Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellinen abortti edessä, kokemuksia

Vierailija
28.12.2019 |

6 päivää vielä. Kokemuksia? Onko todella kivulias?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, mutta yleensä siitä kivusta kyllä selviää. Mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys rv 6+3 ja oli kovat, mutta hallittavissa olevat kivut. Ota Burana+Panadol puolisen tuntia ennen tyhjennyslääkkeitä.

Millä viikoilla olet? Sekin vaikuttaa yleensä kivun ja vuodon määrään.

Vierailija
2/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea kirjoitti:

Se vähän riippuu, mutta yleensä siitä kivusta kyllä selviää. Mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys rv 6+3 ja oli kovat, mutta hallittavissa olevat kivut. Ota Burana+Panadol puolisen tuntia ennen tyhjennyslääkkeitä.

Kai seitsemännellä viikolla. Eli kahdeksannella olisi keskeytys. Pelkään kyllä tuota keskeytystä ihan pirusti. :( ja otan kyllä kaikki mahdolliset lääkkeet jo ennaltaehkäisevästi, mutta auttaako ne muka mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea kirjoitti:

Kauanko se kipuosuus kesti? Onko sellaista kipua, että pystyy keskittymään vain kipuun? Vai pystyykö keskittymään tv-sarjaan vaikka samalla.

Vierailija
4/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murhaat lapsesi.

Sovitaan sitten niin.

Vierailija
5/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi,mutta teit varmasti oikean ratkaisun itsesi kannalta<3

Vierailija
6/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murhaat lapsesi.

0/5. Ei näille aborttivastustajille jaksa edes mitään selittää.

Vierailija
7/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murhaat lapsesi.

Mieti vähän mitä sanot! Mulla on lukuisia keskenmenoja takana ja kun sikiö on kuollut kohtuun (eli sykettä ei enää löydykään) tehdään lääkkeellinen keskeytys.

Mullakin lukee potilastiedoissa monta kertaa lääkkeellinen keskeytys. Nimike on sama oli se tahaton tai tahallinen keskeytys.

Vierailija
8/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murhaa lastasi.

Vierailija
9/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhaat lapsesi.

0/5. Ei näille aborttivastustajille jaksa edes mitään selittää.

Joo ei nää idiootit ymmärrä että se lapsen tulo ei nyt vaan sovi kaikkien elämäntilanteeseen. Eikä kenenkään tarvi selitellä kellekkään jos abortin tekee.

Vierailija
10/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu hetken aikaa kovastikin, mutta ei mitään sietämätöntä kuitenkaan. Se on aika nopeasti ohi sitten kun lääke alkaa vaikuttaa.

Vierailija
11/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu hetken aikaa kovastikin, mutta ei mitään sietämätöntä kuitenkaan. Se on aika nopeasti ohi sitten kun lääke alkaa vaikuttaa.

Hyvä jos nopeasti ohi.

Vierailija
12/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rea kirjoitti:

Kauanko se kipuosuus kesti? Onko sellaista kipua, että pystyy keskittymään vain kipuun? Vai pystyykö keskittymään tv-sarjaan vaikka samalla.

Sanoisin, että pahin kipu kesti noin tunnin pari. Otin yhden Burana 800 ennen tyhjennyslääkkeitä ja se auttoi varsinkin alussa kun isoin vuoto tuli. Silloin kipu oli minimissä. Sitten kun kipu alkoi voimistua, otin kaksi Buranaa lisää, ne ei auttaneet enää niin hyvin. Pahimman kivun aikana en pystynyt keskittymään muuhun.

Suosittelen ottamaan buranan lisäksi sen panadolin, ellet ole sitten saanut reseptiä johonkin vahvempaan.

Selviät siitä kyllä, ja usein se on vain maksimissaan päivän kestävä kipu. Vuoto yleensä jatkuu vielä viikon pari, mutta ainakin mulla se oli kivutonta ja suht niukkaa.

Tsemppiä! Ja hommaa vaikka joku kuumavesipullo, tai mene lämpimään suihkuun, lämpö rentouttaa.

Vierailija
13/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiaan vihkiytymätön keskustelua lueskelee, siis ymmärränkö oikein, että tuo on tehtävä itsekseen kotona? Jonkun buranan voimin? Siis apua...

Vierailija
14/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rea kirjoitti:

Sanoisin, että pahin kipu kesti noin tunnin pari. Otin yhden Burana 800 ennen tyhjennyslääkkeitä ja se auttoi varsinkin alussa kun isoin vuoto tuli. Silloin kipu oli minimissä. Sitten kun kipu alkoi voimistua, otin kaksi Buranaa lisää, ne ei auttaneet enää niin hyvin. Pahimman kivun aikana en pystynyt keskittymään muuhun.

Suosittelen ottamaan buranan lisäksi sen panadolin, ellet ole sitten saanut reseptiä johonkin vahvempaan.

Selviät siitä kyllä, ja usein se on vain maksimissaan päivän kestävä kipu. Vuoto yleensä jatkuu vielä viikon pari, mutta ainakin mulla se oli kivutonta ja suht niukkaa.

Tsemppiä! Ja hommaa vaikka joku kuumavesipullo, tai mene lämpimään suihkuun, lämpö rentouttaa.

Missä kohti kehoa se kipu tuntuu eniten? Itse pelkään, että juurikin oksennan tai pyörryn kivun takia.. ja ajattelin ottaa 2x Buranaa ja 1x Panadolin ennalta, jos kipua tulee niin sitten toinen Panadol.

Vierailija
15/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiaan vihkiytymätön keskustelua lueskelee, siis ymmärränkö oikein, että tuo on tehtävä itsekseen kotona? Jonkun buranan voimin? Siis apua...

Joo, 90% keskeytyksistä tehdään nykyään lääkkeillä ja muistaakseni 9 vai 12 raskausviikolle asti voi tehdä kotona.

Vierailija
16/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, 90% keskeytyksistä tehdään nykyään lääkkeillä ja muistaakseni 9 vai 12 raskausviikolle asti voi tehdä kotona.

Okei, kiitos tiedosta. Huh. Mutta toisaalta niinhän ne jotkut ihan synnyttävätkin kotona vapaaehtoisesti.

Vierailija
17/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaavinnasta kokemuksia mutta se sujui hyvin. Tsemppiä ap

Vierailija
18/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 9 kotona lääkkeellinen keskeytys, kun sykettä ei enää löytynyt. Henkinen kipu oli pahempi. Muistaakseni sain sairaalasta useamman panacodin ja niitä vissiin piti 2 ottaa heti ja tarvittaessa lisää. Kipu oli tolla lääkityksellä ihan siedettävä, vuoto runsasta, mutta sekin loppui nopeasti, kun tyhjennys oli tapahtunut. Wc:ssä istuen meni useampi tunti.

Vierailija
19/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 11. Meinasin pyörtyä kivusta pahimmalla hetkellä. Kipu oli ehkä tunnin liki sietämätöntä ja jouduin lopuksi kaavintaan.

Vierailija
20/58 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rea kirjoitti:

Missä kohti kehoa se kipu tuntuu eniten? Itse pelkään, että juurikin oksennan tai pyörryn kivun takia.. ja ajattelin ottaa 2x Buranaa ja 1x Panadolin ennalta, jos kipua tulee niin sitten toinen Panadol.

Alavatsalla se eniten tuntui, säteili selkään ja