseen, mutta tämä oli sitkeä tapaus, sormi turposi ja oli arka. En saanut mätää ulos mitenkään. Eräs päivä heräsin, ja sormen tulehduskohdasta lähti punainen viiva ylöspäin- verenmyrkytys. Menin heti päivystykseen.
Pääsin ensin hoitajalle, joka totesi saman kuin minäkin, eli imusuonitulehdus (aka verenmyrkytys). Totesi sormen olevan erittäin arka, kun reagoin sen tutkimiseen voimakkaasti. Kaikki nämä myös kirjasi ylös koneelle. Sitten pääsin lääkärille. Venäläinen lääkäri kysyi ykskantaan "haluatko antibiootit?", mutta päätti kuitenkin että kokeillaan ensin antibioottivoidetta. Vaikutti jotenkin vähättelevältä.
Myöhemmin luin OmaKannasta käynnistäni. Siinä missä hoitaja oli kirjannut verenmyrkytyksen, kohonneet tulehdusarvot sekä aristavan, erittäin kipeän sormen, lääkäri oli laittanut että LIEVÄ tulehdus!! "Potilas kokee kipeänä" jne. Huhheijaa.
Sulta jäi kertomatta että paraniko sormi voiteella?
Jos parani , niin kyllähän se aika lievä tulehdus on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Buranaa ja 2pv saikkua. Kaikkiin vaivoihin aina sama "hoito".
Ja kuinkas ollakaan, hyvin monesti tämä hoito tepsii.
Kolesteroli mittaaja apteekissa iski piikkiä sormenpäihin nainen ,ihan hermona niin verta roiskui joka suuntaan eniten sen omille lapsille ja iholleen . Hermoheikot pois noista töistä heti . Eikä sillä ollut hanskoja ,paljain käsin veren kanssa .
Olen ollut laboratoriohoitajana vuodesta 1987, eikä koskaan ole sormenpäästä otettavassa verikokeessa veri roiskunut ympäriinsä tai ympärillä olevien ihmisten päälle. Joskus saa tehdä työtä, että saa sen veritipan edes tulemaan, tippa voi omille sormillekin tulla, mutta ei se veri nyt joka suuntaan roisku!
Vierailija kirjoitti:
Imusuonitulehdus (lymangiitti) ei ole verenmyrkytys (sepsis). Jos punainen juova on alle 2 cm, riittää kylvettelyt 2-3 kertaa päivässä sekä antibioottivoide. Jos juova on yli 2 cm pitkä, on antibioottikuuri aiheellinen, mutta siltikään ei verenmyrkytyksestä ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kolesteroli mittaaja apteekissa iski piikkiä sormenpäihin nainen ,ihan hermona niin verta roiskui joka suuntaan eniten sen omille lapsille ja iholleen . Hermoheikot pois noista töistä heti . Eikä sillä ollut hanskoja ,paljain käsin veren kanssa .
Olen ollut laboratoriohoitajana vuodesta 1987, eikä koskaan ole sormenpäästä otettavassa verikokeessa veri roiskunut ympäriinsä tai ympärillä olevien ihmisten päälle. Joskus saa tehdä työtä, että saa sen veritipan edes tulemaan, tippa voi omille sormillekin tulla, mutta ei se veri nyt joka suuntaan roisku!
Kyllä se joskus roiskuu. Itse menin päivystykseen itkemään voimakasta korvakipua ja hoitajan pistäessä mua sormeen verta roiskahti kattoon asti. Hoitaja kyllä hämmästeli ettei noi oo ennen käyny ja mie murehdin siivooja riepua joka joutuu tulee sen siivoon.
Ja mulla on iha normi verenpaineet.
Teininä huolestuin kun toinen kainalo oli selvästi enemmän koholla ja olin tuntevinani kyhmyn. Terveyskeskuslääkäri tunnisteli ja huolestuneena ilmoitti uä-lähetettä yksityiselle laittaessaan että on tällainen nuori tyttö jolla on kainalossa kyhmy. Olin tosi huolissani. Yksityisellä lääkäri ultrasi, otti kuvat ja oli vaitonainen. Näytti kuvaa ja kysyi, tiedätkö mikä tuo on? Kuvassa siis se kyhmy. Kysyin että mikä. Lääkäri totetesi "Se on olkaluu". Ymmärsi etten itse ehkä voinut tietää mutta ihmetteli miten terveyskeskuslääkäri oli laittanut lähetteen ultraan. Sitä ihmettelin itsekin. Oli kuitenkin helpotus!