Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläluokkainen uudenvuoden menu?

Vierailija
28.12.2019 |

Täällä on pohdittu mitä kuuluu wt luokan ja yläluokan jouluruokalistaan. Sen nyt arvaa mitä on wt luokalla pöydässä uuttavuotta juhliessa. Mutta mitä on suomenruotsalaisen yläluokan pöydissä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko oli "yläluokkainen", täällä nyt on mitä sattuu.

Joo, räppärishampanjaa...

Vierailija
22/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä mennään ihan varmoilla, hyväksi havaituilla. Eli beluga-kaviaaria, valkoisia tryffeleitä ja juomaksi toki Goût de Diamants-samppanjaa.

Tuo ei ole hyvää shampanjaa, se on räppäreiden ja muiden vastaavien jenkkipoppareiden kallis kupla. Osta mieluummin vaikka Krug, jos haluat premium-shampanjaa.

Goût de Diamants'in hinta 2,07 miljoonaa dollaria, Krug 21 000 dollaria. https://www.foodchannelfinland.fi/maailman-kallein-samppanja/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoaksi mustapapukeittoa ja itse tehtyä leipää, päälle avokadoa. Pääruoaksi pestoinen pastasalaatti ja vegaanista laatuchorizoa. Vihreä salaatti paahdetuilla pähkinöillä. Jälkiruokaa en ole vielä miettinyt.

...vegaanista laatuchorizoa...

😂

Kyllä! Itse tehtynä. Mulla on siihen pari twistiä. Vähän kalliiksi ainekset tulevat, mutta on sen arvoista. Miehenikään ei vielä kolmen vuoden jälkeen tajua, ettei se ole oikeaa lihaa. Riittävästi rasvaa taikinaan ja paistoon, ja muita twistejä, niin tulee lihanveroista herkkua. Ja olen kokki ammatiltani viiden tähden ravintolassa. :)

Vierailija
24/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernard-Massard Cuvée...

Suosittelen, erittäin hyvä kuohuviini.

Vierailija
25/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on muuten samppanja, ei shamppanja eikä shampanja

Vierailija
26/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoaksi mustapapukeittoa ja itse tehtyä leipää, päälle avokadoa. Pääruoaksi pestoinen pastasalaatti ja vegaanista laatuchorizoa. Vihreä salaatti paahdetuilla pähkinöillä. Jälkiruokaa en ole vielä miettinyt.

😂

Kyllä! Itse tehtynä. Mulla on siihen pari twistiä. Vähän kalliiksi ainekset tulevat, mutta on sen arvoista. Miehenikään ei vielä kolmen vuoden jälkeen tajua, ettei se ole oikeaa lihaa. Riittävästi rasvaa taikinaan ja paistoon, ja muita twistejä, niin tulee lihanveroista herkkua. Ja olen kokki ammatiltani viiden tähden ravintolassa. :)

Uskon enkä epäile, etteikö olisi herkullista.

Chorizo-nimen käyttö ja lisäksi laatu-adjektiivilla vahvistettuna ei kuitenkaan ole sovelias tuossa yhteydessä.

Vierailija
27/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vaihtoehtoinen tapa suomen kielessäkin on kirjoittaa se ranskalaisittain Champagne.

Vierailija
28/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä mennään ihan varmoilla, hyväksi havaituilla. Eli beluga-kaviaaria, valkoisia tryffeleitä ja juomaksi toki Goût de Diamants-samppanjaa.

Tuo ei ole hyvää shampanjaa, se on räppäreiden ja muiden vastaavien jenkkipoppareiden kallis kupla. Osta mieluummin vaikka Krug, jos haluat premium-shampanjaa.

Goût de Diamants'in hinta 2,07 miljoonaa dollaria, Krug 21 000 dollaria. https://www.foodchannelfinland.fi/maailman-kallein-samppanja/

Kannattaa tutustua vähän paremmin shampanjan maailmaan, jotta saat rahoillesi vastinetta. Taitavasti toteutettu markkinointikampanja julkkisten voimin nostaa tuotteen hintaa, mutta se ei tee juomasta yhtään parempaa. Kaikenmaailman kristallien sotkeminen shampanjan brändiin on muutenkin mautonta, räppärityyliä.

Ja maailman kallein shampanja on vintage-Krug, joka myytiin Britanniassa huutokaupassa viime vuosikymmenellä, mutta hintaa en muista.

Vierailija
29/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yläluokkaisuus? Kovin vaatimatonta on tähän asti ollut.

Vierailija
30/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Chorizo-nimen käyttö ja lisäksi laatu-adjektiivilla vahvistettuna ei kuitenkaan ole sovelias tuossa yhteydessä.

Laatua, koska ainekset laadukkaita, ja koska ihmiset aina luulevat, että se tosiaan on aitoa lihaa. Chorizona sitä ihmisille tarjoan, koska sen makuista se on.

Vierailija
31/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan kirjoita ikinä sitä tuolla tavalla, kuulostaa saunakaljabanjalta.

Vierailija
32/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolly rulaa samppiksissa mun mielestä. Liittyy siihen niin kivoja muistoja.

Ruoka muuten meillä aina (tiedän, ei ole "oikea aika") Blinejä eri täytteillä. Jälkkäri on aina vaihdellut, mutta nyt itse tehtyä jäätelöä

Vierailija
33/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Laatua, koska ainekset laadukkaita, ja koska ihmiset aina luulevat, että se tosiaan on aitoa lihaa. Chorizona sitä ihmisille tarjoan, koska sen makuista se on.

Laadun määrittelee ruuassa raaka-aineet, ja siksi tässäkin ketjussa mikä tahansa ruoka voi olla laadukas tai laaduton. Suomesta on esimerkiksi vaikea saada hyvää pizzaa, edes Stadista, sama pätee sushiin. Tirripaisti kuulostaa lähtökohtaisesti yläluokkaisimmalta ja tietysti Krug, mutta vegaani-chorizo on sen verran uskalias yritys, että veikkaan senkin olevan hyvää. Krugia saa Arkadian Alkosta, kylläpä alkoikin tehdä sitä mieli, kun tuli puhetta.

Vierailija
34/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Chorizoa se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
35/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä yläluokkaisuus? Kovin vaatimatonta on tähän asti ollut.

Mitä tarkoitat yläluokkaisuudella? Rahoilla tai millään muulla pröystäily ei MISSÄÄN nimessä kuulu yläluokkaisuuteen, Nou, non, Njet, nein. Vain nousukkaat pröystäilee ja mällää rahoilla ja esittelee niitä somessa ja muualla, vrt. Tämä yksi amerikkalainen julkkisperhe.

Vierailija
36/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charles Heidsieck ja kampasimpukat!

Vierailija
37/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Laadun määrittelee ruuassa raaka-aineet, ja siksi tässäkin ketjussa mikä tahansa ruoka voi olla laadukas tai laaduton. Suomesta on esimerkiksi vaikea saada hyvää pizzaa, edes Stadista, sama pätee sushiin. Tirripaisti kuulostaa lähtökohtaisesti yläluokkaisimmalta ja tietysti Krug, mutta vegaani-chorizo on sen verran uskalias yritys, että veikkaan senkin olevan hyvää. Krugia saa Arkadian Alkosta, kylläpä alkoikin tehdä sitä mieli, kun tuli puhetta.

Laatuun tarvitaan muutakin kuin raaka-aineet. Jos tarjoilet tomaattisalaattia, jossa tomaatti onkin naudanlihaa, ei se ole laadukasta tomaattisalaattia, vaikka naudanliha olisikin hyvälaatuista. Sama toisin päin.

Vierailija
38/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummersoppa

Waldorfinsalaatti

Kuhaa Walewska, duchesse-perunat

Friteerattu camembert ja vadelmakompotti

Kahvia, liköörejä ja praliineja

Vierailija
39/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikunmätiä saaristolaisleivällä, pororullaa, salaattibuffee,8-10 lisuketta, laaja juustopöytä,

Juomana samppanjaa, puna-ja valkoviiniä. Baarissaa tehdään vieraiden haluamia drinksuja. .

Mansikoita dipataan suklaaputoukseen ja tarjolla käsintehtyjä belgialaisia konvehteja,

Halukkaat voivat tehdä kahvikoneella suklaan kanssa espresson tai muun haluamansa kahvin.

Vierailija
40/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua vähän paremmin shampanjan maailmaan, jotta saat rahoillesi vastinetta. Taitavasti toteutettu markkinointikampanja julkkisten voimin nostaa tuotteen hintaa, mutta se ei tee juomasta yhtään parempaa. Kaikenmaailman kristallien sotkeminen shampanjan brändiin on muutenkin mautonta, räppärityyliä.

Ja maailman kallein shampanja on vintage-Krug, joka myytiin Britanniassa huutokaupassa viime vuosikymmenellä, mutta hintaa en muista.

Opettelisit nyt alkuun edes kirjoittamaan sen samppanjan oikein, ennen kuin alat pätemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan